B125

tedo témája a 'Motorozás' fórumban , 2013 Január 8.

  1. tedo

    tedo Gyalog CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2012 November 14
    Üzenet:
    42
    Kapott Lájkok:
    20
    A B125 kategória az én tapasztalataim szerint is túl szép, hogy igaz legyen, főleg egy olyan ember számára, aki korábban nem igazán motorozott. A kötelező óraszám ezen kategória esetén 3 óra elmélet, 2 óra gyakorlat (1 rutin, 1 forgalmi). Én vettem plusz órákat, a gyakorlati részt nézve a végére szinte ugyanott voltam, mintha az A1-es tanfolyamot csináltam volna. A tanulómotorom egy Yamaha Ybr 125 volt, szerettem, mert könnyen kezelhető, sokkal fordulékonyabb, mint a kis cbr. A vizsga rész pedig úgy néz ki a B125 esetén, hogy egy napon egyszerre van minden (elmélet, rutin, forgalmi). Az elméleti rész után a rutin pályán két feladatot kell végrahajtani (lassú manőverezés, szlalom-nyolcas-szlalom) ha ez sikeres, irány ki a forgalomba.
    A kis CBR-t én nagyon megszerettem, megbízható, könnyen kezelhető, kis fogyasztású, könnyű, tanulómotornak nagyon ideális és szép is. :)
     
    #1
  2. alvaro

    alvaro Homura-chan megtestesült önzése

    Regisztrált:
    2012 Augusztus 24
    Üzenet:
    520
    Kapott Lájkok:
    198
    Oda se neki, én a fakezem-falábammal (bár a fő bajom szerintem a több dologra figyelés, legalább részben le kellett tömködni az irányítást gerincvelőbe, másképp nem megy, ehhez meg idő és gyakorlás kell) A-hoz és B-hez is dupla óraszámmal jutottam, na az elég megterhelő volt mind idegileg, mind anyagilag...

    Kis CBR-ből nekem a 2011-12-es "VFR-es" verzió szürke-narancs kinézete az abszolút favorit, bár úgy nézem, a 2013-as választékból kiszedték. Kár, mert az ilyen tricolor meg repsol rondaságok szerintem a cipőjét nem köthetik meg...
     
    #2
  3. NaNa

    NaNa nanana, Life is Life! Fórumvezető CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Április 21
    Üzenet:
    23,577
    Kapott Lájkok:
    11,724
    Akkor eddig te vagy az első, aki ilyen jogsit csinált?
     
    #3
  4. SzGabó

    SzGabó Benzintyúk CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2014 Június 14
    Üzenet:
    301
    Kapott Lájkok:
    219
    Most szeretnék motorra jogsit és úgy gondoltam, hogy csak 125-öst csinálok. Nem lenne nehéz a motor, egy kicsit aggódom, hogy hogyan lehet nagyobbat vezetni.
     
    #4
  5. ekime6

    ekime6 The Driver CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2011 Június 15
    Üzenet:
    3,605
    Kapott Lájkok:
    4,575
    A 250-esek se nehezebbek. Én anno néztem VTR 250-es gépet, ami kb ugyanolyan súlyú volt, mint a kis Virago :D Én legalább eggyel nagyobb kategóriát ajánlanék :) Ha B125-t szeretnél, mindenki azt harangozza, hogy sokkal olcsóbb, mert csak kiegészítő vizsga, de nagy baromság az egész. Legalább is én így tudom. Ha jól tudom ez is kb 50 e Ft körül van.
     
    #5
  6. SzGabó

    SzGabó Benzintyúk CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2014 Június 14
    Üzenet:
    301
    Kapott Lájkok:
    219
    A2 72 200 ft
    (A2 motor jogosítványmotorkerékpár, max. 35 kW-os teljesítményig, teljesítmény/saját tömeg aránya 0,2 kW/kg-ig
     
    #6
  7. ekime6

    ekime6 The Driver CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2011 Június 15
    Üzenet:
    3,605
    Kapott Lájkok:
    4,575
    Na, ezzel már pl az enyémmel is mehetnél, mert épp 35 kW-os. Legalább, ha meggondolod magad, és megunod a 125 ccm-t, átülhetsz nagyobbra is. :)
     
    #7
    SzGabó kedveli ezt.
  8. NaNa

    NaNa nanana, Life is Life! Fórumvezető CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Április 21
    Üzenet:
    23,577
    Kapott Lájkok:
    11,724
    Szerintem se bajlódj a 125-tel. Már a tanfolyam után kicsi lesz, főleg egy chopper. Viragoból a 535-ös is nagyon könnyű, jó kis csajos motor, és legalább már használható.
     
    #8
    SzGabó kedveli ezt.
  9. SzGabó

    SzGabó Benzintyúk CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2014 Június 14
    Üzenet:
    301
    Kapott Lájkok:
    219
    Akkor inkább erre gyúrok, igazad van! :)
     
    #9
    NaNa kedveli ezt.
  10. SzGabó

    SzGabó Benzintyúk CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2014 Június 14
    Üzenet:
    301
    Kapott Lájkok:
    219
    Főleg, ha hosszú távra tervezek, nem akarok majd Tőletek lemaradni :)
     
    #10
    NaNa és ekime6 kedveli ezt.
  11. ekime6

    ekime6 The Driver CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2011 Június 15
    Üzenet:
    3,605
    Kapott Lájkok:
    4,575
    Ha megvárunk, nem maradsz le :D De elég nyűg vele túrázni. Még a GS-t is kicsinek éreztem most a montenegrói túrán. Mikor szabad motorozás volt (fenn majd találkozunk címmel), hát hipp-hopp elhúztak a nagyok... És szegénynek húzhattam én fél óráig tökig gázt és játszhattam a sebességekkel, nem nagyon vagy egyáltalán nem értem őket utol :D A nagyobb jobb! :D
     
    #11
    SzGabó és NaNa kedveli ezt.
  12. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,936
    A 125 keves turazni illetve akkor csak 125 össel rendelkezö ismerösökkel erdemes.Arrol nem beszelve ha több napra mesz megpakolva gyengus ami elözesnel es meg egy par helyzetben veszelses is lehet,
    A 125 jo kis varosi motor.
     
    #12
    leper és ekime6 kedveli ezt.
  13. leper

    leper Vendég

    Jó kis városi motor, ha a kerékpárútról nem mész le. Ha már 125-ös szegény pára, akkor talán egy kétütemű jobb választás lehet
    Érdekes, hogy ez a GS 500 egy kiírthatatlan szerkezet. Nem múlik el hét, hogy ne látnék egyet. Szoktam gondolkozni, hogy miért van az, hogy az emberek általában az autóikkal arra torekednek, hogy viszonylag fiatal, jóállapotú, megfelelő teljesítményűlegyen, motorbol meg simán vesznek őskövületeket emberek. Egyre többször olyan kriptaszökevény motorokat látok a városban, hogy a sírás kerülget. :)
     
    #13

Megosztás