Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

csam hír: Dina bravúros kanyarjai az ausztriai hegyekben

NaNa

nanana, Life is Life!
Fórumvezető
CsaM Csajok
szij-edina3.jpg
Miután Dina részt vett a Női Motoros Napon , nagy fába vágta a fejszéjét: egy 8 napos túra Európa ...

Bővebben...
 
Nem tudom... Én az első féket használom végig az emelkedőn való elinduláshoz. És ha jobban belegondolok, minden esetben, így teszek, ha rögzíteni kell a motort elgurulás miatt. Így a jobb lábammal is ki tudom támasztani a motort az elindulásig, ami főleg extrém emelkedőn, esetleg épp oldalirányba lejtő, göröngyös vagy. pl murvás felületen hasznos. Mert mi van, ha jobbra megbillen a motor egy ilyen, hátsó fékkel tartott elinduláskor? Akkor már lehet, hogy késő lesz lerakni a jobb lábad, ha dől, ráadásul nem is tartja vissza semmi a motort , hogy elguruljon. Tehát dől is, és gurul is. Bele se merek gondolni. :) Ti melyik féket használjátok ilyenkor?
 
Utoljára módosítva:
Ti melyik féket használjátok ilyenkor?

Én az elsőt... de itt már ki lettem okosítva, hogy nem úgy kell, mert a vezetéstechnikán is úgy oktatják, hogy hátsó fék, és lassan felengedve, meg közben kuplung... De amúgy én is úgy vagyok vele, ahogy Te, jobban érzem magam, ha induláskor mindkét lábammal tudok támaszkodni, mindkét oldalra. Lehet, hogy ha nem negyed tonnás vas+csomagok+utas lenne a rendszeres program, hanem valami 200 kiló alatti könnyűsúlyú, máshogy lenne... :)
Viszont a cikkben vázolt technikát alapjaiban tartom hibásnak, bármivel, főleg kezdőként. Mondjuk lehet, hogy csak megfogalmazva van rosszul, de (ahogy értelmezni sikerült) ez a nagyobb gáz-kuplungfel-fékfelenged így együtt... esélyes, hogy vagy megugrik a motor, vagy lefullad, és emelkedőn mindkettőből tuti a borulás. Vagy az óvatos, de határozott, az a kuplung csúsztatását jelenti? :)

Én kb. ugyanúgy csinálom, mint ahogy autóval tanítják. Alapjáratnál kicsit nagyobb gáz, tartom fékkel a motort, elkezdem felengedni a kuplungot, mikor már érzem, hogy húzna, és csak a fék tartja vissza, elkezdem felengedni a féket. Közben a gázt, kuplungot akár tartani is lehet, vagy kicsit még gázt adni, és fékkel együtt folyamatosan felengedni a kuplungot is. Aztán: Halleluja, gurulunk, lehet rendesen gyorsítani :D
 
A túra viszont szép, az olasz, meg az osztrák látványutakat nem lehet megunni :)
 
Hát én is azért megyek tutira (2 lábbal a földön), mert 350-400 kilós motorjaim voltak/vannak. Ha egy ilyet megpakolsz, és utasod is van, akkor kell a nagyobb elővigyázatosság. Könnyű gépeknél más a helyzet nyilván.
 
" mert a vezetéstechnikán is úgy oktatják, hogy hátsó fék"

És ha azt mondják, ugorj a kútba, akkor beleugrasz? :) Szerintem nem minden motorhoz alkalmas ez az elindulási technika. Én maradok a bevált módszernél.
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére