Szín
Háttérszín
Háttérkép
Szegély színe
Font Type
Font Size
  1. Gondolatok lányomnak, talán nem csak motorozásról

    Éppen most (március közepén) olvasok idén már a második olyan halálos motoros balesetről, hogy követni akarta a társát, barátját, de nem volt olyan gyors vagy olyan technikás és elveszítette az uralmat a gép fölött. Meghalt.
    Pedig milyen jó együtt motorozni. Valaki megy elöl, a többi meg utána.

    Hát azt hiszed, könnyű egy csapatot vezetni? Azt hiszed, csak az élre állsz és mindenki jön utánad? Hát nem.

    Ha a csapat élén motorozol, nem fontos, hogy te legyél a leggyorsabb. Nem fontos, hogy te legyél a legvagányabb, a legfickósabb, a legerősebb, a leg… . Nem az számít, hogy imádnak, hogy istenítenek, ajnároznak, mert állítólag te jobban tudod, és mennek utánad a nagy pusztulatba.

    Tudod mit kapsz, ha az élre állsz? BIZALMAT. Bíznak abban, hogy tudod vezetni őket. Olyan tempóval, olyan utakon, olyan odafigyeléssel, hogy mindenki, ismétlem: mindenki célba érjen. Nem hagyhatod el a leggyengébbet, a leglassabbat! Az együttmotorozás nem verseny. Ha mindig csak a leglassabb marad el, a végén hol lesz a csapatod? (Hol a barátod?) Te nem a Vörös Hadsereget vezeted, hogy azt mondhasd: один человек ничего (agyin cselovek nyicsevo, egy ember semmi).

    Szóval vigyázz, ha az élen motorozol! Az emberek bizalma felelősséggel jár. Érdemeld ki! Mindig. Újra és újra. Azzal, hogy követhető vagy, hogy hátrafelé is figyelsz és egyben tudod tartani a csoportot!

    Persze az éremnek mindig két fele van. Nem kell, hogy az élen motorozz. És nem kell utolérned az élen menőt. Erőd és tudásod szerint menj! Sőt, lehet, hogy te leszel a leglassabb, a legügyetlenebb. Ha nem tolerálják, nem jó csapatban vagy, nem jó vezetőnek adtad a bizalmad. Válassz mást!

    De kérlek - akár az élen, akár a csapat leglassabb tagjaként - egyet tegyél meg nekem.

    Úgy motorozz, hogy ÉLETBEN MARADJ!
  2. Szóval kíváncsi voltam a németekre.

    Többször jártam Milánóban motorkiállításon és a budapesti se az én hibámból maradt ki, valamint rendszeresen olvasok német motoros magazinokat, hát gondoltam megnézem, hogy csinálják a németek. Ősszel még szemeztem a kölni rendezvénnyel, de utazással együtt sok időt kellett volna rászánni, hát maradt a müncheni. Kicsit tartottam tőle, hogy Bajorországban minden a BMW-ről fog szólni, de kellemesen csalódtam.
    [​IMG]
    Láttam több, mint 20 motormárkát. Sőt nemcsak láttam, hanem ha akarok, valamennyire fel is ülhettem volna. Nagyon tetszettek a Suzuki bokorugrói, laza nyurga gépeknek tűntek: RM-Z 250 és 450. Persze a KTM standon is megvolt ez a stílus.

    Csodálkoztam, mintha az Indian és a Harley Davidson ívei szögletesednének, de színekben nagyon egyediek. Szerintem a túramotorok és túraendúrók nem újítottak idén akkorát, hogy attól hanyatt kéne esni, a sportmotorokhoz pedig még ennél is kevesebbet tudok hozzászólni.

    Viszont kedvencem a classic. A Kawasaki mérnökei egyre szebb klasszik vonalat rajzolnak: Z900RS, a zöld café racer és a Ducati Scramblerje is 1100 köbcentiig emberesedett. Ezt a retro őrületet persze a Triumph vezeti, ahol beújították az 1200-as Scramblert endúró felszereltséggel. (Hát kiváncsi vagyok) Hogy hogyan szálltak be ebbe a kategóriába a bajorok, azt a mai napig nem értem, de a BMW NineT variációk nagyon érdekesek, mondhatni a legretróbb boxer motorral.

    Az újakon kívül az épített, felújított motorokból is lehetett csemegézni. Az egyik legjobb ötlet amit itt láttam, hogy egy motorfelújító műhely bemutatott pár fellelt példányt a megtalálás történetével és eredeti pókhálóval.

    Nagy számban voltak ruházati és egyéb felszerelést árusító standok is. Az idei sláger a légzsákos mellény és kabát. Három helyen, három különböző márka, felfújva és leeresztve, partoncsere bemutatóval, épp csak esés közben nem mutatták. Rengeteg bukósisakfélét lehetett próbálni és ahogy elnéztem, sokan éltek a vásárlás lehetőségével is. Eddig számomra ismeretlen táskagyártót (Mosko moto) és kommunikációt (Headwave) is láttam. Feltalálták a pálinkát olajos flakonban (Kopfgetriebeöl) és Touratech-nél kitalálták az emeletes dobozt vagy dobozemeletet.
    És
    Amire igazán kiváncsi voltam, az a turisztikai része a kiállításnak, mert ebben élen járnak a németek. Rengeteg szervező kínálta a túráit. Lassan ott tartanak, hogy ha megpörgeted a földgömböt és böksz valahova, biztosan lesz egy oda szervezett motoros túra. Ezenkívül motoros hotelek, kempingek és egyéb szálláshelyek is jelen voltak és Karintia idegenforgalmi szervezete is itt népszerűsítette a motoros témájú attrakciókat.

    Röviden így összegezném müncheni kirándulásomat és zárnám azzal a beszámolót, hogy így néz ki egy motoros kiállítás, ezért érdemes volt odautazni.

    A többi képet itt találod.