[ame="http://www.youtube.com/watch?v=gP_17q1_C1g&feature=related"]http://www.youtube.com/watch?v=bB_NmxfYV2E&feature=related[/ame]
Ígértem a fekete levest...amolyan St. István módra, csak nem Imre herceghez, hanem Lököttkéhez!
Szivem, senki nem úgy születik, hogy tud motorozni. Mind először megtanulunk kúszni-mászni, járni, bringázni, majd motorozni.
ezek az intelmek azért születtek, hogy azokat megfontolva okosabban közlekedj.
Mind NAGYON aggódtunk ma érted.
DE ezért NEM KELL leraknod a motort, hanem MEG KELL TANULNOD ÉRTELMESEN közlekedni.
Képek itt:
http://club.csajokamotoron.hu/album.php?albumid=684
Így hát a szabályok...
1. A piros lámpán SOSEM megyünk át...max az alig piroson(ami sárga), akkor is csak azon, ha jól ismered a forgalmat.
2. Ha mégis átmentél egy teli PIROSon, akkor húzzál neki csutkagázt, nehogy eltaláljon a keresztforgalom.
3. Főútvonalnál, de minden kereszteződésénél(mind1 mit rendel a tábla) elsőbbséget kell adni, még akkor is ha motorral vagy, mert az autó az erősebb. De hogy főútvonalra nem szabad ráhajtani elsőbbségadás nélkül az 1x tuti.
4. Sávot váltani így kell sorrendben:
4.1 Kitalálod, hogy sávot kell váltani.
4.2 Kirakod az indexet.
4.3 Megnézed a visszapillantóban, hogy milyen sebességel és milyen autó jön mögötted...értékelni vajon beenged -e. Ennek az egésznek a reakcióideje max. 3 mp.
4.4 Ha elengednek, akkor határozottan kivágsz a sávba és nem lassulsz be, hanem gyorsítasz.
5.Körfogalomba belépni akkor szabad ha nem jön semmi. Mindig a körfogralomban lévőnek van elsőbbsége! VFőleg ha 2 sávos a körforgalom és te a 2 sáv felezővonalán közlekedsz.
Ilyenkor muszáj kinézni jobbra, hogy nem előz-e valaki. Ha nem előz, akkor kihajthatsz, ha előz, akkor mész még egy kört és nem agyaskodsz.
Mindig annak van előbsége, aki már bent van a körforgalomba...azaz azt el KELL engedni.
Ha kifelé mész a körforgalomból, akkor MUSZÁJ indexelni.
6. Optimálisan kell megválasztani az útvonalat és a haladási tempót.
Azaz ha városban 40nel mész, akkor tuti le fognak túrni az útról az autósok! Ha autóval megy valaki, akkor többnyire 50km/h a sebességkorlát, a rendőrök 60km/hnál már büntetnek.
Szóval inkább menj 70nel(minimum)!
7. Az elsőfék nem opcionálisan válaszható, hanem SZÜKSÉGES és NÉLKÜLÖZHETETLEN része a motornak. A 2 féket(első és hátsó), de gyakran 3at(+motorfék) kell egyszerre használni. Ezen 3 féklehetőség ideális alkalmazásával várható el az ideális fékhatás.
És ezek alól az sem mentesít, ha többedmagaddal motorozol.
Szedrán Szivem izzítsd a motorod, én 5-6felé végzek a Duna Plázánál és onnan megyek érted a 15be, hogy elvigyelek egy tanpályára és megmutassan mire is való az első fék.
Ne add fel Szivem...ami nem öl meg az erősebbé tesz!
hamarosan belejössz, ne aggódj!
(Nem mellesleg a bloghoz NAGYON várom Zsolti és Nes kigészítő hozzászólásait.)
Mert ha ezeket mind megtalulja a mi egyszem Lököttkénk, akkor vérprofi motoros lesz!
Ígértem a fekete levest...amolyan St. István módra, csak nem Imre herceghez, hanem Lököttkéhez!
Szivem, senki nem úgy születik, hogy tud motorozni. Mind először megtanulunk kúszni-mászni, járni, bringázni, majd motorozni.
ezek az intelmek azért születtek, hogy azokat megfontolva okosabban közlekedj.
Mind NAGYON aggódtunk ma érted.
DE ezért NEM KELL leraknod a motort, hanem MEG KELL TANULNOD ÉRTELMESEN közlekedni.
Képek itt:
http://club.csajokamotoron.hu/album.php?albumid=684
Így hát a szabályok...
1. A piros lámpán SOSEM megyünk át...max az alig piroson(ami sárga), akkor is csak azon, ha jól ismered a forgalmat.
2. Ha mégis átmentél egy teli PIROSon, akkor húzzál neki csutkagázt, nehogy eltaláljon a keresztforgalom.
3. Főútvonalnál, de minden kereszteződésénél(mind1 mit rendel a tábla) elsőbbséget kell adni, még akkor is ha motorral vagy, mert az autó az erősebb. De hogy főútvonalra nem szabad ráhajtani elsőbbségadás nélkül az 1x tuti.
4. Sávot váltani így kell sorrendben:
4.1 Kitalálod, hogy sávot kell váltani.
4.2 Kirakod az indexet.
4.3 Megnézed a visszapillantóban, hogy milyen sebességel és milyen autó jön mögötted...értékelni vajon beenged -e. Ennek az egésznek a reakcióideje max. 3 mp.
4.4 Ha elengednek, akkor határozottan kivágsz a sávba és nem lassulsz be, hanem gyorsítasz.
5.Körfogalomba belépni akkor szabad ha nem jön semmi. Mindig a körfogralomban lévőnek van elsőbbsége! VFőleg ha 2 sávos a körforgalom és te a 2 sáv felezővonalán közlekedsz.
Ilyenkor muszáj kinézni jobbra, hogy nem előz-e valaki. Ha nem előz, akkor kihajthatsz, ha előz, akkor mész még egy kört és nem agyaskodsz.
Mindig annak van előbsége, aki már bent van a körforgalomba...azaz azt el KELL engedni.
Ha kifelé mész a körforgalomból, akkor MUSZÁJ indexelni.
6. Optimálisan kell megválasztani az útvonalat és a haladási tempót.
Azaz ha városban 40nel mész, akkor tuti le fognak túrni az útról az autósok! Ha autóval megy valaki, akkor többnyire 50km/h a sebességkorlát, a rendőrök 60km/hnál már büntetnek.
Szóval inkább menj 70nel(minimum)!
7. Az elsőfék nem opcionálisan válaszható, hanem SZÜKSÉGES és NÉLKÜLÖZHETETLEN része a motornak. A 2 féket(első és hátsó), de gyakran 3at(+motorfék) kell egyszerre használni. Ezen 3 féklehetőség ideális alkalmazásával várható el az ideális fékhatás.
És ezek alól az sem mentesít, ha többedmagaddal motorozol.
Szedrán Szivem izzítsd a motorod, én 5-6felé végzek a Duna Plázánál és onnan megyek érted a 15be, hogy elvigyelek egy tanpályára és megmutassan mire is való az első fék.
Ne add fel Szivem...ami nem öl meg az erősebbé tesz!
hamarosan belejössz, ne aggódj!
(Nem mellesleg a bloghoz NAGYON várom Zsolti és Nes kigészítő hozzászólásait.)
Mert ha ezeket mind megtalulja a mi egyszem Lököttkénk, akkor vérprofi motoros lesz!