Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Tolatóradar, de minek?

Leszögezem, hogy a hagyományos dolgok híve vagyok annak ellenére, hogy bírom, és általában használni is tudom a modern kütyüket.

A GPS helyett pl. szívesebben nézem a térképet, mert jobban el tudom helyezni magam térben és időben, ha süt a nap, el tudom dönteni, merre van észak és dél, és úgy gondolom, hogy a navi csak elbutít, mert leegyszerűsíti a dolgomat. Ha végképp nem tudom, hogy hova kell menni a városban, bekapcsolom, és aztán versenyzek vele, mert én mindig tudok egy rövidebb vagy gyorsabb utat. Jó játék.

Kb. két hónapja - nem úsztuk meg, pedig már évek óta ellenálltunk a kísértésnek - be kellett ruháznunk egy családi autóba. Hiába 12 éves, olyan modern technikák vannak ebben a kombiban, amik eddig a Suzuki Swiftből sosem hiányoztak.

69482-1400267711-e4fcace7005b88513b9fe1b654b5f71f.jpg

Ez a kép akkor készült, amikor még volt fű az udvarunkban - februárban.
Mikor először mentünk együtt az új kocsival családilag, a férjem vezetés közben magyarázta, mi hogy működik rajta. Van ülésfűtés meg klíma, és az utolsó volt a tolatóradar, amit a kispesti lakótelep parkolójában mutatott be: "...ahogy közeledsz a tereptárgyhoz, először lassabban, aztán egyre gyorsabban pittyeg a radar..." - Pip-pip-pip... Bamm... A parkoló oszlopát épp a sárvédő közepével koccoltuk le, mert ott pont nem érzékelte a radar. Csak egy egész kicsi horpadás lett rajta, de akkor is rossz érzés volt a gyönyörű állapotú, "új" autónkat így látni.

Persze röhögtem rajta, és kifejtettem ismét az elméletem, hogy ez mekkora hülyeség, hogy a mai autókat úgy gyártják direkt, hogy ne láss ki belőlük, egyre feljebb húzzák az oldalvonalat, és a hátsó ablak is olyan, mint egy topchoppolt hot rod, hogy mindenképp kelljen a radar. Az ember már olyan kényelmes lesz, hogy hátra sem fordul, hogy megnézze, hogy van-e a kocsi mögött valami, mert majd úgyis jelez az.

Aztán persze én következtem. Végre kipróbálhattam én is az új kocsit. Persze óvatosan álltam neki, azért mégis másfélszer akkora, mint Swift, amihez az utóbbi tíz (vagy inkább húsz) évben hozzászoktam.

És elérkezett a pillanat, amikor tolatnom kellett. Mentségemre legyen mondva, hogy megszokásból hátra is néztem, de nem láttam semmit, szóval elindultam (amúgy még a hátramenetet is alig találtam meg első alkalommal). A radar nem pittyegett, úgyhogy gurultam hátrafelé szép lassan, majd egy igen csúnya Bamm következett. Olyan karistolós, festékleszedős bammm...

Aztakurva...

Egy fél méteres betonoszlopnak tolattam neki, ami a lökhárító oldaláról húzta le a fényezést. A radar persze nem jelzett, mert az oldalra nem látott el... Most akkor mi a megoldás, a minden oldalon elhelyezett tolatókamera?
  • Like
Reactions: 2 emberek

Hozzászólások

V
Vezettem már újabb Octavia sedant, az se olyan pici autó, az előző munkahelyen volt belőle pár céges. Nem is elsősorban az volt vele a tragédia, hogy hátrafele a kis ablakon hogy látok ki belőle (az csak megszokás kérdése lenne, hogy visszaálljon a szemem a döntött hátsó szélvédőre a közel függőlegesről, annyira vészesen még éppen nem kicsi, hogy látni ne lehessen rajta), hanem a b*szott nagy tükrök pont kitakarnak mindent jobb oldalon... értsd úgy, hogy ha pl. szélső sávban megyek, pont azt nem látom tőle, hogy a jobb oldali járdán, 5-10 méterre az autó előtt, mi történik. Esélyem nincs egy lelépő gyalogost, hátranézés nélkül elinduló autót észrevenni tőle... Ezzel szemben, nagyon szépen lehet belőle látni az eget, annyira magas :D
 
V
Most esik le: tényleg van az országban 2-nél több eladó benzines Mondeo 3, nem lehajtottan, emberi árban? :D
Most néztem körbe 1,5M-ig a választékot Fordokból a HaHu-n... találtam kb. 1db 1.6 benzines Focust, meg 1db 2.0 benzines kombi Mondeo 3-at, az összes többi 1.6TDCI... az meg nem kellene...
 
Hát.. a mienknek nem tudom pontosan mi a neve... típusa.
A férjem a Használtautón nézte ki, de itt volt a kerületben szerencsére.
 
Nekem anno már az oktató is tükörből tanította a tolatást a rutin pályán. Aztán igazán akkor tanultam meg tükörből tolatni, és ezzel együtt a saját autóm méreteit, valamint a tükör torzítási arányait is amikor napi szinten kezdtem tolatva beállni a garázsomba. (elötte orral álltam be, de macerás volt kiállni mert nem láttam jön-e valaki az úton)
Szóval mivel saját garázs , és délutánonként már miért ne érnék rá ilyesmire, elkezdtem gyakorolni egyrészt hogy minnél egyenesebben, vagyis párhuzamosabban álljak be a téglafal mellé, másrészt meg azt hogy közel álljak, és a tükör alapján mindig megbecsültem mennyire lehetek oldalt és hátul is a faltól. Utána kiszálltam és megnéztem magamnak az eredményt. Az egész eleinte kifejezetten lassan és sokszor korrigálásokkal ment, de megérte, mert mára ott tartok hogy korrigálás nélkül alapból párhuzamosan és 10 centire állok meg a faltól (az anyósülésen senki nem ül hogy ki kellene szálnia :D) Ha meg megerőltetem magam, 5 centire is odaállok bárhova ha kell.
Szóval tudom ajánlani nyugisabb, ráérősebb időben a gyakorlást utólagos szemrevételezéses ellenőrzéssel :)
 
Utoljára módosítva:

Blogbejegyzés információ

Szerző
NaNa
Olvasás
2,443
Hozzászólások
48
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

NaNa további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére