Eddig csak Amerika Kapitány filmbéli hőstettei közben, illetve a amerikai, spanyolországi és indiai bemutatókon láthatta a nagyközönség az ... Bővebben...
Csak már megint nem sikerült belőniük az árat... 2M7-ért már majdnem CBF1000-et, MT-09-et, meg XJR1300-at lehet kapni, újonnan...
Mi ez a "rövid utakra" dolog, hogy annyira solykolják? Irtó kényelmetlen? Vagy nagyon kicsi a tankja?
Így messziről és első ránézésre elég kicsinek tűnik a tank, és ahogy a csajszi nekidől, az arányokból valami ultaalacsony robogószerű fillingre következtetnék.... Az öregasszony kendője típusú lámpa spoiler meg pont mennyire csinos.... ha már sikerült olyan ultramodern hűtődizájnt összebarkácsolni, felette az az etzretrofilling a redős gumiharanggal hát no, elvonja a figyelmet.... Na de akárki akármit is mond, bármiféle vasat is akarnának a nevemre iratni, én biza sose ellenkeznék.....
A képgalériában van egy kép az egyik Onroad-os srácról (baseball sapkában), aki nem kis darab, és amikor ráült, eltűnt alatta a motor. Rövid táv? Nem ezt sulykolják, csak erre a legalkalmasabb alapból. Hosszabb utakra is biztosan jó, csak fel kell szerelni jobban. De azzal mindenki egyetértett, hogy nem egy szuper-túrázó csatahajó.
Amúgy annyira nem pöttöm. A csaj meg elég magas volt. 180 centit simán ütötte. Ehhez viszonyítsatok. de tény, hogy az ülésmagasság (709 mm) nem túl magas, így a kurta lábú bikereknek is tuti lesz.
Ja, meg a vetített filmben látható volt néhány oldschool bobber, amit a Street-ből csináltak. Na, azok sokkal izgalmasabbak voltak, mint a széria. Bevállalnám.
Meg a szokásos "ezeralattnincsmotor"-macsószöveg, amitől egy 600-as-750-es rögtön kezdőmotorrá, meg városi rohangászóssá, rövidtávfutóvá válik És itt is a "valamit valamiért", ha alacsonyra tervezik, amiről a tényleg kezdő biztonságosan letalpal, meg az alacsony motorosoknak kényelmes, akkor egy 180-190 körüli emberke már összehajtogatva ül rajta, és úgy néz ki a motoron, mint majom a köszörűkövön. Harley-éknál amúgy is indokolt ez a besorolás, tekintve, hogy a mindenkori túra-csatahajóik évtizedek óta 1200-1300 köbcenti fölött kezdődnek, aktuálisan talán valami 1600-nál járnak?
Szerintem kezdik megérezni a korszellemet, hogy lassan az európai szeme is felnyílik hogy a városi motorozáshoz baromi felesleges a csatahajó. Lásd Ázsiát, ahol a szimpla paraszti ész alapján a 125-ös és a 250-es a mindennapos kétkerekű, egyrészt mert városban bőven elég és könnyen mozdul, másrészt meg a fenntartási költségei is elviselhetőbbek mint a nagyobbaknak.
Ha így nézzük, eleve az volt művészet, hogy a Harley értelmes eladási mutatókat produkált Európában. Alapból mindig is mások voltak az európai és az amcsi motorozási szokások, nem véletlen, hogy az igazán nagy japán csatahajók is elsősorban USA piacra készültek. Nem FJR1300 kategóriára gondolok, hanem az olyan batárokra, mint a Goldwing, Walkyre, Road Star Warrior, amik európai szemnek mindig is túlméretezett, feleslegesen széles, feleslegesen hosszú, feleslegesen nagy blokkos szörnyszülöttek voltak, egyvalamire alkalmasan: sivatagi, nyílegyenes utakon A-ból B-be jutni. Ott vannak a klasszikus angol motorok, igazi európai gyökerekkel: 1 hengeres, vagy sor 2-es blokk, keskeny, könnyű építés, maximum 750-800 köbcenti, amihez képest már a Kawa W650 utánérzése se számít kicsinek. Gyakorlatilag egész Európa ilyeneket gyártott, amíg a versenyfejlesztések be nem hozták a köztudatba a sor4-eseket (nem mellesleg, azokból is olasz volt az első, nem a Honda CB... ) Az egészből azt akartam kihozni, hogy nézhetjük onnan is, mekkora művészet volt letolnia a Harley-nak azt a marketingmaszlagot az európaiak torkán, ami miatt kereslet termett a böszme túrabatárjaira, most meg azt próbálja megetetni, hogy mekkora kib*szott nagy újító, hogy a XXI. században hajlandó vízhűtéses kisköbcentist gyártani...
Most miért mondod? A Cool as Ice-ban pont japán motorok vannak, meg zömében az utóbbi idők szörnyedményeiben is (Vas, Biker Boyz...)
Pedig mennyit küzdenek a vizuális effektekkel, ti meg leszarozzátok a grafikusok évekig tartó szöszmötölését egy-egy jeleneten....
Nem a melómennyiséggel van bajom, bár annyiból már egy 3D-s Avatar is kijönne, az meg legalább jó, csak offtopic A gondom inkább azzal van, hogy az évekig tartó szöszmötölés alatt valahogy eltűnt a realitás-érzék a nagy grafikázás közben