Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Ubi lábra állt - a Lóóó új barátja

Nálunk úgy van az, hogy a vasak nem csak úgy vannak, hanem szociális lények. Nem javítani visszük őket, szervízbe, meg szerelőhöz, hanem kórházba, meg dokihoz. Azt hittem, hogy csak a Lóóó lesz ilyen, de nem. Az Ubi is. Előélete hasonló a Lóóóéhoz, szerelem első látásra: bánatosan ácsorgott egy garázsban, csak a feje (fényszórója) kandikált ki csálén egy szakadt napernyő és egy nyúzott babakocsi alól, és láthatóan könyörgően pislogott, hogy mentsük meg. Kb. másfél órán keresztül pakoltak ki a garázsból, mire végül ki lehetett tolni, és akkor lelkesen vigyorgott.
Azt mondták nem tudják mi a baja, de állandóan melegszik. Sosem használták többet napi 6 km-nél, ugyanis melegedett. A napi 6 km úgy jött össze, hogy 3 a melóhelyig oda és 3 vissza. Két gazdája volt, az első megunta fél év után, mert alig járt vele és melegedett, aztán a második meg így bejárni használta, kétszer megpróbált elmenni vele túrázni, aztán mivel melegedett, nem ment vele tovább, elvitte egy szerelőhöz, akinek a haja is kihullott tőle, de nem jött rá mi az oka a melegedésnek. Mondták 100 e és vigyem, legyek vele boldog, és a vas lelkesen vigyorgott, meg én is. Akkor már tudtam hogy Ubi lesz a neve, mert UBR a rendszáma.
Aztán itt a digitális keresztségben BQ elnevezte Uborkahuszárnak, mert hogy ő egy VTZ (vitéz) Honda, 250 brutális köbcentivel.
És akkor a szokásos sztori elkezdődött, borítsuk szét. Kétszer, ropira a blokkot. De meglett, öntvényhibás volt a drága, az egyes blokkban egyszerűen nem keringett a víz, és ezért melegedett. Söndör és Misi haja kihullott, de összelegózták harmadszorra is a blokkot, végül idént télen elfüstölt a lelkesedés mert más feladatok is kerekedtek. Áttoltam barterba Dunaújvárosba a dokibához, aki végül a Lóóót is meggyógyította, és az utolsó simításokat ő rakta rajta rendben. Még a hűtő körül volt valami grimbusz, a benzincsappal, meg be kellett állítani a szelepeket, karburátorokat és már vígan kocoghattam is vele haza.
Hazafelé nem is volt gond, boldog 90-es átlagtempóval, időnként 120-al is, melegedés nélküli örömbódottá.
Odatámasztottam a Lóóó mellé, méneske együtt van, barátkozzanak. Eddig külön voltak, alig látták egymást, és a rafinált 35 éves muraközi csak beidomította a kis taknyos éppen nagykorú Ubit a hülyeségre... Ez is tud maga alá hugyozni. A Lóóó ugyebár az úszóházzal teszi ezt, ha nem szimpatikus (elég jó minőségű) a benzin, akkor maga alá ereszti azt, mivel hűtővize nincs, de az Ubival kifejlesztették a tutit, mert annak zárt a rendszere, de a hűtővíz túlfolyóján megvan a tuti lehetőség....
Nekiállt ez is hepciáskodni. Gurulok erre-arra, semmi lelki bánata, majd Párkányban Ekimééknél kezdett először lázadni, végül elkezdtem végre használni a városban is, amiért anno megvettem: kis fogyasztás, lassú menet fürgeséggel, happening. Na egyet nem szeret a kicsi: a lassúságot. Múltkor cammogok az akkora dugóban amiben a kicsivel is csak óvatosban lehetett nyomulni, látom ám, elkezd kúszni felfelé a mutató és érzem is a cirkuszt.... Majd mielőtt elérte a 80%-ot, gondoltam kiteszem már a zebra mellé a szentem had higgadjon, megállunk, majd maga alá folyat egy fél decit a túlfolyón keresztül, majd vigyorog tovább, és lelkes hűlésbe kezd. Első kanyarban átestem egy lájtos szívrohamon, hogy úristen ha az olaj meg a víz összekeveredett, aztán láttam, hogy a túlfolyón át nyomja az igét, olaj sehol... Vettem neki vízecskét a közeli bótban, utánatöltöttem, nehogy megszomjazzék....
Nagyszerű, hívom a szerelőt, mondja a túlnyomás, a hűtő dugója biztos nem tartja meg a nyomást, nézzek egy másikat. Néztem, vettem rá másik kupakot, és a helyzet változatlan. Ez beugat, odahugyozik, neki mennie kell....
Ez csak 60 felett szeret közlekedni, ott visszahűl egyharmadára a műszeren, de ha elkezdünk 50-el cammogni, belázad, és odaokádik az aszfaltra egy kis vizet. Értem én hogy lánglelkű ifjú 18 éves, de városban nem döngethetek állandóan neki kellemetes 70-90-el... Vagy a vén muraközi próbálkozik megint, hogy csak őt használjam, aztán addig bandáztak, hogy megint dokihoz küldené szabadságra a boldog lógóst...Ubi jó haverja lett a Lóóónak most is épp egymás mellett vigyorognak, és ahogy ferdén ácsorognak, tuti hogy megint törik valamiben a fejüket...
Ezek ülnek ott a garázsban és szerintem éjszakánként kockáznak, és azzal döntik el ki mikor van szolgálatban....
;)
  • Like
Reactions: 7 emberek

Hozzászólások

18 évesen még bepisil? Szerintem éjszaka csak Lóóó mesél neki horrorisztikus sztorikat kísértetiesen világító fényszóró mellett!
 
V
De a Honda az Honda, ugye, Babu? :D (Bocs, de ezt nem bírtam megállni:) )

Azt néztétek már, hogy
1. a ventillátor bekapcsol-e egyáltalán, mikor elkezd melegedni? Lehet, hogy KO a hőgomba a hűtőn.
2. rendesen lett-e légtelenítve (ha emlékeim nem csalnak, a VF-nél trükkös volt a dolog, a hűtősapkán kellett feltölteni, utána üzemmelegre járatni, és csak ezután pótolni a kiegyenlítőtartályban a vizet, ha még kevés. Autóknál pl. általában nem így van, ott a kiegyenlítőtartályon keresztül töltöd fel a rendszert, viszont ott tényleg az a legmagasabb pontja a hűtőkörnek, itt meg a vízhűtő teteje lehet, hogy feljebb van.)
3. a termosztátja dolgozik-e rendesen? (Simán ki kell venni, ami benne van, összerakni anélkül, és megnézni, mi újság. Igaz, hogy direktben fog keringetni, és ha amúgy jó a kör, túlhűt, de legalább kiderül, ha gond van. A gyári egy vagyon, a VF-be viszont jó volt a 98-as 2.0 benzines Mondeokba való, 2ezerért;) )

Mindent vállalok amúgy, de erre az Uborkahuszár névadásra nem emlékszem :D:D:D
 
V
Az jutott még közben eszembe, hogy ha a rendszer nyomásvesztése a gond, azt a sapkán kívül okozhatja egy hajszálrepedt cső, fellazult csatlakozás, bilincs mentén repedt cső, rosszabb esetben hajszálrepedt hűtőradiátor is. Most még hidegek a reggelek, járasd üzemmelegre az udvaron hajnalban, ha gőzöl valahol, ott a gond :D
Gondolatébresztőnek egy rémtörténet: pár éve bontottunk Attila komámmal egy beállt blokkos RF600-at. Bér-pályamotornak használták, elment rajta a hűtés, műszerfala nyilván nem volt, mire észrevették, hogy gond van, az összes siklócsapágyat megsütötték a főtengelyen. Mikor szétkaptuk, kiderült, miért nem hűtött: volt egy műanyag persely a vízpumpában, amibe a blokkról jövő hajtás illeszkedett. Ez a műanyag persely nyalódott le, megforgott benne az acéltengely, nem forgott a pumpa, nem volt, ami keringesse a vizet, visszajelző meg nem volt, ami mutatta volna, hogy épp felforr a blokk...
 
Így van. Az enyém is pisivel ünnepelte a nagykorúságot :D Mondjuk azóta nem mentem vele, na majd most szombaton, ha nem szakad le az ég.
 
Én meg azért aggodalmaskodom mert Pegazus ezeken a hűvös reggeleken, meg az esős délutánokon csak a belvárosi dugókerülgetés közben képes elérni az üzemi hőmérsékletet. Minden 20km/h feletti tempónál épp csak annyira melegszik fel hogy a szivatót már visszatolhatom de a mutató a hideg tartomány felső határán lebeg csak, feljebb egy mm-el sem kúszna... :( Már azt is próbáltam hogy otthon állva megvártam míg teljesen bemelegszik, de hiába mert amint elindultam és kiértem a földútról visszahült a már említett mértékben...
Nem is pörgetem a blokkot, féltem a kicsikémet hogy baja lessz :nemnem:
 
V
PC, ott meg az lehet, hogy vagy ki van véve belőle a termosztát, vagy át van fúrva, vagy megragadt a teljesen nyitott helyzetben... vagy nem belevaló nyitási hőmérsékletű van benne. És ez még a jobbik, így legalább nem tudod felforralni, nem úgy, mintha teljesen zárt állásban ragadna meg...
Esetleg rossz a jeladó, de azt viszonylag hamar ki lehet deríteni, csak testre/+12V-ra kell kötni az órára menő vezetéket, és ha olyankor elmegy végkitérésig a mutató, akkor az óra+vezetékezés biztos jó, a jeladónál lehet gubanc. Fejből nem tudom, pontosan, a CB-nél hogy van, de gépkönyvben benne kell, hogy legyen ez az ellenőrzés, meg a jeladó hidegen/melegen mérhető ellenállásértéke is.
Ideiglenesen megpróbálhatod azt is, hogy széles ragasztószalaggal, vagy hullámpapírral, letakarod a hűtő egy részét. Ha olyankor feljebb megy a hőmérséklet, tuti, hogy a termosztátnál lesz a gond. Bár errefele mutat az is, hogy álló helyzetben, amikor nem von el hőt a menetszél, felmelegszik rendesen, és csak menet közben hűl vissza.
(A motorodról eddig megírt gányolásokat alapul véve, gyanús amúgy, hogy valamelyik előző tulaj, a zárva maradt termosztátot javította "költséghatékony" módon, fúrással, vagy a hűtőkörből kidobással...:()
 
Köszi BQ, ha lessz bátyus is, akkor megnézzük azt a jeladót (valahogy ehhez egyedül nincs kedvem hozzányúlkálni még ennyire sem.) A hullámpapíros próbát viszont lehet hogy megnézem addig is...
Amúgy tudja a fene már mi mindent csináltak ezzel a vassal, tavaly nyáron még kifejezetten örömködtem rajta hogy a ventillátor rendben kapcsol és a legnagyobb kánikula közepén sem forr sose fel a motor...
:csam:
 
V
Sajna általában ez az átka az olcsó, használt motornak itthon, főleg, ha kimondottan kezdő-, és/vagy melóba járós motor kategória... megvételkor is olcsó, aztán "nem költünk sokat javításra/karbantartásra, lényeg, hogy menjen", ha valami nagyobb gebasz előjön, akkor "csináld meg eladásra, és passzoljuk el az első madárnak, akinek lehet", aztán majd az X-edik, lelkiismeretes tulaj rákölti, amit az előző néhány elmulasztott, plusz még annyit, ami a minimum elvárható karbantartás hiánya miatt ahhoz kell, hogy minden rendben legyen... :( És gyakorlatilag nem találsz középutat (vagy már a vevők se hiszik el, hogy az), vagy van az olcsó, lelakott sz*r, vagy van a tényleg full hibátlan, piaci ár fölött, vagy van az eladásra kiglancolt lelakott sz*r, piaci áron. Tisztelet az üdítő kivételnek...
 
Insta360 Black Friday sale

Blogbejegyzés információ

Szerző
Yamina
Olvasás
1,412
Hozzászólások
20
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

Yamina további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére