Péntekre vettem ki szabadnapot, és reggel elindultam a Balcsira, hogy az egyetemi barátnőimmel töltsek egy hétvégét.
Barbi is jött velem, Etyeken találkoztunk, most már neki is van sisakbeszélője, szóval végigdumáltuk az utat.
Segítettem neki a kanyarokban, és tudtam szólni, ha épp rosszabb volt az út - ezek a dolgok sokat segítettek nekem is anno, tök jó, hogy most már tovább tudom adni.Az első megállónk a csákvári Csuta cukrászda volt, ahol sütiztünk, fagyiztunk, majd Csákberény felé mentünk tovább, aztán - bár ez nem volt eredetileg a tervben - a Bakonyban is tekeregtünk picit. Nagyon jó volt, forgalom szinte semmi, csak a Balaton környékén, még egy trike-ot is láttunk!
Megnéztük Balatonvilágoson ezt a kis világítornyot, aztán Kenesén ebédeltünk egy fincsit, majd elköszöntünk egymástól. Én innen mentem tovább az északi partra látogatóba, és onnan mentem tovább a barátnős buliba. Háát, buli nem sok volt, ugyanis egész hétvégén esett az eső, épphogy belementünk a vízbe, ki is zavartak minket a viharjelzés miatt. Utána csak esett és esett, szóval a házban beszélgettünk, boroztunk, filmeztünk.

Aztán elérkezett a vasárnap reggel, vele együtt a már jól ismert átkom... bár igazából én voltam hülye.
Barátnőmék kecója egy dombon van az északi parton. Örültem, hogy van zárt garázs, úgyhogy még a pénteki érkezésemkor lementem - elég meredek, füves az udvar. Ez szépen felázott a sok esőtől, és bizony fel is kellett mennem. Nem sejtettem egyébként, hogy ezzel gond lesz, de lett: az emelkedő felénél beleragadt a hátsó kerék a sárba, leszálltam, kiszedtem, közben megcsúszott a moci, úgyhogy szépen elfeküdt és elkezdett csúszni lefele!

Érted, nem elég, hogy leteszem a kicseszett sárba, még csúszik le, wtf! Felszedtem, kivakartam a sárból, be se indult. F**!
Szerencsére barátnőm párja otthon volt, úgyhogy segítettek felszenvedni, én sisakban, felöltözve toltam és adtam a csatakiáltásokat elől, ők pedig toltál hátul, elég kemény volt. Hol a lábunk csúszott meg, hol a motor. Felérve kis szusszanás után még a kavicsokon is keresztülvergődtünk, aztán még meg kellett húzni a tükröket, mert össze-vissza álltak.
Ezután nagy nehezen beindult a moci, úgyhogy feljutottam vele Pestre. Egyébként egész jó utam volt, mindenféle időjárással, hol hideg és szél volt, többször elkapott az eső, végül menekültem az eső elől, majd kisütött a nap és dögmeleg lett, mire megérkeztem.

Épp másnapra volt időpontom a szervízbe ettől függetlenül. Elferdült a kormány, a doboztartó konzol is, ami így feszítette a vázat, sőt a markolatfűtésem is zárlatos lett - ez utóbbi már az Alpok-túrán is az volt, szimatoltam is kormánynál, de az égett szagot mindig ráfogtam valamire, pl. hogy "jaaj biztos füstölnek valahol".
Ez megmagyarázza mondjuk azt is, hogy miért indult nehezen a motorom már akkor is (azt hittem a sok eső az oka).Szóval jól gondoljátok meg, hova parkoltok, ne járjatok úgy, mint én. És ha valami nem oké a motoron, ne vegyétek félvállról.




