Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

csam hír: Hogy forduljak meg?

...elolvastam.Tűnődöm....Egész biztos,hogy motorozni akarsz,ha ez ilyen probléma?
 
Szerintem biztos akar. Most az A és újabban a B után azt mondom, ha valaki végigverekszi magát egy tanfolyamon, akkor nem azért csinálja, mert unatkozik.
 
Szerintem biztos akar. Most az A és újabban a B után azt mondom, ha valaki végigverekszi magát egy tanfolyamon, akkor nem azért csinálja, mert unatkozik.

Ettől függetlenül -vagy éppen ezért- még van olyan, akinek egyszerűen nem való a motorvezetés. Ha "végigverekszi" magát, az már régen rossz. Képzeld el, majd ha egyedül fog menni a forgalomban... akkor egyedül kell megoldania minden helyzetet!
Még anno az oktatóm mesélt olyan növendékekről, h szó szerint azért imádkozott, h nehogy átmenjenek a rutinvizsgán, mert félt attól, h utána ki kell vinnie őket a forgalomba. A lehető legjobb esetben sikerült az ilyeneket lebeszélnie a tanfolyam folytatásáról. Amelyiket pedig nem sikerült, az sem elszánt volt, hanem hülye. Mert utána olyan helyzeteket okozott, h csoda, h mindenki életben maradt az óra végére.
Én zéé véleményét osztom.
 
Nem szép,hogy kibeszélem, de a húgommal anno együtt vizsgáztunk. A vizsgabiztos azt mondta neki,hogy átengedi, ha megígéri, hogy soha többet nem ül motorra. :D
 
Szerintem biztos akar. Most az A és újabban a B után azt mondom, ha valaki végigverekszi magát egy tanfolyamon, akkor nem azért csinálja, mert unatkozik.

Attól, h vkinek pénze is és ideje is van a tanfolyamra, még messze nem jelenti azt, h automatikusan alkalmas is a vezetésre ;)
 
De lehet, hogy nehezebben, lassabban tanulja meg. Én is dupla annyi órát vettem B-n, mint kötelező. De szerintem megtanultam úgy, hogy kellő gyakorlattal sokkal jobb vezető lehet belőlem, mint annyian, akiket nap mint nap az utakon látok... motorral meg egyenesen én gondolkodtam nagyon komolyan, hogy abba kéne hagynom. De az az eset (kulcscsonttörés, mert megijedtem egy orrát felüljáró mögül elém kidugó autótól, satu, elsőkerék blokk) ellátott azzal a hidegvérrel, amire szükségem volt.

Én továbbra se osztom zéééé véleményét. Ennyiből örökre elkaparni valakit igen felületes dolog. Meg fogja oldani, ha muszáj lesz neki. Ha nem, akkor meg max ott fog porosodni a csontváza egy macskaköves zsákutcában. Ez esetben így járt, legföljebb mutogatni fogják az útikönyvekben, meg a youtube-on :D
 
Szerintem van olyan akinek kicsit lassabban megy.és összesen 5-6 alkalmon mindent megtanulni se könnyű szerintem.és a két óra között is mondjuk ha eltelik pár nap,már nehezebb vissza rázódni.Más ha meg van a jogsi és mindennap lehet menni motorozni,gyakorolni.én most vizsgáztam rutinból,SIKERÜLT!nagyon izgultam!de forgalomba 2 hét múlva tudok csak menni.addig ha nem ülök motorra akkor nehezebb lesz kicsit újra ráülni.mármint várom nagyon,csak ott és akkor gyorsan vissza kell mindent pörgetni,amit megtanultam.szóval könnyű a másikat lehúzni ha nem olyan ügyes és tökéletes mint mások!:D
 
Szerintem van olyan akinek kicsit lassabban megy.és összesen 5-6 alkalmon mindent megtanulni se könnyű szerintem.és a két óra között is mondjuk ha eltelik pár nap,már nehezebb vissza rázódni.Más ha meg van a jogsi és mindennap lehet menni motorozni,gyakorolni.én most vizsgáztam rutinból,SIKERÜLT!nagyon izgultam!de forgalomba 2 hét múlva tudok csak menni.addig ha nem ülök motorra akkor nehezebb lesz kicsit újra ráülni.mármint várom nagyon,csak ott és akkor gyorsan vissza kell mindent pörgetni,amit megtanultam.szóval könnyű a másikat lehúzni ha nem olyan ügyes és tökéletes mint mások!:D
senki nem húzott le senkit....De úgy gondolom,tisztában kell lennünk a képességeinkkel és ehhez mérten kell döntéseket hoznunk...Sztem az nem ügyesség kérdése,hogy egy zsákutcában meg tudsz-e fordulni. :)
 
Valószínűleg nem sima zsákutca volt, elvégre 2 sávon a vizsgán is meg kell fordulni, méghozzá lábletétel nélkül. Ha keskenyebb, akkor már tologatnia kell, ha a macskakő mellé még lejtős is valamerre, akkor nem is olyan könnyű, kezdőként főleg. Tapasztalatból beszélek, sokat kellett lejtős-fűcsomós részen huzigálnom Teresát (egy ER5-tel gyakorlatilag megegyezik súlyát tekintve), ehhez is hozzá kell szokni. De ha valaki nem olyan keményfejű, mint én, és hajlandó ilyesmihez beindítani a motort, hátramenet akkor se lesz rajta. Szóval még mindig nem látom a cikkíró általános és végletes életképtelenségének bizonyítékát az esetben. Egy kis empátia sose árt, emberek... vagy elfelejtettük, milyen kezdőnek lenni, vagy akár csak nehéz helyzetbe kerülni?
 
senki nem húzott le senkit....De úgy gondolom,tisztában kell lennünk a képességeinkkel és ehhez mérten kell döntéseket hoznunk...Sztem az nem ügyesség kérdése,hogy egy zsákutcában meg tudsz-e fordulni. :)

Megint csatlakozom hozzád, én is. kb ezt akartam vna írni. Csak arra akartam rámutatni, h van, akinek egyáltalán nem való a motorvezetés, ill. semmilyen jármű vezetése, és ez nem a pénztárca vastagságától, az elszántságtól, vagy a ráérő időtől függ. Viszont ha egy ilyen viszonylag egyszerű manőver már az elején gondot okoz, akkor tényleg el kell gondolkozni. Az oktató sem a semmiért volt mérges. Az sem mellőzendő, h vizsga előtt már nem véthetünk ilyen szarvashibát, h a közvetlen a kerekünk előttünk levő utat vagy a műszerfalat bűvöljük menet közben(a kresztáblák ugyanis nem ott vannak, és csak az egyik ok), ill. h ész nélkül megyünk a másik után, akkor is, ha TUDJUK, h hibázott.
A motorozás maximális odafigyelést igényel, és akkor eleve nem is hozzuk magunkat ilyen helyzetbe. Ez tényleg nem ügyesség kérdése.
 
Valószínűleg nem sima zsákutca volt, elvégre 2 sávon a vizsgán is meg kell fordulni, méghozzá lábletétel nélkül. Ha keskenyebb, akkor már tologatnia kell, ha a macskakő mellé még lejtős is valamerre, akkor nem is olyan könnyű, kezdőként főleg. Tapasztalatból beszélek, sokat kellett lejtős-fűcsomós részen huzigálnom Teresát (egy ER5-tel gyakorlatilag megegyezik súlyát tekintve), ehhez is hozzá kell szokni. De ha valaki nem olyan keményfejű, mint én, és hajlandó ilyesmihez beindítani a motort, hátramenet akkor se lesz rajta. Szóval még mindig nem látom a cikkíró általános és végletes életképtelenségének bizonyítékát az esetben. Egy kis empátia sose árt, emberek... vagy elfelejtettük, milyen kezdőnek lenni, vagy akár csak nehéz helyzetbe kerülni?

Figyi, ő maga írta le, h a társa simán megfordult... akkor azért annyira szar helyzet mégsem lehetett. ;)
 
Jó, akkor mondok mást: a paralimpikonok mind hülyék. Nem kéne sportolniuk, ha egyszer alkalmatlanok rá.

(De most komolyan, nem muszáj ennyire sarkítani, szerintem sincs arról, hogy a cikkíró nyomorék vagy hülye lenne: motorozni marha jó dolog, akkor is, ha valaki sose lesz versenyző. Majd belejön. Hibázik, tanul belőle. Egy ilyen hibával senkit nem veszélyeztet, még magát se. Igenis, szerintem ettől még képes lehet biztonsággal elnavigálni. Legföljebb gyakorol egy kicsit. Akár tréningre is elmehet, ha az jó neki. Ha pedig ez a vágya, nagyon sokat veszít, ha feladja.)
 
Nem okafogyott már egy kissé amúgy az alkalmasságon pörögni? Edina ott írja a cikk utáni kommentekben, hogy 1 éve vizsgázott, csak most írja meg a sztorit. Ebből két dolog már leszűrhető:
1. eljutott a vizsgáig, át is ment, ergo hivatalosan alkalmasnak találtatott arra, hogy forgalomban közlekedhessen nagymotorral
2. most írja meg, tehát minimum 1 szezont már túlélt, akkor talán mégsem annyira életképtelen forgalomban sem, mint amennyire a cikk alapján valakinek tűnik.

Mellesleg, aki azt állítja, hogy akár kezdőként, akár kisebb-nagyobb gyakorlattal sose hibázott még, akár ennél nagyobbat is, az vagy hazudik, vagy fiókban porosodik a jogsija, mióta megszerezte. Tudjuk mindannyian, hogy a jogsiszerzéssel még csak hivatalos engedélyt kap az ember arra, hogy onnantól közúton gyakorolhasson, és majd jópár levezetett km. után talán mondhatja magáról, hogy van némi gyakorlata. És addigra, ha van egy kis esze, magától is el tudja majd dönteni azt is, hogy való-e neki a két kerék, vagy inkább elfelejti egy életre. Addig meg tök felesleges virtuálisan leoltani, esetleg inkább a rutinotok birtokában el lehetne látni jó tanácsokkal (és majd akkor levonni következtetéseket, ha hiába beszéltek neki). Fel lehetett volna emlegetni pl. a Petró-féle könyv ide passzoló fejezetét a csoportban motorozásról, nevezetesen, hogy nem követjük szolgaian az előttünk menő hátsó lámpáját, hanem magunktól vezetünk, ahogy tudunk, azért, hogy ne kövessük el az ő hibáit.
 
1.jó tanács:soha ne hajts be olyan utcába ami keskenyebb a motorodnál
2.jó tanács:hajts gyorsan,előzd meg a balesetet.......:D
 
Egyetértek veled Bq. Hozzátéve, hogy nagyon-nagyon sok minden befolyásolja a képességeinket. Én pld. esküszöm, több ezerszer fordultam már jobbra kis ívben motorral, ma mégis megfektettem Kleo-t a Hattyú utcában. Noch dazu úgy, hogy a "sima" utcai kanyarodások és vezetéstechnikai tréningek szűk szlalomjai után még a meredeken megállás és megfordulás gyakorlatot is simán megcsináltam - sokszor és hibátlanul. Ma mégis a járdáról lejövet jobbra kisív, aminek a közepén meg kellett állni, és mit ad Isten!- pont nem ért le a jobbra lejtő utcán a jobb lábam. Amikorra meg mégis leért, nem tudtam megtartani a motort, jobbnak láttam simán leengedni. Szerencsére ott trécselt két úr, akik segítettek rögtön felállítani, miközben nem mulasztottak el kiokítani, hogy túl meredek/nem jó ívű volt a kanyar.
Mondhattam volna, hogy nem lenn volna semmi baj, ha leér a lábam, ha nem kell megállni, ha nem ma van, mert két napja még 40 fokos lázzal ágyban feküdtem, hogy most sem kapok levegőt, de muszáj volt idejönnöm, és egyébként 11 óra van, de már túl vagyok egy családunk sorsát eldöntő, nem kevés érzelmet megmozgató beszélgetésen a férjemmel és épp' egy transzcendentális meditációról jövök, valamint, hogy engem is megdöbbentett az a tény, hogy az izmaim helyén mintha kocsonya lenne (alias úgy remegek, mintha erősen másnapos lennék;)), de inkább zsebre vágtam a "hülye csaj" típusú szánakozó pillantásokat, és a mióta motorozol?-címzetű jelentőségteljes kérdéseket, köszöntem a segítséget és hazajöttem.
Pedig úttörő becsszó! (mert én még voltam) tudok jobbra kanyarodni!
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére