Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Visszatérés a bloghoz, és egy kis technika

Blog? Hmm...kb. 10 éve kezdtem blogot írni egy szerelem miatt. Sok ezer kilométer választott el attól a nőtől, aki a mindenem volt, és annyira boldog voltam az érzéstől, hogy világgá akartam kürtölni boldogságom. Persze nála épp az ellenkezőjét értem el az írással, pedig épp miatta csináltam, hogy ezzel is tudtára adjam, mennyire örülök neki. Az ő kérésére ezt a blog dolgot feladtam. És sok más dolgot is, mert mindenbe belekötött, és én barom - bár nagyon nehezemre esett - engedtem neki. Aztán visszajött Magyarországra, és beköszöntött a pokoli két hónap korszaka. Rémes volt. Nem éreztem már így magam boldognak. Búcsút intettem neki úgy, hogy közben meg szerelmes voltam. Ez egy nagyon nehéz lépés ilyen állapotban. No, a blogról ez jutott elsőre eszembe. :) Jó dolog levezetni így egy napot, az eseményeket megírni, csak úgy. Megpróbálom most is. :)

A mai nap meghatározó élménye számomra, hogy kiborítóan sok motorost láttam az utakon, ahogy Budapesten autóztam. Ez is adott egy löketet ahhoz, hogy jobban belehúzzak a motorom szezonra való felkészítéséhez. A három fontos dolog, amit el kell végeznem, az a villaolaj csere, a gumicserék és majd a vizsga.
Bár a villaolaj cseréhez a szerszámokat már év eleje óta elkezdem apránként beszerezni, de csak mostanra állt össze a kép. Tegnap megvettem az utolsó csillagcsavarhúzó bit fejet, ami a teleszkóp olajleeresztőjéhez kell. Ehhez vettem egy kis pillanatszorítót, mert esélyt sem akarok hagyni arra, hogy a bitfej szétroncsolja a csillagcsavar fejét. Nem értem, ezt miért nem oldották meg Showa-ék imbusz fejű csavarral. Vagy egy sima hatlap fejűvel. A villa tetején lévő zárókupakhoz is kellett egy böszme csillagvillás kulcs (1 - 3/8", ami kb. 35 mm-nek felel meg). Még az olaj pontos kiméréséhez kellett megfelelő edényt szereznem. Régebben ezt fecskendővel csináltam, de most akartam egy profi mérőhengert. Nos, egy ilyen kb 3500 forint, ami polipropilénből van. Ami pedig üvegből, az 8000 felett mozog. Sok helyen jártam a témában (borászati, kertészeti szakbolt, háztartási bolt, bébi felszerelés stb). Végül vettem egy 500 ml-es konyhai mérőpoharat az Auchanban 320 forintért. Ez is polipropilén, ami nem veszik össze az olajjal. Jelzése PP, ha valakit érdekel. Nem bíztam a pontosságában, ezért gyógyszertári, 50 ml-es fecskendővel és vízzel lemodelleztem, leellenőriztem a kis edény pontosságát. Nos, pontos. Azért akarom ilyen edénnyel csinálni, mert előre ki lehet mérni a megfelelő olajmennyiséget, és csak bele kell önteni a villába egy tölcséren és egy vékony gumicsövön keresztül. Arra kell vigyázni, hogy az edényt feltöltéskor vízszintes felületre rakjuk. Kimértem egy asztalt vízmértékkel, de gyanús volt. Egy fém hengert raktam a vízmérték szerint vízszintesre, és az elgurult. Hmm... az edény mindkét oldalán van osztás, így azt csináltam, hogy addig szinteztem az alját hézagmérővel, míg mindkét oldalon a víz azonos magasságban lett. Így lesz a tuti :) A másik verzió az lenne, hogy az 50 ml-es fecskendővel közvetlenül a csőbe nyomom az olajat (292 és 328 ml), csak ekkor többször bontani kell a csőcsatlakozást, és egy kicsit macerásabb a dolog. Annyira nem vészes így sem.

Ha valakinek kicsit puhának tűnik a teleszkópja, az első körben cserélje le az olajat a gyár által előírtra. Ha a friss olaj nem hoz eredményt, lehet próbálkozni sűrűbbel. Én a gyári 5w-s olajamat 15w-re cserélem most. Nem ütött fel soha, nem koppant nagy fékezéskor, de a kanyarstabilitáson érződik, hogy túl puha. És hát szerintem ebben a motorban (2002-es évjárat) az életben nem cserélt senki teleszkópolajat. És - kövezzetek meg - a gumikat se cseréltem még le, pedig négy éve megvan. Mivel az utóbbi években nem mentem sokat szerencsétlennel, nem vettem új gumikat, inkább nagyon óvatos voltam. De tudom, ez hülyeség volt, de eddig megúsztam. Már nem akarok kockáztatni, így jönnek az új Metzeler-ek. Mindenkinek azt ugattam gyerekkorom óta, hogy a gumin nem szabad spórolni. Erre nekem meg ilyen régi fosok vannak a bringán.

Az olajakat már ősszel lecseréltem. Így illik elrakni télire. Nem úgy, hogy a használt olaj álljon egész télen benne, ami káros lerakódásokat képezhet. Szóval sok már nem hiányzik ahhoz, hogy újra kiguruljak vele. :) És a telóolaj, illetve az új gumik miatt egészen más lesz a motor viselkedése is. Volt egy ST1300-asom régebben. Azt kopott gumikkal vettem, és csak sokszögben lehetett kanyarodni velük. Aztán kapott újakat, és mintha kicserélték volna. Alig várom, hogy az Alpok útjain koptassam majd most az újakat. :)

Azért fogok más témát is írni itt. De ma ez volt az aktuális. :)

Jóccakát! :) :csam:
  • Like
Reactions: 6 emberek

Hozzászólások

Ha durva lesz, akkor finomítok rajta mindenképp. :) Amúgy sokan felesbe keverik a 15 és a 20W-s olajat. Szóval még előfordulhat az is, hogy így is puha lesz. Bár nem hinném. Ez egy 400 kg-os motor, szóval talán jó lesz a 15W. Amúgy szervizben is 15W-re cserélik a gyáriakat. De köszi a jó tanácsot! :)
 
A necces fejű csavarokat a Faborynál lecserélheted. Ott mindenféle fejű speckó cuccok is vannak, nagy csavarbűvészek azok. Alien, a Witch egy boszorkány, olyanok a stílusjegyeid és megismeri. :D Witch, ezért most te is meg akarod verni, vagy valami jobb sorsot szánsz neki? :D Úgy tűnik itt te leszel az ügyeletes boxzsák, de hát ez vállaltad.... :D
 
csak kérdeztem :D
De neten keresztül nem verexem :D
Egyébként basszus ilyen alapos, aprólékos Pipőzéseket (Hamupipőke után szabadon - saját találmányú szó) ilyen végtelen türelemmel csak egy Szűz képes kivitelezni (ritkábban egy Halak)... az még teljesen jogos, hogy a 300 forintos mérőpoharat megméri az ember, persze (mondjuk enyhén már itt is rángatózott a fejem a gyógyszertári fecskendőtől), de amikor ott tartottam az olvasásban, hogy leellenőrizted a vízmértéket (amivel az asztal vízszintességét ellenőrizted, ami a mérőpohár vízszintességének ellenőrzéséhez kell) egy fémcsővel, akkor rendesen görcsöt kaptam :D :D :D
De abszolút Neked van igazad, Alien, Te csinálod jól és a Te teleszkópodban hétszentség, hogy mikroliterre pontosan annyi olaj lesz, amennyi kell, meg minden... csak az ilyen dolgokhoz nekem abszolút de semmi tehetségem, érzékem és legfőképpen türelmem nincs, viszont látványos idegrohamokat tudok kapni tőle :D :D :D
 
Witch nekem ismpont ez jutott eszembe... a vízmérték ellenőrzés már tényleg sokk... mindjárt meg is lesem, milyen jegy. :eek:
 
Csak hogy mentsem magam: A vízmértékem nem egy profi cucc, ezért volt gyanús. :) Most már azt hiszem, megvan a blogom fő témavonala. :) Sok ilyen, mások számára megdöbbentő aprólékosságot művelek kedvenceim - motor, autó és egyéb - témában. Remélem, sokan agygörcsöt kaptok majd, de azt is, hogy még többen praktikus jó tanácsokkal gazdagodnak. :)
 
Mellesleg, aki eddig hozzám hordta javíttatni, szervizelni a motorját - mely esetekben szintén ilyen alapossággal jártam el - az mind értékelte ezt a hozzáállásomat. És nekem az elismerés mindent megért. :)
 
Ja, csavarok és Fabory. Hát oda a legvégső esetben mennék. Amúgy van itthon imbusz, torx és hatlap fejű csavarom több méretben, mert nem ez az első alkalom, hogy lecserélek csillagfejűt. Van olyan gyártó, aki nem is használ ilyet (pl. HD). Ha a csillagcsavart nem megfelelő csavarhúzóval szereled, könnyen sérülhet. Nem beszélve arról, ha meg van tépve, vagy berohadva, akkor nem minden esetben tudod megfelelő erővel rányomni a csavarhúzót, és spéci, ütve csavaró cucc kell hozzá.

Fabory: Szükségem lett volna colos méretben kb 30 mm hosszú, és kb 3 mm átmérőnek megfelelő lemezcsavarra. Ki lehetett volna váltani metrikussal is, de nekem gyári kellett, mert ugye szűz vagyok, alaposság fetisiszta, és nem vette volna be a gyomrom, ha felemás csavarok vannak a motoron. :) Fabory tudott volna hozatni 3000 Ft/db áron ilyet Lengyelországból, de az még nem is fekete lett volna, mint ami nekem kell. Csak kíváncsiságból kérdeztem rá, mert épp arra jártam. Bementem utána a HD-ba, és volt polcon 280-ért olyan, ami nekem kell. Hát ennyi. :)
 
Utoljára módosítva:
Rosszul fogalmaztam. 3 mm közeli átmérő. Amúgy a HD-kon (Harley) vannak metrikus csavarok. Pl hátsó tengely csavar 36 mm. A féknyergek rögzítő csavarjai (mivel Showa villák vannak, és a féknyereben is metrikus a menet)), így a telók olajleeresztője is.
 
Utoljára módosítva:
Alien, az megvan amikor elindulsz a csajokkal motorozni és a kereszteződésben otthagynak mert vízmértékkel ki kell mérjed, melyik lejtő emelkedése meredekebb, a két út közül melyiken mélyebbek a kátyúk, hogy a frissen fellelkesített lengővilláid megóvjad? :D
Vigyük már el, Witch te ütöd, mi pontozzuk! :D Ekime, hozd a kesztyűket, verünk bele életet. :D
 
Egyébként azért én is láttam már csodát a pontosság másik végletéről: ács odaszól a segédnek, mérje le, hogy pontosan mekkora gerenda kell a tetőhöz. Válasz: 4 méter, 5 kalapács meg egy kicsi. :D Indoklás: rövid volt a cm. :D
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Alien
Olvasás
191
Hozzászólások
44
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Alien további bejegyzései

  • Hülye bunkó
    Ezt az írást jó régen találtam a neten, mikor Camaro-kat keresgéltem...

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére