Egy kerékkel több - Trike

NaNa témája a 'Motorozás' fórumban , 2016 Szeptember 26.

  1. NaNa

    NaNa nanana, Life is Life! Fórumvezető CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Április 21
    Üzenet:
    23,576
    Kapott Lájkok:
    11,400
    A Facebookon jött egy kérdés Dorottyától:

    "Üdvözletem! Segítséget szeretnék kérni, így ismeretlenül is... Pár évvel ezelőtt az USA-ban járva, a 66-os úton rengeteg trike motort láttam. Azóta is foglalkoztat, hogy érdemes lenne a sima B kategóriás jogosítványom mellé megszerezni a nagymotorhoz szükségeset is. 28 éve vezetek, de kizárólag autót. Keresnék olyan segítőkész trike tulajdonost, aki elmondja valós tapasztalatait, véleményét. Előre is köszönöm!"

    Tudtommal itt nincs olyan, akinek trájkja van, de @Brigó nak volt (vagy még van?) a háromkerekű Gold Wing. Hátha valaki tudna segíteni.


    Amúgy régebben úgy tudom úgy volt, hogy a trikeok vagy motornak, vagy autónak lehetett vizsgáztatni (az is kérdés, hogy mostanában hogy lehet levizsgáztatni őket). Ha autónak volt vizsgáztatva, akkor lehetett vezetni sima B-s jogsival.
     
    #1
  2. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,796
    Kapott Lájkok:
    4,218
    Brigó már eladta Terkát. Én ugyan vezetni nem vezettem, de potyáztam hátul egy Budapest-Nyíregy retúron. Brigó mondta és én is igazolom, hogy olyan quados a történet. Vezetni is úgy kell, meg a feeling is hasonló. Szóval azzal érdemes lehet gyakorolni. Nem igazán motor, de autónak se mondanám. A technikai dolgokat nem tudom.
     
    #2
  3. NaNa

    NaNa nanana, Life is Life! Fórumvezető CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Április 21
    Üzenet:
    23,576
    Kapott Lájkok:
    11,400
    Nekem is az a benyomásom, hogy a motor és az autó rossz tulajdonságait egyesíti... Azon kívül, hogy látványos, nem sok értelmét látom.
     
    #3
  4. Brigó

    Brigó kényelmi motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Május 1
    Üzenet:
    2,509
    Kapott Lájkok:
    949
    Na, hát aki szereti, hogy nézik, az feltétlenül trájkot vegyen. Én nem nagyon szeretem, ezért el is adtam. :gurul:
    Na, viccet félretéve: én nagyon szerettem. Mondjuk kicsit kisebb fogyasztással még jobban szerettem volna, de az enyém speciálisan széles volt, mind karosszériájában, mind "papucsaiban". Meg hát ugye az 1800-as motor megeszi a magáét.

    Az biztos, hogy nem lehet úgy irányítani, mint a motort (= kicsit erősebben kell bedőlni, nem elég kissé megbillenteni a csípőt :) ), de nem is olyan vészes. Tolni kell vállból, nem húzni a kormányt, ennyi a titok.
    Nem is tudsz a sorok között elevickélni, hiszen szélesebb vagy, és egy csomó tiltás vonatkozik a 3 kerekűekre, ami a kettőre nem. Viszont nem is nagyon akarsz. A trájkos nem siet. Sütteti magát a napsütésben (mert ugye védőruci épp' hogy csak kell), hallgatod a zenét és bámészkodsz + csodáltatod a járgányod.;)
    Kanyartechnikája pazar (legalábbis a Goldwingé), biztonságosabban lehet bevenni a kanyart jelentősebb sebességvesztés nélkül, mint a motorral. Fura volt nekem is, de így van. A jól megépített trájk háromszöge rendkívül jól "terpeszt", stabil, nem billen/borul. Jó, a görgeteg kavicson meg lehet csúszni vele, de ez ritka, és azt is könnyű korrigálni.
    Viszont soha, egyetlen percig nem aggódtam a talaj minőség, a lejtés, a csúszás, az eső stb. miatt, mert a három kerék mindig stabil. Ha csak nem jönnek beléd, nem esel le róla, ezért beöltözni sem nagyon kell. Az utas sem tud bekavarni, a csomagok is elférnek.
    Aki még nem motorozott, annak biztonságosabb már kezdetektől, egyedül a féktávolságra kell ügyelni. De az megszokott már az autóvezetésből.
    Tény, hogy más, mint a motorozás, nekem mindkettő bejött.
     
    #4
    Utoljára módosítva: 2016 Október 16
    NaNa kedveli ezt.

Megosztás