Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

csam hír: 10 dolog, amire érdemes figyelni használt motor vásárlásakor – II. rész

F

Fotó:

Vendég
10_hasznos_dolog_hazsnaltmotor_vasarlashoz_7.gif
Korábbi cikkünkben belevágtunk a használtmotor vásárlás menetének taglalásába. Most folytatjuk a gondolatmenetet, és végre teljesen átrágjuk magunkat azokon az alap dolgokon, melyek esetleges buktatói lehetnek a vásárlásnak a zöldfülű vevők számára.

Bővebben...
 
Nagyon jó a cikk, de azért 1-2 dolgot hozzátennék :)

1. A fékcsövek (főleg a gumi fékcsövek) dátumozása azért ne legyen szentírás. Igaz, hogy sokan nem figyelnek rá, de a gumi fékcsövek is öregszenek, még akár csereperiódus is van rájuk meghatározva (az én motorom manualja szerint pl. 4 év). Ha valaki ezt betartja, jópár évvel újabb dátum is szerepelhet a csöveken, mint a motor gyártási éve. Nem beszélve arról, hogy ha a csövek kirepedezése miatt cserél, vagy fém fékcsőszettet rak fel, ami azért nem túl rendkívüli, főleg sportmotorokon. Egyéb jelekkel együtt, mint egy nem gyári festés, javítási nyomok, durvább esetben eltérő színű első-hátsó felnik, már adnak némi okot a parára.

2. A tárcsafék minimálisan mindig szorul valamennyire, felemelve-megforgatva a kereket, pár fordulat után megállítja. Kell hozzá a menet közbeni gyorsabb forgás, hogy a dugattyúk, és/vagy az úszó féknyereg teljesen visszaálljon alaphelyzetbe. Dobféknél nem így van, annak tényleg teljesen oldania kell, ha nincs behúzva-benyomva a fékkar.

3. Még ha az okmányirodai ügyintéző elsőre mást is mond, simán átiratható a lejárt műszakis motor, csak új forgalmit nem kap addig, amíg nincs érvényes vizsgája. Ha az eredetvizsga és a kötelező megvan, a régi forgalmiba bejegyzik a tulajdonosváltozást, átírják a nyilvántartásban, az új tulaj megkapja az új törzskönyvet. Annyi lesz a hátrány, hogy mikor megvan a vizsga, a műszaki lappal-forgalmival-rendszámmal még egyszer be kell bandukolni az okmányirodába, az ottani ügyintéző fogja felragasztani a vizsgamatricát a rendszámra, és kiadni az új, érvényes forgalmit. Az ideiglenes kivonatás is automatikusan megszűnik átíratáskor, nem feltétlenül kell a régi tulajnak intéznie. Viszont, az ideiglenesen kivont motor nem vihető "lábon" haza/eredetvizsgára/műszakira, és nagyon meg kell nézni, mi van a kivonási határozaton. A normál ideiglenes kivonás nem téma, ha viszont pl. adótartozás miatt van kitiltva forgalomból a jármű, addig nem lehet vele kezdeni semmit, amíg a régi tulaj nem rendezi az ügyet a "hivatallal".
 
A tárcsaféknél olyan szorulásra gondoltam, hogy pl kézzel alig tudod forgatni a kereket, vagy alig tudod a motort miatta arrébb tolni. Az már gáz. :)

Még egymillió dologra lehet vásárláskor figyelni, ezért jegyeztem meg, hogy nem a teljesség igényével lettek összeszedve a szempontok. :)

Nagyon jó a cikk, de azért 1-2 dolgot hozzátennék :)

1. A fékcsövek (főleg a gumi fékcsövek) dátumozása azért ne legyen szentírás. Igaz, hogy sokan nem figyelnek rá, de a gumi fékcsövek is öregszenek, még akár csereperiódus is van rájuk meghatározva (az én motorom manualja szerint pl. 4 év). Ha valaki ezt betartja, jópár évvel újabb dátum is szerepelhet a csöveken, mint a motor gyártási éve. Nem beszélve arról, hogy ha a csövek kirepedezése miatt cserél, vagy fém fékcsőszettet rak fel, ami azért nem túl rendkívüli, főleg sportmotorokon. Egyéb jelekkel együtt, mint egy nem gyári festés, javítási nyomok, durvább esetben eltérő színű első-hátsó felnik, már adnak némi okot a parára.

2. A tárcsafék minimálisan mindig szorul valamennyire, felemelve-megforgatva a kereket, pár fordulat után megállítja. Kell hozzá a menet közbeni gyorsabb forgás, hogy a dugattyúk, és/vagy az úszó féknyereg teljesen visszaálljon alaphelyzetbe. Dobféknél nem így van, annak tényleg teljesen oldania kell, ha nincs behúzva-benyomva a fékkar.

3. Még ha az okmányirodai ügyintéző elsőre mást is mond, simán átiratható a lejárt műszakis motor, csak új forgalmit nem kap addig, amíg nincs érvényes vizsgája. Ha az eredetvizsga és a kötelező megvan, a régi forgalmiba bejegyzik a tulajdonosváltozást, átírják a nyilvántartásban, az új tulaj megkapja az új törzskönyvet. Annyi lesz a hátrány, hogy mikor megvan a vizsga, a műszaki lappal-forgalmival-rendszámmal még egyszer be kell bandukolni az okmányirodába, az ottani ügyintéző fogja felragasztani a vizsgamatricát a rendszámra, és kiadni az új, érvényes forgalmit. Az ideiglenes kivonatás is automatikusan megszűnik átíratáskor, nem feltétlenül kell a régi tulajnak intéznie. Viszont, az ideiglenesen kivont motor nem vihető "lábon" haza/eredetvizsgára/műszakira, és nagyon meg kell nézni, mi van a kivonási határozaton. A normál ideiglenes kivonás nem téma, ha viszont pl. adótartozás miatt van kitiltva forgalomból a jármű, addig nem lehet vele kezdeni semmit, amíg a régi tulaj nem rendezi az ügyet a "hivatallal".
 
A tárcsaféknél olyan szorulásra gondoltam, hogy pl kézzel alig tudod forgatni a kereket, vagy alig tudod a motort miatta arrébb tolni. Az már gáz. :)

Még egymillió dologra lehet vásárláskor figyelni, ezért jegyeztem meg, hogy nem a teljesség igényével lettek összeszedve a szempontok. :)

Nyilván :) Csak azért tettem hozzá, mert ha pl. valaki full laikusként nekiáll vizsgálgatni a motorodat, fogalma nincs, mi a normális, és mi nem, de egy ilyen helyzetre neked áll a szöveggel, hogy szorul a fék, neked is égnek állna a hajad, mert megmagyarázni már nem tudnád neki, hogy az úgy még pont jó... ;)
 
Aki ennyire hülye, az ne vegyen motort. Príma BKV buszok vannak már. :) Én már sokszor mutattam meg ilyen barmoknak a kertkaput a távozás céljából. Nekem ehhez nincs idegem, időm. Volt olyan, aki eljött Bp.-re megnézni a motorom, végigutazta a fél országot, majd szemtelenül alkudott, megegyeztünk az összegben, majd közölte, hogy akkor veszi csak meg, ha én leviszem a motort (tél volt, disznó nagy hó, tehát csak utánfutóval lehetett volna) Békéscsabára, hogy a bankja, aki hitelez neki, megvizsgálhassa a motort. Erre a válaszom az volt, hogy "Arra van a kapu, hello". De olyan is volt, aki hozott egy "szakértő" szerelőt, aki váltig állította, hogy a full gyári Sportsterem tele van extrával. Mikor mondtam, hogy azok nem extrák, akkor is csak erősködött, hogy azok azok. Mondom, akkor azok. :) Nekem csak jó, ha tele van extrázva és többet fizetnek érte, vagy nem alkudnak semmit. :) Hasonló történetekkel tele van a padlás. Majd írok olyan cikket is, hogy mi az a 10 legfontosabb dolog, amire oda kell figyelnünk, ha motort adunk el. :)
Nyilván :) Csak azért tettem hozzá, mert ha pl. valaki full laikusként nekiáll vizsgálgatni a motorodat, fogalma nincs, mi a normális, és mi nem, de egy ilyen helyzetre neked áll a szöveggel, hogy szorul a fék, neked is égnek állna a hajad, mert megmagyarázni már nem tudnád neki, hogy az úgy még pont jó... ;)
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére