Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Motorépítők

Motorépítők

Olvasok egy custom magazint, és konstatálom, hova jutott a motorépítés.
Miért is kezdték átépíteni motorjaikat az emberek? Az attól függ, hol. A radikálisabb építések hazájában, az USA-ban sok szabály nem volt, ami megkösse az embereket. A motorosok többnyire a seregben szolgáltak, unalmas volt a hétköznapi melósélet, így a veszély érzését pótolták a motorozással. Versenyeztek, és gépeik küllemével kivagyiskodtak. A gépeket megfosztották a sárvédőktől, minden fölöslegesnek ítélt dologtól, gyakran az első féktől is. A pici tank nem takarta a blokk látványát és könnyebb is volt, a magas kormány vagányul nézett ki, a toldott villa úgyszintén. A hatvanas évek végétől a hőn áhított szabadság érzését testesítette meg a motorkerékpár, és minél inkább épített volt, annál szabadabbnak akarta magát láttatni használója. Persze ez pénzbe került, nem is kevésbe, hamar iparág lett a motorépítés. Pöffeszkedő kivagyiskodás, semmi több.
A világ keleti felén más volt a helyzet. A motorkerékpár olcsóbb volt, mint az autó, tömegközlekedés nem igazán volt, valamivel járni kellett. A szoci építések nem a látványt, hanem a kőkemény racionális praktikumot szolgálták. Szélvédők, lábvédők, csomagtartók, sárfogó gumik kerültek föl szedett-vedett anyagokból összemaszekolva, a custom építéseket még az akkori sajtóból se nagyon ismerték. Hiába is ismerték volna, hiszen a hatósági szigor semmilyen átalakítást nem engedélyezett.
Megtörtént a rendszerváltás, özönlöttek az „ígéret földjéről” a szebbnél szebb motorokról készült képek. De hát pénz az nem volt, meg alapanyagként is csak a régi szoci vasak, nekiláttunk eszkábálni. A hatóságok eleinte rugalmasnak – vagy csak jó magyar szokásnak megfelelően lassúnak – tűntek, lehetett mókolni ezt-azt. Aztán az idő előrehaladtával, különösen a junijós berugdalással párhuzamosan már semmit nem lehet csinálni hivatalosan. A gazdagok katalógusból rendelik össze a méregdrága alkatrészeket, mi meg kuporgatunk a következő tankolásra. Alkatrész már elég gyakran nemcsak azért nincs, mert nem tudjuk kifizetni. Az egészben az a legidegesítőbb, hogy elvi lehetősége mindenkinek van, hogy megépíttethesse álmai motorját. De már megint csak a gazdagoknak van lehetősége, joga, nekünk meg a pofánkba röhögnek. Ja, szabad verseny. Csak mi ötven kiló ólommal a lábunkon indulunk ezen az úszóversenyen. Marad a harag, semmi más, semmi remény vagy lehetőség.

Vidék

Hozzászólások

Vidék ne szomorkodj....majd csak összejön nekünk is!:D

Tudod a remény hal meg utoljára! :csam:
 
Pontosan ez van!
Ezért van az, hogy kiváltképp a drága vasakat motorozom körbe tudással, hogy lássa a gazdája, hogy a buxája lehet, hogy tele van de a feje (szíve) üres! :D

Ez a pályanapon :zp:-vel a rövid fékútban és a kanyarokban nyilvánul meg vagy emzével a városi forgatagban!
 
Intru;bt16296 írta:
Vidék ne szomorkodj....majd csak összejön nekünk is!:D

Tudod a remény hal meg utoljára! :csam:
Az óceán fenekin úszóversenyt rendeztek a halak. A cápa ért be eesőnek, a remény hal meg utoljára!:D
 
Zöld Piszok;bt16299 írta:
Pontosan ez van!
Ezért van az, hogy kiváltképp a drága vasakat motorozom körbe tudással, hogy lássa a gazdája, hogy a buxája lehet, hogy tele van de a feje (szíve) üres! :D

Ez a pályanapon :zp:-vel a rövid fékútban és a kanyarokban nyilvánul meg vagy emzével a városi forgatagban!
Eggyik haver eztet csinyájja Jawávaa! Autóba meg egy Calibrávaa!
Én is tudok néha meglepetést okozni a Czetkávaa meg a Családi Nagy Luxusaatóvaa (Maruti 800) :D
 
Nagyon szertnék egy épített motort magamnak. Télen a Czetkáhó készül ódaltáska, új műszerfal, és igen gondúkozok csepptankrú, lépcsős ülésrű, másik sárvédőkrű meg előretót lábtartórú 16-os hátsó kerékkee, űtetett hátsóvaa (ahhó a tengely má megvan). De ha sikerűne megszereznem azt a 12V-os Jawát, amit Győrbe mondtak nekem, óccsóér, akkó csak a műszerfal lenne új a Czetkán. Akkó a Jawa megépüléséig motoroznék Vele, aztán fájó szívvee, de mégiscsak eladnám. Csak érnék má el odáig!
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Vidék
Olvasás
528
Hozzászólások
18
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Vidék további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére