Szia!
Ne add fel semmiképp! Ez csak és kizárólag a gyakorláson múlik. Ha olyan motoros iskolába jársz, ahol a "csürhében" oktatás zajlik, akkor vegyél 1-2 órát másik iskolában, olyan helyen, ahol 1-2 emberrel foglalkoznak egyszerre. Vannak ilyen helyek. Én is tömegben tanulok, egyszerre 8-10 ember van a pályán, katasztrófális, a visszaforditó végén autók kanyarodnak. Az ilyen iskolákban azok végeznek gyorsan, akik már évek óta motoroznak vagy kisebb kategóriában, vagy jogsi nélkül. Az olyan kezdő, mint én egy ilyen helyen nem tud eleget gyakorolni, mert áll a motorral és csak azt várja, hogy sorra kerüljön. Ezzel a stílussal karácsonyig is járhatunk oda. A múlt szombaton megbuktam a rutin vizsgán. Nem is csoda. Eleve úgy mentem oda, hogy kizárt, hogy sikerül. Annyira izgultam, mint talán még soha életemben, pedig jónéhány vizsgán túl vagyok már. Az utolsó, vizsga előtti órán, mikor már elvileg mindent tudtam, a visszafordítónál kanyarodott épp egy autó, vagy megijedtem, vagy a fene tudja, de bevágódtam a pálya végén lévő bozótba, hát youtube pozitív volt a koreográfia, most is röhögök, ha rágondolok.
Ezek után kudarcélménnyel gazdagon felvértezve mentem a vizsgára, ahol meg is buktam szépen. Pedig az összes feladatot tudtam, de a kettesben a szlalom után, mikor visszatettem 1-be lányos zavaromban fékeztem is, és annyira lelassultam, hogy egy pillanatra le kellett tenni a lábam. Bukta. Hülye voltam, nem is kellett volna fékezni, mert elég lett volna a motorfék. De egyáltalán nem keseredtem el, mert ezek szerint ezt még kell gyakorolni, nekem ennyi gyakorlás nem volt elég. Nekem a nyolcas ment mindig a legjobban, illetve azon belül a jobbra kanyar. Én balra kanyarodni tanultam meg nagyon nehezen, állandóan variáltam, kuplung, hátsó fék, kis gáz. Na mostanra elmondhatom, hogy ez így teljesen szar volt. Próbáltam az oktató utasításait követni, de előttem is motoros, mögöttem is motoros, nem lehetett alapjáraton csinálni, mert az vagy túl gyors volt, ha az előttem lévő nagyon tetvészkedett, és összeakadtam vele a 8-asban, vagy túl lassú és ezért a mögöttem jövőt tartottam fel. Ezt elkerülendő, jött a variálás, kis gáz vagy kis kuplung/kis fék. Ez úgy volt szar, ahogy csak lehetett. A 8-ast is és az összes kanyart teljesen normálisan meg lehet csinálni alapjáraton, szepen kihasználod az egész pályát, kimész mindig a szélére és nem a bólyákat lesed, hanem az ívet nézed, ahova menni akarsz. Hidd el, hogy menni fog. Hidd el, hogy ezt Te simán meg tudod tanulni. Rájöttem, hogy ebben az iskolában, a kevés gyakorlás miatt még karácsonykor is a rutin palyán leszek. Az oktatók nagyon jók, első osztályú mindegyik, nincs semmi kivetni való az oktatásban. Profik, gyakorlatiasak. De a tömeg, ami a pályán van kizárja a sok gyakorlás lehetőségét, pedig itt csak a gyakorlás a lényeg. Ezt felismerve a tettek mezejére léptem. Ezt ajánlom Neked is. Kerestem egy vidéki motorosiskolát, és kértem egy órát. Az az egy óra 2 órás volt, ketten voltunk a pályán. Többször megcsináltam az összes feladatot az alatt az egy alkalom alatt, mint a másiknál 5 alkalom alatt. A tudásom biztos lett. Tegnap volt még egy alkalmam a "tömegben" minden kört, minden alkalommal hibátlanul teljesítettem. Hozzáteszem, hogy nem voltam hajlandó a 8-ast csoportban csinálni, és szerencsére ebben mások is megmakacsolták magukat, mert épp eleg arra figyelni, hogy én mit bénázok, az egyéni fejlődést akadályozza, hogy a másikhoz alkalmaszkodjunk, miközben épp elég a magunk dolgára figyelni. Ne add fel!!!! Nekem is van 2 gyerekem, egyedül neveltem fel őket. Mostanra tudtam eljutni oda, hogy 43 évesen megtanuljak motorozni, és összevakarjak egy kis pénzt egy öregecske motorra, ami tényleg alkalmi vétel volt. Nehogy már majd 80 évesen fogok magamra haragudni, amiért ez kimaradt az életemből. Nagyon sok sikert kívánok, és tényleg ne add fel! Ne add lejjebb! Menni fog a korlátlan!