Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Tartós teszt Honda Lead 100

2010.03.27.-én vettem életem első robogóját, 8600 km-el, első gondos tulajtól, szervizkönyvesen, ragyogó állapotban. Most tart a Csacsipacsi (mert,hogy ez lett a neve)50ezer km-nél, gondoltam ennek apropójából írok róla egy szösszenetet, ha úgy tetszik 50 ezres tartós tesztet.
Honda Lead 100:
4 ütemű, 102ccm, egyhengeres (2szelep, himbás),l éghűtése s nagyjából ennyit kell tudni róla motorikusan.
Elöl-hátul dobfékes, ami pont jó a 107kg-os szörny irdatlan erejének( 7 le ) megfékezésére.:)
Remek jószág a hétköznapok városi cirkálásához(melóba járás,bevásárlás, stb) nagyjából 3 liter 95-öst fogyaszt 100km-n. Remekül gyorsul álló helyzetből 60km/h-ig, szóval ha előremész a lámpánál nem tartod vele fel az autós pajtikat.:) A végsebessége kb: 85 km/h(jó hátszélben nagy plexivel akár 90 is lehet ;) ) Ha elérted a 60-at komoly előzésbe ne kezdj bele, mert onnan már a végsebesség eléréséig csak vánszorog. :) Négyezer kilométerenként igényel olajcserét, 8dl 10/40-es, 15/50-es vagy 20/50-es olajból. Szelep hézagok értéke 0.15 hidegen mind a szívó, mind a kipufogó oldalon, a könyve 4 ezer km-enként ír ellenőrzést, de ez elhanyagolható (38 ezernél kellett először állítani egy hangyányit). A szelep állítás sem igényel sok időt és nagy szerszámozottságot, kb fél óra alatt megvan és kell hozzá egy 8-as villáskulcs, meg egy csavarhúzó. A fékbetétek 50 ezer után még tökéletesek. A gumik hátul kb 20ezret futnak, elöl minimum 30-at, jaj és egy pozitívum 4600 ft a zsír új gyári guma.:)
Eddig elég pozitív.... Most nézzük a szopós részeit (bár ez inkább rám vonatkozik,mert nem arra használom amire kitalálták...;) )
Elvileg gondozás mentes hajtás, mert ugye robeszról beszélünk és nincs lánc, meg lánckerék. Hát ez a hajtás sem gondozás mentes, illetve ha nem gondozod 15-20 ezrenként akkor csúnyán megszopat, ráadásul mocskos sokba fog kerülni. 20-25 ezere km-enként ki kell cserélni a röpsúly görgőket (gyári 7 ezer Ft, utángyártott kb 1500) mérete 16x13x10 gramm. Ugyan ennyi km-nél a szíjat is érdemes cserélni (gyári 13 rugó, az után gyártott kb 4000 ezer) nem érdemes megvenni a gyárit, semmivel sem jobb. Itt jön elő a gondozás, ha a fent említett dolgokat cseréled, akkor vedd a fáradságot és szedd elemjeire a kuplungot, pucold le szépen és vastagon kend át zsírral (ne a kuplung betéteket) az alkatrészeket, sok lóvét spórolsz magadnak;)
Ezeket elvégzed, akkor egy szinte örök életű robcsit kapsz cserébe. Az enyémbe 50 ezer van minimális az olaj fogyasztás kb 2dl 4000 km-en, a haveromé már közelít a 120 ezer km-hez (és működik;) )
Zárszóként, ha esetleg robeszt akarsz és nem akarsz vele egykerekezni, meg ilyen egyéb trükköket csinálni, akkor simán ajánlom a Hondáék 100-as lead-jét.........:D

Hozzászólások

Z
Zöld Piszok;bt19950 írta:
Nem akarok udvariatlan lenni de a robidnak nem ilyen szép a fényezése! :)
Vagy ez még újkori kép? :D
már nem szép,mert lehúzott egy telet.
 
Ezt tökjól leírtad, teccik! Pláne, hogy mire kell nála odafigyelni. Hajrá Csacsipacsi! :)
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
zéé77
Olvasás
3,016
Hozzászólások
20
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére