Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Védőfelszerelés vagy szerencse?

Tegnapi kis éjszakai motorozás után hazaérve a szomszéddal egy sör mellett elmélkedtünk a világ
dolgairól (melyik sör jobb, autók, motorok, nők...) Meglátta a motoros csizmámat, és a beszélgetés
témája elment a védőfelszerelések szükségességének irányába.
Miről is van szó? Kezdve ugye az autóval, ahol a biztonsági öv, légzsákok sok életet megmentenek, de
sérüléseket is okozhatnak. Aztán ugye ott a tipikus motoros a mindenféle protektoros bőrruhájával. Nem
vonom kétségbe ezen cuccok hasznát, meg magam ellen is beszélnék, hiszen már én is elkezdtem beszerezni
ezt-azt, de tény hogy az eddigi eséseimet, baleseteimet lazán megúsztam ezek nélkül is, kivéve a füredi
incidenst, amikor nem vettem fel a kesztyűt mert hogy meleg van... Persze az is hozátartozik az
igazsághoz, hogy k***va nagy szerencséim voltak.
Sorba véve az eseteket:
-első esésem a robogóval: marha nagy sárba mentem bele, és kidobta az elejét. Kb 25-nél
elfeküdtem vele, gond nem is lett volna, ráestem a kormányra, bajom nem lett volna. Csak tudtam hogy kb
3-4 méterrel mögöttem jön haver. Ahogy elfeküdtem, próbáltam ráfeküdni a motorra, hogy nehogy átmenjen
rajtam. Ekkor egy ütés a hátamon... Ha 5 centivel kiljebb áll a hátam, lehet hogy egy csoda hátvégő sem
ment meg a csigolyatöréstől, mivel hogy a lábtartó ütötte meg a hátam, szerencsére épp csak hozzám ért.
Gericprotektor (hátvédő) tehát kell.
-második esésem amikor megütöttem magam az a "krossz" TS-el történt, homokos úton kanyarban
kiment az eleje, és a ts kiálló tankja elég rendesen ODA vert, de ez ellen még nem láttam protektort.
-harmadik eset, egy pannóniával mentem össze, az volt a szerencsém hogy volt a ts-en lábvédő
lemez, elég jól felfogta az ütközést, bár a lábamat nem volt könnyű kihúzni alóla. Egy jó csizma nagy
hasznot tehet ilyen téren.
-negyedik eset, elszálltam egy rosszul felmért dombra menet közben, 7-8 métert repültem a
motorral együtt, elrúgtam magam tőle, de pont úgy estem, hogy a combomat találta el a kormány vége, lett
egy jó 10 centi átmérőjű, 3 centi magas kékeszöldeslilás daganat. protektort ez ellen sem tudok.
-ötödik eset, a füredi incidens... elrontott előzés, satufék, de láttam hogy a kiforduló merci
előtt megállni nem tudok, inkább megpróbáltam előtte átslisszolni mint beleszállni az oldalába 80-al, de
nem sikerült kikerülni, lebontottam az elejét. A mercit nagyjából felfogta a lábtartó, és a rugóstag,
így csak megdagadt a bokám (csizma nem volt), viszont ahogy elfeküdtem, és a motor mögött az
üvegtörmeléken csúsztam kesztyű nélkül, a kezem pöppet szétment.
Ezek csak azok az esések voltak mikor majdnem lett valami baj, volt pár sima elcsúszás is, szóval úgy
érzem iszonyat szerencsém volt már párszor, lehett volna csigolyatörés, vagy ha a kormány nem a combomat
hanem a hasamat találja el mikor repültem, esetleg rosszabbul találom el a mercit... Szóval tudom hogy
nagy máktalicska vagyok hogy így megúsztam eddig, de ezek mind bármiféle védőfelszerelés nélkül történt
perecek voltak (csak bukósisak volt)és semmi tragikus nem történt. Viszont tudom hogy nem lez ilyen
mázlim mindig, és nagyobb motorom is van már, ezért lett normális kesztyű, csizma, és hátvédő. Jövőre
tervezek egy protektoros dzsekit, és egy tényleg jó bukót. Páran persze már megkérdezték, hogy ilyen
motorra minek csizma, meg hogy minek egy MZ-re olyan bukó ami többe kerül mint maga a motor. Hát
ilyenkor jövök a válasszal, hogy nem a motorra veszek csizmát vagy bukót hanem a lábamra meg a fejemre
:D Bár persze semmit nem érnek ha az ember egy rossz előzés miatt beleszáll a szembejövő autóba, de egy
elcsúszásnál ha "ki tudja csúszni" a lendületet, akkor sok kellemetlenségtől megmenthet. Arról nem is
beszélve hogy 20 év múlva esetleg nem fognak ropogni-pattogni az ízületeid...
Szóval gyerünk mindenki felszerelést venni ha még nincs!!!! ;)

Hozzászólások

Zsiri: Köszi ;)
Szerintem aki esett már, az egyetért :D Bár annak mondani sem kell, mert vesz anélkül is... Ha megteheti...
 
Az a legszerencsésebb :D Csak én majdnem 4 évig jogsi meg minden nélkül nyomtam, aztán akkor a védőfelszerelés nekem annyi volt, hogy a lőtérben mindig szoktam kint lenni krosszosok, aztán láttam hogy nekik van, és ennyi. Bukósisak is nekem 3 év motorozás (és 3-4 perec) után került először a fejeme ;)
 
V
Maximálisan igazad van:jo Én is mihelyst sikerül eladnom az Mz-met annak az árából veszem meg a fel szerelésemet:)
Jövőre gyűjtök egy kis pénzt és Ándora bukó csövet rakatok fel.
Kis motoros hátizsákomba ott lapul a sárga mellény is ha esős, ködös időben gurulok, jól lásanak engem:)
 
a csigolyatörésről csak annyit hogy full páncélban motoroztam és motorozok is mindig 2 éve mégis elrepedt kettő csigolyám ahogy a siratofal tetején eldobtam a motort és seggrfe estem a saját sulyom alatt roppant meg...de a tény hogy a felszerelés segit bár a páncéltol és a sisak találkozásátol a válnál esetzleg eltörhet a vállad...megesik hogy a felszerelés miatt sérülsz pont...de védeni kell magunkat ennyi
 
Apám mindig,hogy csak az eszementeket érheti baj,régen annó mikor a Pancsija megvolt még akkor soha nem volt ilyen baj.De én már igyekszem a legjobb dolgokat megvenni,már csak arra várnak,hogy motorra is üljek!!
 
lököttke: én is voltam úgy hogy eladom a ts-t, hívott is az érdeklődő hogy jönne, mondom oké, kitoltam a motort, nézegettem, körbejártam leültem mellé, aztán fogtam a telefon, visszahívtam a faszit hogy bocs, de mégse... nekem nem volt szívem eladni, meg ha rendben lesz a jawa, akkor is marad az mz, mert sokkal jobban felpakolható mint a jawa, több napos sokcuccos túrára marad az mz.

Kill: hát van sok urbanlegend a biztonsági övről is, de szvsz is jobb ha van cucca az embernek nagoybb eséllyel véd meg mint hogy ártana...

Bendzso: régen nem volt ekkora forgalom, több motoros volt, és normálisabb autósok....
 
Ez már igen! Ennyit buktázni! Ezek után meggondolnám hogy felüljek mögéd:D
Elkerekedtek a szemeim, nagyon szerencsés vagy ám!:)
De azért szerezd csak be szépen sorjában azokat a kellékeket:)
 
Ancsipancsi: Közúton nem vagyok ám ilyen veszélyes ;)
De lőtérben ha az ember megküldi a vasat kiélezett helyzetekben könnyen perec a vége. De hát ott lehet megtanulni motorozni, az hogy valaki az aszfaltos úton el tud gurulni egyenesen az még nem motorozni tudás... SZERINTEM :D
Marhanagy szerencsém egyébként tegnap volt, de erről majd ha hazaérek írok egy blogot. Bár azok után már autóba sem fog mellém ülni senki :D
 
Nekem sincs pénzem mindig a megfelelő védőcuccra, de hideg időben a melegen öltözés is sokat segít. Pl. a kesztyűt tökéletesen helyettesíti a síkesztyű, vastag kabát, stb. :D
 
Bayarda: Hát igen, a meleg cuccok megoldhatók így, csak sajnos én ezzel sokáig nem foglalkoztam, pl télen is egy szál farmerban mászkáltam a Zündappal, na az nem tett jót a térdeimnek. Most már inkább úgy oldom meg, hogy csak jó időben megyek :D:D Bár erről eszembe jutott egy sztori amit inkább az égések topicba írok le...
Amúgy jól néz ki alattad az RS ;) (inkább nem csinálok rossz viccet abból hogy kék RS...) Viszont kár hogy nem 250 :D
 
Igaz, fölszerelés ÉS szerencse. Eddig nekem szerencsém vót (le is kopogom gyorsan azon a fa fejemen), de most van barátnőm, ő robogózott, két esés következményeként most műtötték hatodszor. Vannak szerencsés és kevésbé szerencsés emberek esés szempontjábu. Meg vannak ollyanok is, aki mögé (és autóba mellé is) annak ellenére érdemes űni, hogy vót má egypár balesetük. Nekem közlekedési balesetem még csak egy vót a 16 év alatt Marutival (IGENIS AUTÓ!), Balatonfűzfőn kihajtottak elém. Aztat is jó megúsztam, én nem sérűtem, csak az autó, hála Istennek meg az őrangyalomnak. Motorraa is estem má, de az utóbbi évekbe csak egészen banálissat (eztet is lekopogom azon a fa fejemen)
 
Gabsic;bt1060 írta:
Bayarda: Hát igen, a meleg cuccok megoldhatók így, csak sajnos én ezzel sokáig nem foglalkoztam, pl télen is egy szál farmerban mászkáltam a Zündappal, na az nem tett jót a térdeimnek. Most már inkább úgy oldom meg, hogy csak jó időben megyek :D:D Bár erről eszembe jutott egy sztori amit inkább az égések topicba írok le...
Amúgy jól néz ki alattad az RS ;) (inkább nem csinálok rossz viccet abból hogy kék RS...) Viszont kár hogy nem 250 :D
250 két ütem ha nem Jawa, akkó eszik ám! Jóó kis 125-ös RS. Jóó kis 250-es Jawa!
 
[
Jót és tanulságosat írtál Gabsic! Köszi! Tényleg az életet mentheti meg és véd a súlyos sérüléstől a jó védőfelszerelés!Jó befektetés.Üdv! Motoros nagyi:csam::csam:

QUOTE=Ablak Zsiráf;bt945]Egyetértek. :)[/QUOTE]
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Gabsic
Olvasás
484
Hozzászólások
34
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Gabsic további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére