Az utóbbi inkább bosszantó szerintem, de valószínűleg nem így lesz (hacsak a segédmotorosoknál nem). De a nagy kategóriákat szerintem nem érinti, főleg, mert, ha jól látom, az A1 marad, az Ak eddig "megengedőbb" volt, elvileg erősebb motort is vezethettek vele, mint ami most a határ, az A meg csak életkori módosítás. Csaktán úgy lesz, hogy ha valaki nekiugrott az A-nak 21 évesen, de csak jövőre fejezné be, akkor Ak-ra levizsgázhat... Amikor először meghallottam a hírt, rögtön azt mondtam különben, hogy meg fog ugrani oktató-körökben a népszerűsége a jó öreg XJ650, GS650, CB650, Z650-nek, meg a 650-es Banditnak... kb. ezek azok, amik már éppen megfelelnek az új A-ra, de olcsón meg lehet venni őket
Én már nem idegesítem magam Nekem már betette a kaput az, hogy újra kell csinálnom az egész jogsis hóbelebancot, ha nagyot akarok, nem tudok különbözetit tenni az Ak-ról, mert már 2 éves, nem pedig 1. Nyaljanak sót, de tényleg. Nekem még a 400-as, 500-as is sok volt pl. Mondjuk ha lejár a jogsim (asszem, hogy még van 4 jó évem) akkor az Ak-ból A2 lesz és 35 kW-ra fog emelkedni a limit? Azt valaki megsúghatná...
Pont fordítva: Ak-val eddig nem lehetett 35 KW-os motort vezetni, ahhoz már A kellett... az új A2 kategóriába (ami auz AK-t váltja) már bele fog férni a 35 KW.
Erről ugyan konkrét infot nem találtam most hirtelen, de úgy hallottam, a B kategória korhatárát 18-ra, a C-t 21-re, a D-t pedig 24-re emelik...
Így már eléggé indokolt az a kérdés, amit Babu vetett fel Bár, biztos megoldják valahogy, hogy A2 lesz a bejegyzés, és melléírják kiegészítésként a teljesítménykorlátot...
Én pl. 4 egész kW miatt nem merek külföldre menni a motorommal. Na nem hinném, hogy tudják egyáltalán, hogy mit jelent az Ak (főleg, hogy a jogsin A, csak egy sorral lejjebb) meg, hogy mi a teljesítménylimit, de azért fosok. Én a nagyjogsit is ezért szeretném, hogy a kicsire legyen végre meg. Esetleg ha később nem 25 kW-os motort akarnék vezetni, akkor annak se legyen akadálya. Hallottam olyat is, hogy lesz valami 50-60 LE-ig terjedő kategória is. És érdekes a 35 kW volt eddig a nagyjosis motorok limite... Ez megint csak a pénzről szól...
Új jogszabályok 2013-tól "Érettebb motorosokat várnak 2013 januárjától kismotorra már csak 16 évesen, míg nagymotorra 24 éves kortól lehet jogosítványt szerezni. Mopedre 14 évesen már nem, csak 16 éves korban lehet jogosítványt szerezni, míg nagymotorra ez a korhatár 24 évre emelkedik, és változások történnek más kategóriákban is – mondta el a Kossuth Rádió érdeklődésére Göbölös Gábor autósiskola-vezető. A korhatár megemelkedése – Göbölös Gábor szerint – érettebb motorosokat eredményezhet az utakon: „Bízzunk benne, hogy ezzel érettebbek lesznek az emberek, a járművezetők jobban tudják majd magukat és a testi egészségüket is értékelni." " Teljes cikk >>ITT<<
Erről már beszélgetünk tegnap óta a közérdekű, vicces, stb. hírek topicban... Viszont, ha már így felvetődött ez az "érettség" dolog... mennyivel érettebb vajon 17-18 évesen egy B-s jogsit szerző ember arra, hogy adott esetben egy több 100Le-s négykerekűt vezessen, felmérje a vele járó kockázatot, felelősséggel kezelje a technikát, mint arra, hogy ugyanezt egy 100Le körüli kétkerekűvel tegye? Aki képes felmérni a korlátait, az rollerrel, BMW-vel, meg CBR1000-rel is fel tudja...
Átraktam azokat is ide... AMúgy igen, ez mindig felmerül, hogy mi számít jobban a kor vagy a tapasztalat.
Bocs Balege, de nem olvastam a másik fórumot... Mellesleg én is azt mondtam, hogy a B-s jogsit is korlátozni kellene, hogy a 17-éves nagymenő, Apuci 5-ös Bömbijével ne pöcshosszabbíthasson... Simán be lehetne ott is vezetni a ccm, súly stb. korlátozást!!!
Sziasztok!épp most olvastam el Edina motorozni tanul c. topicot, hogy tudjam mire kell felkészülnöm a közeljövőben ugyanis jövő7en lesz az elméleti vizsgám,(győri Bilux autósiskolában, mivel a 162cm-es méretemhez egyedül itt van lehetőségem olyan motoron - egy ültetett Kawasakin - tanulni, amiről le is ér a lábam melynek gyakorlása közben rájöttem, hogy hiába van több, mint 5éve jogsim, hiába vezetek napi szinten, de az ezeregy új szabály miatt sikeresen meg tudok bukni a gyakorló teszteken sorozatosan 55kérdés, max 10 hibapont, csak ez jár a fejemben. De most este már ott tartottam, hogy 75/67 pont, 75/68 pont és a végére sikerült egy két hibapontosat is megalkotnom!!! Szorítsatok jövő héten szerdán!!! O - Ági-
Drukkolunk! KRESZ miatt ne aggódj, eleinte engem is meghúztak volna, a 3 éves jogsi, és az addig levezetett, több mint 100e km ellenére. A vizsgára belejöttem, 1 vagy 2 hiba lett benne. A forgalmi sokkal viccesebb volt nekem, folyamatosan mondogatnom kellett magamban, hogy: "Nem autóval vagy, te hülye!" és azt, hogy: "Nem rutinból vezetünk!" Erről a két dologról ugyanis másodpercek alatt elfeledkeztem...
Jogos, illetve ami itt-ott működik, hogy X ideig csak már jogsival rendelkező mellett vezethetsz. Amúgy az a baj, hogy nálunk ezeknek a szabályoknak nem sok visszatartó ereje van. Akinek esze van és félti a kis seggét az eddig is fokozatosan és óvatosan járta be ezt az utat. De ismerek nem egy olyat is, aki inkább kifizetett egy évben kétszer annyit mint a jogsi bírság címen mert az erdőben fogócskáztak vele a rendőrök. Meg olyat is aki vagy két évig az R6-mopedjogsi kombóval nyomta. Szóval sajnos elég szűk az a keresztmetszet ami a kettő között van.
Ezzel én is egyetértek. Nem ilyen hülye szabályt, hogy nem vontathatsz 2 évig. De a motoroknál is úgy kellene, mint nyugaton. Hogy nem csinálunk 66 kategóriát, hogy folyamatosan lehúzhassuk az embert, hanem lenne ésszerűen ahogy eddig, lehet nagyjosit tenni kisebb motorral, nem feltétlen 600+-os meg 100 LE-sel, és ahogy évül úgy lehet erősebb vasat vezetni. Ne adj isten még vizsgáznék is 1-et. De hogy újrakezdeni az egészet elölről, harmadszorra, az már az én pénztárcámnak is sok(K). A következő mi lesz? Hogy nem lehet egyből nagyjosit tenni, hanem végig kell járni és FIZETNI az összes kategóriát a mopedtől?
Rebesgettem ám valami ilyet is, hogy előképzettség nélkül nem fognak minden jöttmentnek nagyjogsit adni. Lehet rászóltál.
Messzemenően egyetértek. Ezt mondom már mióta. (Egyébként 4 éve 50 lovas 650-essel kezdtem nulláról. Nem egy idegbeteg, ha valakinek megvan a magához való esze, simán jó kezdőmotornak.)
Ha a türelem megvan, várhat az ember, amíg teljesen ki tudja használni, de nem tudom, megéri -e a magasabb benzinár, a magasabb hitel miatt, az így is-úgy is megszerezhető rutinról nem beszélve.