Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

csam hír: Meddig tölthetem a hűtővizet a kiegyenlítő tartályba?

NaNa

nanana, Life is Life!
Fórumvezető
CsaM Csajok
motor_kiegyenlítő_tartály.JPG
Kezdő motorosként, a több ezer felmerült kérdés mellett, ha eljutunk idáig, ez is egy olyan dolog, amit nem szabad félvállról vennünk, mert többet árthatunk, mint használunk...

Bővebben...
 
Nekem léghűtéses a motorom, úgyhogy nincs ilyen problémám. Nekem más problémám van. :D
 
Esetleg leíratnám, hogy, ha tele töltöd akkor sincs semmi, mert a fölösleg kijön, egy erre a célra szolgáló csövön, de nem teszem mert valaki úgyis megcáfol, szokás szerint. :D
 
Azt is bele kéne írni, h adott esetben a csapvíz belefagy, mielőtt kivízkövesedhetne... ;)
 
Meg, hogy a forrást okozhatja egy egyszerű hőgomba-hibától (kánikulában nem kapcsol be a hűtőventillátor, amikor már kellene) kezdve egy ki nem nyitó termosztáton át egy kifújó hengerfej-tömítés is... és hogy álló motornál nem keringtet a vízpumpa, tehát, ha leállítom a motort, és rajtahagyom a gyújtást, akkor a hűtőventillátor csak a hűtőben lévő vizet hűti le. Amivel baromira nincs kisegítve az ember, ha pl. a termosztát marad zárva, mert egyrészt a blokk csak a vízköpenyben lévő vízzel együtt hűl (majd egyszercsak) vissza, másrészt, újraindításkor, a zárt termosztáton a visszahűtött víz sose fog eljutni a blokkhoz.
Ha már a hűtővíz a téma, azt se árt tudni, hogy a túlhűlés, illetve az üzemi hőfok nem elérése ugyanúgy ártalmas, azon túl, hogy általában fogyasztásnövekedéssel is jár. Úgyhogy, ha már van egy vízhőfokmérő az ember orra előtt, érdemes az alacsony hőmérsékletet is nézegetni. Ilyenkor a termosztát nyitva szokott maradni, és az összes hűtővíz állandóan átforog a hűtőn, így nem melegszik fel eléggé.
 
És a konstruktivitás jegyében: ilyenkor jó, ha az embernél van minimális szerszámkészlet, amivel akár az út szélén is szétbontható a termosztátház, és ki lehet venni belőle a megpusztult termosztátot. Utána összerakni, feltölteni, mert még az ideiglenesen túlhűtött blokkal hazamenni is jobb, mint trélert várni a puszta közepén... :)
 
Szerintem egy csaj ennyire bonyolult szerelésbe nem fog belemenni a puszta közepén... legalábbis én inkább maradnék a telefonos segítségnél.

Egyszer "kaptam" egy Ford Escortot, ami 1977-es volt, cserébe csak fel kellett újíttatnom a blokkot. Hazafele a műhelyből, Mogyoródról megfőtt a blokk, ripityára volt törve az öntvény... nem tudom, hogy a forrástól történt vagy a "felújításról", de akkor is telefonos segítséget kértem. Aztán vehettem új (vagy inkább másik) blokkot.

(Na akkor meg kiderült, hogy amit vettem, az nem 1300-as, hanem 1100-as blokk volt, szóval éle kellett vele vizsgáztatni... aztán inkább eladtuk valami cigóknak... még akksit is kellett bele venni, hogy elvigyék. :))
 
Csupasz motoron nem téma, burkolton is aránylag hozzáférhető helyen van (kellene, hogy legyen) valahol a hűtő környékén, és magát a termosztátházat 2-3 csavar tartja össze... A puszta közepén-t meg képletesen értettem:) Ha tényleg olyan kietlen helyen történik az eset, akkor valószínűleg a vízpótlás lesz amúgy is a szűk keresztmetszet, nem a szerelés :)
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére