Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Vár áll, ott, most...

Természetesen megint sikerült belenyúlni... kb. másfél hétig terveztük a szlovákiai várnéző túrát egy régi barátommal, amikor felvetődött a gondolat ezerágra sütött a nap, és volt vagy 35 fok. És persze miért is ne a kiszemelt hétvégére romlott volna el. Persze egész héten figyeltem az előrejelzéseket, ígértek valami javulást vasárnapra, és persze a remény hal meg utoljára. Ennek ellenére vasárnap reggel az égre nézve erőteljesen gondolkodóba estem, hogy nekiinduljak-e az útnak. Aztán győzött a "csakazértis, egy kis esőtől nem ijedünk meg":)
Persze útközben elkapott az eső, meg kellett állni esőruhát venni, sikerült is elkésni, 9 helyett 3/4 10re értem a megbeszélt benzinkútra. Terepszemle: a felhozatal egy Africa Twin, két Dominator, meg a GSX... ajjaj, ebből még lesznek gondok:) Gyorsan meg is kapom, hogy majd adnak nekem egy H betűt... pedig már van egy, csak én a rendszámomon tartom:D Tankolás, aztán indulás északnak, eső, szél, 20 fok, de a frizura még mindig tart...
A határnál egy kis pihenő, gyors pénzváltás a biztonság kedvéért, és fordulunk Kékkő fele. Az itthoniakhoz képest jó minőségű szlovák utakból itt még lehetett is érezni valamit, később kiderült, hogy az AT GPS-én valószínűleg nem volt beállítva a "Földutak kerülésével" opció:D
Egy kis keringés után a faluban, megtaláltuk a várat.

Ügyesek a szlovákok, a vármúzeum meglesése 1,5EUR, viszont, ha csak az udvarra akar valaki bemenni, megnézni a romokat, az csak 0,5EUR. Igazán bevezethetnének ilyesmiket itthon is, hátha valakit csak a kövek érdekelnek, és nem akar órákig rozsdás kardok és középkori ruhák között sétálva ismertető szövegeket olvasgatni:) A vár előtti parkban viszont nagyon megérné sétálni egyet, de azt majd legközelebb, szárazságban.

Kékkő után Divény felé vettük az irányt. Itt már azért sikerült erősen az erdélyiekre emlékeztető utakra keveredni, kerülgettem a kátyúkat rendesen, amiken az endurok simán átgázoltak. Száguldani nem száguldottunk azért, úgyhogy nem volt gond, de néha azért fohászkodtam jó aszfaltért:)
Divény előtt nem sokkal van egy víztározó, itt megálltunk lőni pár fényképet.

Sajna, a várról nem szolgálhatok képekkel, mert oda viszont már egy olyan út vitt fel, ami az 1.4-gyel finoman szólva járhatatlannak bizonyult:) Arra viszont nem nagyon volt idő, hogy lent hagyom a motort, és felsétálok, kb. felértem volna addigra, mire a többiek már lefele jönnek.
Innen már kb. hazafele fordultunk, eléggé délutánba hajlott már az idő, de Bozókon még megálltunk várnézőben. Előtte még lett volna egy másik vár, aminek a nevére nagyon nem emlékszem, és kb. ugyanolyan úttalan úton lehetett volna odajutni, mint a divényihez, viszont azt még a többieknek se sikerült megtalálni:)
Itt vártam a többieket, amíg a várat keresték... Samara szerintem elbújt a farakás mögött, kutat viszont szerencsére sehol nem láttam:)

Bozók viszont jó kárpótlás volt:D Egy fahídon keresztül simán be tudtunk hajtani a várudvarba, de látszott, hogy nem csak mi töltjük az időnket a falak között, tábortűz nyomai, a tornyokban mindenfélre felirat a falakon... gondolom, a várfalak közti romantika a helyi fiatalokat is megérinti, elég sűrűn:D

Innen már tényleg hazafele vettük az irányt. Szép nagy kört mentünk, Balassagyarmatnál jöttünk vissza az országba, innen a 2-es úton Pest fele indultunk. Rétság után megálltunk még egy étteremben vacsorázni egyet, utána elbúcsúztunk, mert Pestnél elvált a csapat, a többiek Gyömrő fele, én az M3-ra, és nagy gázzal Debrecen fele. Persze, hogy ne ússzam meg, és meglegyen a kerete a napnak, Gyöngyösnél még öltöznöm kellett egyet, sötétben, egy felüljáró alatt, de éjjelre csak hazaértem:)
Összességében nagyon jó kis gurulás volt, rég látott barátokkal, az eső sem tudta elrontani, és nagyon nem bántam meg, hogy reggel mégis nekiindultam.

Hozzászólások

Húdejó-húdejó! Remélem idén már fogok tudni csatlakozni valamelyik túrátokhoz... :)

V
nem is tudom az a törpicseknek hogyanis ér le a lába az Africáról... :)

Blogbejegyzés információ

Szerző
Vendég
Olvasás
217
Hozzászólások
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést