Meg, hogy a forrást okozhatja egy egyszerű hőgomba-hibától (kánikulában nem kapcsol be a hűtőventillátor, amikor már kellene) kezdve egy ki nem nyitó termosztáton át egy kifújó hengerfej-tömítés is... és hogy álló motornál nem keringtet a vízpumpa, tehát, ha leállítom a motort, és rajtahagyom a gyújtást, akkor a hűtőventillátor csak a hűtőben lévő vizet hűti le. Amivel baromira nincs kisegítve az ember, ha pl. a termosztát marad zárva, mert egyrészt a blokk csak a vízköpenyben lévő vízzel együtt hűl (majd egyszercsak) vissza, másrészt, újraindításkor, a zárt termosztáton a visszahűtött víz sose fog eljutni a blokkhoz.
Ha már a hűtővíz a téma, azt se árt tudni, hogy a túlhűlés, illetve az üzemi hőfok nem elérése ugyanúgy ártalmas, azon túl, hogy általában fogyasztásnövekedéssel is jár. Úgyhogy, ha már van egy vízhőfokmérő az ember orra előtt, érdemes az alacsony hőmérsékletet is nézegetni. Ilyenkor a termosztát nyitva szokott maradni, és az összes hűtővíz állandóan átforog a hűtőn, így nem melegszik fel eléggé.