Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

tavasz

Tavaszi rajzás, avagy: a száz lóerős agyatlanság


Hölgyeim és Uraim, visszavonhatatlanul tavasz van. Ez pontosan igazolhatóan akkor kezdődik, amikor a futárt egyszer csak motorosok kezdik akadályozni a Lánchídon, motorosok hozzák rá a frászt a Kodály köröndnél, motorosok billegnek meg bénáznak az autók között mint a részegek, mert rettegnek ugyan a haladástól de mindenáron menni akarnak mert ők a motorosok, legalább is az elmúlt félórában feltétlenül. ( Azóta süt kb. a Nap.) Ennélfogva, ha kell, ha nem alapon, a tavasz első felvonásaként a város megtelik frissen kikelt öngyilkosjelöltek hatszáz méterről is hallható dübörgő, vágtató,ide-oda száguldozó seregeivel. Borzalmas! Szívinfarktus! Agyérgörcs! Tragédia!


Mennyivel jobb télen! Az ember, ha motorost lát, biztos hogy futár az illető. Mozgó roncshalmazokon, iszonyú rutinnal, a legvadabb ónos esőben meg hóviharban is biztos kézzel, általában józan és belátó tagjaként az utcai hadseregnek, jönnek a kis fekete pontok, hiszen ha nem így lenne, még a másnapot sem élnék meg. A budapesti futárok sokasága ráadásul nem egyteles futár, sokuknál több mint 10 áthavazott, átázott, átcsúszkált időszak van a kézben, az ember centire megmondja, mikor hová teheti be magát az autók közé a legkisebb veszély nélkül, akár tengelyig a latyakban.És túlélik, sőt: naponta végigharcolva győzelemre viszik a címet,láthatóan nincs olyan hóvihar, hogy ne tudnának motorozni Pesten, persze a körülményeknek megfelelő alázattal és tapasztalattal.
Az autósok ráadásul egyre jobban segítik a futárokat, akik látják hogy segítik őket. Ezért aztán a futár tudja hogy mit csinálhat, az autós tudja hogy miként segíthet, békés és derűs minden, általában. Ennek persze feltétele, hogy mindenki azt csinálja, amire a másik számít.


De ehhez Budapesten - a jelek szerint - alapvetően télnek kell lennie.


Sajnos egy idő után eljő a tavasz. És ekkor, hirtelen, szigorúan jó időben, + 12 fok felett, kikelnek hat hónapos téli álmukból a zsenik. Az utolsó gázt valamikor október elején húzták a "vason", a ruhákba kissé már belehíztak,jószerivel meg sem tudnak benne mozdulni olykor, meg a csizma is nehezen szuperál, az ízületekről meg a reflexekről nem is beszélve. De a látvány magával ragadó, süt a nap végre, gurulunk egyet csávókám, de dögös a tavalyi cuccos. Magunkra ráncigáljuk a bőrt és mindenkinek megmutatjuk: ITT VAGYUNK!!!!! MOTOROSOK VAGYUNK!!!! Kemények és kérlelhetetlenek (persze az első hidegfrontig, de hét fok alatt semmiképp sem.) Még tragikusabb a nincstelen, edzőcipős, melegítős, lefűrészelt kipufogócsövű szegény sor-négyes menők első puccparádéja, ahol látható: az utolsó fillér is a Nagy Andrássy Úti Gyorsulásra megy el, ha már erre a 20 percre sikerült életet lehelni a 25 éves ősjapán technikába,nem okvetlen gyári eljárásokat követve. Ugyan minden határértéken, féktárcsa már alig, fékbetét is csak nyomokban, a gumikon a profilmélység valahol a nulla közelében - ámde vakító napfényben kifeszül előttük a városi nagy motoros előadás Nagyszínpada, a Bajcsytól a Hősök teréig. Ki tudná megállni a hatásos fellépést ?


Ilyenkor szokott megtörténni, amint a futár gyanútlanul jön a Köröndnél, hogy a semmiből, teljesen illogikus forgalmi helyzetből egyszer csak berobban egy igazi elmebeteg. Keresztben át a piroson mint atom, lifegő, félbehajtott rendszámtábla-maradvánnyal, majdhogynem egy keréken. Egy másik aranyifjú legalább 120-szal a szélső sávban melletted, időben vészfékező gyalogosokat majdnem magával sodorva, ahogy levágódik a szervízútra Rossi után szabadon. Szerencse, hogy a következő önjelölt őrültet már az Operánál hallani, ha nem ordít 150 db a kipufogóból, akkor egy sem, laza 130-cal villan el a Bajza sarkán, természetesen tiloson át, mert az errefelé úgy tűnik, kötelező.


Tavasszal a futár rájön, hogy nem tud motorozni. Illetve, ha így kell, még rengeteg tanulnivalója van. :)))


A legrosszabb, hogy a Lánchídon tanulnak vezetni ezek a szerencsétlenek, ahol a futárok általában munka célból szegnek szabályt és előznek a záróvonalon, mindkét sáv autósainak segítségétől kísérve. Úgy látszik, télnek kell ahhoz lennie, hogy ha már a turistabusz, a rendőrautó, a 16-os BKV-olajkályha, a pucc-Merci és a kormányőrség lehúzódik, éljünk is a lehetőséggel.


De most tavasz van, hogy a fene esne bele.


Hogy magyarázzam meg a frissen kikelt, előttem pont középen bénázó HD-tudornak, hogy 10 centi a kormányok mellett bőven elég a tükrökig, még sok is ? De ha kevés, könyörgök, menjen vissza az autók közé és szépen araszoljon át, úgy talán megy.


De Ő MOTOROS. TAVASZI !!! Kőkemény, igazi Lánchíd-arc! Eljő a Nagy Katarzis, mindenki lehúzódik mindenhol, hisz ki tudja, merre fajulnak az események. Meg is állnak,várván a Nagy Lánchídi Szelíd Motorozás méltó befejezését.


Mi pedig ott szobrozunk a Lánchíd kellős közepén, mozdulatlanul, mint a cövek.Ordító tavaszban, a lehető legtavasziabb motorosként, csillogó bőrruhában, a 66-os út végtelen szabadságát árasztva szeretett folyamunk fő sodorvonala felett.


Meg tudom érteni, hogy rajtunk röhög a város.
Merthogy a záróvonal festékje kissé megdobja a Harleyt, s bizony, egyensúlyban kell tartani. Ami láthatóan újdonság, közel 200 kilót szokni kell.


Istenem, mikorra fog ez menni ? Októberben ? Talán akkorra... de akkor már vége a szezonnak, jön az ŐSZ.


........ hál'Istennek! (nem saját iromány,de jó) Szerző:G.M.
  • Like
Reactions: 1 person

Hozzászólások

Ezen a cikken ma már felhúztam magam. Ássam el a motort a kert végébe, mert télen nem megyek? És még az emberiség legistenkirályabb übermenscheihez sem tartozom, mert nem voltam/vagyok/leszek futár... Mert a cikkből két dolog jön le: csak a futár az ember és csak a futár a motoros.
 
Nekem nem ez jön le. Kinek nem inge, ne vegye magára alapon... Nekem inkább az jutott eszembe, hogy hát igen, én csak a 0 fokhoz ragaszkodva november elejéig 2 keréken voltam, és igen, ahogy 0 fok felett lesz reggel Isaszegen, megint motoron leszek. És baromira egyetértek a szerzővel a bénák kapcsán, aki ugyan begurul eléd középen, de előzni már nem előzi a sort, csak araszol a kocsi mellett. Se téged el nem engedve, se elölrébb nem jutva. Rém bosszantó. Én ha kizökkenek és nem érzek magamban elég rutint, vagy bármit ami kell inkább beállok a sorba, a többiek meg hagy menjenek. Ha meg futár kerül mögém, amint észreveszem elengedem. Nagyobb rutinja van, és siet is, velem ellentétben. Szóval Én nagyrészt totál megértem a cikk szerzőjét, bár továbbra is véleményem hogy a futár az egy külön állatfaj, , főleg tőlem különböző, hisz velem ellentétben ők 0 fok alatt is üzemelnek :)
 
Szerintem meg kicsit bő lére eresztett habzás arról, hogy aki nem tud a sorok között normálisan lavírozni, az ne menjen be, kockáztatva mások és maga testi épségét, eszközeit... Van benne igazság erősen, pláne így tavasszal.
 
Én hóban nem nyomom (azért -6 idén is megvolt, de ez se volt elég valami sokra errefele, csak 2 hete vagyok újra nyeregben rendszeresen), de nem vagyok kamikaze donor se. Van más csoport is, nem csak ez a kettő. Azért, ha megbocsátasz, bemegyek a sorok közé, ha dugó van (szerencsére nem jellemző, ritkán járok olyan helyen, viszont ennek köszönhetően különösen gyakorlott se vagyok benne), és lassan, óvatosan fogok ott menni. Mert nem őrültem meg. Nyugi, elengedlek, ha tehetem. Ja, és jobbára csak 2x2-től fölfele, a 2x1-es Lánchídon tuti nem foglak zavarni. Ha meg halad a sor, ha lassan is, akkor se jellemző. Türelmes vagyok, meg féltem is a tyúxaros életem.

Értem én, hogy akinek nem inga, de azért ez egy kicsit szükségtelenül arrogáns lett, szerintem. Csókoltatom a szerzőt. Azzal együtt is, hogy a hülye kamikazékkal nem tudok együtt érezni egy évszakban se.
 
Kedves Macs pont ezért írtam, hogy a lányok erről pont nem tehetnek! ;)
Én a lányokra amúgy is vigyázok, nem kergetem őket a sorok között, hagyom őket haladni a saját tempójukban és a lehetőség szerint még segítem is őket. A fenti írás hímekre vonatkozik akiknek kicsi a pilinckájuk! :D
 
Z
Kedves Macs!Ezen kár felhúzni magad,ez úgy vélem nem rólad szól....Ez nem arra van kihegyezve mikor közlekedsz,hanem arra hogyan......
 
Hát Zéé, már kezdtelek csodálni, hogy milyen szószátyár irodalmár lettél. Abban egyetértek veled, hogy legszívesebben lerúgnám a "ki-ha-én-nem" barmokat a motorjukról, míg meg nem jön az eszük, de az esetek többségében, mint fent írva vagyon, legalább hallom őket, és fel tudok készülni.
Én - mint mindannyian tudjuk - nem vagyok - és gyanítom, már nem is leszek - "igazi" motoros, ezért a kocsi kormánykereke mellől erősen vitatkoznék azzal a tézissel, mi szerint Budapesten "10 centi a kormányok mellett bőven elég a tükrökig, még sok is"
Minap álmatag, ám folyamatos 50-es tempóban csordogáltunk Óbudán az Amfiteátrum felé a belső sávban, amikor az előttem haladó alól hirtelen kibukkant a Nagy Kátyú. Mivel kis autókával voltam, gondoltam, sebaj, ha szembe is, mellettem is folyamatosan a kocsisor, még így is kikerülhetem fékezés nélkül, elférek bőven a sávomban. Az égnek most az egyszer hála, hogy szabálykövető gondolkodásom van, és használom a tükröket. Mert bizony ahogy belekukkantás után elkezdtem balra fordítani a fejem, pont akkor húzott el mellettem nem kis sebességgel A FUTÁR, és bizony az a 10 cm éppen, hogy csak megvolt közöttünk. Nem láttam a tükörben, szerintem holttérben volt már, de szerencsére hátrafordulok mindig. Ha én később látom meg az úthibát, ha nem nézek hátra, hanem csak úgy, ahogyan számtalanszor tapasztaltam magam is, index és minden egyéb nélkül elhúzom a kormányt balra, akkor bizony simán aláteszem a szembejövő alá. Mert ő ezer éve motorozik és rutinos, és a 10 cm különben is bőven sok. Még egyszer mondom: mindkét (vagyis mind a négy) sor lassan, de folyamatosan haladt, amikor előadta előzési mutatványát, ki ne hűljön a pizza. A dolog pikantériája az, hogy közben nem tudni miért, de nem csak nekem - miatta meg a gödör miatt -, de az egész sornak vész-fékezni kellett, ő pedig a folyamatos haladáshoz kalibrálta az előzés ritmusát. Úgyhogy kis híján felkenődött ez előttem haladóra. Szóval értem én, hogy ettől függ a lóvé, meg az eredményességtől a foglalkoztatottság, meg mindent, de azért néha olyan kunsztokat látok futártól, ami mintha nem venné figyelembe a mai magyar valóságot (szar utak, figyelmetlen vagy direkt rosszindulatú, frusztrált sofőrök, keskeny sávok stb.) Én meg gondatlanságból elkövetett ez meg az miatt lennénk meghurcolva, holott csak nem akartam tengelytörést.
Az ilyenfajta írások viszont véleményem szerint kiválóan alkalmasak arra, hogy az autós-motoros feszkó mellé létrehozza a motoros-motorost is. Mert aki barom, az sz@rik magasból arra hogy ki milyen humorosan figyelmezteti őt, viszont egy csomó emberből ez a (nem)picit öntömjénező írás ellenszenvet válthat ki. Főleg hasonló tapasztalatok után, mint az enyém. Bocs!
 
Én azért az elejére írtam volna a forrást, mert egész az utolsó sorig azt hittem, hogy zéé az elkövető.

Brigó, a te futárod meg valóban jobb, ha meghúzza magát, mert a jelek szerint semmivel se jobb a cikkben fikázott amatőr donoroknál. Csak ő profi donor :p
 
Tulajdonképpen én Minával értek egyet, ez egy kicsit túl bő lére eresztett habzás... és igazából én azt gondolom, hogy a legalapvetőbb, amiről a sztori szól, az a vezetési rutin. És bizonyos határig ez mindegy, hogy autós vagy motoros. Szerintem aki ennyire balf@sz motoron, az pont ugyanilyen autóban is - beül apuci verdájába, vagy a saját, kímélően, garázsban teleltetett kicsikocsijába és fogalma sincs a közlekedésről, a közlekedés ritmusáról, az asszertivitásról, az odafigyelésről, a következtetésről (igen, ha a másik előtt valaki tötymörög, és ő vészeket fékez, akkor előbb-utóbb ki is fog vágódni mögüle - ELÉD és társai)...
Sok évig "futárkodtam" én is - autóval, és bizony tudnék csodákat mesélni... Akkor megtanultam, ami a budapesti közlekedéshez kell, és ezáltal szerintem tökmindegy (hangsúlyozom, bizonyos határig), hogy autóban vagy motoron ülök-e. Aki hülye, az egyaránt hülye autóban is, motoron is, egyaránt óvakodni kell tőle... :boa:
 
Z
NaNa;bt25634 írta:
Amivel a sztereotípiáknak hála te lennél a béna nő a bevásárlóautóval, aki elütötte a rutinos futárt...
a sztereotípia furi egy lény.........Futár=pizza;Futár=szakadt yamaha jog;Futár=idióta,városban össze-vissza futkozó' fasz......
A Harmati mondja megharapom,ha a motoros éber mondja iszom minden szavát,ha a Dodortól látom,akkor ááááá meg hűűűűű,ha meg valami könyvben olvasom akkor aztán még HÜHŰŰŰŰŰBB.......
A futi mondja,akkor ostoba gizda fasz,mi a picsát dumál a szaros pizzájával,a lélekvesztő jog-ján....
Asszem' elkaptam a sztereotípia lényegét....:D
 
Egyszer hallottam egy beszélgetést, a lámpánál elöl álltam két autó között, mögöttem megállt egy nyugati csodamotor (én emzével voltam épp) nem mentem előrébb, hogy ki tudjon jönni mert akkor már nem láttam volna a jelző lámpát annyira elöl álltak meg az autók!
Az autós bratyizott a "motorossal", hogy miért nem dudál nekem, hogy ki tudjon menni oda ahol már nem látszik a lámpa!
( az autósok ilyenkor szó nélkül dudálnak rád és eltaposnak ha nem indulsz mert nem látod a lámpát)
A "motoros" azt mondta, az autósnak, hogy had örüljön, hogy egyszer ő az első!
Hát az anyját b@ssza meg az ilyen k.csög motortulajdonos az ilyenek szoktam direkt alázni még emzével is mert marhára nem az számít, hogy min ücsörögsz hanem az, hogy mi van a fejedben!
Az ilyen majmokat szoktam úgy alázni (ami amúgy se nem biztonságos se nem követendő példa), hogy amikor lavírozik a sorok között én közben megelőzöm és úgy otthagyom, mintha ellenkező irányba mentünk volna!
Nem magamat akarom fényezni, de ha valaki ilyen nagyképűen viselkedik egy futárral szemben akkor villantson is valamit az egykerekezésen kívül!
 
ez Gmiki szokasos verbális önkielégitése (de van benne igazsag )
sztem aki ezen felhuzza magat megerdemli :)
de amugy miert van az hogy foleg holgyek serelmezik az irast?
ÉN MÁR HOBBISTA VAGYOK DE NE ÁLLJ ELÉM SOHA A VÁROSBAN :D
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
zéé77
Olvasás
344
Hozzászólások
34
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére