OK, leszek konstruktív is.
Ha már ennyire megtörtént a bevésődés, hogy el van döntve, mi a kiszemelt, meg az is, hogy mennyi keret van rá, akkor az ennek a kettőnek megfelelő találatokat kell csak állapot, és egyéb paraméterek szerint szortírozni.
Az állapot nyilván az egyértelműbb, lefutott, repedezett gumik, végüket járó kopó alkatrészek (fékbetét, féktárcsa, lánc, akku), általános esztétikai állapot (horpadások, festés állapota, krómok rozsdásak-e, ha igen, mennyire, menthetőek-e esetleg egy tisztességes pasztázással, üléshuzat repedt-szakadt-e), első-hátsó teleszkópok folynak-e, dolgoznak-e rendesen (álló helyzetben lenyomva az elejét-hátulját, nem szabad hirtelen visszarúgnia, vagy 2-3-nál többet utánlengenie), működik-e rajta minden, indul-e rendesen hidegen-melegen, van-e rendes alapjárat, füstöl-e kéken, menet közben veszi-e rendesen a fokozatokat fel-le, nem húz-e valamerre, a kormánynak van-e határozott középállása (kormánycsapágy kopott/berágódott-e), megtorpanás nélkül gyorsul, üresben, gáz visszaengedésre leejti-e a fordulatot alapjáratra időben, fékek fognak-e rendesen, kuplung kiemel-e... hirtelen ennyi jut eszembe.
Az "egyéb" szerintem csak ezután jön, ha műszakilag rendben van(nak) a kiszemelt(ek), lehet olyanokat nézni, hogy melyiken van (ha van) több, neked tetsző extra (háttámla, pihenő lábtartó, oldaltáska, nem gyári kormány, bőrmarkolat, sasfej, LED-es menetfény, koporsó-hátsó lámpa, szemöldökök a lámpákon, ízlés szerint), mennyi műszaki van még rajta, megér-e annyi utánajárást, hogy itthon forgalomba helyeztesd, ha esetleg külföldről behozott, vagy inkább nézel itthonit, mert azt csak átíratni kell, ilyenek.
Szerintem, mindenképpen érdemesebb egy tuti műszaki állapotú gyárit megvenni, mint egy műszakilag leharcolt, de csillivillit, mert hiába néz ki szépen a garázsban, ha éppcsak menni nem tudsz vele, és többet van szerelőnél, mint úton. Persze, felextrázni is költség, de attól még működik, hogy nincs rajta bőrrojt, viszont, ha nem tudod használni, mert mindig előjön rajta valami, az nettó bosszúság, előbb-utóbb megöli az összes örömödet, és már akkor se lesz kedved ránézni se, ha amúgy üzembiztossá vált.