Mire nem jó egy gumicsere

Írta NaNa a Gondolataim motorozásról, munkáról, gyerekekről, meg ami még eszembe jut blogban. Megtekintés: 760

A Csajok a motoron 13. szülinapjára szervezett túra előtt két nappal leruccantam Nyíregyházára a Goldrexbe, hogy felszereltessem az új gumijaimat. Örültem, mint majom a farkának, hiszen a nyolc éves gumijaim - hiába nem látszott rajtuk, hogy el lennének kopva (mitől is kopott volna el, mikor motorozás helyett nagyrészt inkább szoptattam) - már a Gumish szerint is eléggé meg voltak keményedve.

[​IMG]

Ő úgy fogalmazott, hogy esőben már ne nagyon menjek vele... na azt meg hogy? OK, hogy nem indulok el itthonról, ha esik, de azért valljuk be, ez a nyár nem indult valami fényesen, ha csak az özönvizes májusra gondolunk.

A gumit, ha jól emlékszem kedden szerelték fel, és pénteken indultunk a túrára. Addig nagyrészt autópályán mentem csak az új gumival, mintha tojásokon lépkednék, mert ugye az a fránya formaleválasztó ki tudja, mikorra kopik le. (Amúgy állítólag pár száz méter csak.)

Aztán a túrán már elkerültük az autópályákat, vagy azok kerültek el minket, mert Tolnában meg Baranyában nem annyira vannak autópályák. Hiába van szuperül felújítva a 61-es út, azért bele-bele futottam néhány nagyobb kátyúba, és kezdett fura lenni az az iszonyú hangos, fémes hang, ami valahonnan alólam jött.

@Ste.funny :), aki mögöttem motorozott, az egyik kútnál azt mondta, hogy szerinte felüt a teleszkópom, biztos le van eresztve, fújjuk fel. Telefonos segítséget kértem, mert ilyet még sosem csináltam, sőt nekem úgy rémlett, hogy direkt teljesen le van engedve a telóm, mert az úgy jó.

[​IMG]

A férjem azt mondta, hogy hát fújjuk, de csak egy szisszentést, mert a teló könnyen eldurranhat, és azt is elmondta, hogy nagyjából hol keressük a szelepet.

A túra alatt többször is fújtunk egy szisszentést, de semmi nem változott, a hang megmaradt, sőt,mikor hazaértem, még a férjem is fújt bele, de addigra már @Alien küldött egy táblázatot, hogy mennyire kellene fújni, és abban kerek perec ott volt, hogy az én súlyomhoz nem is kell bele levegő... szóval itt valami más baj van.

[​IMG]

A túra óta nem volt lehetőségem motorozni mindenféle családi okok, nyaralás és ovis nyári szünet okán, de azért a fejemben ott motoszkált, hogy ha mégis lenne egy órácskám, nem tudnék elmenni nyugodt szívvel a motorommal, mert valószínűleg "elfosta magát a teleszkópja" és ki kell cserélni. Egyébként már új teló is lett volna valakinél.

Azért nekem folyamatosan a fejemben volt az a gondolat, hogy ennek a hangnak valami köze van az új gumihoz, mert nagyjából azóta van ez a hang. Gondolkodtam, hogy nem lehet-e hogy ez a gumi ballonosabb és beleér a sárvédőbe, ha lyukba megyek, de a férjem állította, hogy ha már gyári Harley-Davidson feliratos gumit rakattam rá, akkor az fura lenne, ha mégsem lenne jó a motoromra.

A héten a gyerekek néptánctáborban vannak, és kedden úgy gondoltam, hogy jobb híján megmutatom a tüneteket a Gumishnak. Schirger Peti többször megoldotta már a gumibajainkat, ő szerelte a gumit a Sakálon és a múltkor, amikor leeresztett a Sikló kereke nullára, akkor is ő polírozta fel a felnit. Benne volt minden bizodalmam, ugyanis a férjemet időközben megműtötték, most 6 hétig semmit nem csinálhat...

[​IMG]

A gumish műhelyben, ahol szezon lévén csak motorok sorakoztak, Peti megrángatta a motor hátulját, de persze sehogy nem adta ki azt a hangot. akkor leszedtem az oldaldobozokat, hogy hátha a szerelésnél nem húztak meg jól valami csavart, vagy lóg a kipufogó vagy mittudomén...

Peti körbejárta a motort majd megtapizta a sárvédőket, majd közölte, hogy a bal oldalon egész a gumi pereméig be van nyomódva a lemez. A másik oldalon vagy 2 cm távolság van a gumi meg a sárvédő között, itt meg kb. 3 mm. Megnéztem és tényleg... és nem hittem a szememnek, mert akkora a horpadás, hogy ezt csak valami nagyon erős dolog okozhatta.

[​IMG]

Kézzel lehetetlen volt kirángatni, nemhiába vasból van a motorom, de végül Peti mindenféle feszítővasak dugókulcsok és egyéb furfangos eszközök segítségével majdnem az eredeti helyére feszegette vissza a lemezt, majd kiadta az ukázt, hogy menjek, próbáljam ki. Nekem meg nem kellett kétszer mondani...

Először gondoltam megjáratom az M0-on, de aztán rájöttem, hogy ott egy kátyú sincs, úgyhogy végül elmentem Fót felé, onnan Veresegyházára, majd vissza. Végül, miután rájöttem, hogy bármekkora kátyúba belemehetek, nem csattan (na jó, a vasúti síneken még mindig van valami hang, de az nem ugyanaz), gurultam egy nyolcvan kilométert a Gödöllői dombságban.

Még mindig nem térek magamhoz, hogy lehet, hogy így vettem a motort 2011-ben... a férjem mindig mondta, hogy valahogy olyan ferde a hátulja, mintha a sárvédő nem középen lenne, de még úgy, hogy egészen közelről néztük Petivel, szemmel alig volt észrevehető a hiba, csak tapintásra sikerült diagnosztizálnia a bajt.

[​IMG]

A lemez olyan kemény, hogy ezt vagy egy hatalmas esés okozhatta, vagy Peti szerint mondjuk felkaphatott egy vastag faágat a motor hátulja és beforgatta... de a fényezésnek nem volt baja, és a horpadás az oldaldobozok alatt van... érthetetlen.

Mindenesetre újra megállapítottam, hogy szuper jó motorom van, hihetetlen jó érzés siklani vele, és üzenem a huhogóknak, akik azt mondták, hogy hülye vagyok, hogy ilyen gumit raktam fel, mert szar a gyári Dunlop gumi, túl kemény és csúszik, szerintem sosem döntögettem még ilyen jókat a Siklóval, mint most.Mondjuk lehet, hogy ideje lenne leengednem a teleszkópokat.

Szóval a DiceGlide újra támad!
  • Vidék
  • Vidék
Hozzászólnál? Jelentkezz be...