- Én is használom a motorféket, ha meredeken moderálni kell a sebességet. - Ha csak simán lassulni kell, messziről előrelátható módon, gurulok behúzott kuplunggal. - Lassításra sose használok motorféket. Teresa váltókiosztása és az én vezetési szokásaim mellett egyszerűen értelmetlen és kényelmetlen: pillanatok alatt kifutnék a használható fordulatszámtartományból (ötödik kivételével 2500-3000 körül használom, ha épp nem gyorsítok, 2000 alatt meg még motorfékkel is rángatni fog), és válthatnék vissza. Az se tesz több jót a kuplungnak, mint a behúzva tartás, cserébe állandóan gépészkedni kell egy sima lassuláshoz. Inkább használom a tárcsaféket, közben meg követem a váltóval a tempót, hogy bármikor rátehessem a kuplungot és a gázt. - Üresbe akkor veszem ki, ha már úgyis kettesben lennék, vagy ha tudom, hogy zavartalanul tudok kigurulni 40 alatti tempóig, pl. mert meg akarok állni a pirosnál, vagy mert nincs forgalom, ilyesmi. Egyébként kivenni nem gond üresbe nagyobb tempónál se. Betenni sebességbe, na az a nem jó. A többi (a lejtőkkel) az már játék és sport.
De! Ugrik a rekordom, romlik a hosszútávú átlagom! Ráadásul idiótának érzem magam, amiért pazarlok Ja, nem használ a kulpungnak? Írtam, 111 ezer kilométer alatt ment ki a kinyomócsapágy (870 forint volt), ráadásul azt se tudhatom, hogy ha máshogy vezetek, tovább tartott volna...
Nekem sem mindegy, de ezek azok az adatok, amik jó esetben nem változnak, ha a vas karban van tartva. A hirtelen megugró fogyasztást úgyis észre veszed. Engem biza nem tesz boldogabbá, ha tudom hogy most 4,1 litert vagy 4,2-t evett átlagosan tegnapról mára Annyi a változó, az időjárás, a légtömeg nedvességtartalma, az út minősége, az elmebetegek mennyisége az utakon, stb.... Ráadásul ki se tudom mérni a pisztollyal a kúton ezt a mennyiséget.... És igen, elszörnyülködtem, mert annyi minden van ami érdekesebb és izgalmasabb egy túrán, mint a fogyasztás, vagy a km-k centiméterben történő mérése, illetve a km órám pontossága. Ráadásul Mivel legtöbbet városban közlekedem napi szinten, más ott a fogyasztása és más a túrán. Nálam ez lazábban kezelt dolog, valóban. Nagyságrendileg elég nekem ha fél l pontosságra tudom a fogyasztást, a tank térfogata meg állandó. Ezt most ne vedd magadra Alvaro! Amikor ilyen precíziós fószerbe futok, megjelenik a fejemben amint a pontos fószer szex közben leméri a csaja mellkastérfogatát, gyorsan kiszámolja a várható tejmennyiséget a baba javára, majd nekiállnak a szőrszálakat is pontosan beigazítva a gyermek nemzésének, szigorúan 325 lökéssel végrehajtva, mert ha elragadja a párt a hév és 328 lökés érkezik a jövendő mamának, ki tudja mi fog történni - akár ikrek is születnek...
Nézd, Mina... ez nekem egyfajta hobbi, még szép, hogy alaposan csinálom. Életben nem vagyok ilyen szőrözős (és nyilván nem túrán készítem a statisztikákat, ott élvezem a motorozást magát), de gyakran szükségem van rá, hogy konkrétumokkal támasszam alá a mondandómat - márpedig akkor nagy szükség van a precizitásra.
Hogy kinek mi nagyon fontos, az egyénenként változó. Pl. nálunk, otthon a barátnőm dilizik, ha a wcben a jobb oldalról át teszem a wcpapírt balra.
Nnnnna, én is számolgatom folyton a megtett km-t és az elfogyasztott üzemanyag mennyiségét. Pusztán kíváncsiságból. Húzom neki mint állat, autópályán soxor belefér a 160 is, mégis csak átlag 6-7 dl-rel fogyasztok többet Alvarónál (ugyanolyan típusú a motorunk). Néha kihasználok 1-2 ktg-csökkentő trükköt, de inkább haladni szeretek (Alvaró, ezt nem piszkálásból, vagy bántásból mondom, ne vedd magadra!). Az pedig, h miért fontos a km/ktg/fogyasztás számolgatás: tavaly 5 kerek hónap alatt 270e Ft maradt a zsebemben, és csak annyit tettem, h még WC-re is motorral mentem autó helyett Azért az ilyen adatot jó tudni. Leper, nálunk az alsó szinten jobbról van, a felső szinten balról. A tartalék meg a kisszekrényben, kartávolságra
Úgy érted, nyáron megállsz 3.5 alatt minden trükk nélkül, úgy, hogy mész mint azmarha? Akkor te csalsz Nekem simán benyelte a 4 litert, mikor az autópályát autópályának használtam. (Meg namegálljcsak, mióta Heidenau K73 van rajta, nem bírtam 2.6-nál jobb tankot csinálni - na de hamarosan lesz Pilot Road 2, majd azzal meglátjuk, mit villant!) Az exif egy adatblokk, amit a fényképezőgép csap hozzá a képhez, nem maga a kódolt képadat tartalmazza, ez egy teljesen külön blokk, ami a képen egyáltalán nem látszik. De ha a filet megnyitod mondjuk egy hexa editorral, simán látsz benne egy csomó érdekes dolgot - de képnézők/szerkesztők is meg szokták mutatni a tartalmát, némileg emészthetőbben Na, ebbe simán bele is lehet szerkeszteni. Csak minek
szerintem,ha betartod a gyári gumi méretet nagyjából,édes mindegy milyen márkájú gumát használsz,nagyban nem fogja befolyásolni a fogyasztást...
Valahol már írtam, hogy mennyire bírom, hogy a pasiknak mindig vagy marha erős járgányuk van, vagy levegővel megy. Bírom az " 4 lityit százon" dumát. És asszem az én járgányom is annyit ehet... 50-en. Ha elkap a gépszíj, akkor 30-on. Bár a motor gondolom kevesebbet. Legalábbis rosszul nézne ki ha fordítva lenne. Az mindenesetre biztos, hogy kocsiba 500-anként, motorba 200-anként tankolok. És utálom ha világit a lámpa. Nem karácsonyfa. De én csak hobbi-közlekedő vagyok, napközben max. két gép között bringázom a karfák között ülve. Leper, mi lenne, ha se jobbra, se balra, hanem mögé ? Vagy szembe ?
Ugye mit jelent az, hogy "nagyban"... pár százalékot mindenesetre számít. Sőt, a típusán kívül a nyomás és a kopottság is számít (kopottabb guminak is kisebb a gördülési ellenállása). Na meg a hőmérséklettől is változik, közvetlenül (keverék keményedése-lágyulása) és közvetve (guminyomás hőfokfüggése). BoncaDóri - nekem nincs marha erős járgányom, csak egy mezei f650cs-em, meg egy literes yarisom, utóbbival főleg nem szoktak kérkedni, hogy hűdemegy viszont tényleg nem esznek sokat, és én direkt rájátszok... így aztán nem tankolok se 200-nál, sem pediglen 500-nál. Most minek cipeljek fölös fél tankot állandóan?
Nem tudom minek cipelem, valszeg ha a hátamon kéne vinni én sem tenném. De így ? Ha lehet inkább tele mint üresen. De ugye nem a zöld lámpára csorogva "energiázol", a sárgán még éppen átcsusszanva a mögötted jövő erős anyázása közepette? Mert a Yaris már önmagában egy fekete pont .