1. Ez az oldal cookikat (sütiket) használ. Az oldal további böngészésével elfogadod ezeknek a sütiknek a használatát. Bővebben...

Blogbejegyzések megtekintése ebben a kategóriában: Sakál vokál - Moto Guzzi California Jackal 2001

  • NaNa
    Tegnap rendezkedhetnékem támadt, kiselejteztem egy csomó régi papírt meg újságot, és közben a kezembe akadt pár régi CD-is. Találtam jó párat, amin TotalBike és Wild feliratok voltak, úgyhogy nem bírtam ki, bele akartam nézni.

    [​IMG]
    (Egyébként ezért nem végzek soha semmi ehhez hasonló selejtezős munkával - mindig találok valami érdekességet, ami elcsábít.)

    Az első döbbenet az volt, hogy a laptop nem olvassa a CD-ket... ezt mondjuk nem értettem, hiszen DVD meghajtó van rajta, annak meg a CD-t is olvasnia kell. Vagy nem? Szóval újabb egy óra ment el azzal, hogy megpróbáltam a drivert frissíteni.

    (Na ez meg a másik kiborító, hogy nem lehet egy sima drivert találni, mert egyből rátelepül a gépemre valami DriverDoctor és ehhez hasonló programok, amik ellenőrzik a gépemet, kiírják, hogy 43 elavult driver van a gépemen, amit azonnal frissíteni kell, úgyhogy most fizessek 99 dollárt, és akkor egyben frissítik mindet. Összesen három ilyen programot takarítottam le a gépről, mire sikerült az egyik CD-t megnyitni.)

    [​IMG]

    Viszont - azt kell mondanom - megérte a küzdelmet, hiszen 2000-ig visszamenőleg találtam cikkeket és képeket, sőt a saját motoromról, a Steedről is volt egy sorozat még 1999-es dátummal... bár ha jobban belegondolok, lehet, hogy rossz a dátum, mert 2001-ig, amíg a Guzzit meg nem vettem, ezzel jártam, a képek pedig a Frontosa motorosboltban készültek, ahogy már becserélve a Moto Guzzira, az eladásra várt...

    Mindenesetre nem is emlékeztem, hogy készültek róla ilyen jó képek is. Ugye milyen szép volt?

    Most már teljes a galéria a Honda VT 400 Steed/VT 600 Shadow átalakulásairól a négy év alatt, amíg az enyém volt. Nézd meg a képeket!
    BajateamOldlady és ekime6 kedveli ezt.
  • NaNa
    Szinte minden nap használom, és időnként megállapítom, hogy még milyen jól bírja a strapát. Pedig szerintem már nem sok van neki hátra. A mintája eredetileg arany volt, de már nem, és itt-ott vannak rajta kisebb lyukak.

    [​IMG]

    Azon gondolkodtam, hogy vajon mióta van már meg ez a vászonszatyor. Aztán utána számoltam. Amikor 2009-ben Mandello del Larioban jártunk a Moto Guzzi gyárban, és beszabadultam a múzeum shopjába, sikerült végre találnom egy női guzzis pulcsit, amit azonnal meg kellett vennem. Na akkor kaptam ott a vásárláshoz ajándékba.

    A pulcsi már nincs meg.
    ekime6 kedveli ezt.
  • NaNa
    Az elmúlt hét jó sűrű volt tele meglepő fordulatokkal és váratlan eseményekkel. Az egyik ilyen pl. az volt, hogy véletlenül új gazdára lelt a motorom, ami 10 éve volt hűséges társam.

    bucsu_a_guzzitol_2011_1.jpg
    Az utolsó közös képünk. De szerencsére nem került messzire, és főleg nagyon jó kezekbe.

    Az úgy volt, hogy már ősz óta hirdettem. Nem túl aktívan, de mivel szóba került az új motor vásárlásának lehetősége, és azt másképp nem tudnám megoldani csak a régi eladásával. Így hát felraktam pár internetes oldalra, és az ismerősöknek is elhitettük azért, hogy tudjanak róla.

    Összesen egy érdeklődő volt még ősszel, aki eljött Debrecenből és megnézte. Azt mondta, annyira tetszik neki, hogy jövő héten már pénzzel a kezében jön vissza. Aztán persze hírét sem hallottuk többet. Igaz negyven év körül járt és az első motorja lett volna... valószínűleg tényleg nem a Moto Guzzi lett volna neki a legjobb választás.

    Időközben lejártak a hirdetések, és meglett az új motor is. Titokban megnyugtatott a gondolat, hogy ha nem sikerül megbarátkoznunk a Street Glide-dal, még mindig ott a Sakál. Jó volt tudni, hogy bármikor felpattanhatok a jól megszokott, régi ismerősre.

    Aztán a haverunk a héten elvitte tőlünk a motorját, amit garázs hiányában egy ideig nálunk tartott. Bement dolgozni vele, és a kollégája elirigyelte tőle. Ő meg megemlítette neki, hogy ha tényleg komolyan gondolja, tud egy jó vételt. Még ugyanaznap, csütörtökön, elgurult a Sakállal a munkahelyükre a férjem, és egy próbakör után meg is köttetett az üzlet.

    Pénteken munka után vitte el az új tulaj, és láthatóan nagyon boldog volt az új szerzeménnyel. Az új gazdi egyébként régi motoros, aki most ismét megengedhette magának, hogy motort vegyen. Azt ígérte, hogy felhív, hogy biztonságban hazaértek-e, de tegnapig semmi hírünk nem volt felőle.

    Este már nem bírtuk tovább és rátelefonáltunk, hogy mi a helyzet. Kiderült, hogy szombaton 300 km-t túráztak a Guzzival a feleségével. Még mindig nagyon örül, és tökéletesen elégedett. Egyetlen baja van, hogy egy nap motorozás után kissé megfájdult a feneke, de szerintem ha így folytatja, nyár végére már kérges lesz...
  • NaNa
    Megint javításra szorult nemrég a Sakál. Már tavaly küzdöttem azzal a problémával, hogy minden indulás előtt ellenőriznem kellett az első gumit, mert akár egy éjszaka leforgása alatt 1,5 bárra csökkent a nyomás. Idén, szezon elején – elkerülendő ezt a kis kellemetlenséget – el is vittem – el is vittem Schirger Petihez, aki azt javasolta, hogy cseréljük ki a belsőt.

    Csakhogy a problémám nem oldódott meg. Lenyomtam 1-2 hónapot a tavaly már megszokott módon: ok indulhatunk kilenckor, csak kanyarodjunk be egy benzinkúthoz gumit fújni.

    Végül megint meguntam. Mindenképp utána akartam járni, hogy mi lehet az oka ennek a hibának. Megint Petinél kötöttem hát ki. Közel van, motorozik is, és nagyon jó szakember. Évek óta szereli a motorjainkon és az autóinkon a gumit.

    Látatlanban Peti megint a belső cseréjét javasolta. Ki is vette, majd nagyjából fél órát töltött vele a csap alatt, hogy kiderítse, hol a lyuk, ahol szökik a levegő. Nem találtunk semmit. Mindegy, azt mondta, hogy lehet, olyan lyuk, ami nem látszik, mindenesetre a belsőt cseréljük ki – megint.

    Mikor elkezdte visszaszerelni az abroncsot, akkor vettük észre, hogy apró rozsdaszemcsék vannak a felnin itt-ott. Pedig kívülről semmi nem látszik. Aztán lehúztuk a küllők végét takaró gumi borítást, és alatta szörnyű rohadást találtunk. A diagnózis ez alapján annyi, hogy a lehulló rozsdaszemcsék szúrták ki a gumit.

    Peti nagyon profin megoldotta dolgot. Alaposan lecsiszolta, majd egy speckó cuccal lefestette (szép zöldre) a küllők végét. Így talán egy jó darabig nem tudja ismét kikezdeni őket a befolyó víz.

    Ja, ezúttal azt is megtudtam tőle, hogy a hátsó gumimat 2,9-re, az elsőt 2,7 bárra kellene fújni. Én meg simán járok vele nyolc éve 2-vel...
  • NaNa
    Most látom, hogy már több mint egy hónapja nem írtam blogot. Pedig rengeteg minden történt azóta. Mondjuk pont emiatt nem volt időm írkálni sem.

    De csak haladjunk sorjában:

    Rögtön a nagy nap utáni hétfőn készült el vadiúj tetkóm. Jóval kisebb, mint a többi, de annál fontosabb.
    [​IMG]
    Az apropója csupán annyi, hogy ha már életem párjával nyolc év után örök hűséget esküdtünk egymásnak, a Sakál is megérdemli, hogy ugyanennyi idő után szorosabbra fűzzük a kapcsolatunkat. Hiába na, 2001 fontos év volt.

    Ha lesz is valaha másik motorom, olyan biztos nem lesz, mint ez a Guzzi. Talán egyszer engedek a nyomásnak, és átülök egy amerikai vasra, de amiket eddig próbáltam, utol sem érték a Moto Guzzit. Persze az is lehet, hogy csak szentimentális vagyok.

    Amíg készült, kipróbáltam az új kamerát is, és Picarnak köszönhetően sikerült a 22-ből 4,5 percet varázsolnom.
    Miután elkészült a karomra a kis rajz, több visszajelzést is kaptam. A családban elhangzó "Jajj, nem volt még elég?" típusú megnyilvánulások mellett a legkomolyabb az volt, amikor egy találkozón megkérdezte valaki, hogy miért egy német sast tetováltattam magamra, miért nem valami magyar mintát. Most erre mit lehet válaszolni? Hát csak.
  • NaNa
    A későbbi kellemetlenségek elkerülése érdekében, némi külső ráhatásra úgy két hete végignéztem az irataimat nem járnak-e le mostanában. Mint kiderült, jól tettem, mert a motorom műszakija május 17-ig volt már csak érvényes, és addig már két hét sem volt hátra. Két évvel ezelőtt, ha jól emlékszem, három héttel későbbi időpontot adtak. Nyár közepén, amikor motorozni kell, mit csinálok műszaki nélkül???

    Hétfőn pánikszerűen rohantam el a közeli vizsgaállomásra, ahol nagy meglepetésemre május 14-re kaptam időpontot. Az meg már csak három nap. :bang:

    Gyári motorom van, szóval soha nem fordítottam nagy gondot eddig a vizsgára való felkészítésre. Jó állapotban van tudtommal. Fékbetétet nemrég cseréltünk, más baja mi lehet? A vizsga előtti nap reggel a párom azért rákérdezett egyre: "Világít a féklámpa?"

    És tényleg. Akkor jutott eszembe, hogy a legutóbbi túrán a mögöttem jövő figyelmeztetett, hogy a féklámpám időnként beragad, és folyamatosan ég. Fogtam hát a jól bevált WD-40-et, és jól befújtam hátul az izzóknál is, és a fékkar tövében, ahol a féklámpa kapcsolója van. Majd el is meséltem büszkén, hogy megjavítottam.

    A vizsga napján azért még egyszer rákérdezett a párom, hogy ég-e mindkét féklámpám... miért, nem égett? És tényleg, amikor kimentem, hogy megnézzem, beragadni nem akart, viszont csak az egyik világított.

    Így aztán a vizsga előtt beugrottam a közeli autósboltba, és megvettem az utolsó darab izzót, de végül nem raktam be, mert akkor éppen megint rendesen működött mindkettő, ezért nem tudtam eldönteni, hogy melyik volt a rossz.
    A vizsga gyorsan lement. Nincs negyedóra az egész procedúra. Megnézték a lámpákat, a dudát... a legrosszabb élmény a fékpróba, amikor jobb lábammal az akna fölött egyensúlyozva kell fokozatosan benyomnom a hátsó féket, miközben a görgők jobbra-balga rángatják a motor elejét.

    A lényeg, hogy túl voltam rajta, a féklámpát is elfogadták (oda sem mertem nézni, mert azon izgultam, hogy vagy beragad, vagy nem ég majd). A féket 173%-osra értékelte a műszer. Csak a papírokra kellett még másfél órát várni.

    Közben megérkezett egy főnöknek látszó férfi. Egyből a motoromhoz ment, és megcsodálta. A munkatársak közölték vele, hogy "A hölgy hozta". Lehet, hogy ez volt az a gomb, ami elindította a főnök üzemmódot nála, és elkezdte újra átnézni a motorom, felülvizsgálni a munkatársai munkáját. Odahívott, hogy indítsam be, és újra nyomnom kellett a dudát, majd húznom a féket. Levert a víz...

    Végül csak egy hibát vélt felfedezni: a hátsó, gyári lámpaburában nem találta meg az "E" betűt. Igaz, hogy két éve ugyanitt, ugyanezzel a burával levizsgázott a motor... és az odaintett kollégái egyből megmutatták neki, hogy hol van. És ha már itt tartunk, az szerencsére nem tűnt fel neki, hogy a burát fekete terrorista-ragasztó (ti. Patex) tartja a helyén, mert pár éve egy kátyúnál beleszakadt a csavar.

    Szóval végül minden simán ment. Eltekintve attól, hogy a több hetes szárazság után csak ezen a napon esett az eső, és a hónapok óta nem látott esőruhám az első kanyar után szétrepedt a lábam között.
    A vizsga után rohantam a XVI. kerültei Okmányirodába új forgalmiért, mert a régiben már nem volt hely az új matricának. Ott közölték, ha nem vagyok kerületi lakos, akkor június végére tudnak időpontot adni. Na jó. Kösz nem!

    Zuglóban újabb másfél óra sorban ülés után azonnal megcsinálták az új forgalmit, és a rendszámomra is felragasztották az új matricát. Várakozás közben volt időm a terrorista-ragasztóval ideiglenesen megjavítani az esőruhát, ami majdnem kitartott hazáig. Azért így is sikerült a hideg beöntéstől megfáznom, és időnként még mindig fújom az orrom, de legalább a vizsga megvan. És már új esőruhát is vettem azóta.

    Ja, a Vizsga díja 3390 + 4552 Ft, ami a munkadíj és a vizsgadíj gondolom. Nem tudom, melyik melyik. Az új forgalmi pedig 6000+450 Ft. :D
  • NaNa
    Tavaly nekiálltam és sajátkezűleg puceváltam meg a motoromat. Idén nem terveztem ilyesmit. :)

    A moto guzzis túrán azonban a srácok megszóltak, és valljuk be, igazuk van - tényleg szebb a tisztán csillogó króm. Ráadásul túl nagy volt a kontraszt. A többiek mind tiszta motorral jöttek. Asszem többet nem megyek motorozni tisztamotorosokkal. :p

    Az eredeti terv az volt, hogy vasárnap motorozás előtt magamhoz veszek egy üveg Brigéciolt, és majd valami kézimosóban bespriccelem és lefújom a nagynyomásúval, végül ennyit sem vesződtem. Míg Fionáékra vártam, bekanyarodtam a közeli autómosóba.

    Volt még negyed órám a megbeszélt találkáig, és a fiúk azt mondták 1500-ért ennyi idő alatt megvan. Aztán még hozzátette a főnök, hogy minél tovább mossák annál szebb lesz, és szóljak, ha már mennem kell.

    Végül amíg az öt pasi pucolta a motoromat, én lőttem néhány fotót róluk. Végülis élni tudni kell. :cool:
    Csatolás megtekintése 13234 Csatolás megtekintése 13235 Csatolás megtekintése 13236 Csatolás megtekintése 13237
    Aztán amikor megláttam a felüljárón közeledő két motort szóltam, hogy elég, már túúl szép lesz. De csak valami sportmotorosok voltak. :D

    Majd nemsokára befutottak a túratársak... :csam:
    Csatolás megtekintése 13238
  • NaNa
    Jöhet a nyár! - az öregasszonyoké...

    Már vagy két hete nem ültem a Sakálon. Legutóbb, mikor eltettem, csúnyán folyt a benzin a tank alatt egy csövön. Nem mertem elindulni vele sehova, amíg a párom meg nem nézni. Nem is nagyon fájt a szívem, mert szar volt az idő is, meló is ezer...

    Most viszont újra itt a nyár! Nehogy már ne motorozzak hétvégén! Csakhogy azóta sem nézett rá senki, hogy mitől folyhat, és így azért nem mernék elindulni. Pontosabban ránéztünk futólag, és nem folyt. Azért ez így mégsem normális.

    Persze a párom elment medvébe ezen a hétvégén, és mielőtt elindult elfelejtette átnézni a motorom. Ma délután telefonos segítséget kértem tőle. Azt mondta, amit ő csinálna, én is meg tudom csinálni. Vegyem le az ülést, lazítsam ki a tankot, és nézzek alá. Vizsgáljam meg a csövet, hogy lyukas-e, és ha igen, ma még el tudok szaladni az autósboltba másikért.

    Így is tettem. Az ülést rutinosan szerelem már le, ebben van gyakorlatom, de a tank már nagyobb falatnak tűnt. Főleg, hogy félig van benzinnel, ami nem kevés súlyt jelent. Arról sem szólt a fáma, hogy a benzincsövekkel meg a mindenféle vezetékekkel, amik a tankból jönnek ki, mit csináljak. Szóval így nem lehet levenni...
    Csatolás megtekintése 13156 Csatolás megtekintése 13157 Csatolás megtekintése 13158 Csatolás megtekintése 13160
    Szerencsére elég volt annyi, hogy kicsit oldalra billentettem. Így valamivel jobban hozzáfértem a csőhöz, ami a tank alatt egy elosztó segítségével háromfelé ágazik (vagy kétfelé... nézőpont kérdése). Ahogy elkezdtem mozgatni, úgy tűnt, hogy talán csak kilazult a bilincs. Persze a csavarhúzóval így is elég nehéz volt hozzáférni.

    Meghúztam. Remélem csak ennyi!
    Csatolás megtekintése 13159
    Egyébként kezdem már érteni, miért vannak kiakadva a motorszerelők, amikor koszosan viszem oda a motort. Csak egy csavart kellett meghúznom, és moshatom ki az összes ruhát, ami rajtam volt... :morog:
  • NaNa
    Csatolás megtekintése 13123 Miután tegnap a Guzzi-listán rákérdeztem a hátsó kerekem táján megjelenő olajfolyásra, egy márkatárs felvilágosított, hogy ugyan a szükséges alkatrész mindössze 1000 Ft lenne, ha szervizbe viszem, 3-4 órányi óradíjjal számoljak. Az új info birtokában újraértékelve a lehetőségeket (3-4 órányi szerelés nekem biztos 6-8 óra lenne, ha senki nem segít, és amúgy sem tudnék ennyit nélkülözni a napomból) végülis délelőtt felhívtam a szerelőt.

    A tünetek leírása után ő is egyből a kardánszimmeringre tippelt. Ahhoz, hogy hétvégén motorozhassak, két lehetőségem van:
    1. leeresztjük az olajat és feltöltjük zsírral, hogy ne follyon (ezt ő mondta)
    2. elviszem hozzá, és holnapra megpróbálja megcsinálni. Még cserejárművet is biztosít!
    Hát ez király. Már épp elkezdtem agyalni, hogy hogy úszhatnám meg a BKV-zást.

    Szóval a cserejármű egy robogó, amivel egy vagy több hatalmasat zakózhattak. A burkolata enyhén szólva hiányos, a jobb oldali tükör lóg, a műszerek nincsenek rajta, és állítólag még a teleszkópja is görbe. Viszont 125-ös. Megy mint a mérgezett egér. Vidám kis utam volt hazafele. Egyébként pedig mennyire kultúrált és magasszínvonalú kiszolgálás, hogy a Guzzi-szervizben cserejárművet is adnak! :jo
  • NaNa
    Csatolás megtekintése 13118 Miután a mesebeli Dzsin három nap alatt sem javította meg a motorom, és pénteken már használni szerettem volna, csütörtökön nekiálltam egyedül. Egyébként tényleg nem tűnt túl bonyolult feladatnak.

    Csatolás megtekintése 13119 Az egész manővert azzal kezdtem, hogy az utasításoknak megfelelően telenyomtam WD-40-nel a bowden csövét, amíg a másik végén ki nem folyt. Ráadásul úgy, hogy a felszerelés utáni alsó végén nyomtam be, a cuccot, hogy végigfollyon, majd felszerelés után mégegyszer vissza. Ezt sem én találtam ki.

    Ezután elkezdtem befűzni a bowdent, ahogy korábban lehetett. Nem gondoltam, hogy ennek jelentősége lesz... de "szerencsére" a váz megfelelő részein kopások jelezték a vezeték útvonalát, így ez is egész könnyen ment.

    Csatolás megtekintése 13120 Először az alsó ponton csatlakoztattam az új bowdent, majd mikor rájöttem, hogy így képtelenség befűzni felül, újra szétcsavaroztam, és a felső végét raktam össze. A mutatványt nagyban nehezítette, hogy a bowdennek orrán-száján folyt az olajos lé (amit ugye korábban én nyomtam bele), és a Guzzin okosan úgy van elhelyezve a bowden csatlakozója, hogy semmilyen szerszámmal nem tudtam hozzáférni, ezért olajos kézzel kellett tekergetnem. Talán ez volt a leghosszadalmasabb rész, a legnehezebb meg az,hogy míg fél kézzel szereltem, a másikkal dokumentáltam az eseményeket. :D

    Csatolás megtekintése 13122 A végére csak a holtjáték beállítása maradt. Ezen múlik minden, ezért ettől féltem legjobban. Emlékképeimben 5 mm-es érték szerepelt, ezért tartottam magam ehhez. Először kicsit keménynek tűnt így a kuplung, de valószíbnűleg csak elszokott tőle a kezem az elmúlt három napban.

    Az egész művelet nem volt több fél óránál. Este a párom ellenőrizte, de azt mondta, hogy ezen nincs mit elrontani, biztos jó lesz. És úgy is lett. Gyönyörűen kapcsol a motorom egyik sebességből a másikba, és még az üres fokozatot is gyakrabban találom így meg (a visszajelző lámpa jelenleg nem működik, de van, hogy vizet kap, és akkor igen).

    Csatolás megtekintése 13121 Hétvégén a Mátra útjain teszteltem a megújúlt, idén már 7. évét tapostó Sakált. A vezetéstechnikai tréningek tömkelegének hála, a kanyarokat is egyre jobban élvezem... Bár vasárnap reggel felcuccoláskor észrevettem, hogy a hátsó kerekem olajban áll. Hagyján, hogy a nyár elején gyönyörűen lepucolt felnim fekete az olajos sártól, de a szerpentin legtetején ez a tény némi aggodalommal töltött el. Meg az is, hogy pucolhatom le megint...

    Nem tudom mi lehet. Talán a kardántengely szimeringje ment tönkre. Lassan indíthatok egy Guzzi-karbantartás rovatot. Remélem, ezt nem egyedül kell megszerelnem!
  • NaNa
    Úgy kezdődött, hogy megbeszéltük, hogy az elmúlt hétvégét (péntek estétől) Agárdon töltjük a Rockabilly Weekenden. De péntek este mégsem indultunk el. És végül mindenféle okok miatt szombaton sem. Teljesen kiborultam, hogy semmi nem úgy alakult, mint ahogy terveztem.

    Aztán hétfő reggel, miután a vihar alábbhagyott, és mégis elindultam a Yamaha Mesterkurzusra, gondoltam beállítom a kuplung holtjátékát, mert már pénteken is alig tudtam váltani, nem emelt ki. Legnagyobb meglepetésemre mindössze két vékonyka szál tartotta össze a bowdent... Csoda, hogy pénteken hazajutottam. És mekkora szerencse, hogy nem a Velencei tó felé haladva szakadt el...

    Jó volt. Ismét átöltöztem, hogy az időközben kialakuló kánikulában mégse autókázzak teljes motoros felszerelésben. Aztán egy telefon a páromnak, hogy ilyenkor mit kell csinálni, és egy a Guzzi szerviznek, hogy van-e náluk ilyen bowden. Mindkét telefonos segítségem Szatmári Lacikát ajánlotta.

    Mivel kocsival úgyis arra indultam Örkénybe, gyorsan szétkaptam a vezetéket, és bedobtam a szervizbe. Elvileg fél óra múlva készen lett, de nem akartam lemaradni a csajok gyakorlatozásáról, így kocsival mentem tovább az EuroRingre.

    Az új bowden 3000 Ft volt. Titokban azt reméltem, hogy mire hazaérek, szorgos kezek összerakják a motoromat. Ezzel szemben azt a magyarázatot kaptam, hogy ha szétszedni sikerült egyedül, akkor biztos menni fog az összeszerelés is. Hát nem tudom... az azért veszélyesebb, ha én csinálom. Most így állunk:
    Csatolás megtekintése 13117
  • NaNa
    A fiúk egész nap motort szereltek. Ha már úgysem mentünk megint sehova. Tegnap ugyanis országos eső volt. Persze miután eldöntöttük, hogy akkor nem megyünk, kisütöt a nap. Maradt a kertészkedés: füvesítettünk, és elültettünk egy jegenyét.

    Mikor végeztünk, a párom azt mondta, hogy a jegenyének, meg a fűnek sok víz kell - majd levettük a sáros bakancsokat, és behúzódtunk a szobába. Abban a pillanatban kinyitották az égi csapot, és mitha dézsából öntötték volna, ömleni kezdett az eső. Kb. 10 percig tartott, a végén még 1 cm átmérőjű jegek is estek, majd szemerkélt még egy kicsit, és alkonyatra ismét kitisztult az ég.

    Ma gyönyörű tiszta időre ébredtünk. Már hetek óta be volt tervezve a motorszerelés. Nem az enyémet kellett ezúttal szerelni. Egy haver is átugrott, mert tologatni, emelgetni kellett a nagy vasat, de végül üzemképes lett az új fékrendszer is.

    A próbaút után még nagyon bennük volt a szerelhetnék, ezért szétkapták a Sakált is. Ketten már csak megoldják a szimering-cserét. Kis nyomozás után kiderítettem, hogy bár első hallásra soknak tűnik, de tényleg 0,56 liter olaj kell telszkóponként a Guzziba.
    Csatolás megtekintése 13106
    Mikor már szét volt szedve, és a szimeringet is sikerült kipiszkálni a csőből, kiderült, hogy amit novemberben Milánó mellett egy hivatalos Guzzi szervízben vettünk, nem szimering, hanem csak a porfogója...
    Csatolás megtekintése 13107
    Szóval most az van, hogy szegény Sakál ott áll, se füle se farka, de legalábbis eleje az nincs. Most két lehetőség van: 1. kapok valahol jövő héten ilyen szimeringet, 2. május 2-án jön az unokatesóm férje, és akkor hoz nekem kintről. A motort addig is szépen letakargattam a ponyvával, hogy legalább tiszta maradjon, amíg újra saját lábán állhat.
  • NaNa
    Ma letudtam az évi egy motormosást. Talán könnyebb lett volna, ha ősszel úgy teszem el a motort, hogy le van mosva, de szeretem a kihívásokat. Két és fél óra volt összesen. Amellett, hogy az előte tövig levágott körmeim maradványa csont fekete lett, a számítógép előtt kisportolt, tél végi állapotban lévő testemet is meggyötörte ez a meló. Remegő lábakkal fejeztem be...
    Csatolás megtekintése 13100
    Nos a szennyeződések mibenlétét elnézve egyből a nehéztüzérséget vetettem be. Brigéciolt hígítottam fel vízzel, és azzal fújtam le a motor minden részét. 10-15 percnyi várakozás után erős vízsugáral mentem végig a motoron, de nem a várt eredményt értem el, úgyhogy az előbbi módszert mégegyszer megismételtem. A második dózis után még mindig dörzsölgetnem kellett itt-ott szivaccsal a koszos részeket.
    Csatolás megtekintése 13099
    Az összes koszféleség közül talán a legérdekesebb az a méhecske volt, amelyik a motor jobb oldala felől érkezve sült oda a blokkhoz, miközben a belső szervei is szétfröccsentek. Bár nagyon sajálom, hogy így járt, elképzeltem, mennyivel rosszabb lett volna, ha sisakom plexijén csattan szét.

    A Brigéciol meglehetősen agresszív szer. Nem is mertem a kertben alkalmazni, féltem, hogy ahova lecsöppen, ott többé fű nem terem. Tényleg minden koszt leszed... sőt, egy kis dörzsölés hatására még a rendszámtábláról a festéket is leoldotta... pedig nem is ez volt a terv.
    Csatolás megtekintése 13101
    Kicsit megijedtem, hogy mi lesz a motor fényezésével, de akkor eszembe jutott egy másik csodaszer: Karak, az egyik márkatársam polírozószereket forgalmaz. Tőle való az a Mini Wax Top nevű cucc, ami políroz, és állítólag három hónapig vízlepergető réteget biztosít. Az eredmény hihetetlen. Szerintem a motorom újkorában sem volt ilyen fényes. Ha már így belejöttem, egy kis mézes bőrápolóval átkentem az üléseket és a táskákat. Azoknak sem árt egy kis vízhatlanság, és a bőr is szép fényes lett tőle. Majd csúszkálhatok farmernadrágban a nyeregben.
    Csatolás megtekintése 13102
    Végül olyat tettem, amit eddig még talán sohasem. Megtiszítottam és kifényesítettem a krómfelületeket. A Nevr Dull kb. 10 éve áll a szekrényben. Hogy milyen sokszor használtuk, mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a fém tégely szemmel láthatóan még mindig tele van. Persze csalóka, hiszen a polírozószerrel átitatott vattából elég egy újpercnyi darab, és az egész motorról minden vakrozsda eltüntethető vele.

    Az én rozsdáim már nem vakok, így nekem ennél azért többre volt szükségem, pedig a küllők közé be sem fért a kezem. És meg kellett állapítanom, hogy csak a motorom első kerekének jobb oldala tisztítható kényelmesen. Ez talán megmagyarázza, hogy miért mindig csak erről az oldalról fényképezem. :)
    Csatolás megtekintése 13103
    Azért a végeredmény - még ha a fanatikus, tisztaságmániások találnának is rajta kivetnivalót - nagyon látványos lett. Reggel még úgy terveztem, hogy gurulok is a szép tiszta motorommal egyet, de mire eddig eljutottam, szemerkélni kezdett az eső. Inkább gyorsan betoltam a garázsba, és letakartam egy ponyvával, hogy nehogy megint koszos legyen.
  • NaNa
    Csatolás megtekintése 13096
    Már a tavalyi szezonban is folyamatosan valami töltés gondom volt a Guzzin. Ma végre megnéztük... khm... én közben kertészkedtem. Meg fotóztam. Milyen gyönyörűen virágzik a fosóka szilva. :)
    Csatolás megtekintése 13095
    Minden vezeték, kábel át lett smirglizve a motoron, befújva WD-40-nel, és úgy tűnik, minden rendben. Eltekintve attól, hogy a tavaly szezon elején cserélt telószimering megint elfosta magát... nem úszom meg, megint cserélni kell. Még szerencse, hogy novemberben, mikor az EICMÁ-n voltunk, betértünk egy Guzzi kereskedésbe, és minden olyan alkatrészt beszereztünk, ami csereérett.
    Csatolás megtekintése 13097
    Lemosni ugyan már nem volt időm/kedvem, de próbaként mentem egy 19 km-es kört a környéken. Úgy tűnt többen voltunk ezzel így, mert a kör vége fele két motorossal is találkoztam, akiknek az elején is intenem kellett. Ők az ellenkező irányban mentek. :)
    Csatolás megtekintése 13098
    Ja, és felavattam a vadiúj dzsekimet is. Szerintem bomba... már csak az a jó kis ciklámen színű napszemüvegem hiányzik hozzá, amit két éve elvesztettem. És "felszereltem" a dobókockás szelepsapkát, ami a legutóbbi francia Wild magazinban volt melléklet. Szerintem nagggyon gizda.