Kritizálhatok kicsit? Nem kötözködésképpen, csak eszembe jutott ez-az...
"Ez a sztori nem a Császár új ruhája, nem Andersen szüleménye, hanem a híres hangvillás brand, a Yamaha 2011-es ékköve, az FZ sorozat egyik legjobban sikerült konstrukciója, az FZ8."
Qrvaszép, dagályos mondat, de szerintem kicsit "too much", ha már idevegyítetted az angolt... A "brand" helyett miért nem lehet szép magyarul, márkát írni? Tudom, nagyon trendi most a brand, de akkor is... A másik, hogy az FZ sorozat, ha jól tudom, 3 modellből áll: FZ6, FZ8, FZ1 (részletkérdés, hogy van belőlük teljesen csupasz, meg fejidomos is, azok akkor se külön modellek). Így nekem kicsit hülyén jön le az a megfogalmazás, hogy "egyik legjobban sikerült konstrukciója". Akkor melyik a rossz a háromból? Vagy a régi Fazereket is ide kell érteni? Arra meg nem ártana valami egyértelműbb utalás. Így egy kicsit olyan ez a mondat, hogy "írjunk valamit bevezetőnek, nincs igazán ötletem, jó lesz ez tölteléknek". De a bevezetőnek pont megragadnia kellene a figyelmet, nem szájhúzogatásra késztetnie az olvasót.
"Azt a tökéletességet, amit a motor, a felszereltsége és a vezetési élmény nyújt, egyedül az olajfürdős kuplung árnyékolja be. A sebességfokozatok közt bóklászást hatalmas csattanások jelzik, és kellő határozottság kell a pedál fel-le pakolgatásához – ami nem vészes és nem is feltétlenül baj. Semmi sem hibátlan, ez köztudott, de ha a váltóprobléma megoldódna, az FZ8 a lehető legközelebb állna ehhez a hőn áhított, makulátlan állapothoz."
Most akkor váltó, vagy kuplung? Ha kuplung, és nem "jó" egy új motoron, akkor vagy nagy kézi erőt kíván, vagy túl magasan/alacsonyan fog. (Rég rossz, ha 5000km után már nem emel ki, még egy tesztmotoron is, de akkor meg nem lehet rajta üreset se találni, arról meg itt szó se volt.) Ha nagy(obb) erővel kell kapcsolni, meg hangos(abb) kicsit váltáskor, az meg a váltó hibája/sajátossága, nincs köze a kuplunghoz...
"A 8 dugattyús fékek úgy dolgoznak a dupla, 310 mm-es első tárcsával, akár a kisangyalok, egy szavam se lehetett rájuk."
Pongyola fogalmazás
A dupla tárcsa rendben van, de 8(!!!) dugattyús fékek? Akárhogy nézegettem a képeket, ezen a jószágon 4 dugattyús radiális féknyergek vannak fent. Semmilyen tesztben nem találkoztam még úgy a dugattyúszámmal, hogy összesen, a két féknyeregre vonatkozóan említik...
Úgy általában, és nem csak neked: Ne legyen már mentség a műszakilag pontatlan leírásokra az, hogy ez egy "csajos" oldal, attól még motoros, és szerintem itt is elvárható legalább a motortesztektől az, hogy csak a szubjektivitásukba lehessen belekötni