Naigen, valahogy a nagy európai harmonizációból mindig csak az emberek kiadásait érintőeket sikerül átvenni, a bevételeik meg maradnak valahol a rendszerváltáskori szinten...
Az nekem is eszembe jutott, hogy oké, valóban, a környező országokban sok helyen tényleg csak 1 hetes matrica van, de arról a tervezet kiagyalója már mélyen hallgat, hogy az az 1 hetes viszont kb. annyiba kerül, mint az itthoni 4 napos. Meg nem is 1 hetes, hanem 10 napos, meg mondjuk már akkor érvényes volt az ország összes autópályájára, amikor itthon az M5-ért még külön kellett fizetni, az M3 nemhogy Nyíregyházáig, de még Füzesabonyig is éppcsak elért, M6, M4 meg talán csak a tervezőasztalon létezett...
De még az autópályadíjon fel se akadnék, tudok én főúton is közlekedni (motorral jobban is szeretem, csak akkor pályázok, ha nagyon muszáj), de hogy a főutak is útdíjasok legyenek... és az alól már tényleg nem lehet kibújni, mert mindenki napi szinten használja őket.
És ami még jellemző: versenyszférában az a szokás, hogy ha valamire nem jut elég pénz, de muszáj csinálni, akkor annak a valaminek ki kell találni a költségcsökkentését. Itt meg, mi a reakció? "Feleannyi pénzt kapunk, de ne gondoljuk át, mit lehet esetleg elhalasztani, átütemezni, más (mondjuk uniós, ha már benne vagyunk) forrást bevonni, uram bocsá' olcsóbban csinálni, á, neeeeem, sápoljunk jobban, majd abból lesz lóvé..."