Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

csam hír: Mi jön még a B125 után?

Ez most komoly? :karomkodik2:
Én ilyenkor azt mondom, hogy a kedves törvényhozó, akinek a 17 éves fia/lánya leteszi a B-s jogsit, aztán egy ilyen kört, kiengedné a forgalomba és engedné motorozni?
Ép eszű ember nem húzza meg ezt a lépést, ha nincs már mögötte pár robogós év, és may csak azért kell neki ez a papír, hogy ne kelljen rendszám nélkül járnia a robesszal. Vagy nem tudom. Nincs épeszű magyarázat!
 
Jól értem??? Valaki leteszi 5 óra alatt a b125-öt, aztán egy éven belül kedvezményes korlátlant is csinálhat???
Nekem meg nem jár kedvezményes korlátlan, mert 1: A korl.-om van, 2: már több éves?? (Nem mintha tervezném, először gyakorlatot kell szerezni, meg felnőtebbé válni, mert türelmes vagyok, türelmes vagyok, aztán minden előjel nélkül elgurul a gyógyszer, és akkor a szembejövők szívinfarktust, akut hajhullást, meg agyvérzést kapnak, mert ők nem tudják, hogy én tutibiztos meg tudom csinálni a manővert...)
:heureka:
No comment. Nem annak kéne kedvezményes lehetőséget adni, akinek már van pár kilométer a fenekében?

(Én "gonosz" módon már a b125 ellen is tiltakoztam, így meg...)
 
Éreztem, hogy meglesz ebben a kreténség rendesen... Sokat beszélgettünk róla, hogy most akkor mi is lesz az A1 vagy Akorl-ról bővítéssel meg a B125-el, hát íme... Az meg pláne durva, hogy a tapasztalatlan rögtön ülhet is nagyra gyorsan óccóér', de aki meg évek óta jó eséllyel ésszel űzi az ipart, az annak a bizonyosnak a rossz végére állt...
 
Pedig marha egyszerű lenne úgy szabályozni, hogy a B125-öt ne lehessen kategóriabővíteni, csak az A1-et meg az Akorl-t... Nem mellesleg, utána kellene nézni-kérdezni, hogy hogy van pontosan a szabályozás, mi kerül be az ember jogsijába, ha B125 tanfolyamra járt. Mert esetleg, ha (kivételesen tényleg) betű szerint értelmezik a dolgot, akkor a kategóriabővítés az A1-Akorl esetén működik, a B125 viszont nem egyenlő az A1-gyel, tehát jogszabály szerint máris nem lehet automatikusan bővíteni. Innentől kezdve csak felesleges puffogás lenne a cikk is, meg (már bocsánat, de) a ti berzenkedésetek is.
Egyébként meg: a kategóriabővítés is alapvetően arról szól, hogy ha az ember már végigküzdött egyszer egy kresz-rutin-forgalom hármast, akkor a nagyobb motorra váltás miatt ne kelljen újravizsgáznia abból, amit (elvben) már úgyis tud, csak a járműkezelésből. A lehetősége most is megvan annak, hogy a figura csinál 16-17 évesen egy A1-et, motorra se ül 2 évig, aztán a 2 éves jogsija birtokában csinál egy sima kategóriabővítést, és nulla rutinnal kikerül az utcára egy nagyvason. Alapvetően eddig is az ember józan belátására volt bízva, hogy felmérje, kell-e már neki a kategóriabővítés, meg a nagyobb motor, vagy marad még egy darabig a kicsin gyakorolni.
Igen, azon már lehet rugózni kicsit, hogy ha valóban működik a kategóriabővítés a B125-ös jogsikra is, akkor az ember jóval olcsóbban jut hozzá hosszabb távon az A-s jogsijához, mintha A1-ből, vagy Akorl-ból indulna. Viszont azt se felejtsétek el, hogy a B125 feltételezi azt, hogy az adott embernek már van közlekedési rutinja, ismeri a kreszt és az EÜ-s dolgokat, csak éppen ezentúl 2keréken akarja használni a tudását. Az A1-Akorl meg abból indul ki, hogy aki elkezdi, annak abszolút semmi tudása, mindent a nulláról kell felépítenie. Abban meg már régesrég, és többször is megegyeztünk, hogy motorozni egyik tanfolyamon se tanítanak meg, a kötelező 24 gyakorlati óra alatt se... Persze, az új szabályozás kitolás azzal, aki korábban elkezdte, volt már B-s jogsija, és drágábban jut a papírhoz, de olyan módosítás még sose volt, ami ne fájt volna valakinek.
 
Akkor írom. Menjenek el a sóhivatalba azok, akiknek az élethez még képessége sincs, csak a törvényeket alkotja. Én voltam olyan felelős, hogy nem mentem el 1 évvel a korlátos jogsi után, gondoltam nem olyan sürgős az, jó lesz majd idén, ha nem csapnak össze a hullámok a fejem felett. Már eleve ki voltam akadva, amikor a forgalmi vizsga díját tbbszörösére emelték (ezt épp mielőtt vizsgáztam a korlátos jogsival) De hogy eddig egy gyakorlati és pár forgalmi órával+vizsgákkal le lehetett tudni a korlátlanná válás, most pedig csinálj egy komplett jogsit KRESZ tanfolyammal és minden szarral együtt 3-szor annyiért az már több a sok(k)nál! És mindezt miért? Mert egy évnél régebbi a jogsim :karomkodik2:
Most nem azért, de mekkora kamu, hogy biztosan elfelejtette már a dolgokat, had ismételjen. Akkor ne kelljen újra végigmotorozni a pályát meg egyebeket, mert van pl rutinja, csak vizsgázzon KRESZ-ből. Kultúrországokban automatikusan átlép a korlátos jogsit korlátlanba, ill nincs is korlátos, csak kezdő. Köszi szépen. 6 éves a B-s jogsim, 2 a korlátos és fizessek ki még egy egész jogsit csak azért mert valaki unatkozik.

Jah és a hab a tortán, hogy valaki 17 évesen megszerzi a B125-öt pár óra alatt, aztán egy éven belül meg mehet a korlátlanra? Miez? Vicc? Annak elég gyenge!

Eddig úgy voltam, hogy mázli, hogy nem találkoztam még sünnel, mert hiába 250-es a mocim 29 kW-os, ami bőven nem fér bele a 25-be. Bassza isten, van már rutinom, erősödtem is, megcsinálom a korlátlant. Jól jöhet az még a nagyobb mocinál. Főleg, hogy annó az oktatóm is ezt javasolta. Meg éljen a fokozatosság! De így? Semmi értelme! Az egész csak arról szól, hogy minél több pénzt gomboljanak le rólam.

De ha ezt előre tudom, akkor tavaly bejelentkeztem volna a jogsira, mert 2 évem van megcsinálni, hát simán belefért volna még jövőre is. Mert minden szart be szoktak előre harangozni, ezt persze nem! :karomkodik2::karomkodik2::karomkodik2:
 
Nnna ismerős srác épp most szopja ezzel a lompost...
Így volt ő is, hogy á hát a maga kis 90kgjával meg 185 centijével ill. sportoló múltjával nem meri bevállalni a nagyot, csinál Akorlátot és majd ha lesz rutinja akkor nekimegy a nagynak. Na neki most tavasszal érett meg ez az elhatározás, elment autósiskolába: hát igen, kell újra a KRESZ. Elment másikba, ó nem nem kell. Visszament az elsőbe: bocs, tényleg nem kell, mi sem tudtuk pontosan. Elment boldogan, beiratkozott és kiderült, hogy méééégiscsak kell, de sajnos még az autósiskolák sincsenek tisztában azzal, hogy mi hol hány méter.

A másik személyes kedvencem ezzel pedig az, hogy itt általában a különböző iskoláknak nem jön össze annyi motoros, hogy külön kreszt indítsanak nekik. Amikor én bélásra jártam akkor is nyomták az autós kreszt, annyi volt a szerencse, hogy az oktató csaj motorozik, úgyhogy amikor kellett akkor elmondta mellé nekik a motort. De ez is egy vicc azért...
 
Utoljára módosítva:
Azt hittem, amikor csináltam a jogsit, hogy akkor vagyok okos, ha először A korl., aztán, ha lesz valami rutinom, akkor jöhet az A. Nem jól gondoltam ezek szerint.
Mostanában tuti nem fogok bővíteni... Megint elölről kezdeni mindent, na nem. Már azt sem értettem, miért kell a KRESZ, amikor évek óta van B-m.
KRESZ oktatás vicc volt, mi voltunk kb 10-en, de én egy szem lányként egy szem motoros, többiek autóra, meg egy emberke C+E-re volt ott. Néha 1-1 mondatot beszúrtak a mi kedvünkért. Nyitott szemmel aludtam végig az oktatást. Újat nem tudtak mondani. Még a motoros részből sem...

Viszont a TB-os cikk vége reménykeltő, ha úgyis nyomjuk ezt a hülye jogharmonizációt, ezt vegyük át! Két év után egy sima papírcsere a bővítés jobb helyeken...
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére