Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Utassal motorozni

A hosszú évek folyamán az alábbi tudomány kristályosodott ki nálam az utassal való motorozás tekintetében:
- a legjobb utas amelyik úgy ül, mint a legumipókozott krumpliszsák: nem mocorog, és döntés közben veled dől,
- az utas ne legyen berúgva mögötted, de még becsiccsentve se! (idegesítő eléggé, a mikor fordítva dönt)
- az utas ne legyen nálad nehezebb 20 kg-nál, (szar amikor ki kell ülni a hibáit)
- az utas kanyarban ne ficeregjen, helyezkedés, fészkelődés csak egyenesben,
- az utaskapaszkodó nélküli motoron én jobban szeretem vinni az utast, mert ha belém kapaszkodik, érzem mit művel mögöttem. Leginkább az ülésekre felvarrt pántszerű kapaszkodóktól van herótom, mert a motor súlypontját egy utas hátrább viszi, a köztünk lévő kapaszkodó miatt meg méginkább hátra kerül a kapaszkodó miatt önkéntelenül még hátrébb húzódó utas. A motor "farkán" lévő váznyúlványos kapaszkodók még a határeset kategória....
- fáradt, álmos utast nem veszek fel, aludtak már mögöttem és marha kontrollálatlanná válik a dolog, pláne amikor egy kanyarodás közben derül ki, hogy épp lecsusszanni készülnek mögötted félálomban de épp a kanyar közepén sikerül megriadva felébredni... Ugyanez pepitában amikor előtted visznek félálomban lévő gyereket, és látod amint a körforgalomban készülnek odafeküdni eléd ugyanez okokból...
- az az utas amelyik folyamatosan kommunikál helyettem az autósokhoz (mutogat, kiabál, integet, sértően reagál más hibáira), előbb-utóbb gyaloglásra jut, mert az én kofliktusomat én oldom meg a saját módszereimmel - ő meg ne ugasson bele, hanem a saját dolgára koncentráljon hogy ül mint az előbb említett krumplis zsák, ami nem beszél!
- az utas nem teszi le a lábát, nem támaszt, rátapasztja a talpait a lábtartóra és onnan el nem veszi,
- az utas köszönhet a többi motorosnak,
- az utas akkor mászik fel vagy le, amikor arra engedélyt kap,
- az utas pucéran elmegy a strandra napozni, de nem ül fel motorozni mögém protektoros ruha nélkül,
- a legjobb utas az, amelyik már tud motorozni! :D - de az meg nem akar utas lenni! :D

Valamint az utast képezd ki mielőtt felül mögéd, pláne azokat, akik még sosem ültek motoron!
- tudjon róla, hogy a saját súlyának mozgatásával a motor súlypontjába és irányításába beleszól, tehát bizalmi kérdés, hogy magad mögé engeded,
- az utasnak magyarázd el, hogy a protektoros cuccokat hogyan és miért kell viselni,
- csak akkor szálljon fel vagy le amikor szólsz neki - ha csak úgy megindul a hátad mögött, és te nem vagy felkészülve az ő mozgására, simán felborulhattok a vassal együtt hármasban
- magyarázd el neki hogyan szálljon fel, hová teheti a lábát, mire figyeljen, hogy ne karcolja össze a motort,
- magyarázd el neki hogy hová kapaszkodhat (ha te azt szereted, hogy beléd kapaszkodjon akkor azt hol teheti meg, ha kapaszkodjon másutt, akkor azt magyarázd el neki)
- magyarázd el neki, hogy vészfékezésnél hogyan támaszkodhat előtted a tankra, hogy ne essen a nyakadba még ő is,
- magyarázd el neki, hogy hogyan dőljön veled,
- mutasd meg neki, hogy ha te mozogsz, mennyire billeg a vas alattatok, hogy tudja te mit érzel amikor ő ficereg, és még vezetned is kell közben
- magyarázd el neki, hogy menet közben kanyarban ne fészkelődjön, csak egyenesben
- én rohadtul rühellem amikor az utas teljesen hátra fordul mögöttem, megnézni hogy a többiek merre vannak, mert egy csavaró-tekerő irányváltós súlypontáthelyezést végez duplán, ezért mindig elmagyarázom hogy a tükörben én jobban látom a mögöttem lévőket, ő ezzel ne foglalkozzon,
- magyarázd el neki, mi a jel ha túl gyorsan mentek (csapkodja a hátad), vagy ha meg akartok állni (megszorítja mindkét kézzel a derekad), forduljatok jobbra - jobb comb ütögetés, stb.
- ha van kommunikátorotok, magyarázd el annak használatát,
- magyarázd el neki, hogy ha nem köszön a többi motorosnak, felnit fog pucolni fogkefével,
- magyarázd el neki, combbal hogyan kapaszkodhat, megengeded-e neki, hogy rád szoríthat-e lábbal,
- mondjuk én utálom a hol jobbra - hol balra a sebességmérőre kikukucskáló utast, mert állandóan kiszámíthatatlanul változtatja a súlypontját, üljön nyugton a fenekin oszt bámészkodjon onnan a tájra, semmi köze ahhoz, ami a műszerfalon történik :D
- stb, egyéb egyéni extrákkal ez a lista bővíthető....
  • Like
Reactions: 4 emberek

Hozzászólások

Jól összeszedted! És még humor is van benne!:ok:
Hajós: fordítva megesett az egyik haverral, hogy a barátosnője útközben kezelte a botkormányt:eek:majdnem elestek:beee::beee:
 
komolyra: át szoktam nyúlni a vezető hóna alatt, úgy fogom a vállát. Kivéve, ha másképp akarja.
Voltam úgy utas, hogy közel voltam, és minden váltásnál lefejeltem a vezető sisakjának hátulját:eek:
 
Egyszer vittem egy csajt,aki minden kanyarban sikított,hogy "Úristen, elesünk",és teljes erővel az ellenkező irányba húzott. Én meg gyorsan megkerestem az első buszmegállót..... :D
 
Vidék, akkor vagy nagyon a nyakában ültél, vagy rondán váltott, esetleg mindkettő :D
 
Vagy lehet, hogy távol... nemtom... CB750. Visszafele meg a tatyóból kilógó Jawa bukócső vágott kupán minden váltásnál:beee::beee:
 
életem első nagymotoros utaskodása előtt a következő itinert kaptam a pilótától: az utas felül, úgy marad, nem moccan. Ha kanyarodunk, dőlni fogunk, akkor se moccan - ha borulunk, azt úgyis észreveszi, akkor ugrik. De egyébként bármi történik is, nem ficereg, nem mozdul, ül és kapaszkodik az életéért! :gurul::gurul::gurul:
 
Utoljára módosítva:
Vannak olyanok, akik remek sofőrök, de nagyon rossz őket vinni. Vannak, aki életükben nem vezetnének motort, de nagyon jó őket vinni (ilyen volt édesanyám, amíg föl tudott szegény ülni). Vannak, akik sofőrnek és utasnak is egyformák (jók vagy rosszak). Talán nem is motorfüggő a dolog, de azért nem ülnék 150 km-t egy R1-en hátul:eek:
 
Egyébként 2002-ben Sirokról hazafele jövet Gyöngyösön vettem észre, hogy Starsky barátom végigaludta mögöttem a Mátrát:eek:ehhez képest pont úgy mozgott, ahogy kell, lehet ebben benne volt a hátizsák, amire dőlhetett:p
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Yamina
Olvasás
3,912
Hozzászólások
24
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Yamina további bejegyzései

  • Kukimágnes
    Tegnap elmentem a robesszal 160 km-re a kaptárgyárba lépkeret lécekért...
  • Változó korszakok
    Nehéz döntésre jutottam. Megvettem a Lóóóra a gumikat, aztán mondták...
  • Tagama
    Elment tavasszal. Nem tudtam elmenni a temetésére. Most sikerült...
  • A legnagyobb harcos elment...
    Azt hittem acélból van és sosem hal meg. A profilképén jó ideig egy kis...
  • Kegyelmi állapot
    Mostanában nem írtam blogot. Mert minek... Elfoglalat a kert, az...

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére