F
Fotó:
Vendég
Bővebben...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: Előfordulhat, hogy ez a funkció egyes böngészőkben nem érhető el.
Nagyon jó a cikk, de azért 1-2 dolgot hozzátennék
1. A fékcsövek (főleg a gumi fékcsövek) dátumozása azért ne legyen szentírás. Igaz, hogy sokan nem figyelnek rá, de a gumi fékcsövek is öregszenek, még akár csereperiódus is van rájuk meghatározva (az én motorom manualja szerint pl. 4 év). Ha valaki ezt betartja, jópár évvel újabb dátum is szerepelhet a csöveken, mint a motor gyártási éve. Nem beszélve arról, hogy ha a csövek kirepedezése miatt cserél, vagy fém fékcsőszettet rak fel, ami azért nem túl rendkívüli, főleg sportmotorokon. Egyéb jelekkel együtt, mint egy nem gyári festés, javítási nyomok, durvább esetben eltérő színű első-hátsó felnik, már adnak némi okot a parára.
2. A tárcsafék minimálisan mindig szorul valamennyire, felemelve-megforgatva a kereket, pár fordulat után megállítja. Kell hozzá a menet közbeni gyorsabb forgás, hogy a dugattyúk, és/vagy az úszó féknyereg teljesen visszaálljon alaphelyzetbe. Dobféknél nem így van, annak tényleg teljesen oldania kell, ha nincs behúzva-benyomva a fékkar.
3. Még ha az okmányirodai ügyintéző elsőre mást is mond, simán átiratható a lejárt műszakis motor, csak új forgalmit nem kap addig, amíg nincs érvényes vizsgája. Ha az eredetvizsga és a kötelező megvan, a régi forgalmiba bejegyzik a tulajdonosváltozást, átírják a nyilvántartásban, az új tulaj megkapja az új törzskönyvet. Annyi lesz a hátrány, hogy mikor megvan a vizsga, a műszaki lappal-forgalmival-rendszámmal még egyszer be kell bandukolni az okmányirodába, az ottani ügyintéző fogja felragasztani a vizsgamatricát a rendszámra, és kiadni az új, érvényes forgalmit. Az ideiglenes kivonatás is automatikusan megszűnik átíratáskor, nem feltétlenül kell a régi tulajnak intéznie. Viszont, az ideiglenesen kivont motor nem vihető "lábon" haza/eredetvizsgára/műszakira, és nagyon meg kell nézni, mi van a kivonási határozaton. A normál ideiglenes kivonás nem téma, ha viszont pl. adótartozás miatt van kitiltva forgalomból a jármű, addig nem lehet vele kezdeni semmit, amíg a régi tulaj nem rendezi az ügyet a "hivatallal".
A tárcsaféknél olyan szorulásra gondoltam, hogy pl kézzel alig tudod forgatni a kereket, vagy alig tudod a motort miatta arrébb tolni. Az már gáz.
Még egymillió dologra lehet vásárláskor figyelni, ezért jegyeztem meg, hogy nem a teljesség igényével lettek összeszedve a szempontok.
Nyilván Csak azért tettem hozzá, mert ha pl. valaki full laikusként nekiáll vizsgálgatni a motorodat, fogalma nincs, mi a normális, és mi nem, de egy ilyen helyzetre neked áll a szöveggel, hogy szorul a fék, neked is égnek állna a hajad, mert megmagyarázni már nem tudnád neki, hogy az úgy még pont jó...