Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

A Motorvásárlás "12 pontja"

Első blogbejegyzésnek valami értelmeset, és remélhetőleg hasznosat akartam írni, hát itt van. Egyre többet találkozok a "Milyen motort vegyek?" kérdéssel (Persze én is feltettem!), valamint nekem is aktuális a téma.
Szóval összekapartam néhány szempontot ami szerintem általában mindenkinek megfelel, és talán segít a választásban. (Ne tévesszen meg a cím, nem 12 pont lesz :D)

1; Ami árban megfelel
- Első motornál nem vennék iszonyat drága gépet...Minek?! az esés tuti, és valószínüleg hamar le lesz cserélve mert kinövi az ember. (Kivéve ha milliárdos vagy... akkor szarni az árra!:))

2; Használt motor!
- Megint csak az első pont indoklásához térnék vissza... mondhatni amit "nem sajnálsz" összetörni, de ez sem teljesen igaz, szeretni fogod a motorod, sajnálni fogod!

3; Megfelelő kivitel
-Szerintem nem kell sokat magyarázni aki pl. az endúró motorok szerelmese nem lesz boldog egy chopperrel.

4; Ne legyél telhetetlen!
- A hajamat tépem amikor valaki kezdőként első motornak Honda CB 500F-et akar! És ha nem tudod kezelni?! 1,5 millió a kukába...eladod olcsóbban, vagy összetöröd!

5; Próbáld ki!
-Ha az előző szempontok alapján vannak már kiszemeltek (Mert jó ha több is van!), akkor amelyiket csak tudod próbáld ki! Az lesz a nyerő amelyik: kényelmesebb, könnyebben kezeled

6; Ami tetszik :)
-És itt nyilván nem a kivitelről van szó. Itt magamból indulok ki. Van ami tetszik, és van ami nem amíg a többi szempontba belefér igen is válogatok! (külső, szín, márka, stb)

7; Kinövés
Ez elsősorban kategória váltóknak szól... Nekik már a nagyobb gépeket javasolnám, mer tapasztalat és rutin már van, de ne kelljen megint új gépet venni egy ideig mert az új kicsi, és kinőtted!

+1 :)
-Kinek a pap, kinek a papné! Felesleges másokat kérdezni, hogy pontosan milyen motort is vegyünk, ami neki jó nem biztos, hogy neked is az!

Részemről egyenlőre ennyi tellett, remélem hasznára lesz valakinek!

:csam:
  • Like
Reactions: 7 emberek

Hozzászólások

Ezt a blogot annyira letitkosítottad szerintem, hogy most senki nem látja... vagy mi...
 
Nekem látszik. Jó kis lista. Beleírnám még a fokozatosság elvét, hogy ne pont egy busával kezdjünk, ha előtte csak a mustang nyerített a lábunk közt :D
 
V
Meg esetleg azt is figyelembe lehet venni, hogy szélsőségekkel nem lehet megtanulni motorozni... nem biztos, hogy a motorkezelést (bármennyire is az a stílus jön be) chopperen, sportmotoron, vagy enduron lehet a legjobban megtanulni, közel a nulláról, mert az első kettőnek az üléspozíciója, a harmadiknak a magassága miatt nem "magától értetődő" a kezelésük, a menettulajdonságaik. Nyilván vannak kivételek, pl. 2 méteres ember nem fogja magát jól érezni egy átlagos, utcai, 4-600-as naked-en, meg 100+ kilós ember alatt csak nyüszít egy 250-es/400-as, de nagy átlagban, elsőnek, tanulni, 400-as, nem hasalós nakednél nem kell jobb/nagyobb.
Tudom, hogy nők vagytok, és ezermillió szempont írja felül a praktikumot, de gondoljatok bele, olvasni se Shakespeare műveken tanultatok meg :)
 
Megtanuláshoz kevés a kipróbálás. Az 1400-as kawaninja kezesbárány városi tempónál, akkor vadul meg ha megtéped a száját az autópályán, és azzal a sebességgel már igen rendesen lehet pofára esni rutintalanságból. Kipróbálni űbercuki a vas pár utcán át, de a vadmarha amikor az ilyen jóindulatú vasakkal elkezd janizni, (mert húdekirályjóindulatú, csak épp a kezeléséhez hülye) gyorsan eltalálhat vele a temetőig...
 
Jó, mondjuk nem ez az alapeset, de csajoknál főként előfordul az, hogy egyik nap ez tetszik, másik nap meg másik.... :D
 
igen de a próba még mindig több mint a semmi, miért lenne jobb az hogy ki sem próbálja csak lát egy képet (rosszabb esetben) és eldönti hogy ezt akarja
 
Én nem tököltem vele ennyit: leérjen a lábam és kényelmesen már tudjak vele előzni és ne chopper legyen. Kiválasztottam néhány eshetőséget, aztán épp tök véletlenül bekerült egy GS elém és megkértem a gazdit, hogy csak hagy üljek rá. Rájöttem, hogy méretileg tökéletes és ezek után csak ilyet kerestem.
Nem érdekelt se a színe, se a márkája, de dobott egy kicsit a keresésen, hogy van e bukócső, avagy doboztartó de ezek mind másodlagos kérdések voltak már.
 
Ja vagy úgy :D Oké, amúgy így már ismerős a kifejezés, csak azt hiszem már túl fáradt vagyok :D Amúgy egyelőre a gyertyákon kívül nem volt baja, azt meg egész gyorsan meg lehetett oldani :) Remélem így is marad kopp-kopp-kopp.

Az eredeti témához hozzászólva, biztos sokan nem ajánlották volna kezdő motornak a ZiZit, de nőből vagyok és beleszerettem. Megfizethető árú motorok közt kutakodva, csak érte dobbant meg a szívem és bevállalok miatta egy kis szenvedést így az elején (Megfordulásoknál pl. továbbra is izzadok vele ,de le nem cserélném :sze:) És amúgy szerintem ez a fő pont.Szeresd!ÉS akkor úgy is össze szoktok (több-kevesebb idő alatt:D) Én már kezdem látni a fényt az alagút végén (bár elég messze van) :D
 
Utoljára módosítva:
no, akkor én vagyok az ellen- és elrettentő példa :D Valahol megírtam már, hogy hogyan lett a Baglyom, most visszakerestem, íme akkor ide is - ne az én példámat kövessétek :D Nem, hogy ráültem, kipróbáltam volna ŐT, még más motoron is csak utasként ültem a tizenéveskori átsimsonozott nyártól eltekintve :D

(a fecsegőből idézve)

"Hát nálam ez a nagy szerelem úgy történt, hogy fogalmam sem volt róla, milyen motort akarok, csak azt tudtam, hogy feketét :D
Marhára szerelmes voltam a Hayabusába természetesen, de arra se pénzem, se 9 életem nem lett volna, szóval szóba se jöhetett :D De azért mégis valami dögös, leborított sportmotort akartam (megjegyzem, motorozni nem tudtam, jogosítványom sem volt). Ezekből viszont az én zsebemhez mérten csak idősebb, valószínűleg széthajtott darabokat kaphattam volna, meg ugye finoman célozgattak is rá ismerősök, hogy nem pont nekem, kezdőnek való lenne az ilyesmi motor... Terelgettek a túramotorok felé, akkor kezdtem átszeretni a GSXF 750-be ( az, hogy Suzuki legyen, közben nyilvánvalóvá vált, mert szinte minden ismerősnek az volt és nagyon dicsérték - meg az ára miatt is), de az is idomos, amiről megintcsak lebeszéltek, meg minek elsőre 750-es.
Nagy sóhajjal lemondtam az idomos motorról és hát innen már nem volt túl nagy választék: Bandit vagy GS. Aztán az exem és a motorkereskedős ismerősünk szépen összerakták nekem, hogy első kezdő motornak GS 500-ast kell vennem, mert naked motor, nem túl kicsi, nem túl nagy, strapabíró, igénytelen öszvér, ráadásul az új árát is éppen akkor akciózták le 1,2 millióra, tekintve, hogy a karburátor-EU norma ütközés miatt épp beszüntették a gyártását - már csak a feketéről kellett lemondanom, mert már csak kék-fehér volt belőle... hát ez a lemondás volt a legnehezebb, mert oké, ne legyen sport, ne legyen idomos, ne legyen 750-es, de akkor már fekete se????? Ex megígérte, hogy átfényezteti nekem, de ezen ne múljon már... megadtam magam.
Szomorúan mentem papírozni, mert hiába új motorom lesz, de semmiben sem olyan, mint amiről álmodtam... a motorkereskedős srác leültetett, hozta a szerződést, papírokat, paksamétát, mindent, de mielőtt elém tette volna, mondta, hogy nem akar összezavarni, de előző nap behoztak egy használt GS 500-ast... 1,5 éves, 5000 km van benne, 8 kilót szeretne érte a gazdája, mert máris kinőtte, nagyobbra vált, ráadásul március van és ő gyorsan túl akar adni rajta, garázsban tartotta, szervizelte, szalon állapotú motorka - ÉS FEKETE!!! Közben odasétált a sorban álló motorokhoz és kezdte kitolni a Baglyot, és nekem akkor, abban a pillanatban megdobbant a szívem, és tudtam, hogy ő az enyém!!! 2 nap múlva elhoztuk :)
De a szerelem valójában nem itt kezdődött még, mert eleinte kissé tartózkodó volt a viszonyunk, én inkább csodáltam őt, ő meg megadóan tűrte a bénázásaimat... HATALMAS motornak tűnt nekem, nehéz volt, eleve az egész motorozás sokkal nehezebb volt, mint számítottam rá, sokszor elkeseredtem, hogy nem is fog ez nekem menni, sokszor úgy éreztem, hogy még motor is ellenem van, aztán ahogy megtanultam kezelni őt, kezdtem belejönni a motorozásba, úgy kezdtem egyre nagyobb szerelembe is esni vele... és mostmár imádom, és remélem, hogy ő is engem, gyönyörűen szépségesnek látom, már nem a közlekedési eszközt látom benne, hanem valami egészen mást, többet-szebbet-jobbat, mintha élőlény lenne vagy mi, és nem adnám oda semmi pénzért senkinek :) És tudom, hogy a legjobb döntés volt ŐT megvenni, már nem is akarnék se nagyobbat, se erősebbet, se idomosat, se semmilyet, Ő az én motorom és kész :sze: És megcsodálom gyönyörködve az 1800-as Intrudereket például, mert a sportmotor rajongásom múltával inkább a cruiserek felé kezdett tendálni az ízlésem, de azok nem nekem való motorok... legalábbis MÉG nem :)
Szóval ilyen ez a szerelem, nálam menet közben jött meg :D"
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Tenshi
Olvasás
7,789
Hozzászólások
58
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére