Ezen a hétvégén az Ivanicshoz látogattunk ki CFMoto tesztnapra. Ismét nagyon jó volt a hangulat és a szervezés, akárcsak a tavaszi Kawa tesztnapjukon.
Eredetileg a 450 MT-t szerettem volna lefoglalni, de kicsit tartottam tőle, hogy magas lesz, ezért inkább egy 450 SR-re jelentkeztem.
Még csak két éve van jogsim, így nem sok összehasonlítási alapom van - eddig 10 motortípust próbáltam, naked és bobber kategóriákban.
Időben megérkeztünk a szalonba, úgyhogy körülnéztem, és kértem, hadd üljek fel a motorokra. Először természetes a 450 MT-re pattantam fel – már elsőre is nagyon kényelmes volt, a két lábam épp lábujjhegyen leért róla, és egyhelyben sem tűnt nehéznek. Mondták, hogy a rugóút rövidítésével 4 cm-t lehet ültetni rajt, és a kinti tesztmotor is le volt ültetve 2 centi.
Ezután felültem a 450 SR-re is – teljesen más világ, a sportos üléspozíció és az alacsonyan lévő kormány nagyon szokatlan volt - ez már tényleg egy igazi sportmotor.
A tesztnapon csak egy motort lehet előre lefoglalni, de a helyszínen gyakran vannak szabad gépek is.
Az egyik turnus épp indulásra készült, amikor megláttam Zolit a 450 MT mellett állva – odaszaladtam, felkaptam a kabátom, és mondtam, hogy akkor viszem is.
Csak utána szólt, hogy azzal ő szeretett volna menni…

CFMoto 450 MT
A 450 MT egy 449 cm³-es, sorkettes túraenduró, 43.6 lóerővel és 44 Nm nyomatékkal (kb. 6ezres fordulaton).
Én kifejezetten örülök, hogy végre A2 kategóriában is van túraenduró. 175 kg körüli a száraz tömege, 820 mm-es az ülésmagassága, szóval még könnyű is, nem is magas, sőt a szűkebb ülés is miatt az alacsonyabbaknak is jó választás lehet (én sem vagyok magas, szóval nekem ez a kategóra eddig szóba sem jöhetett).
Nagyon kényelmes motor. Az ülés, a kormány, a lábtartó pozíciója, minden jól el van találva. Állva is hihetetlen kényelmes motorozni rajta, a tankra is kényelmesen ráfekszik a combom, a lábtartó is kellemes puha.
Ez volt eddig a legkényelmesebb motor, amit próbáltam, simán el tudnám képzelni egy egész napos túrán is.
A súlypontja viszonylag magas (gondolom mint bármely más túraendurónak), így az oldalszelet megéreztem, és egy kis turbulencia is volt a plexi miatt. A kuplung és a fékkar nagyon könnyű, a hátsó fék jól fog, az elsőnek viszont kicsit nagy volt a holtjátéka – de ez biztosan állítható.
Egyébként a lámpánál induláskor rögtön belém jött valaki. Először azt hittem, a motorral történt valami, aztán megláttam a tükörben, hogy az illető már el is dőlt.
Úgyhogy amikor visszaértem, még ki kellett kalapálni a rendszámtáblát.
CFMoto 450 SR
A 450 SR szintén 450 cm³-es sorkettes, 47 lőerős sportmoci 39 Nm nyomatékkal, amit 7600 fordulaton ad le. A súlya 168 kg körül van, az ülésmagassága 795 mm – szóval alacsonyabb motorosoknak is ideális, főleg akik sportosabb stílust szeretik.
Az MT utáni turnusra foglaltam időpontot az SR-re. Gondoltam, hogy inkább mégsem viszem el, mert nagy váltás az MT után. Fel is ajánlottam a fiúknak, de nem engedték, hogy ne menjek vele. Nem kellett sokáig győzködni, már vittem is az SR-t, és meglepő módon nem éreztem furcsának. Alacsony, kényelmes, de azért a derekam fájna hosszabb úton - túrára nem vinném, de a pályázást biztos nagyon élvezném vele.
Nagyon jó vele kanyarodni, a szelet semennyire nem éreztem, hatalmas élmény volt menni vele.
A tükröt nem állítottam be induláskor, és útközben is csak a lámpánál tudtam, mert elől van a plexin és nem értem el.

CFMoto 300 NK
A harmadik gép, amit el tudtam vinni, a CFMoto 300 NK volt – egy könnyű, 292 cm³-es, egyhengeres naked motor 28 LE teljesítménnyel és 25 Nm nyomatékkal.
Mindössze 151 kg, az ülésmagassága 795 mm, tehát kezdőknek és alacsonyabb motorosoknak tökéletes első motor.
Mégsem érződik gyengének, én mentem a felvezető után, és azt éreztem, hogy mennék még gyorsabban is vele. Simán tudtam előzni, nem kellett gondolkodni, hogy bevállaljam-e. Könnyű, rövid, jól irányítható, és elég. Ja, és még kényelmes is.
Amikor visszaértünk, odajött hozzám valaki, hogy milyen jól motorozok. Ezek mindig jólesnek – tréningeken is szokták mondani.
Amikor odaértünk, kérdezték, hogy elmondanám-e egy videóban, hogy miért vagyok itt, aztán beszéljek a tapasztalatimról is. Utána a Worldbike-ék is kikérdeztek.
Azt hittem, izgulós vagyok, de végül be sem állt a szám.

Nagyon jó élmény volt ez a tesztnap – de nem könnyítette meg a dolgomat, mert most még nehezebb eldönteni, mi legyen a következő motorom.
Ezután kölcsönadtam a saját motoromat is, mert Zoli is odaadta Bélának egy tesztkörre a V-Strom-ját, majd elmentünk lángosozni a Dunaparti megállóba.
Motoroztunk is még egyet, de eléggé fújt a szél, és a motorom is kicsit furcsán viselkedett a váltásokkor...
Ha lesz még hasonló esemény, biztosan megyek.
Addig is köszönöm az Ivanics csapatnak és a CFMotonak a szervezést és a jó hangulatot. ️