Milyen motort vegyek elsőnek?

NaNa témája a 'Motorozás' fórumban , 2012 Január 12.

  1. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,936
    Ha hiszed ha nem csak joszandek volt bennem.
     
    #101
  2. zéé77

    zéé77 Vendég

    Nem írt rosszakat a Hajós......
     
    #102
  3. Witch77

    Witch77 motorizált boszorkány CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2007 Augusztus 4
    Üzenet:
    1,837
    Kapott Lájkok:
    3,585
    jaj Zé, ne kezdd Te is :D Tudom, hogy nem, de Ti meg értsétek már végre, hogy az ilyen női izékre női izéket kell válaszolni :D Ti képtelenek vagytok arról az oldalról megközelíteni a problémáinkat, amelyik oldalról azok nálunk generálódnak :)
     
    #103
    Suzanne kedveli ezt.
  4. alvaro

    alvaro Homura-chan megtestesült önzése

    Regisztrált:
    2012 Augusztus 24
    Üzenet:
    520
    Kapott Lájkok:
    198
    Hát, A1-be nem fér, A-hoz kevés, akkor A2 :D

    Egyébként van, ami semmilyen kategóriához nem lehetne tanulómotor, pl. az enyém :D
    650 köbcenti, 37kW. Ugye A2 nem lehet, mert több 35kW-nál. Viszont nem éri el a törvényben meghatározott 40-et se, hogy oktatni lehessen vele :D Pedig gondoltunk rá, hogy esetleg tudna vele A-ra tanulni a párom (Ak-ja van, ami on demand A2 :)), ha már hivatalosan nem vezetheti... de nem.

    Igaz, a kormányt is visszább kéne hajtani hozzá, hogy rendesen elérje. Szerintem a földről is csak azért nem tudja fölszedni, mert túl messze van neki a kormány a hátsó kapaszkodótól (ott van rajta fogás), nem éri el a kettőt. A 20 kilóval könyebb GV250-et már kapta föl úgy, hogy észre se vette, mit csinál :D

    Itt jönnek ki ugye a motor fizikai méretei. Én se szívesen vettem volna anyahajót kezdésnek, ma se tenném. 176/65 vagyok, nekem már egy mezei V-Strom is bálnának néz ki, bár tudom, hogy igazából nem az :D Tudom, hogy nálam kisebb emberek is hajtanak nagyobb motort. Nem baj, nekem nem kell.
     
    #104
  5. alvaro

    alvaro Homura-chan megtestesült önzése

    Regisztrált:
    2012 Augusztus 24
    Üzenet:
    520
    Kapott Lájkok:
    198
    Tegyük hozzá, jót se :D Újra elolvastam, szerintem igazából nincs is benne semmi, csak egy kis bátorítás, hogy mindegy, mit csinálsz, menni fog :D

    (Na bazz, én meg olyan vagyok, mint a motorom, egyik kategóriába se férek, se "a férfi", se "a női" szemléletet nem tudom teljesen magaménak érezni :D)
     
    #105
    Suzanne és ekime6 kedveli ezt.
  6. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    12,360
    Hajós, persze hogy menni kell, ezzel nincsen gond. A közlekedési rutint valóban csak magad szedheted össze, de az apró részletek kérdésében illik egy férfinek gentlemanként viselkednie. (Főként ha az nem kerül semmibe) A az apró de költséges részletekről beszélgetünk most. Húzni a gázt minden marha tudja előre. Az egyenesben a nagyonfacacsávók amikor aztán gyökketővel kanyarodnak, és a parkolóban a lábára ejti a vasat, az aztán a végtelen menő. Az ilyen ostoba véglények jobb ha hallgatnak. Van akit fel lehet kezdőként ültetni persze egy nagyvasra, de a motors népesség kb 3 % rendelkezik ezzel a mentalitással, a maradék 97% jó eséllyel fog vagy megdögleni, vagy minimum jó alaposan odaverni magát valahova.
    Csak menés közben nem mondja el senki, hogy a mélygarázsba beálláskor hogyan ne verd oda magad....
     
    #106
  7. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    12,360
    Suzanne, nálunk nem mélygarázs van hanem hegyoldal, ferde kapubeállóval. Söndöröm kitalálta, hogy tároljuk ott a motorokat, mert az ott húdejó. Kérdeztem biztos ne a másik kapunál, ahol csak kis lejtő van? Kb fél évig ott tartottuk a vasakat, aztán kétszer felborult és rácsukódott a kapu, mire rájött, hogy ez valóban nem jó ötlet volt. Leverte a wifiről egyik alkalommal az indexet, a másik alkalommal meg egy fékkart. Necces beállni mert felfelé nyílik a kapu szárnya, tehát alulról nem tudsz beállni (ahonnan kényelmes lenne), kanyarban van, és a szomszéd kapuja is kb szemben van, plusz mesteri érzékkel egyszerre indulok/érkezek tőlük valakivel.
    Kifelé menet ezért mindig felfelé indultam el, érkezni pedig lefelé érkeztem az alábbi módon:
    Motorral felülről kapu megközelít, sebességbe tesz, majd leállítom a vasat. A jószágot tartja a sebességbe tevés, közben elő tudom keresni a távnyünyőt a tízmillió zsebem közül valahonnan, megvan, megnyomom, hallelúja.
    Kinyílik a kapu. Megjelenik a kanyarban egy felfelé jövő autó, megvárom míg elmegy. Közben megindul a szomszéd is, intelligens lény, mert észleli fejjel lefelé lógok a lejtőn, viszont int mert siet és nyélgázon elindul még előttem. Kapu visszacsukódik. Gomb előkotor, ismét megnyom, kapu nyílik. A vas még mindig tartja magát sebességben, kiveszem sebességből, a saját lejtőn szerzett lendületével begördülök úgy, hogy a járda és a kapuillesztés közti rész legnagyobb szögét elkerüljem (ehhez rá kell simulni félig a kapu bal oldalára), ugyanis ott jobb oldalt már nem ér le a lábam ha ott veszik el a lendület. Erre nagyon ügyelek, kb 3 méterre kell a kaputól megálljak, hogy a lendület meglegyen és még a hátsó fékkel is tudok játszani ha nagyon meglendülne.
    Egyszer Söndör végignézte a produkciót, és megreklamálta, hogy miért nem megyek közelebb a kapuhoz és hagyom járó motorral a vasat, kivéve sebességből és jobb lábbal, vagy vagy kézzel fogva a féket. Mondtam mert így egyszerűbb, nem kell egyensúlyozgatni, és combbal fogva a stabilan álló vassal szőrözhetnek előttem ameddig jólesik. Mert persze, majd a lejtőn perceket fogok egyensúlyozgatni fél lábon, közben fél kézzel matatva a távnyünyő után és várni, hogy az igen tisztelt forgalomban résztvevők elkotorjanak az útból, majd megnyelezni a 3 méterre lévő garázskaput a lejtő-emelkedő kombóval. Kb másfél hét után bemutatta ezt a verziót, aznap 35 fok volt, leizzadt mint egy állat, üvöltött az autósokkal mint a sakál, hogy miért nem tudnak eltakarodni az útból, majd felidegesedve elcseszte a lejtős utca és emelkedő garázsbejáró illesztést és hiába járt a motor, már nem húzott időben gázt, hogy meglegyen a lendület (rájött túl közel a garázsajtó), átbillent. Nem ért le a lába, felborult, a kapu meg automatikusan rácsukódott.
    Nehéz volt megállni hogy fel ne nyerítsek. Mondtam vérkomoly pofával, hogy csak jobb lenne a másik oldalon parkolni. Mondta neeeem, nincs nagy gond (csak a fékkar), csak felidegesítettek és meleg van és stb stb. Egy hónap múlva kifelé menet borult el ugyanúgy a beton illesztésnél, mert lefelé akart elindulni, megkerülve a kaput.... Az rácsukódott megint, akkor volt az index. Következő héten átpakoltuk a motorokat.
    :D
    Szóval a lejtőn sebességbe tesszük a már nem járó motorú vasat és az elég stabilan megfogja amíg kotorászunk akármiért MINDKÉT kezünkkel. Közben meg combbal simán csak megtámasztod, semmi izommunka meg egyensúlyozgatás nem kell fél kézzel babrálva és dőligcsélve. A hátsó fékkel nagyon jól koordinálhatod utána a lendületet. Fél kézzel én egyébként se tudom az összes zsebemet áttúrni. :D
     
    #107
    Utoljára módosítva: 2014 Január 9
    ekime6, Suzanne és birge kedveli ezt.
  8. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,936
    Mina igazad van de hiaba beszelsz rola akarmennyit hiaba olvas ki valaki szaz könyvet arrol hogy kell motorozni ha nem megy sohasem fogja megtanulni.Azt is ketsegbe vonom hogy ha ott a helyzet emlekezni fog ra valaki hogy itt mit beszelgettek milyen jo tanacsot kapott.Semmi sem helyetesiti a gyakorlatot.Abban is igazad van egyenesen menni huzni a gazt abban nincs müveszet.Szegeny apam azt mondta a gazt nyomni nem kell esz ha egy teglat rateszek a gazpedalra az is nyomja.Huzni se kell esz.De te is tudod mivel van tapasztalatod van motor amivel könnyü megfordulni es van motor amivel csak akkor lehet rendesen megfordulni ha huzas alatt van tehat nem behuzott kuplungal hanem kicsit gazt adva.DE erre csak akkor jön ra valaki ha megy.Szerintem az egyik legfontosabb tanacs amit en adtam.Ugy motorozni ahogy sajat maga biztonsagosnak erzi mindegy ki mit mond.Mehetnel gyosabban vagy lassan mesz vagy ezt vagy azt.
    Azt alairom hogy en nem nöi esszel erzekkel allok a problemahoz de azt nem hogy nincs igazam vagy netalan nem jot akarok es nem a joszandek vezerelt.
     
    #108
  9. PapírCica

    PapírCica Origami-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Február 18
    Üzenet:
    1,002
    Kapott Lájkok:
    1,343
    A számból vetted ki a szót! Pontosan ugyanezt tudom mondani!. Nyári csam-szülinapon jött a felismerés, hogy jééé én is "így" VOLTAM, de már nem is bénázok úgy... :D
     
    #109
    Witch77 és Suzanne kedveli ezt.
  10. PapírCica

    PapírCica Origami-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Február 18
    Üzenet:
    1,002
    Kapott Lájkok:
    1,343
    ezt csak tanusítani tudom. Első nagymotoros szezonom alatt legalább 6-szor dőltem el vele jóformán folyton álltában! (plussz egyszer megindulásnál a túl nagy gáz +poros út kombó miatt)
    , utoljára azért dőltem el álltomban mert olyan büszke voltam magamra, hogy milyen überkirályul kiálltam a leejtős, nagy döccenővel murvás egyenesbe váltó kapubejárómnál (ahol a lényegében már állsz de mégis eldőlsz mutatványok zömét előadtam) hogy kapu bezárása után a büszkeségtől megjött lendület túl nagy volt a motor sztenderről felállításánál és ment a túloldalra tovább...
    Na az egészhez hozzátartozik az is, hogy minden álltomban eldőlős mutatványnál állva maradtam a két lábamon terpeszben, a motor meg alattam a földön, és vakargattam a fejemet hogy "hát ez elöbb még alattam állt, most hogy a fenébe lehet h a földön fekszik??"
     
    #110
    ekime6, Witch77, Suzanne és 1 másik tag kedveli ezt.
  11. PapírCica

    PapírCica Origami-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Február 18
    Üzenet:
    1,002
    Kapott Lájkok:
    1,343
    Az a lényeg fiúk és lányok, hogy:
    1., motorozni akkor tanulsz meg ha motorozol, de nem az autópályán.
    2., hamarabb, és biztonságosabban tanulhatsz meg jól motorozni ha a motorozás során alkalmazott technikákat elmondják előre, vagy elolvasod, a rád és a motorra ható fizikai erőkkel tisztában vagy valamilyen forrásból, és a legfontosabb, hogy a motorozásról tanult elméleti tudásodat rendezed fejben, és átülteted a gyakorlatba is.
    3. ha parázol mert nincs önbizalmad, nyugodtan írj ide, majd mi öntünk beléd, ha mással nem hát a saját bénaságunk leírásával

    Szóval mindkettőtöknek igazatok van, csak Hajós... ide az elméletért és némi bíztatásért írnak a csajok, nem azért hogy azt mondjuk nekik menjenek motorozni, mert azt már amúgy is tudják, és teszik amennyiszer lehet.
     
    #111
    ekime6, Witch77 és Suzanne kedveli ezt.
  12. Suzanne

    Suzanne A ZiZi-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2013 Április 23
    Üzenet:
    254
    Kapott Lájkok:
    471
    Az a bűvös harmadik pont az, amit szerintem - elsősorban - csak a nők értenek :)
     
    #112
    Yamina, Witch77 és PapírCica kedveli ezt.
  13. Witch77

    Witch77 motorizált boszorkány CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2007 Augusztus 4
    Üzenet:
    1,837
    Kapott Lájkok:
    3,585
    pontosan így van. És olyan apró kis "hülye" piszlicsáré trükkökért, ami a pasiknak lehet, hogy elsőre egyértelmű, de mi képesek vagyunk hónapokig bénázni-küzdeni velük... mint én például azzal, hogy mindig, minden piros lámpához billegve, egyensúlyozgatva érkeztem, míg rá nem jöttem, hogy motorral nem úgy kell közelíteni a lámpát, mint autóval, hanem nagyobb sebességgel és közvetlenül megállás előtt fékezni csak egy viszonylag nagyobbat. Akkor a lassuló motor nem kezd el billegni, hanem szépen, egyenletes sebességgel elgurul a vonalig, és végül megáll, mint a cövek :D
    Hja, végül itt is meglett az igazságod, Hajós, mert motoroztam, kitapasztaltam, rájöttem... de egyszerűbb és könnyebb lett volna, ha valaki ezt elmondja előre :) És tutira van még kismillió ilyen, amin mi nők nem ütközünk meg, hanem segítünk egymásnak, elmondjuk, mi hogyan csináljuk, mert ugyanúgy problémánk volt vele a kezdeteknél, mint annak, aki most jár abban a stádiumban :)

    (ellenben sztem kezdünk nagyon átmenni a "Milyen motort vegyek elsőnek?" témából valami másikba... csak nem tudom, melyikbe? Mintha lett volna valami ilyen kezdőknek szóló, kérdezős, jótanácsos téma, de hogy hívták? :eek: )
     
    #113
    Suzanne kedveli ezt.
  14. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,796
    Kapott Lájkok:
    4,312
    Égések, bénázások :D Ne izgulj, minden a helyére kerül előbb utóbb :D A modik meg szeretnek minket, mert munkát adunk nekik :D
     
    #114
    Yamina és ekime6 kedveli ezt.
  15. ekime6

    ekime6 The Driver CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2011 Június 15
    Üzenet:
    3,605
    Kapott Lájkok:
    4,575
    Hirtelen fékezéssel állsz meg? Én ugyanúgy begurulok a pirosnál, mint autóval :D mitől billegsz? :D
     
    #115
  16. Witch77

    Witch77 motorizált boszorkány CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2007 Augusztus 4
    Üzenet:
    1,837
    Kapott Lájkok:
    3,585
    oké, sejtettem, hogy nem lesz egyértelmű :D Nem fejreállós, hirtelen satufékről beszélek :D
    Hanem például autóval mindig úgy gurulok a messziről piros lámpához, hogy kilököm üresbe, és a lendület pont elvisz a vonalig. Na, ez motornál nem működik, mert a végére már annyira lelassul, hogy billegni kezd, ezért egyenletes gázon megyek tovább, ha látom is, hogy piros a lámpa, és csak a vonal előtt fékezek - nem lendületből gurulok :)
     
    #116
  17. Witch77

    Witch77 motorizált boszorkány CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2007 Augusztus 4
    Üzenet:
    1,837
    Kapott Lájkok:
    3,585
    nem, szerintem nem az volt... volt valami másik, ahová még én is írtam a kezdeti bajaimat mindig... de egyszerűen nem jut eszembe a címe :(
     
    #117
  18. ekime6

    ekime6 The Driver CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2011 Június 15
    Üzenet:
    3,605
    Kapott Lájkok:
    4,575
    Nem értettelek félre, én is így gondoltam a gurulást, de még mindig nem értem, mert motorral simán megcsinálom :D
     
    #118
  19. Witch77

    Witch77 motorizált boszorkány CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2007 Augusztus 4
    Üzenet:
    1,837
    Kapott Lájkok:
    3,585
  20. Witch77

    Witch77 motorizált boszorkány CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2007 Augusztus 4
    Üzenet:
    1,837
    Kapott Lájkok:
    3,585
    akkor még mindig nem értesz, de nem baj :) Majd ha egyszer elmegyünk együtt motorozni, megmutatom, miről beszéltem :)
     
    #120
    ekime6 kedveli ezt.

Megosztás