Ti melyik féket használjátok ilyenkor?
Én az elsőt... de itt már ki lettem okosítva, hogy nem úgy kell, mert a vezetéstechnikán is úgy oktatják, hogy hátsó fék, és lassan felengedve, meg közben kuplung... De amúgy én is úgy vagyok vele, ahogy Te, jobban érzem magam, ha induláskor mindkét lábammal tudok támaszkodni, mindkét oldalra. Lehet, hogy ha nem negyed tonnás vas+csomagok+utas lenne a rendszeres program, hanem valami 200 kiló alatti könnyűsúlyú, máshogy lenne...
Viszont a cikkben vázolt technikát alapjaiban tartom hibásnak, bármivel, főleg kezdőként. Mondjuk lehet, hogy csak megfogalmazva van rosszul, de (ahogy értelmezni sikerült) ez a nagyobb gáz-kuplungfel-fékfelenged így együtt... esélyes, hogy vagy megugrik a motor, vagy lefullad, és emelkedőn mindkettőből tuti a borulás. Vagy az óvatos, de határozott, az a kuplung csúsztatását jelenti?
Én kb. ugyanúgy csinálom, mint ahogy autóval tanítják. Alapjáratnál kicsit nagyobb gáz, tartom fékkel a motort, elkezdem felengedni a kuplungot, mikor már érzem, hogy húzna, és csak a fék tartja vissza, elkezdem felengedni a féket. Közben a gázt, kuplungot akár tartani is lehet, vagy kicsit még gázt adni, és fékkel együtt folyamatosan felengedni a kuplungot is. Aztán: Halleluja, gurulunk, lehet rendesen gyorsítani