Vezetéstechnikai tréning, gyakorlás

NaNa témája a 'Vezetéstechnika' fórumban , 2008 Január 22.

  1. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,840
    Abba mar van gyakorlatom:D
     
    #1101
  2. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    11,896
    Engem az nem zavar, én képes vagyok lassan menni :D
     
    #1102
  3. PapírCica

    PapírCica Origami-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Február 18
    Üzenet:
    1,002
    Kapott Lájkok:
    1,319
    őőőőő Ahogy kiérek isaszegről (nagytarcsa irányába) minden reggel kanyargok egy jót. A kanyarok többnyire beláthatóak, jobb-bal váltakoznak folyamatosan, és hideg időjárási körülmények között 60 km/h-val, nyári melegben pedig 80 km/h-val kényelmesen döntögethetőek. [A kényelmesen azt jelenti, hogy a sebességed lehetővé teszi, hogy adott esetben akár szűkíts akár tágíts, de mindenképp változtathatsz az íveden. (Számomra ezt jelenti a biztonságos kanyarodás, mert így a szembe jövő, sávomba átsodródó állatkodó autósok/böszme nagy kamionosok, hirtelen felbukkanó lovaskocsik sem jelentenek problémát)]
    Lényeg a lényeg, hogy ezen a szakaszon talán egy kanyar kivételével mindegyik egészen jól belátható, mivel napi szinten erre járok tudom hogy nincsenek bekötőutak közben, még földút sem ahonnan traktor vagy akármi megjelenne, a kanyarok nyáron élvezetesen vehetők 80-al, és kifejezetten szeretem ahogy a bal-jobb kanyarok váltogatják egymást. Szóval nem öngyilkosság itt 80km/h-val kanyarogni.
    De szar volt itt megtapasztalni a hátsókerék instabilitását. Értem én hogy nem kell mindenre felkészíteniük a tréningeknek, de azért olyan jó lenne :bae:
    Jah, és Mina... pont azt írtam, hogy mivel azon a tréningen szar volt az első fékem, nem lehettem rá felkészülve hogy be fog előzni a hátulja. Totál meglepetésként ért, és baromira megijesztett az első alkalommal. Mázli hogy valamiért ösztönből engedtem kicsit a fékeken (vagy csak az elsőn?), és bár már többször előfordult a jelenség, a mai napig nemtudom megmondani pontosan mit csinálok és milyen sorrendben hogy stabilizáljam a vasat... gőzöm nincs, csak csinálom, és ez valahol ilyesztő :eek:

    Na mindegy... Tudjátok hogy teljes mellszélességgel a tréningek mellett vagyok legyen fizetős vagy ingyenes, közuti vagy zártpályás... a lényeg hogy gyakorolj! :)
     
    #1103
    Tagama és ekime6 kedveli ezt.
  4. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Na de azokba - legalábbis részemről - nem is szállok be 80-nal :D Vagy legalábbis nem mindegyikbe :D

    Ellenben, azokhoz a kanyarokhoz képest, itthon, főúton, zömében csak enyhe ívecskék vannak, amik nyugodtan bevehetők épelméjű tempóval, normál körülmények között nem kell előttük állóra fékezni, és 30-cal beleóvatoskodni. És itt jön az a - már többször említett - kitétel, hogy nem az a tudás, hogy az egyenesben képes valaki teligázt húzni, hanem az, hogy az egyenes végén be is fordul. Nem azt mondom, hogy élete második motorozása alkalmával már mindenki térdkoptatással kísérletezzen, de azért némi rutin felszedése után már illik nem gyök kettővel fordulni a sarkon...
     
    #1104
    Tagama kedveli ezt.
  5. PapírCica

    PapírCica Origami-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Február 18
    Üzenet:
    1,002
    Kapott Lájkok:
    1,319
    De a pályázásra nem bőrruha kötelező??? Mert arra tuti nem ruházom be csak azért hogy zárt pályán gyakorolhassam a kanyarodást, ha amúgy meg sosem fogom hordani.
     
    #1105
  6. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,840
    Ezt a fekezes dolgot el lehet magyarazni de neked kell raerezni.Elöször az elsö fekkel fekezz utana rögtön a hatsoval is de csak finoman.A hatso csak stabilizalja a motort de erre ra kell erezni-
     
    #1106
    zéé77, PapírCica és Yamina kedveli ezt.
  7. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,840
    En oda egyedül szoktam menni.Illetve voltam mar ott csajjal de super profi volt.
     
    #1107
  8. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Amennyire tudom, protektoros ruha a kötelező, akár bőr, akár textil. Versenyzéshez már előírják a bőrt, de amatőr pályanapokon tudtommal nem. Legalábbis itt Máriapócson pályáztak már cordurában, szervezett pályanapon is.
     
    #1108
    PapírCica és Yamina kedveli ezt.
  9. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,840
    DSCF1056.JPG DSCF1055.JPG
     
    #1109
    NaNa és ekime6 kedveli ezt.
  10. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    :)

    Voltam már a Glockneren, meg a többi környékbeli látványúton egyedül is, a Dolomitokban viszont még csak dobozokkal-asszonnyal a hátam mögött, legutóbb meg a Glocknernél is kettesben, de csomagok nélkül. Se ő nem szuperprofi, se én nem vagyok az, a határaimat is csak egy bizonyos mértékig szoktam feszegetni, főleg ha rá is vigyáznom kell. A lehetőségekhez, határaimhoz képest szeretek haladósan menni, és kiélvezni a szerpentineket, nyilván ezért megyek-megyünk a hegyekbe kanyarogni, és nem a homokon süttetjük magunkat :) Nem zavar, ha egy helyi menő, vagy nálam nagyobb tudású körbekerül, maximum irigykedek egy sort a tudására :D
    Viszont, a 4 év alatt, mióta együtt motorozunk, soha, egyetlen helyzetben se volt még olyan, hogy azt mondtam volna, bár ne lenne mögöttem, mert úgy élvezetesebb/gyorsabb/menőbb/stb. lett volna. Olyan már igen, hogy valami barom miatt húzós helyzetbe kerültünk, és inkább kihagytam volna belőle, de egyébként, a motorozás "általános élvezeti értékén" soha egy pillanatig sem csorbít a jelenléte... :)
     
    #1110
    Tagama, Suzanne és Yamina kedveli ezt.
  11. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    #1111
    Yamina kedveli ezt.
  12. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    11,896
    Papírcic, engem is most homályosított fel az Ekime, hogy kordurában is lehet a kakucson nyomulni! :D
     
    #1112
    NaNa, ekime6 és PapírCica kedveli ezt.
  13. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,840
    A csaj a sajat motorjaval volt.
     
    #1113
    NaNa kedveli ezt.
  14. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,840
    #1114
    ekime6 kedveli ezt.
  15. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    #1115
    ekime6 kedveli ezt.
  16. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,840
    Nincs olyan messze.Ezeken a helyeken az a legnagyobb baj hogy a felfele menök huzzak neki hogy menjenek a lefele menök meg a 6.7. kanyar utan elfekezik magukat mert meleg a fek es mar nem fog ugy es atmennek a masik oldalra mert tul gyorsak ugy hogy vigyazni kell.
     
    #1116
  17. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,796
    Kapott Lájkok:
    4,218
    A tréning arra való, hogy megtanulj reagálni. Előidézzenek nem várt szituációkat. És jól a fejecskédbe vésd, hogy oda mész ahova nézel. Ha nekem ez meglett volna és nem az út szélén nézem a kavicsokat, hanem döntöm a motort, valószínűleg nem fekszem be a Mátrába a kavicsok mellé. Az a lényeg, hogy megtanuld, hogy ne fagyj le, vagy a lehetős legrövidebb ideig tartson ez az állapot. Ha már keresi a szemed a kerülőutat, vagy reflexből jól cselekszel, az sokszor elég lehet, hogy elkerülj egy necces szitut.

    Te Cicc. Biztos, hogy rendben van az a motor?
     
    #1117
    ekime6 kedveli ezt.
  18. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Miért ne lenne rendben? Fékezéskor, akár első, akár hátsó féket használ az ember, a motor súlypontja előrébb kerül, elkönnyül a hátsó kerék, és akár a hátsó fék, akár a motorfék miatt elkezdhet csúszni, mert csökken a leszorító erő, emiatt csökken a tapadás. Ha az első féket is használják mellé, a nagyobb lassulás (a nagyobb mértékű súlypont-eltolódás) miatt még hamarabb következik be a jelenség.

    Annyi még elképzelhető, hogy ha nincs jól beállítva a hátsó rugóstag, akkor nem (nem csak) a fékezés miatt kezd el "érdekesen" viselkedni a hátsó kerék, hanem pl. "bepattog" az útegyenetlenségeken, a hátsó tengely csökkenő terhelésekor már nem úgy csillapít, ahogy kellene, nem követi rendesen az aszfaltot, 1-1 pillanatra elemelkedik, és ezért kezd el csúszni.
     
    #1118
    Yamina és ekime6 kedveli ezt.
  19. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    11,896
    #1119
  20. Zöld Piszok

    Zöld Piszok A CsaM legzöldebb segge

    Regisztrált:
    2008 Augusztus 8
    Üzenet:
    11,037
    Kapott Lájkok:
    1,632
    A kanyarodás egészen addig biztonságos amíg egyszer csak már nem az hanem élvezetes, na nektek csak a biztonságosig szabad elmenni! :D
    Megjegyzem, hogy én jobban félek kanyarodás közben mint ti!
     
    #1120
    Yamina, Tagama, NaNa és 1 másik tag kedveli ezt.

Megosztás