Az elmúlt hetekben történt még néhány változtatás a Siklón, amiről még nem volt szó, de most talán a legszembetűnőbbről, a "fényezésről" ejtenék pár szót.
Talán korábban már írtam, hogy nem voltam tökéletesen megelégedve az új motor színével. Persze ha egyszer jön egy jó vétel, akkor a szín a legutolsó szempont. Így volt ez a Sakálnál is, ami a vágyott matt-fekete helyett fényes fekete lett. Most egy szép fényes fekete Street Glide-ot nézegettem eredetileg, ehelyett a "jó vétel" egy grafit metál lett.
A férjem szerint gyönyörű szín, szerintem pedig öreges. Nekem jobban tetszenek a határozottabb, karakteresebb színek, nem az ilyen rejtőzködő, meghatározhatatlan keverékek. A fekete az mondjuk brutális lenne, és amikor láttunk egy királykéket ebből a modellből, az is túlzás volt szerintem, és hiányoltam belőle az egyediséget.
Az alsóörsi Harley-Davidson fesztivál előtt úgy éreztem, valamit csinálni kell, hogy jól mutasson a puncskuckó mellett a gépezet. Mivel fényezni már nem lett volna idő, és egyébként is kár lenne tönkretenni a gyári fényezést, úgy döntöttem, a matricázás lenne a megfelelő.
Eredetileg valami rózsaszín csíkra gondoltam, ami szép ívesen végigfut a motor oldalán és persze a gyerekfürdetőkád méretű fejidomon is, de amikor elmentem a Művészhez, hogy tanácsot kérjek, azt mondta, hogy az ilyen domború formákra nehéz lenne szépen ráragasztani egy ilyen egybefüggő nagy mintát, és a matrica kivágásánál is problémák lehetnek. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg az anyagszükséglet, és sok a maradék is.
Ő vetette fel az ötletet, hogy mi lenne, ha valami apróbb mintákból alakítanánk ki a "vonalat"... majd kicsit nézegette a motort, és felvetette, hogy ha már a szelepsapkám úgyis dobókocka, lehetnének rózsaszín dobókockák. Rajzolt is pár tervet.
A matrica kivágását Bocz Orsival beszéltem meg még a Budapest Motor fesztiválon, ahol már harmadik éve ő készíti a standunk dekorációját, így a matricázást is. A dobókockát ő is jó ötletnek találta, és nagyon örült, hogy nem kell majd egy hosszú matrica csík domborításával olyan sokat szenvednie.
Mivel már alig volt hátra egy hét az alsóörsi fesztiválig, azt javasolta, hogy hagyjuk a Művész által megrajzolt kockákat - amik nagyon jópofák voltak, de még kellett volna egy grafikus, aki vektorizálja őket - hanem keressek a neten egy olyan képet, ami már eleve vektoros formátumban van. Így pár napot ismét spóroltunk. Pénzt azt nem, mert a fotóügynökség oldaláról letöltött kép nagyjából annyiba került, mintha egy grafikus megrajzolta volna.
Végül az indulás előtti nap Orsi megérkezett a kivágott kockákkal, és nagyjából egy óra alatt kitaláltuk a szisztémát, megterveztük a látványt, és fel is ragasztotta őket.
Alsóörsön - nyugodtan állíthatom - nagyon nagy sikere volt a dobókockás motornak. Az emberek szeretik a vidám dolgokat, ha másért nem, hát lefotózni. Sokan úgy vannak vele, hogy ha maguknak nem is kéne, azért értik a viccet. A kislányok pedig kifejezetten szívesen pózoltak a motorom mellett.
Végezetül még annyit, hogy a matricázás nagy előnye a fényezéssel szemben, hogy gyorsan kész van, jóval olcsóbb, és ha megunjuk, ugyanilyen gyorsan és olcsón változtatni is lehet. Majd egyszer lehet, hogy áldozok egy szép fényezésre, de amíg hibátlan az eredeti fényezésem, addig sajnálnám lecsiszoltatni és szétszedni a motort, illetve az ilyen hosszadalmas műveleteknek a "hideg téli esték" a megfelelő ideje.
Talán korábban már írtam, hogy nem voltam tökéletesen megelégedve az új motor színével. Persze ha egyszer jön egy jó vétel, akkor a szín a legutolsó szempont. Így volt ez a Sakálnál is, ami a vágyott matt-fekete helyett fényes fekete lett. Most egy szép fényes fekete Street Glide-ot nézegettem eredetileg, ehelyett a "jó vétel" egy grafit metál lett.
A férjem szerint gyönyörű szín, szerintem pedig öreges. Nekem jobban tetszenek a határozottabb, karakteresebb színek, nem az ilyen rejtőzködő, meghatározhatatlan keverékek. A fekete az mondjuk brutális lenne, és amikor láttunk egy királykéket ebből a modellből, az is túlzás volt szerintem, és hiányoltam belőle az egyediséget.
Az alsóörsi Harley-Davidson fesztivál előtt úgy éreztem, valamit csinálni kell, hogy jól mutasson a puncskuckó mellett a gépezet. Mivel fényezni már nem lett volna idő, és egyébként is kár lenne tönkretenni a gyári fényezést, úgy döntöttem, a matricázás lenne a megfelelő.
Eredetileg valami rózsaszín csíkra gondoltam, ami szép ívesen végigfut a motor oldalán és persze a gyerekfürdetőkád méretű fejidomon is, de amikor elmentem a Művészhez, hogy tanácsot kérjek, azt mondta, hogy az ilyen domború formákra nehéz lenne szépen ráragasztani egy ilyen egybefüggő nagy mintát, és a matrica kivágásánál is problémák lehetnek. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg az anyagszükséglet, és sok a maradék is.
Ő vetette fel az ötletet, hogy mi lenne, ha valami apróbb mintákból alakítanánk ki a "vonalat"... majd kicsit nézegette a motort, és felvetette, hogy ha már a szelepsapkám úgyis dobókocka, lehetnének rózsaszín dobókockák. Rajzolt is pár tervet.
A matrica kivágását Bocz Orsival beszéltem meg még a Budapest Motor fesztiválon, ahol már harmadik éve ő készíti a standunk dekorációját, így a matricázást is. A dobókockát ő is jó ötletnek találta, és nagyon örült, hogy nem kell majd egy hosszú matrica csík domborításával olyan sokat szenvednie.
Mivel már alig volt hátra egy hét az alsóörsi fesztiválig, azt javasolta, hogy hagyjuk a Művész által megrajzolt kockákat - amik nagyon jópofák voltak, de még kellett volna egy grafikus, aki vektorizálja őket - hanem keressek a neten egy olyan képet, ami már eleve vektoros formátumban van. Így pár napot ismét spóroltunk. Pénzt azt nem, mert a fotóügynökség oldaláról letöltött kép nagyjából annyiba került, mintha egy grafikus megrajzolta volna.
Végül az indulás előtti nap Orsi megérkezett a kivágott kockákkal, és nagyjából egy óra alatt kitaláltuk a szisztémát, megterveztük a látványt, és fel is ragasztotta őket.
Alsóörsön - nyugodtan állíthatom - nagyon nagy sikere volt a dobókockás motornak. Az emberek szeretik a vidám dolgokat, ha másért nem, hát lefotózni. Sokan úgy vannak vele, hogy ha maguknak nem is kéne, azért értik a viccet. A kislányok pedig kifejezetten szívesen pózoltak a motorom mellett.
Végezetül még annyit, hogy a matricázás nagy előnye a fényezéssel szemben, hogy gyorsan kész van, jóval olcsóbb, és ha megunjuk, ugyanilyen gyorsan és olcsón változtatni is lehet. Majd egyszer lehet, hogy áldozok egy szép fényezésre, de amíg hibátlan az eredeti fényezésem, addig sajnálnám lecsiszoltatni és szétszedni a motort, illetve az ilyen hosszadalmas műveleteknek a "hideg téli esték" a megfelelő ideje.