Ha jó idő van motorozom.
Sziasztok,helló mindenkinek!
Nagy Katalinnak hívnak (Kata), 32 éves vagyok, Mikepércsen lakom (Debrecentől 8km-re), ott is dolgozom óvónőként már 10 éve.
Apukám jóvoltából szerettem meg a motorozást. Körülbelül 9 éves lehettem, amikor felültetett a Babettánkra, melynek a hátuljába seprűnyelet dugott, mint régen a biciklimbe és futott mellettem, amíg biztonságosan meg nem tanultam vezetni. Egész gyerekkoromban robogóztam. Apukám az első nagy motorját (Yamaha Drag Star 650) 2001-ben vette. Ha jól emlékszem, egy hármas golffal mentünk fel Pest környékére. Azt beszámították a motor árába, és ketten jöttünk vele haza, annak ellenére, hogy fater nemigen ült fiatal kora óta nagy motoron. Hazafelé ő jobban félt, mint én. Rettenetesen élveztem a motoron való létet! Innentől kezdve vitt magával ide-oda, de nem éltünk nagy motoros életet, csak hobbi volt számunkra. Aztán jöttek a haverok és le-lemaradoztam a motorozásból. Nagyon keveset vitt és azokért is majdhogynem könyörögnöm kellett. Aztán ezt meguntam 2006-ban és bejelentettem, hogy leteszem a jogsit, azt mondta rá , oké. Minden sikerült elsőre, úgyhogy büszke voltam magamra.
Fater néha-néha kölcsön adogatta a motorját, aztán vettünk egy tanuló motort: egy 535-ös Viragot, Kazincbarcikáról. Mondanom sem kell, hogy lábán hoztam haza a gépet. Az volt az első alkalom, hogy megfáztam a motoron. Teljes védő felszerelés nélkül száguldottam haza (kiv.bukósisak), és nagyon hideg volt. Azt a motort kb: 1 év alatt "kinőttem" és lett belőle egy 650-es Drag Star, aztán azt is eladtuk és szintén Drag Start vettünk csak classic változatban, akkoriban az tetszett.
Nagyon sokáig vacilláltam a mostani vasamon, hogy megtartsam-e, mert sokáig túra motorra vágytam. Aztán úgy döntöttem, hogy marad ez, ha már ilyen szépen "felöltöztettem", mert teljesen „csupaszon” vettük a motort,mivel az előző hölgy tulajdonos mindent leszedett róla, hogy a bank csak a motort vigye.
Az eddigi leghosszabb túrám egyedüli motoros nőként a csapatban: négy nap alatt 1500 km Erdélybe. Imádtam! Gyönyörű helyeken mentünk és a nap végére nagyon fájt a nyakam, a hátam, a vállam minden este. Ekkor tapasztaltam meg, hogy milyen is hosszabb távon chopperen ülni.Viszont azt a jóleső érzést, sosem fogom elfelejteni, mikor a 3. nap estéjén odajöttek számomra "idegen" román motoros férfiak és majdnem kezet fogva velem, gratuláltak, hogy milyen jól motorozom, milyen szép íven viszem a vasat a kanyarokban.
Csúcs szuper érzés volt.
Aztán pár évvel ezelőtt megismerkedtem egy debreceni fickóval (Onam) akinek Varaderoja van, jó haverok lettünk, amikor pedig 1-1 vezetés technikai tréningen láttam motorozni azzal a hatalmas géppel egyből megkértem, hogy segítsen nekem, tanítson,hogy én is jobb legyek. Egy pár alkalommal a Főnix Csarnok parkolójában gyakoroltunk, ő megmutatta, megbeszéltük, aztán rajtam volt a sor, izzadtam rendesen,izgultam mint egy vizsgán, amíg rá nem éreztem, és ezután még a motoromhoz is jobban viszonyultam.
Sok hasznos tanácsot kaptam tőle motorkezelés kapcsán, aminek hasznát is veszem.
Tavaly pedig eljutottam a Motocamp-be (Újlengyel), ahol megrendezték a Magyar Kalandmotorosok I. Országos Találkozóját, kíváncsi voltam mindenre, a motorokra, a rendezvényre, az emberekre, az élménybeszámolókra, a vetítésre,a kempingre. Minden tetszett, és ekkor döntöttem, én is ide szeretnék tartozni,most érzem, úgy igazán "itthon" magam. Elég volt a chopperből. Most augusztusban lesz 10 éve, hogy motorozom, ideje motort váltani, konkrétan DL650-re váltani. Csak mihamarabb sikerüljön.
Egy kedves ismerősöm volt olyan rendes és kölcsön adta nekem 2 napra a 650-es V-Stromját, hogy megtudjam leér e a lábam, milyen vezetni, menni vele, fordulni, stb.... Nos, a véleményem: minden nagyon szuper, isteni, oltári jó, fantasztikus, fenomenális, és észre se vettem, hogy 120-al megyek a faluba, majd erre nagyon oda kell figyelnem, hisz ez nem chopper!
Az enyémmel 3x is meg kell gondolnom, hogy meg tudom e előzni az előttem lévőt vagy sem, a V-stromnál ilyen gond nincs!
Tavaly októberben sikerült is elcserélnem a chopperem egy 650-es DL-re és azóta madarat lehet velem fogatni.
Most áprilisban voltam a BMW Motorrad alapszintű Vezetéstechnikai Tréningjén, Kiskunlacházán, hogy jobban megismerjem a motorom és magam a motoron.
Nagyon sok mindent tanultam, igazán hasznos volt.