Van egy jó kis oldal. Itt csomó sisak tesztje van. Angolul van, de a piros, narancssárga, zöld foltok értelmezéséhez még angoltudás se kell. http://sharp.direct.gov.uk/home Az enyém Shiro, nem ajánlom. Az oktatáson jó volt, de "normális" sebességnél elviselhetetlenül hangos, és a szél le akarja tépni. (Pedig még csak utasként mentem normális sebességgel.)
Ebből is látszik, hogy nem tartják be a szabályokat, csak fizessenek nekik. Vagy nem gyorszáras? Elvileg csak dupla D-vel lehetne felmenni (versenycsat) Amúgy úgyis 2 döntő tényező lesz a pénztárcád és a szerelem De tényleg meghatározzák a döntésed. Amúgy egy tipp, ha nem s.o.s. és amúgy is tervezed a kimenetelt a motorkiállításra ott mindig vannak óriásakciók, legalábbis én annó ott vettem a sityakom 64 helyett 46-ért... Ha meg sürgős és van sok türelmed iratkozz fel a shox-os hírlevélre és ha meglátsz valamit és van türelmed kivárni a 200 méteres sort, akkor hajrá
Nekünk Nolan-unk van. Nem túl olcsó, de nem közelített a 100-hoz. Majdnem minden vacak benne van a dobozában, vagyis lehet nyitottá is szerelni. Alapban zárt, az állvédő "fixen" van beépítve, a plexit lehet felhajtani. Én nyáron is állvédővel és a beépített napellenzőt leengedve hordom, városban a plexit felhajtom. Így szellőzik, a szemem mégis védve van. A férjem - naná! - kiveszi az állvédő részt, mert nem bonyolult a levétele. A Lehel úton, közel a WestEndhez van egy motoros bolt, érdemes többet felpróbálni, mi illik a fejformádhoz. MOndjuk az elején mindegyik szorít, engem szinte megskalpolt minden levételkor. Aztán tágul picit. Az sem mindegy szerintem, mennyire nyomja a füled, fejed. Szóval próbálgass több márkát, aztán keresd annak az akcióit, amelyikbe beleszerettél!
Érdemes (asszem) elolvasni EZT a cikket is. Nekem Shark S650-em van. Az eredeti árát (60 e.) nem éri meg, de ha találsz 35-40 körül akkor jó vétel lehet. Sharkokról akiknek ez van, általában azt hallom vissza, hogy zajos, főleg az S500 Air. Na az iszonyatos. A drágámnak van felnyithatósa, egész pontosan Nolan N103, de azt tényleg csak indokolt esetben vegyél (brutál allergia, vagy szemüveg), mert ami jó is, az nagyon nehéz. Volt rajtam is a tesója, az N100-as, én utáltam, pedig csak Ház-Tecso-Ház távon volt rajtam, de nagyon kényelmetlen volt nekem a zár rész az állkapcsom két oldalán. Nem szeretnék senkinek a lelkébe tiporni, de az MDS, CMS, Shiro, Bsqaure bukókat ha egy mód van rá, akkor nagyívből kerüld el! Amik ár/értékben elég jók, azok az Airoh, Marushin, LS2, és meglepő, de a Probikernek is vannak jó bukói. (Marushin fán, Probiker szalagkorlát-aszfalt-árokpart kombináción tesztelve. )
http://www.tesztmotor.hu/teszt/felszereles-ruhazat-/nyitott-sisakteszt-9-modell.html http://www.tesztmotor.hu/teszt/felszereles-ruhazat-/zart-sisakteszt-30-60.000-ft-kozott.html http://www.tesztmotor.hu/teszt/felszereles-ruhazat-/csucskategorias-sisakteszt.html http://www.tesztmotor.hu/teszt/felszereles-ruhazat-/zart-sisakteszt-60-alatt-es-felett-1.resz.html http://www.tesztmotor.hu/teszt/felszereles-ruhazat-/zart-sisakteszt-60-alatt-es-felett-2.resz.html http://www.tesztmotor.hu/tesztek-343.html hirtelen ennyi...
Nekem MDS van, a töréstesztet még nem próbáltam (és nem is tervezem), minden másban tökéletesen megfelel. Tűrhető zajszint, enyhe szorítás (pont annyira, hogy biztonságban érezzem magam, nem lötyög, ki lehet bírni, bár esésnél a számat tuti elharapnám benne). Mi a baj velük?
Úgy-úgy ! az mds és tsai a néhány évvel ezelőtti márkás héjak utángyártása... amin lehet spórolni az a belső, a párnázás... meg a plexi.. és ugye a kidolgozás minősége. A héj megfelel az előírásoknak (azért ez nem nehéz) a baj az ún. második pecsapódásnál van (mennyire véd ha pattog a fejed az úton) és annál hogy mennyire csökkenti a fejre/nyakra átadott erőket !!!
Van egy srác, CMS bukója volt. Kölcsönadta az egyik spanjának, aki megfejelt benne egy autót v. kamiont nem tudom pontosan szemből. A sisak az patika állapotú, itt-ott karcos, csak a srác kapott utána hullazsákot. Az olcsó műanyag alap CE szabványnak megfelelő sisakokkal az a probléma, hogy nem képesek elnyelni az ütés erejét. A jobb sisakokban vannak olyan zónák, amik, az autók ütközéselnyelő zónáihoz hasonlóan levezetik az erőt, és nem az agyad megy szét, hanem mondjuk a bukósisakod. Nagyjából ennyi a különbség. De javítsatok ki, ha rosszul tudom.
Ki lehet bírni,én legalább a felnyithatót felvenném és nem a cross buksit tolnám a fejem tetejére,hogy cigizhessek.Tudom jön a duma,hogy csak addig tologatod a bukót míg szét nem megy a fejed....De ez pont nem érdekel és valószínűleg már nem is fog soha érdekelni,a lábaimat többször szögelték,a fejemet is mégsem öltözök fel "mislejnemberkésen" mert idegesít,moccozni viszont minden baleset után újrakezdtem.
Igen, igen. A műanyag bukó befelé horpad és nyomja a fejed befelé a jó kompozit meg kettényílik A műanyag öregszik a kompozit meg nem annyira. És ami az előnye a hátránya is, hogy mivel frankón elnyeli az ütéseket, nem mindig látszik kívülről, hogy mekkora traumát élt át a sisak. Legalábbis a safetyn nekem ezt mondta az oktatóbácsi Tehát a kompozitnál mindenkinek a saját felelőssége eldönteni, hogy lecseréli-e a 300 ezres bukót, ha leesik a motorról...
Nekem felnyitható bukóm van. Eddig Airoh volt, egyszer estem vele még az elején egy szépet, szabályosan pofára, karcos lett a plexim, pont az orromnál, középen..., de nem nyilt fel a sisak, nem tört el... és a fejem sem. Most Karácsonyra kaptam egy másik bukót, Caberg, de ez is felnyitható. Nem bánom, sőt én akartam ilyet, mert már megszoktam, felvenni-levenni sokkal könnyebb... Dórinak is ilyen Caberg-je van, szintén felnyitható, ő már kétszer is esett benne jó nagyot (utóbb pl. kulcscsonttörés), de azt mondja teljesen jól védte a buciját. Mondjuk én nem vagyok "szakmailag motoros" , se nem pályázok, csak úgy egyszerűen egy motoros csacskamacs...
Remélem Babulu , a csajokamotoron.hu cikkeit is hasonló lelkesedéssel reklámozod más oldalakon. Igaz nem teszt, de azért nálunk is volt jó pár cikk bukóisakokról: http://csajokamotoron.hu/tag/bukosisak