Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

The Voice

The Voice

Nem, itt most nem az ismert tehetségkutatóról lesz szó. Csak pár szót erről: hányingert kapok, mennyire görcsösen vadásznak csámcsognivalóra, botrányhősökre ezek a rohadt buzeráns bulvárfirkászok! Mert ez semmi többről nem szól ennél! Az egész kontinens nem tudna eltartani ennyi énekest, nemhogy ez a kicsi, megnyomorított ország!
Itt most arról szeretnék értekezni, milyen fontosak lehetnek a hangok. Érzelmileg. Ez arról jutott eszembe, hogy ma fölszántották a szomszéd földjét egy John Deere-rel, és apám (tőle igen szokatlan módon) terjedelmesen áradozott a gép hangjáról. Való igaz: egy viszonylag új, pár éves sor 6-os gyönyörűen tud muzsikálni! Viszont erről eszembe jutott egy csomó hangélmény.
Ha már traktor: szerintem amíg élek, nem felejtem el a bárdudvarnoki erdészet küllemre lepattant nagy Dutrájának a hangját. Az egyik legnagyobb akusztikai élményem. Sor 6-os blokk az is, de hagyományos adagolóval, turbó nélkül, kisebb mértékű zajcsillapítással. Az a motor úgy „vette a lapot”, olyan egyenletesen szólt, alapjáraton nem „röpködött”, alig volt füstje, úgy „harapott”, hogy alig lehet rá szavakat találni, ízig-vérig gyönyörű Diesel-hangja volt, na az egy igazi élmény volt! És még valami: a MAGYAR ipar legszebb korszakából való a vas… mert nem az a nagy szám, ha egy pár éves masina duruzsol szépen, hanem ha egy 40 éves!
Térjünk rá a motorokra! Első vasam egy S51 Simson volt. Éppen csak bejáratott állapotban vették nekem szüleim. Az első dolog, amibe beleszerelmesedtem, az a hangja volt. Ma már nagyon ritkán hallani annyira gyönyörű, egészséges, pattogós, halk, zsír gyári Simson hangot. Erre sincsenek szavak. Csak a meghatottság könnyei…
Aztán a falubeli Jani bácsi 250-es Jawájának hangja. Szerintem az a vas életében nem forgott még többet 2000-nél. Azt a hangot… annak hatására döntöttem el, hogy nekem lesz egy ilyenből épített chopperem, mert Harley-t nemcsak hogy nem lesz pénzem sose venni, de annak a hangja laza fingogatás a Jawához képest! (Akkor még nem hallottam élőben HD-t, csak filmen, ott is csak gyári fojtással.) Egyébként a hangfekvése is jobban tetszik, mint a jenki nagyvasé…
A következő a 250-es Sport CZ volt. Ez már magasabb hangon szólt, mint a Jawa, de azért nagyon élveztem, amikor 40-nél nekiraktam az utolsó (4.) gangot, és mindenki megfordult az utcán, hogy mi ez a nagyvas… leírhatatlan…
Aztán jöttek a 350-es Jawák. Arra is nehéz szavakat találni. Annyira jellegzetes, és számomra annyira vérforraló, hogy elhatároztam: egy 12V-os 638 lesz majd egyszer a CZ utóda. Nem lett…
2001-ben Dunakilitin voltam motorostalálkozón. Ott szerettem bele a Honda VFR-ek hangjába. Talán nem is kell mondanom, mekkora élmény volt, amikor két ilyen vas gyorsult egymással!
2002-ben Sirokon volt nagy büszkeség, amikor egy 350-es Sport CZ a zajmérésnél 133 dB-lel lenyomott valamilyen nagyarcú rizskályhát! Dagadt ám a mellény! Nekem is Czetkám van ám!
Tetszik a klasszikus egyhengeres négyüteműek pufogó hangja is. Néha azért egy agresszív kismalac DRZ hangja is föl tud tüzelni rendesen.
Persze a motorosok nagy része a V2 hangjára esküszik. Yamaha XV250, Suzuki TL1000, Honda NTV650… hm… jól szólnak, nagyon jól… Az azonban nem tetszik annyira, amikor a HD-k üresjárati fordulatát annyira leviszik, hogy csak azt lehet hallani, hogy „lötty…lötty… lötty…”, az nem annyira jó. Ha már keveset forog, pufogjon, ne lötyögjön! Mint Sanyi barátom 250-es Jawája: „Sanyi, leállt a motorod!” „Á-á, figyelj csak!” TOMMMM, és az egész motor a sztenderen előre-hátra megbillegett! Ha ezt Czibu barátom látta volna (japó vasakhoz van szokva), leesett volna az álla!
Utóirat: most olvashatóan igyekeztem írni ;) :D

Hozzászólások

Najés mi van a csörömpölős ikerdugattyúsokkal,meg a háromhengeresekkel ? Mert ezeknek alapjárati hangjuk egy nagy káosz,egy improvizációs progresszív jazz,de amikor már gyúrod neki,akkor rock ... ;) :D
 
Nem is beszélve a jó kis száraz kuplungos Ducatikról?:DNa,az valami kínzás nekem!:DCsak úgy mint a házi kókányolású robogóhangja,de csakis tiltáson húzva.Ekkor már hullik a hajam rendesen.:D
 
Nálam egyhenger. Bráp-Bráp-Brááááp :D

De nem szeretem, ha hangos valami. Az rendben van, ha magamnak szól, és elvagyok vele. Persze országúton már úgyse hallom a menetszéltől.

De tudom, mennyire nem vagyok kíváncsi az elkerülőn üvegen vinnyogó sornégyekre, kilométerekről tudatja velem, hogy alpári kezekben van :D A városban nyüszítve erőlködő herélt kipufogós robogók meg egyenesen szánalmasak, ahogy 20-as tempó körül ordítva kínlódnak egy kis extra sebesség reményében. Nem az a baj, hogy valami kicsi és gyenge, de ha már az, viselhetné méltósággal... ráadásul az a vödörbe zárt fémfürkész-hang...

Egyébként simán eljárnék villannyal. A közvélekedés szerint állítólag hangtalan. Pedig olyan gonosz fogorvosi fúró-hangja bír lenni :kac-kac:
 
V
Hát... most van otthon egy sor4, meg egy V4 is... nem tudnám eldönteni, melyik tetszik jobban :) Főleg, hogy a sor4, közel háromszor annyi köbcentivel, elég jól hoz egy öblös alapjárati hangot, ami van olyan szép, mint a V4-morgás :)
 
Z
vagy V,vagy 1 henger.....a többi hurkalé.......:)
 
Na igen, a hangok... Nyuszikában is a hangját szeret(t)em a legjobban. Trtrtröm, trtröm, tröööööööm, tröööööööööööm... :D Mind a mai napig első helyen áll a kétüteműek hangja. (És illata... Imádom. Most is szinte az orromban érzem.)
Tündérbogár menet közben cukin ciripel, azt nem bírom leírni. Bár csak menet közben van cuki hangja, amikor melengetjük a kertben az... az nem szép, túl hangos egy ilyen aprósághoz.
Imádom a sor6-ot is. (Amikor mentünk megnézni a Jeep-et előbb halottam a hangját, minthogy megpillantottam volna, és már akkor tudtam, hogy ezt megveszem, akármi is legyen.)
Ha meg nagy leszek, bővítem a járműparkot egy V8-al. :D Mert az aztán a "bugyiszaggató" hang nekem.
 
tt100;bt25026 írta:
Najés mi van a csörömpölős ikerdugattyúsokkal,meg a háromhengeresekkel ? Mert ezeknek alapjárati hangjuk egy nagy káosz,egy improvizációs progresszív jazz,de amikor már gyúrod neki,akkor rock ... ;) :D
Pl. GS500, na az minden szempontbú nagy kedvencem! A hanggya is tetszik. Háromhengeresbe két tapasztalatom van, a kétütemű Wargyú (az se rossz, na annak a alapjárata télleg káosz a köbön!) meg a saját Maruti, amirű megen nem tudok eefogúttság nékű nyilatkozni, mer ennyire csak kétkerekűt szerettem... tudom, hogy a Triumph-ok háromhengeressek, de élőbe még nem hallottam ollyat.
 
fneildi;bt25027 írta:
Nem is beszélve a jó kis száraz kuplungos Ducatikról?:DNa,az valami kínzás nekem!:DCsak úgy mint a házi kókányolású robogóhangja,de csakis tiltáson húzva.Ekkor már hullik a hajam rendesen.:D
Szárazkupplung kontra eehanyagútt Desmo: ÚRISTENGYORSANÁLLÍTSADLEMERRÖGTÖNSZÉTESIKAEGÉSZSZAR, de amikó 3000 fölé pörgeted, kisimul, és vérforraló hanggya lessz...
A robogókat meg utálom amúgyis. Sokat eszik, de legalább nem megy. Anno Győrbe minden motorost szopattak a kis köcsög gazdag hülyegyerekek miatt, mást nem hallottá éjjee 11ig mind NYEEEEEEEEEEEEEEEEEEdömdömdömdömNYEEEEEEEEEEEEEE rohadt idegesíttő!
 
_bq_;bt25029 írta:
Hát... most van otthon egy sor4, meg egy V4 is... nem tudnám eldönteni, melyik tetszik jobban :) Főleg, hogy a sor4, közel háromszor annyi köbcentivel, elég jól hoz egy öblös alapjárati hangot, ami van olyan szép, mint a V4-morgás :)
Mázlista! :jo
 
vidék;bt25033 írta:
Pl. GS500, na az minden szempontbú nagy kedvencem! A hanggya is tetszik. Háromhengeresbe két tapasztalatom van, a kétütemű Wargyú (az se rossz, na annak a alapjárata télleg káosz a köbön!) meg a saját Maruti, amirű megen nem tudok eefogúttság nékű nyilatkozni, mer ennyire csak kétkerekűt szerettem... tudom, hogy a Triumph-ok háromhengeressek, de élőbe még nem hallottam ollyat.
A Waresz hang az nekem is tetszik ;) Csak elmondom,most nyáron,amikor a szerelő haverom kicserélte a vezműláncot(amit nem is kellett volna,de én erősködtem:karomkodik2:),két napig azért nem mert felhívni hogy kész a motorom,mert azt hitte valamit rosszul rakott össze,miközben szépen járt a motor,csak neki teljesen idegen volt az a káosz amit hallott.Meg kellett nyugtatnom és törölgetnem a verejtékcseppeket a homlokáról ,hogy ez a normális hang ennél a motoronál :D
 
A Ducatira azt mondják, olyan a hangja, mintha egy fém dobozban vasszögeket ráznál. Nekem bejön.
 
Vidék, őszintén szólva én is csak egyszer hallottam élőben háromhengeres Triumph-ot, van benne valami gonoszul disszonáns. Ha lenne egy olyanom, tuti Riful-nek nevezném (a Claymore-ból, akárcsak Teresát) :D
 
V
Dukiból is csak a 900-as szárazkuplungosok a csörgősök... Remélem, egyszer nyerek a lottón, akkor egy DS1000 Monstert tuti beállítok a garázsba :)
3 hengeres Triumphból van vagy kettő a környezetemben, az egyik sportdobbal... naggggyon tudnak szólni, olyan "haladjunkmár"-módon:) Nincs bennük az a tipikus magas-pörgős effekt, mint a 750-900-as sor4-ekben, viszont legalább annyira haladósak :)
 
nana;bt25044 írta:
A Ducatira azt mondják, olyan a hangja, mintha egy fém dobozban vasszögeket ráznál. Nekem bejön.
Aszongyák, a Desmót igen nehéz úgy belőni, hogy ne így szójjon, de ha sikerül, aszongyák minden másná szebb a hanggya. Én még csak zörgősset hallottam, de mi ez egy csapszeges MZ-hő vagy parasztJawáhó képest!:D
 
alvaro;bt25047 írta:
Vidék, őszintén szólva én is csak egyszer hallottam élőben háromhengeres Triumph-ot, van benne valami gonoszul disszonáns. Ha lenne egy olyanom, tuti Riful-nek nevezném (a Claymore-ból, akárcsak Teresát) :D
Bocs, nem vagyok képbe... bezzeg ha a Voyager, az Enterprise vagy a DS9 legénységibű mondtá vóna valakit (ld. "veszélyes új hobbi")! :D
 
Z
Mig 29......50 méteren ,teligázon......az az odabaszós......:D
 
vidék;bt25064 írta:
Bocs, nem vagyok képbe... bezzeg ha a Voyager, az Enterprise vagy a DS9 legénységibű mondtá vóna valakit (ld. "veszélyes új hobbi")! :D

Hát, abban meg én nem vagyok járatos :)

Még annyi azért tartozik hozzá, hogy az említett Triumph fekete volt, így ugrott be rögtön a név. Ez egyértelmű, minthogy az is, hogy Teresának ezüstnek kellett lennie.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Vidék
Olvasás
674
Hozzászólások
34
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Vidék további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére