Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Yamaha TTR gyorsteszt

Szóval az úgy volt, hogy október elején lejárt a Sárkánnyuszi forgalmija, biztosítása, meg vacak idő is volt, gondoltam én leteszem a motort, pláne, hogy amúgy a parkolásért is 6 000 Ft-ot fizetünk havonta. Hát megéri ez nekem, ha már csak egy-két hétig lesz jó idő?
Persze tudtam, hogy vérezni fog a szívem, de azt is tudtam, hogy nem kell kétségbeesni... szerencsére két motor van a háztartásban;)

Szóval ma reggel azzal keltem fel, hogy menjünk motorral dolgozni.
Aztán kinéztem az utcára és láttam, hogy vizes az aszfalt, úgyhogy gondoltam mégsem.
Aztán mégis.

Csak hogy értsétek a paráimat, elárulom, hogy némi hendikeppel indultam:
  • a TTR jóval erősebb és nyomatékosabb az én motoromnál, úgyhogy óvatosan kell vele bánni
  • főleg ha megfeledkezem magamról és a piros lámpánál akkora gázzal indulok, mint a kawasakival kell - ez nem fél kerékre állni!
  • sokkal harapósabb a féke, azzal sem árt vigyázni
  • ráadásul most kapott új fékbetétet
  • nem működik az üres visszajelzője, szóval a pirosnál játszani kell vele, mire eltalálja az ember a nullfokozatot
  • mint mondtam, vizes volt az aszfalt és nálunk elég sok helyen vannak levelek is rajta
  • de ami a legnagyobb para: épp csak a lábujjhegyem legteteje ér le róla!
Útban a motortároló felé kissé meg is szeppentem, mert gyalogosan sikerült kis híján elvágódnom a vizes avaron, gondoltam mi lesz itt motorral?
De szerencsére hamar túltettem magam az aggodalmon, amikor rájöttem, hogy nem kell beindítani a motort ahhoz, hogy kiálljak a tárolóból, ugyanis (a sajátommal ellentétben) a 130 kilós TTRt simán feltolom a rámpán:D

Eleinte voltak ilyen terveim, hogy nem őrültködöm, meg nem megyek be a sorok közé, mert a nyomvájús utakon nemleérős-lábbal ez nem annyira jó ötlet, de ez a motor kifejezetten az autók közötti csalinkázásra való, meg előzgetésre, kifejezetten igényli az ilyen mókákat. Óvatos voltam persze (eléggé el tudja rontani az ember biztonságérzetét, ha nem éri el az aszfaltot), de nem olyan óvatos, mint terveztem:)
Kezdem érteni, hogy nemtávirat miért vezet úgy, hogy lassan KisViktornak fogom szólítani. (De legalább nem egykerekezik. Még.)

A legelső, amit észrevettem (miután magamhoz tértem a sokkból), hogy eddig nem is tudtam, milyen jó a szélvédelmem. A yamahán viszont piszokul kell ám kapaszkodni, ha nem akarok győzelmi zászlóként lobogni utána!
A kawasakin amúgy is el vagyok kényeztetve, a nagy, kéthengeres Sárkánnyuszim nem tiltakozik olyanok miatt, hogy félreváltás, vagy ha pánikomban befékezek a kanyarban, a yamahán viszont rögtön rájöttem, miért intenek ettől óva az okosabbak. Úgy elkezdte rázni a seggét, hogy gyorsan megdumáltam az őrangyalommal, mennyire igénylem szolgáltatásait.
Abban viszont igaza van nemtáviratnak, hogy ez a motor magától megy. Nem is kell vele foglalkozni, úgy fekszik be a kanyarba, mint Cica az ágyba, konkrétan a kanyarok többségénél fel sem tűnt, hogy nem egyenesen megyek. De tényleg: hazafelé már előre dörzsöltem a kezem, hogy a bekötőúton milyen jó kis kanyarok vannak, de igazából szinte észre sem vettem őket!
Sajnos ezt a tulajdonságát nem tudtam mélységekig kihasználni, hiába mentem el Isaszeg felé, a sok útfelbontás miatt elég gyatra tempóban lehetett csak ismerkedni a motorral, ráadásul arrafelé előzgetni sem mertem, mert nem tudtam, hol lesz hirtelen útfelbontás.

Apropó, útfelbontás.
A múltkor Sárkánnyuszival mentem Pilisvörösvárnál, ahol egy párszáz méteren fel van marva az út, hát úgy éreztem magam, mint aki most készül a műkorcsolya-világbajnokságra - motorral. Persze akkor nemtávirat kinevetett, most már értem, hogy miért; az enduro az enduro kérem szépen, fel sem tűnt neki, hogy nincs rendes aszfalt, kicsit sem csúszkált.

A másik parám, amin nemtávirat nem tud túllépni, az az oldalszél, amiből szintén kaptam egy kis leckét.
A Kawasaki ugyanis úgy viselkedik, hogy a szelet az idom levezeti alulra, ezért úgy érzi az ember, hogy az oldalszél nem az egész motort tolja oldalra, hanem csak az alsó harmadát, így nem tudok kényelmesen "ráfeküdni" a szélre, mert eleve úgy érzem, hogy éppen most borulok fel. Szóval oldalszélben nekem 80 km/h a max, fölötte már nagyon imádkozom:(
A könnyű yamahát viszont szerencsére velem együtt taszigálja a szél, így egy kicsit egyszerűbb az élet vele, csak a kanyarokban nehezményeztem, hogy ketten irányítjuk a motort.

A magasságával többször is meggyűlt a bajom, nem mindig sikerült elsőre egyenesbe állítani és kaptam néhány lábgörcsöt is, de talán ezt idővel meg tudnám szokni:)

Összességében:
a Yamaha marha jó a városban, míg ugyanezt a saját, lomha, nehéz motoromról nem mondhatom el. Jobb az oldalszélben, de 70 fölött nekem már nagyon kellett kapaszkodnom, és rettenetesen magas, sokszor aggódtam a vacak utakon, hogy csak meg ne kelljen állni.
De ahogy kanyarodik... hát az egy álom.
Bár lehetne kombinálni a két motort, az lenne az igazi mennyország:)
Szerintem sokszor fogom még ellopni:)
  • Like
Reactions: 2 emberek

Hozzászólások

Képet is kérünk!
Tudom, mindig ezért reklamálok, de vizuális típus vagyok, és gondolom rajtam kívül még mások is! :D
 
Ööö.. hát birge egy... ilyenen:
yamahaTT600R_2004.jpg
(A kép csupán illusztráció, ez nem nemtávirat motorja, az internetről loptam.) Nemtávirat szerint amúgy sokkal jobban állnak nekem az ilyen magas, vékony motorok, mint a sajátom.

A sztorihoz azért hozzátartozik, hogy a magassága, vékonysága, könnyűsége, no meg a bazinagy fejidom hiánya miatt olyan kis védtelennek éreztem magam, a belvárosban tökre féltem.
 
Azért állnak neked jól a magas vékony motorok, mert magas is olyan alkat vagy. Lehet csopperr kéne váltanom? Az olyan alacsony és tömzsi :D Az oldalszéllel egyet értek, UTÁLOM!!! Mondjuk én az esőt, és a vizes utat is... De nekem nincs idomom, mégis hasonló az érzés. Mondjuk én kicsit lejjebb tenném, szóval inkább olyan mintha a szél a kerekeket akarná kitolni a motor alól ill. hát alólam. Megyerről hazafelé menet kaptam kis ízelítőt. Jöttem a kis rendes 100-120-a utazómba a 8-ason, majd Veszprém után konkrétan kipakolt az egyik "kanyarba" a belső sávból a külsőbe. Na mondom akkor lassítsunk, MOST. 80 volt a max, de néha inkább 60. Az autósok meg nem értették miért lassítottam le, mikor nemrég előztem meg őket. Nah jah, mázli hogy nem volt pont mellettem senki amikor arrébb libbentem egy sávot... Fehérvár után már jobb lett a helyzet.
 
Z
TTRááááááááááááááááááá-TTRááááááááááá :D
 
A Zuramnak egy Kawasaki KLX 250-es endurója van. Jogsi szerint vezethetném, de csak létrával tudnék fel- és leszállni... :) Többször utaztam már rajta utasként és sokszor eszembe jut, hogy az endurok nagy előnye Budapesten, hogy az úttest szinte mindenhol nekik kedvez (kátyúk, foltok, gödrök, foltok, stb.) és pont az, hogy magasan van, aki rajta ül, átlát a személyautók felett és ez nagy előny ebben a zsúfolt, vacak városi közlekedésben... Ezzel együtt persze, esélyem sincs, hogy valaha leérjen a lábam egy ilyen típusú motorról..., csak úgy mondom... :cool:
 
Ezek az előnyök a Kawasakin is megvannak szerencsére:)
Csak parkolni meg sorok között lavírozni ne kellene vele. Meg hát ezen a kanyarodás-dolgon nem tudom túltenni magam:)
 
Hm, csináld azt, hogy ha nem érti meg a gondjaidat, hogy ha együtt motoroztok, elcseréled vele a vasat. Nálam bevált módszer, hogy az addig nem fontos hibák javításra kerüljenek. :D Amint saját bőrön is megtapasztalódnak, mindjárt toleránsabb a másik fél...
 
Sajnos a Sárkánnyuszi hibái nem javíthatóak, a motorból adódóak, ez egy ilyen vas.
Ó, ha létezne olyan motor, ami olyan könnyű és úgy kanyarodik, mint a TTR, de olyan a szélvédelme és úgy megy városon kívül, mint a KLE... (És még szép is lenne és megfizethető is.)
Ha tudtok ilyet, ne titkoljátok:D
 
Hátsó ülés teszttel kiegészítve: a Sárkánnyuszi ugyan rosszabbul viselkedik a szélben, de legalább csak a nagy szélben. A mai szellőcske teljesen kiborított a TTR hátsó ülésén, ráadásul mivel nem én vezettem, a kapaszkodáson kívül semmit nem tudtam tenni a bőröm mentése érdekében.
 
Bevallom, én is arrafelé kacsintgatok:) Tudsz esetleg konkrét típust ajánlgatni? A DRZt már nézegettem, azon kívül?
 
Z
ez attól függ,kevesled-é a Drz 40 lóerejét avagy megelégszel vele....Bármilyen gyári endurot lehet supermotosítani,cirka 150 ezerből....
A Drz-vel bajod nem lesz,szereltetned nem kell,ellenben nem tud 50-55 lóerőt.....A Ktm,Husaberg,Husquarna,Aprilia csinál meseszép gyári superlotyókat csak szerintem nem üzembiztosak,sokat kell foglalkozni velük,ellenben olyan élményt nyújtanak,amitől az ember lánya,fia minden bizonnyal lepisili a bokáját......Ha arra vágysz,hogy az összes kanyart keresztbe motorozva vedd be és kb 3. fokozatig egykerózz,akkor a fent említett 4-es fogatból válogathatsz......:)
 
Z
Majd elfeledtem,ha esetleg úgy gondolod és segít a döntésben,akkor szívesen nélkülözöm a Drz-t egy délutánra........:) gyári superlotyó,fékestül,kerekestül,minden porcikástúl....:)
 
Utoljára módosítva:
Zéé ide vele!
Bevallom, ha félreteszem a racionalitást, a KTM a toplista tetején van, de amúgy azt hiszem, nem nekem való:)
 
Basszus Babu, ezt a Yamahát nem kellett volna mondanod.. Gyönyörű... és rettentő drága (mármint az anyagi helyzetemhez képest). Na, most aztán jól szerelmes lettem.
 
Lehet kapni abból régebbi verziót megfizethetőbb áron, szerintem ;) Vagy spórolni, várni, addig meg a Kawát nyúzni :)
 
Z
xt 660 Z,a maga 200 kilójával......a rubensi szuperlotyó...........
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
birge
Olvasás
368
Hozzászólások
40
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

birge további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére