Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Tuningbuzik ide! :D

Fodor Dodor Donát -tól a fércbukról átvéve:

8 órája ·
Ahogy közeledik a motoros szezon, úgy özönlenek a fészbukomon a motorosok agymenései, ezek közül gyűjtöttem össze a legnagyobb idiótaságokat.
Jaja, a sztorik a valóságból származnak, úgyhogy bármilyen hasonlóság az itt leírtak és a te dolgaid között nem a véletlen műve! Nyilván senkinek a nevét nem fogom kiírni, nem is az a cél, hogy valaki az esetleges tapasztalatlansága miatt be legyen égetve, inkább az, hogy ha még nem szedtél össze annyi tudást, vagy épp 3 haverodból 2 is a baromságot ajánlja, azért néha gondolkodj el egy kicsit és nézz körül az „átlagos” motoros világban, hogy meglegyen a megfelelő válasz.

VÁGOTT SLICK UTCÁRA
Amióta nálunk is felkapott lett a pályamotorozás és megjelentek a slick gumik, azóta vannak utcai – főleg sportmotorosok – akik szarér-hugyér megszerzik a pályamotorról már ledobott kopott slickeket, vágnak bele mintát és a hihetetlen motoros tudásukhoz még hozzáadnak 20%-ot. Legalábbis ezt hiszik.
A vágott slick sokkal szarabb utcára, mint egy normális utcára gyártott gumi.
Miért? Mert a vágott slick tapad. Pályán. Megfelelő hőmérsékletre melegítve. Szted a slickes pályázók azok azért használnak gumimelegítőt, mert még nem jöttek rá arra az okosságra, amire Te, hogy hidegen is faszán működik a gumi?
Hát persze, hogy nem azért. Hanem azért, mert a slick-nek – és azok különböző fokozatainak – csak egy nagyon szűk tűréshatáron belül kell teljesíteniük. Tök más keménységű/lágyságú slicket használnak 18 fokban, mint 32-ben. Érted? 14 fok különbség és azon belül is több féle gumi közül választja ki a pályamotoros, hogy az aznapi hőmérséklethez, pályához, motorozási stílusához melyik gumi tapadása a legoptimálisabb. Belemehetünk - de utcai szinten tök felesleges – hogy pályán még beleszámolják a gumi nyomásába a súrlódás okozta plusz hőtágulást is, azaz a gumi nyomásának változását körről-körre.
Utcán? Muhahahahaha! Egy normál, hagyományos utcára készült sportgumit se használnak ki azok, akik a slick-től várják a jobb motorozási tudást. Egy tuningolt 1000-es motorral is tökéletesen működik egy utcai gumi… reggel, délben, este … 15 fokban és 35 fokban is, szárazon, esőben egyaránt.
Amin megakadt a szemem, az egyik ilyen slickes utcai csávón, hogy azt írta, hogy „nembaj, majd nem motorozunk esőben”. Idióta… induláskor a hideg slick gumi miatt bármilyen melegben az első kanyarban baszódsz be az árokba tapadáshiány miatt.
Az sem mellékes, hogy a slick utcán már párszáz km után kockára kopik, azaz keletkezik a gumi középső futófelületének a szélein 1-1 él, ami aztán hatalmas élmény, amikor dönteni kezdesz és át kell rajta húzni a motort.
Tudom-tudom… jönnek a supermotosok és ők védik majd a vágott slicket, de azt ne felejtsük el, hogy a smoto és egy sport600-as közötti motorozás az két full különböző dolog.

GYORSVÁLTÓ
2x is belefutottam aránylag rövid idő alatt…. Egy Hayabusán, amit nyilván nem használ a gazdája pályán, csak utcai nagy hasításokra, meg túrára, meg egy srácnál a motorvásárlási tervében, miszerint motorosunk úgy akarja utcán megverni a gsx-r 1000-est, hogy egy 750-es megvételén gondolkozik, amire gyorsváltót akar tenni, mert úgy majd sikerülni fog.
Félelmetesen nagy faszság, halál felesleges pénzkidobás. Nulla, azaz 0 értelme van.
Hol harcolsz az utcán századmp-eskért, amit a gyorsváltó használata eredményezhet? Főleg úgy, hogy a mai motorokon – de már 15 évvel ezelőtt – se kell kuplungolni felfelé váltáskor, elég elengedni kicsit a gázt és már bele is pattinthatod a köv. fokozatot. Tényleg kell utcára egy gyújtásmegszakítás, hogy úgy tudj váltani, hogy nem engeded el a gázt Baktalórántháza és Békaseggfalva között… halál felesleges.

VÉGSEBESSÉG KORLÁTOZÁS TILTÁS
Ez is főleg a sportmotorosok agymenése (meg a busa, xx, műanyaggal sportmotornak álcázott túramotorosoknál). A „mennyit mutat az óra” vírus hatására az agyban elindul az a folyamat, amikor elhiszed, hogy a motorod – főleg amikor videón mutogatod a 600-asodat vagy 750-esedet – 300km/h-t megy a valóságban.
Talán, ismétlem TALÁN 1-2féle 1000-es sportmotor eléri újkorában! De ha az órád 297-et mutat, akkor apukám számolj rá egy (jóindulattal) 3%-os csalást pluszban, ami a valóságban máris csak 288km/h…. Nem beszélve a lánckerék áttétel cserés motorokról, ami akár 10-15%-ot is csalhat felfelé! Ebbe a kardba dőlnek bele a kisebb ccm-esek (600/750) jutub videoi.
Ültem olyan busán, amiből kivették a tiltást, aztán amikor megmutattam a gazdájának a GPS-es mérést, hogy 285-öt megy a motorja, akkor volt nagy fejcsóválás, hogy át lett baszva.
De jóindulatú leszek, ok?! Mondjuk azt, hogy mindegyik 1000-es motor megy 299-et halál pontosan. Akkor tényleg kurvára nem mindegy, hogy 299, vagy 301?
Ha azt akarod, hogy jó legyen a motorod végsebessége, akkor tartsd tisztán a légszűrőt, sokat fog jelenteni
Ha meg fékpadon tudott 300-at, akkor azt vedd észre, hogy a műhelyben nem kellett neki legyőzni a légellenállást. Azt gondolod, hogy az lófasz? Emeld fel egyszer egy kicsit a balkezed 200-nál és meglátod

ONBOARD FELVÉTEL UTCÁN (tizenfokban)
Én vagyok az utcai száguldozások videóra rögzítésének első embere!! Tudtad? Nem? Én se. A régi videóim miatt jópárszor pattintották a pofámba ezt a marhaságot, mintha én találtam volna fel az internetet is… amikor én 1-2 ilyen videót csináltam, akkor már kismillió ilyen videó terjengett a neten, igaz, hogy akkor még a youtube nem létezett, de voltak más oldala, így aki akarta, megtalálhatta.
Tudom, hogy iszonyat jó érzés, amikor 1000 kurvaanyázós komment között van néhány, amelyik ajnároz, hogy mekkora ász vagy, mert tudtál venni egy 30ezres kamerát és húztál 1-2 kövéret. Ez a 21. században már természetes, ki azt teszi ki a netre, hogy mit evett, ki azt, hogy mekkorát szarik, ki azt, hogy mekkorát száguldozik. Érthető.
De csikánó!! Március közepén a 13 fokban 240-nel??? Ugye nem kell tovább boncolgatni, hogy ez miért iszonyat nagy faszság, amit csinálsz?

KANYARBAN TÉRDELVE UTCÁN
A helyi Márkmárkezek a legnagyobb kedvenceim. Mátra, Bakony, Mecsek motorozásos kanyarfotók, ahol a térdkoptató belediffundálódik a betonba. Ja. Ügyes. Az nem zavarja az embert, hogy a motor dőlésszöge mindössze 18,5fok, és ahhoz, hogy leérjen a térde, már inkább az oldalidomon ül, a segge azt se tudja, hol az ülés.
Tudom, tudom, Rossi is így csinálja. Aha, csak ő 60fokos dőlésszöggel, 190-nel aranyapám! És ha nem muszáj, hidd el, nem éri a térde az aszfaltot. Nekik oda kell a visszajelzés, neked 72-vel a Mátrában kevésbé. Amellett, hogy ciki, még veszélyezteted is magad, mert jobban figyelsz a magyar vándor tornagyakorlatodra, mint a kanyar ívére, a motor egyensúlyára és a gázkezelésre. Ha egyszer véletlenül kitévedsz egy pályára, ott se a térdkoptatóddal kezd. Utcán is, pályán is többet érsz el azzal, ha tökéletesen ismered a motorod kanyarodás közbeni egyensúlyát, a helyes ív választást és a megfelelő kigyorsítási ütemet.
Utcán SOHA nem lesz szükséged a térd letételre, pályán jön magától, ahogy felgyorsulsz. (csak súgom, hogy a Hungaroringen egy régebben jó amatőr idő volt a 2:00… nem biztos, hogy 3x leért a térd annál, aki jól motorozott, mégis jött a jó köridő)
Ennek a fajtának a legégőbb példányai azok, akik egy amatőr pályanapon vagy elkérik valakinek a kopott térdkoptatóját, vagy megkérnek valakit, hogy az övét húzogassa meg 1-2 körön át. Ha azt akarod, hogy a normális motorosok ne nézzenek hülyének, ne akarj ebbe a kasztba tartozni.

HASZNÁLT GUMI A JÓ GUMI
Nem árt a motorod megvételekor körbejárni a témát, hogy mennyibe kerül a fenntartás. Nem arra gondolok, hogy mennyire lehet leszorítani gagyi olajakra, egyéb fos cuccokra a fenntartást, hanem hogy ha van egy CBR600-asod, akkor hogy azt arra tudd használni, amire való akkor húzz meg egy minimum határt, ami alá színvonalban nem mész.
Jaja, vágom, hogy a Honda gyári mérnökei lófaszjóskák hozzád képest, mert 3ezer-ért már van alig 10.000km-t futott németországi használt gumi, de szted mi a lófaszért fejlesztettek neked több 10 évig futóművet, hogy aztán az egészet elrontsd egy kockára kopott utcai gumival?
Láttam egy képet a neten, ahol a csávó vagy 15 db használt gumit tárazott be egész évre. Remek. Ez azt jelenti, hogy esélye sem lesz egyetlen egy jó kanyarra sem, ahol ne kellene a szögletes gumi tapadásvesztésével számolni. Japánban ha ezt tudnák a gyárban öreg, hogy ennyire tartod a motorodat, akkor inkább 40x40-es zártszelvényből hegesztenék a hátsó villát, mert neked a kockás gumidhoz az is tökéletes lenne.
Emellett a használt gumi azért is jó, mert így legalább nagyon jó barátaid lesznek a gumiszerelők, mivel ezeröccáz kilométerenként futkározhatsz hozzájuk, mert a „kurvaannyátmeginelfogyott” (és még örülsz, amikor a hátad mögött összesúgnak, hogy mekkora ász ez a csávó, hogy húzhatja neki, hogy csak ennyit bírt?) Sehogy , kopott gumi elkopik, oszt kalap.
Bele lehet futni – ki tudja miért kidobott – jól kinéző használt gumiba, de azért forgasd végig, nincs-e megfékezve, nem repedezett-e a széle, nem volt-e benne 3 defekt, és nem féloldalasra van-e kopva, amellett, hogy ne legyen kocka.
Az első olyan eset után, amikor 30e Ft újgumi spórolásból baszod össze a motorod oldalát és buksz el 2-3kilót a javításra, soha többet nem fogod sajnálni a lét új gumira!

MILYEN MOTORT VEGYEK
Sok ilyen kérdést kapok. Szívesen is segítek. De annyit mindenkitől meg szoktam kérdezni, hogy „azzal legalább tisztában vagy, hogy melyik stílus tetszik?” Mert a legtöbb kérdezőnek fogalma sincs, hogy csoppert vegyen, vagy endurot. Remek. Sztem anyád se tudná ezt megmondani, pedig ő régebbóta ismer, mint én.
Srácok, tökre nem gond, ha most cseppentek bele ebbe a világba. De legalább legyen egy érzésed, hogy mi felé hajlasz?! Csak tudod, hogy a nőket szereted, vagy a fiúkat!? Ugyanilyen a motorozás kérdése is.
Van aki nem tud dönteni a 250-ese után, hogy 750-es gyorsváltós, vagy a széria 1000-es gsx-r-t vegyen.
Van, aki 2 ütemű krossz motort akar venni endurozáshoz.
Van, aki 1100XX-et akar pályázáshoz.
.. sorolhatnám.
A legegyszerűbb, ha veszel 1-2 motoros újságot, nézegetsz motoros weboldalakat, fórumokat és pikk-pakk a helyére kerül minden ebben a rohadt sok motort tartalmazó világban, hogy melyik motor mire való.

A SOHA EL NEM ESŐ MOTOROS
ők a motoros ego csúcsai. Mindenki hülye, aki nem ő. Valaki elesett? Pfff… (és jön a magyarázat, hogy miért volt hülye, ha hibás volt, ha nem).
Nincs el nem eső motoros! Aki motorozik, az pofára fog esni. 1x, 2x, 10x. Mondjuk aki 10x esik utcán, és túlélte, az kurva gyorsan menjen nyugdíjba és adjon hálát az égnek
Elesik a robogós, a túramotoros, az endurós, a supermotos, a streetfighter, a sportmotoros, a naked bike-is és a csopperes is.
Amivel eddig én elestem: robogó, csopper, naked bike, sportmotor, enduro. Az esések zöme kicsi, szerencsére. Sztem nem csak az enyémek, másoké is.
Olyan nincs, hogy 10.000-ből 10.000x nem hibázol, elég csak 1 kicsit.
Elég, ha az a rohadt cipőfűző beleakad a váltóba és te meg letennéd a lábad és már be is takaróztál a motoroddal.
Elég, ha mész egy erdősávban nyáron és az egyik hülye kanyar porosabb.
Elég, ha lepillantasz a km órádra és közben egy autó satufékezik előtted.
Elég, ha kiugrik eléd egy őz és belemarkolsz a fékbe.
1000 dolog van, amiért pofáraeshetsz 1km/h és 300km/h (már amelyik motor megy annyit) között.
Tedd meg, amit megtehetsz, sisak, kesztyű, kabát, protektorok, aztán talán a balfaszságod vagy a szerencsétlenséged egy apró bukást okoz. Felállsz, vagy megtanulsz újra járni és mész tovább. A köv. esésig. És így tovább. Ha majd találkozol a „soha el nem eső” motorossal, ne szégyenkezz, te is voltál „soha el nem eső” motoros, csak te már tapasztaltabb vagy, de semmiképp nem hülyébb, mint a többi motoros.
Márc 28 van ma. Kb 2 hete küldtek el engem a halál faszára a Palatinusos eséses videó miatt, hogy lejáratom a stunt sportágat, mert ők nem esnek el. Márc 21-22-i hétvégén a Hungexpon az egyik stuntversenyző belerongyolt a korlátba.
Márc 28 van ma, annak a napja, hogy Hadnagy Józsi pofára esett 20 méteren belül, ahogy elindult. A sztorija dagadt fejű fotóval itt: http://www.kunmadarasmotorsport.hu/…/438-keszen-allsz-oszin…
Van még kérdés?

AZ ADATOKON KATTOGÓ MOTOROS
”Enyém 167kg szárazon! Az semmi, enyém 166,5kg szárazon, mert kidobtam belőle a gyári szerszámkészletet.”
Tök fasza. Csak szárazon, olaj, hűtővíz, benzin nélkül nem lehet ám menni a motoroddal. A legjobb súlyú motor is 200 feletti lesz pikk-pakk egy teletankolás után!
Különben meg tényleg nem olyan mindegy, hogy a Honda 2kg-val könnyebb, mint a Kawa, a Yamaha 1km/h-val lassúbb, mint a Suzuki, a Ducati 110 fordulattal többet pörög, mint az Aprilia?
Ezek a matekzsenik mindig megölik az agyamat. Rendszerint, aki ennyire belemászik a szorzás-osztásba , arra kell várni a fagyizónál, mert azt már nem tudta kiszámolni, hogy mennyire kellene húzni a gázt, hogy egyforma legyen az átlagsebességünk.
Sokkal fontosabb egy motoron, hogy a testalkatodra passzoljon és komfortosan hasíts vele. Ha törpe vagy, ne vegyél túranedúrót, inkább egy Ducati Monstert, ha pedig lóbaszó állat, akkor ne R6R-en púposkodj, hanem egy Tuonon.

TUNING MATYIK
Melyik a jobb kipuff rendszer? Az akráé mennyivel tud többet?
A kérdésre kérdéssel szoktam válaszolni. Mennyi a köridőd a Hungaroringen, a Pannonia Ringen és a Szlovákia Ringen?
A válasz legtöbbször: „Még sosem voltam.”
Na, akkor helyben vagyunk. Vegyünk egy 200.000Ft-os komplett rendszert a 600-as sportgépre, mert az kell. Anélkül nem érzi embernek magát a motorosunk. Amúgy is sokkal jobb lesz tőle a motor! Több lesz benne a lóerő!!!
Sztem az álkapcsom az ilyen fickókkal történő beszélgetések miatt már 20 évnyit többet kopott el, mint kellene.
El szoktam mesélni egy páréves történetet, abból néha átjön a fickóknak, hogy jobban jár, ha benzinre költ inkább, mint tuningra.
Helyszín: Pannonia Ring. Verseny: Suzuki GSX-R KUPA, egyforma 600-as gixerekkel.
A mezőny vegyes. Mi amatőrök, meg az akkori magyar fiatal profi versenyző élmezőny, Kispataki, Rizmayer, Magda Atti, stb.
Utolsó helyről indul Andreas Meklau, a 40 év feletti osztrák, visszavonult Superbike VB versenyző (állt dobogón az SBK VB-n, de csak a hazai osztrák futamon, ahol ismerte a pályát. A többi versenyén vagy benne volt a legjobb 10-ben, vagy nem. A legtöbb pontot 1994-ben gyűjtötte), aki amúgy nem lett világbajnok, de legalább volt pár jó menete.
Itt hobbiból elindult.
Nos, a motorok széria 600-as K3-as (azaz a mostani 600-asokhoz képest egy vemhes tehén a széles tankjával) voltak, utcai (MONDOM UTCAI) gumikkal.
A rajt után a hazai fiatal élgárda gecire elsöpör, az amatőrök még küzdenek az első és második kanyar között, amikor az eleje már túl van a 3. kanyaron.
Meklau úgy ment el mellettem a 4. kanyar előtti féktávon kívülről, hogy én azt hittem, hogy már lelógok a fűre, na ő még elfért.
A pálya 2/3-ánál már ő vezette a mezőnyt!
Szóval egy csont széria, fos K3-assal úgymegbaszta a legjobb motorversenyzőinket az első körben egy kivénhedt osztrák bőrgatyás, hogy az onboard felvételén úgy tűnt, mintha mindenki bemelegítő körön menne, csak ő húzná a gázt.
Na, ennyit tudott egy 2003-as évjáratú, széria 600-as, amit még a magyar élmezőny se tudott kimotorozni!!
Leesett a mondanivaló? Mit akarunk mi tuningolni egy 2008 utáni hatkilóst, amikor még azok se tudták kimotorozni, akik 3 éves koruk óta 20 éve ezzel foglalkoznak nap, mint nap.
Ja, hogy utcára kell!! ÁHHÁÁÁÁ!!! Értem. Akkor ha kevés a 600, akkor miért nem veszel egy széria 750-et, ami úgy szétbassza a tuningolt 600-asodat, hogy azt se tudod, mi Magyarország pénzneme.
(amit egy tuning hozhat lóerőben: a „rencer” – 2-3 ló, végdob 6-10Le, de ehhez mell egy jó sportlégszűrő /+1Le/ és nem árt ehhez hangolni a benya-levegő keveréket egy elektronikával)
Kevés a 750 utcára? Vegyél ezrest… mindent tud, jobb, mint egy űrhajó.
Kevés az ezres? Tanulj meg motorozni, mert fogalmad sincs, hogy mire képes. Meg soha nem is fogod tudni, velem együtt.

Ha valamilyen motoros témában nem vagy otthon, kérdezz. Akár tőlem, akár motorosoktól, pályaversenyzőktől, olyan gumisoktól, akik pályáznak is, stb. Mindenki így tanulta meg, nem szégyen odafigyelni arra, aki jobb.
Én a jelenlegi (vagy már múltbeli) tudásomnak a töredékét se szedtem volna össze, ha nem kérdezek a Talmától, ErdősCsabitól (enduro és egykerekezés ügyben), Grillmayer Gábortól (krossz dolgokról), az Almától (a dakarostól, homokdűne felfutás ügyben), Somfai Matyitól /aki amúgy másfél hete nyert quaddal Afrikában a Tuareg rallyn/ (quad dolgokat) és egy valag más motorostól, akik 100x jobban motoroznak, mint én, vagy te.
  • Like
Reactions: 5 emberek

Hozzászólások

Dodor az egyik legnagyobb arc motoros berkekben. Kicsit nagy a pofája, ezért mindenhonnan kirúgták már vagy 3-szor, de nagyon nagy a dumája :D Mondjuk mostanában nincs annyira reflektorfényben, biztos öregszik :D Amúgy meg totál igaza van. Hétvégén összefutottunk egy vágott szemű, dobogokó és lepencering majommal. Pénz persze van dögivel. Összetört, majd összefoltozott tán r6, vagy valami más seggrakéta. Mondja, hogy áh, végre újra érzi, hogy él, és hogy milyen jó, hogy mi is motorozunk, meg főleg, hogy az "asszony" (az voltam én) is kedveli meg van sajátja. Aztán én elhúztam a mosdóba és a Drágám maradt ott dumálgatni vele. Az volt a lényege a mondanivalójának, amikor kiderült, hogy mi kicsit más stílusban közlekedünk, hogy hát igen, van aki halad és van aki közlekedik. Neki a motor nem igazán érték, csak egy eszköz, ami ha elromlik vesz újat, ha összetöri megcsináltatja, vagy vesz másikat, mondjuk azt nem tudom hogy oldja meg, ha szembejön a kamaz az egyik "visszafordítón" dobogókőről lefelé... Nekünk meg a motor érték, mert güriztünk érte nem kicsit, és nem bírunk tárgyként tekinteni rád, óvjuk, féltjük, mert nem bizots hogy meg tudjuk javíttatni, főleg nem újat venni, ha összetörjük és magunkra is próbálunk vigyázni. Más értékrend, más szokások, más látásmód. Így is már le akart tolni egy vw caddy, mert a pirosnál előre mertem menni és nehogy már a hülye motoros legyen előrébb. Csikorgó kerekekkel indult, majd még rám is húzta a kormányt, a barom állatja...
 
V
Sajna, donorjelöltek mindig, mindenhol vannak, előbb-utóbb beléjük fut az ember bárhol... de az általános tapasztalat az, hogy ezek a "van, aki halad"-típusú emberkék lesznek törzsvendégek a biztosítónál, a balesetin, a szerelőjük meg belőlük járatja egyetemre még az unokáját is...
(A másik általános tapasztalat meg, az, hogy őket kerüli körbe először kanyarban egy "közlekedő", a fele-kétharmadakkora motorjának teljesítményhiányát valódi tudással pótolva... :D)
 
Babu azt a ferdeszemü gyereket azt hiszem ismerem.Kijar vagy jart a nyugatihoz meg ki jar a Hungaroringre is a többiek nagy örömere mert van kit kerülgetni.Penze meg nincs ugyanavval a motorral motorozik evek ota egy Hondaja van.Az igazsag hogy a terdkoptatojuk akkor kopoik amikor terdre esnek a lepcsön.Slick gumit nem szoktak megvagni koptat meg plane nem azt eldobjak csak nalunk otthon mert megvagva szar az egesz.Lehet kapni mindenfele gumit kinek mire kell.
 
V
Hajós, az a baj, hogy te odakint szocializálódtál, ahol a polizei igencsak keményen megb*ssza az emberfiát, ha nem a forgalmiba bejegyzett, engedélyezett gumikkal rohangál :) Itthon sajnos évekkel ezelőtt divat lett ez a Dodor által is emlegetett nézet, hogy az a f*szagyerek, aki vágott slickkel rohangál utcán, meg a használt gumis "fillérb*szás" is. Utóbbi, nem utolsósorban, köszönhető az itthoni gazdasági viszonyoknak is, addig, amíg egy normális új gumiszett ára összemérhető az átlagkeresettel, lesz vevő a túltárolt új/70-80-90%-os használt gumikra féláron, de még a "csak műszakin menjen át"-párezer forintos, már csak hintának való szarokra is :( Általában senki nem annyira előrelátó, hogy már akkor, amikor felpattintja a vadiúj szettet, elkezdjen félrerakni a következőre, még akkor se, ha tudja, hogy mikor lekopik, nem fog tudni kiköhögni egyben egy fél fizetésnyi lóvét a gumisnak...
 
Van ezekből vagy 3 is, klónok. Egyiknek sincs esze, csak nagy szája.

Nálam meg nem elkopik, hanem elöregszik a gumi a vason :D Vagy 3 éve tervezem a cserét, de asszem idén elérkezett a pillanat. Kezd kagylósodni is meg kockásódni is, mióta megvan a motor cserélni nem kellett, tettem bele 15 e km-t 5 év alatt :D De akkor is fáj a 63 pénz, és ráadásul a választék is limitált a hülye első kerék méret miatt. Mindazonáltal az életem többet ér, mint hogy ezen spóroljak és ha idén is csak a szokásos 2-3 ezret megyek el, akkor is valószínű le lesz cserélve. Bár most egész jó kilátások vannak, mert szereztem egy családot 225 km-re, pesttől, akiket ha csak havonta látogatok meg is megvan már 3 ezer km :D
 
V
:)
Amivel csak az a baj, hogy az erre vezető utakat ismerve, csak akkor van rá esélyed, hogy ne csak a közepét koptasd le a vadiúj gumidnak, ha minden alkalommal a Mátrán keresztül vezető, "rövidebb" úton jössz... :)
 
V
Előre meg be kell építeni egy CBR600F2 kereket, az 17 collos, rögtön szélesedik a választék :)
 
Bq En nem azert cserelek gumit mert itt szocializálódtam hanem magam miatt egyebkent az egyik motoromon most se az van ami a forgalmiba van irva.Annal jobb.Magam miatt cserelek gumit es erdekes modon nem kopik kockara.Igaz egy evben megyek minimum 30 ezret de abba nincs 1000 km autopalya.En is szeretme neki adni megy is a Yamaham eljarok vele hagokra szerpentinekre igy szeretem ha jo a gumi es tapad.Ha nem lesz penzem uj gumira akkor majd kevesebbet megyek vagy nem dohanyzom kevesebbet megyek a kocsmaba.Nekem megeri azt a biztonsagot amitad.Erröl jut eszembe gumit kell vennem.:D
 
V
Persze, normális ember így csinálja, hogy nem akkor (és azért) cserél gumit, mert már nem megy át műszakin, hanem, mert tudja, hogy nem biztonságos, és nem szereti az orosz rulettet 6 golyóval. A "szocializálódást" is leginkább úgy értettem, hogy a szigorúbb követelmények miatt arrafele fel se merül (azokban se, akik amúgy józan ésszel esetleg nem fognák fel), hogy utcai motorra ne utcai gumit rakasson fel a polgár... Itthon meg sajna sokszor, sokaknál máshogy van, vagy azért mert nagymenőpályázós az amúgy utcán is használt motorjával, de két gumi+felniszettre már nem fussa, gumizásra meg nem költ két pályanap között, "mer' tapad az a szlikk uccán is, vágatni is csak azé' vágatom, hogy a sünök ne szó'jjanak be", vagy, mert tényleg elhitte, hogy sokkal jobb utcára is, és még nem járt rosszul miatta. Ha meg utcai van fent neki, akkor azzal addig jár, amíg ki nem figyel a vászon, mert a motorvételkor tovább nyújtózott a takarójánál, és a rendszeres karbantartásra már nem futja...
 
Lett volna lehetőség, hogy kapjon 17-es kereket. Mondjuk sajnos nem elég felnit cserélni, kell tárcsát is, meg a teló befogó is más, szóval, zsebbe nyúlós lett volna.
 
Azt kalkuláljátok ki, hogy mi kerül többe: az új gumi, vagy
- a törött spoilerek cseréje,
- esetleges más javítások,
- a kórházi számla,
- új protektoros ruha, bukó, ami sérült az eséstől,
- a motorozásból kieső idő ami a lábadozással telik,
- a munkaidőből kiesés,
- a család halmozott rinyálásának hallgatása a veszélyes motorozásról.

Szerintem megéri az az új gumi.
 
Z
Hajós te a Naksiról beszélsz, csak felületesen és hülyeségeket......Valóban kijár(t) a nyugatihoz,de egy,tök normális,kettő, egészen ügyesen motorozik,három,lehet több lóvéjuk van,mint az itt hozzászólók összességének....Szóval némi fél infóval a tarsolyodban ne beszélj már hülyeségeket senkiről,inkább vedd a fáradságot és ismerd meg....
 
Zee77
Nem tudom a nevet egyet ismerek es az olyan ahogy leirtam..Lehet hogy nem ehyröl beszelünk.Persze te jobban ismered öket elvegre joval közelebb vagy hozzajuk.
 
Utoljára módosítva:
V
Babu, és ezt valaki olyantól kérdezted meg, aki csinált már hasonlót, vagy olyan szerelő mondta, akinek a kötelező szervizek elvégzésén túl csak az összecsavarozásig terjed a tudása? Ott van például egy marék supermoto átépítés, ahol a fék-kérdést megoldják egy közdarabbal a villa és a féknyereg között. Féktárcsa tényleg kellhet másik, de hogy villahíd is... arra azért elég ritkán van szükség, kreativitásra annál inkább:)
 
A kerékcserével, tárcsa tuti hogy kellett volna másik. A villában nem vagyok biztos, csak majdnem. Ne fikázzad a szerelőmet azért, mert esetleg én hülyeséget írok :D Viccet félretéve. Volt neki egy 17-es szettje, amit szíves örömest beépített volna nekem. És akkor elindult a vezérhangya, hogy már amúgy is fent kezd vakrozsdálni a teló, akkor már azt is, meg akkor már alakítsuk át a féket is a 600-as, duplatárcsás megoldásra, meg akkor nagyobb felső munkahenger is dukál. Szóval úgy voltam, hogy jó nekem ez így ahogy van :D Még a repedt idomokat sem javíttatom, fújatom át, mert akkor tuti taknyolás lesz belőle. Aztán ki tudja, lehet 2-3 év múlva meg is kell válnom tőle...
 
V
Ja, ha már így, hogy még ezt-azt-amazt is, akkor más a helyzet :) (És összességében végül jobban jön ki a matek, meg a belefektetett idő is, ha túr az ember kicsit a neten, talál egy bontásra behozott CBR-t, és megveszi belőle a komplett elejét, kerekestől-fékestől-villástól-villahidastól, variál kicsit a kormánycsapágyakkal, ha kell, és nagyjából 3 csavar bontásával beépíti az egészet:) ) De ha csak az a cél, hogy bent legyen egy 17-es kerék elöl... kerék+1 féktárcsa, egy közdarab a féknyereghez, távtartók a tengelyre, esetleg a km-óra kihajtás, ha az első keréken van, kalap-kabát. Főleg, ha limitált a költségkeret, kár belemenni felesleges kiadásba-melóba. Pl. használós/low budget motoron, hacsak nem restaurálni akarod, felesleges telószárat cserélni, ha nem a szimmering útjában van a rozsda, felesleges a dupla tárcsás rendszer, ha a szimplát se terheled túl fékezéskor... (Oké, papíron a dupla nem csavarja a telót, de addig, amíg nem érzed a szimplával, hogy csavarodik, nem fékezel akkorát, hogy indokolt lenne. Méretezve meg a szimpla is úgy van, hogy meg tudj vele állni, amikor kell.)
 
Igen, igen. Lement a matek már sokszor fejben :) A legegyszerűbb egy 600-as vázba belerakni az én blokkomat :D Vagy nem is, szimplán venni kell egy 2002 utáni 600-ast :D De akkor oda az agyalás meg a feeling :)
 
V
:D Az lenne a legegyszerűbb, de ezen a ponton eddig mindig megakadtál ott, hogy sok neked a 600-as, nem kell az... :)
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Yamina
Olvasás
2,499
Hozzászólások
44
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

Yamina további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére