Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

csam hír: Mikor cseréld le a bukósisakodat?

NaNa

nanana, Life is Life!
Fórumvezető
CsaM Csajok
nolan_n64_glamour_216463.jpg
Használsz bukósisakot Te is? Nézted már át alaposan, hogy milyen állapotban van?

Bővebben...
 
Leejtés esetén vajon mekkora esés számít kritikusnak? Nekem pár napja kiesett a kezemből a bukósisak, nagyon nem szeretném emiatt lecserélni, még vadiúj... (oké, nem igazán vált be, de akkor is.)
 
Hát ez az...
Szerintem ezt mindenki maga dönti el. Az én sisakom, a rózsaszín az nem is lenne hordható motoron... annak pl. szerintem mindegy.
 
Elvileg a legkisebb behatás után is. Nyilván, ha véletlenül odakoccantod valahova, úgyse cseréled le, de egy kézből leejtés, motor üléséről/kormányról aszfaltra pottyanás után már illene. Ezeken az új, thermoplast/üvegszálas héjakon már nem lehet látni, hogy behorpadt-e, mint az ősöreg alu héjazatú sisakokon, jóval rugalmasabbak, visszanyerik a formájukat ütődés után, de semmi nem garantálja, hogy a legközelebbi ütést már ugyanúgy elviselik. Mint ahogy azt se lehet látni, hogy a héj alatt a habosított műanyag ütéselnyelő réteg deformálódott-e.
A gyártó nyilván worst-case-re számol, ezért ajánlja, amit ajánl, mert nem tud, és nyilván nem is akar felelősséget vállalni a júzer hülyeségéért, hogy pl. sima eldőléskor lefejelte a járdaszegélyt a sisakban, dehát "nem estem én akkorát, csak egy kicsit karcos lett, jó az még..." Te, magadnak, eldöntheted, mit vállalsz be (akár a szabványjel nélküli sisakot is, bár ha véletlenül megnézi egy rendőr ellenőrzéskor, jogosan büntethet is érte - és ez a legolcsóbb következmény), csak utána ne reklamálj a gyártónál, ha jobban sérültél, mint amennyire indokolt lett volna.

Meg lehet amúgy tudományosan is magyarázni, hogy, mittudomén, a Sharp teszt alatt ekkora súlyt ilyen magasról ejtenek a sisakra, amit még ki kell bírnia, meg hogy a szabvány teljesítésének vizsgálatakor mit hogy mérnek, és annak még a közelében se volt, ahogy leejtettem/odacsaptam, csak egyet nem kell elfelejteni közben: a laborokban a zsírúj, sérülésmentes sisakokat vizsgálják, egyszer, utána a vizsgált darab megy a kukába. Te meg visszarakod a fejedre...
 
Vissza bizony... a franc vesz pár hetente új sisakot, csak mert mondjuk leborult az ülésről, amíg a dobozban rámolt. Ilyesmik úgyis előfordulnak, pont mint ahogy a konyhában is 100%, hogy leesik ez-az. Szerencsére abban az ütéselnyelő rétegben nincs semmi mágia, nem fog megnyomódni ennyitől, ahhoz a másik oldalon is kéne legyen valami, mondjuk egy fej.
 
Én is úgy gondoltam, hogy ekkora ütésnek (kb. 40 centi, padlóra, nem kőre) nem kellene, hogy kárt tegyen benne, sem kívül, sem belül...
Vissza bizony... a franc vesz pár hetente új sisakot, csak mert mondjuk leborult az ülésről, amíg a dobozban rámolt. Ilyesmik úgyis előfordulnak, pont mint ahogy a konyhában is 100%, hogy leesik ez-az. Szerencsére abban az ütéselnyelő rétegben nincs semmi mágia, nem fog megnyomódni ennyitől, ahhoz a másik oldalon is kéne legyen valami, mondjuk egy fej.
 
Mutatta a safetyn a Dani azt a sisakot, amivel lefejelték a gokartos épület falát és lett rajta egy fasza kis horpadás. Alig volt rajta egy-két karc, de nem akkor keletkezett.

Mondjuk ezek az olcsó műanyag bukók se semmik. Behorpadnak és a fejedet nyomják szét, majd visszaugranak mintha semmi se történt volna. Csak közbe mondjuk belehalsz.
 
Leejtés esetén vajon mekkora esés számít kritikusnak? Nekem pár napja kiesett a kezemből a bukósisak, nagyon nem szeretném emiatt lecserélni, még vadiúj... (oké, nem igazán vált be, de akkor is.)
Elvileg ha a motorrol leesett a betonra le kellene cserelni.Senki sem csereli le.En se pedig jo parszor leesett mar.Viszont egy bukas utan ha odakoccant a fejed csereld le.
Ja igen a sisakot ne a fejed.:D
 
Nyilván a százegynéhányezer forintos Shoei/Arai/stb.-jéből senki nem fog rohanni újat venni, ha véletlenül nekikoccantja a garázsajtónak. Viszont, sokkal egyszerűbb vigyázni rá, mint utólag azon gondolkodni, hogy kell-e másik, ha leesett az ülésről. Például nem rakom olyan helyre, ahol rányithatom a hátsó dobozt, vagy mellőle-alóla kell kivennem dolgokat... inkább felrakom a tükörre, vagy a tankra, elbírja, megáll rajta, és nem balf*szkodok a környékén, ha az ülésről a dobozba pakolok. Vagy az állrészénél fogom, ha kézben viszem valahova, nem a szíjánál fogva lóbálom.
 
A sisakra vigyázni kell. Nekem van egy 14 éves Cabergem, amit rongyosra használtam (kb 10 évig hordtam, ami hülyeség, tudom), csak akkor vettem másikat, mikor a bele már vállalhatatlan volt. Egyszer sem ejtettem le! Erre lehet figyelni. Amúgy itt van a szobámban dísznek, úgy néz ki kívülről, mintha új lenne. Eredeti plexivel, amin karc sincs, csak egy pici kőfelverődés.
 
A sisakra vigyázni kell. Nekem van egy 14 éves Cabergem, amit rongyosra használtam (kb 10 évig hordtam, ami hülyeség, tudom), csak akkor vettem másikat, mikor a bele már vállalhatatlan volt. Egyszer sem ejtettem le! Erre lehet figyelni. Amúgy itt van a szobámban dísznek, úgy néz ki kívülről, mintha új lenne. Eredeti plexivel, amin karc sincs, csak egy pici kőfelverődés.
Oké, oké, értettem, kétbalkezes vagyok. Ezt eddig is tudtam:)
 
Elvileg ha a motorrol leesett a betonra le kellene cserelni.Senki sem csereli le.En se pedig jo parszor leesett mar.Viszont egy bukas utan ha odakoccant a fejed csereld le.
Ja igen a sisakot ne a fejed.:D
Jó, hogy szóltál, kezdtem már új fejet keresni!
 
Szerintem az a bukó, amelyik nem éli túl azt, hogy leesik az asztalról, és ennyitől sérül, az bukósisakként sem fog funkcionálni.... Szóval én ferde szemmel és gyanakodva nézek azokra a gyártókra akik az ilyen minimális sérüléseknél azonnal cserét javasolnak....
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére