Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

csam hír: Vész esetén...

NaNa

nanana, Life is Life!
Fórumvezető
CsaM Csajok
Mai cikkünkben két olyan technikával foglalkozunk, amik majd' mindennap szükségesek a balesetmentes és gördülékeny motorozáshoz
<p><a href="http://csajokamotoron.hu/motorozas/vesz-eseten">Bővebben...</a></p>
 

Csatolások

  • bike-skid-car.jpg
    bike-skid-car.jpg
    35.2 KB · Olvasás: 5
Utoljára módosítva a moderátor által:
Akkor kezdem én, hogy legyen kit ba...ni :)

Nos az elsőhöz érdemben nem tudok hozzászólni.

A fékezésről meg annyit, hogy nekem úgy tanították bizonyos vezetéstechnikai tréningen, hogy először hátsófék, egy szempillantásnyival utána első fék, amit ugyanolyan erővel kell húzni, folyamatosan, nem hirtelen rámarkolva, s a végén a kuplung. Mert idézem: "Inkább fulladj le, mint ne tudj megállni".

Én eddig ezt nagyobb fékezéseknél így csináltam és sosem volt belőle gondom. Vészfékeznem úgy gondolom még nem kellett, vagy max én éreztem vésznek a szitut és nem volt az :D
 
Azon :D amikor majd valamelyik kezdő azon idegeskedik hogy csak 25 Km/h-val megy a 30 helyett és bénának érzi magát teljesen feleslegesen!
Megjegyzem én csak akkor szoktam a műszerre nézni amikor rendőrjármű környékén dzsalok! :D
A sorok közötti műszerlesés felér egy törött végtaggal!
Mindenki annyival menjen amennyivel jólesik neki!
Sok baleset volt már abból, hogy valaki próbálta felvenni más tempóját.

A hátsó fékre én azt mondanám, hogy:
-kicsi fék, közben folyamatosan visszaváltani.
 
Azon :D amikor majd valamelyik kezdő azon idegeskedik hogy csak 25 Km/h-val megy a 30 helyett és bénának érzi magát teljesen feleslegesen!
Megjegyzem én csak akkor szoktam a műszerre nézni amikor rendőrjármű környékén dzsalok! :D
A sorok közötti műszerlesés felér egy törött végtaggal!
Mindenki annyival menjen amennyivel jólesik neki!
Sok baleset volt már abból, hogy valaki próbálta felvenni más tempóját.

A hátsó fékre én azt mondanám, hogy:
-kicsi fék, közben folyamatosan visszaváltani.

Kicsit félreértelmezted szerintem. Minden esetben a gyakorlásra vonatkozik a feltüntetett sebesség, nem az éles helyzetekre.
 
Nem értelmeztem félre, a gyakorlásnál minek megadni sebességet amikor sokan arra sem képesek, hogy egyenesen menjenek vagy egyáltalán menjenek? :D
Jó ez a feladat gondolom már olyannak szól aki tudja kicsit kezelni a motort és tényleg fékezni kell megtanulni legelőször bár nekem a sorrenddel voltak problémáim! :D
 
Ööööööööö... és ha 30km/h-nál erőteljesen rálépek a hátsó fékre, és jobb esetben nem előz meg a hátsó kerék, és ebből arra következtetek, hogy ugyanez lesz 80km/h-nál is, és ott is kipróbálom, akkor fizetik a szerelőt, vagy azt is lehet gyakorolni, hogy mikor szálljak le a hátsó fékpedálról? :D
 
Bingo! Pont azt kell gyakorolni, hogy mikor szállj le róla! (Súgnak is: mikor kezd megcsúszni a hátulja, engedd fel picit:p) De ne örökre!- mondják,;)
 
Bingo! Pont azt kell gyakorolni, hogy mikor szállj le róla! (Súgnak is: mikor kezd megcsúszni a hátulja, engedd fel picit:p) De ne örökre!- mondják,;)

Ühüm... és az hol van benne a cikkben? :D;) Mert az egy dolog, hogy mi tudjuk, de aki először hall ilyesmiről...

"Végrehajtása három lépésben történik:
Először 30 km/órás sebességgel kezdünk. Jelöljük ki azt a pontot, ahol fékezni kezdünk. Húzzuk be a kuplungot, és lépjünk erőteljesen a hátsó fékre.
Következő lépésben az első fék kezelését gyakoroljuk."
 
Ez tényleg nincs benne.
Azoknak mondom, akik még nem voltak:
az oktatásokon ez a gyakorlás 3 körben történik:
1. kör 25/30-ról csak hátsó fék használatának gyakorlása = milyen erővel, meddig, mikor felengedve, hogy ne csússzon ki oldalra a motor
2. kör csak első fék nem berántása, vagyis milyen erővel szorítsd meg a fékkart, mikor kezd már lassulni a motor, de még nem esel át a kormányon
3. kör hátsó-első együttes használatának gyakorlása.

Így jó lesz?:)
 
Hideg már az aszfalt meg a gumi is, ma gyakoroltatták velem a vészfékezést, és jól megriszálta magát a hátulja...
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére