Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Típuscsere és tapasztalatok: marad a Kawasaki

Friss jogsival a kezemben nagy volt a vásárlási láz négy évvel ezelőtt. Mivel a chopper/cruiser kategória volt nálam a nyerő, az első kiszemeltem egy 250-es Yamaha Virago volt. Viszonylag sok volt belőle a környéken, így volt alkalom megcsodálni a formáját, na meg kipróbálni is.

Aztán egyik napról a másikra változott a helyzet: találtam egy Eliminatort, ami igazán tetszetős volt elsőre. A Kawaról szinte semmit nem tudtam, erről a típusról még annyit sem. Kevés volt belőle a piacon...úgyhogy gyorstalpalóként összehasonlítottuk a két modell paramétereit. A számok és érvek meggyőztek, a Kawa-ra esett a választás.
Csatolás megtekintése 17307
A vásárlás pillanatában meg is kapta a nevét: Kira. Nem volt chopper, erről nem csak az idomai, hanem a hangja is árulkodott, de ennek ellenére hamar összeszoktunk. Könnyen manőverezhető, kényelmes gép volt, csekély fogyasztással. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de alacsony nőként számomra mérvadó volt, hogy biztonságosan leérjenek róla a lábaim.:fing:Tanuló motornak példás, sok hibámat elnézte és tűrte is a kiképzést. Bátran mondhatom, hogy a "nagyok" között sem hagyott szégyenben. Kevésbé elterjedt modell, mégis bátran merem ajánlani.:DEmellett persze nem mondtam le a gondolatról, hogy egy nagyobb "behemótot" is sajátomként vezethessek. Sem a Kawa-t, sem a vörös-fekete színvilágot nem engedtem el, így több időbe telt megtalálni az igazit. A választás eredményeként tavaly nyáron került képbe az EN 500 Vulcan. Nem tagadom, más világ...annak előnyeivel és hátrányaival együtt. Kényelmes, stabil, igazi chopper-es dübörgéssel. A Vulcan legkisebbjeként megkockáztatom, hogy még akár nőies is lehet (a 200+ kg-ot leszámítva, ami azért jó kis kihívást tud okozni néha). Az erő, amelyet kipréselhetsz belőle garantáltan mosolyt csal az arcodra, az "izmos", széles idomok pedig csak még vonzóbbá teszik.
A választás sorrendjét nem bánom, hiszen sosem lesz olyan könnyen kezelhető chopperként, mint a más típusú társai. Az érzésért viszont egyértelműen megéri! :csam:
Csatolás megtekintése 17308

Széles utat mindenkinek! :ciao:
  • Like
Reactions: 4 emberek

Hozzászólások

Annak idején, amikor ebben még sokkal jobban benne voltam, a győri haveri körben nem sok jó tapasztalat volt Kawákkal. Az összes pirospontot ez a két típus gyűjtötte be a márkának. Tényleg nagyon jól néznek ki. Itteni haveri körben is volt egy EN500, de a régebbi, azzal se volt semmi gond, csak azért adta el a srác, mert a feleségének tönkrement a dereka, így már nem tudott fölülni mögé, egyedül meg nem akart motorozni. Maradt a szolgálatbajárós S51...
Én személyesen egyszer kipróbálhattam egy 250-es XV-t. Tényleg nagyon jó volt. Csak a Czetka után hiányzott a nyomaték... Pedig szépen kúszott fölfele a sebességmérő mutatója, gyorsabban, mint a Czetkáé, de valahogy hiányzott az az érzés, hogy le akarja húzni a csuklómat az alkaromról... Ne röhögj, tényleg ilyen érzése van az embernek egy cseh vason! Ezt többen is megerősítették! Nekem japánok közül a Yamaha a kedvencem, de nagyon tetszik a Suzuki és a Honda pár vasa is, nem mindegyik. Az Eliminatorról vegyes véleményeket olvastam, általában a hangot és a kinézethez nem passzoló magas fordulatot szokták kifogásolni. De amúgy semmi mást.
Nagyon sok baleset-és üzemzavar-mentes kilométert kívánok a vasaiddal! Tetszenek! :love:
 
Nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a Kawa a mostani S kiadással gyakorlatilag ide tért vissza, még a motor is sorkettő. Csak ez a régi klasszikus forma magasan veri a mostanit. A Kawa, mint gyártó amúgy is szerzett nálam pár fekete pontot, ráncolt szemöldököt, amiért a 900-as és afeletti modelljeit itt Európában már nem forgalmazza. (igaz, ebben a retardált eu-szabályozás is súlyosan felelős)

@Vidék azért abba gondolj bele, milyen nyerge van a cseh paciknak, és milyen ezeké. Engem is felejtett ott majdnem induláskor a csepptankos 250-es (talán még emlékszel rá, gépészes diáknapra egyszer bevittem), a bátyám alól konkrétan kiment :D ott állt fél lábon, üresen tartott karokkal :D utasként egyenesen gyűlöltem... ilyen az, amikor lejt hátrafelé az ülés... és a keskenyebb kormányszarv is okoz érdekes érzeteket.
 
Na látod kedves Körösztapám, ezért építettem én át!;)
Nahát a teljes történet. Szegecs igen nagyon régi jóbarátom, egy suliba jártunk, és 16 éves koromban, a Tankcsapda kaposvári koncertje előtt (Tournak a férgek, nem most volt!) Tőle kaptam a nevemet, amin most Ti és a fél ország ismer. Történt ugyanis, hogy a 4 fős társaságból kettőnknek még nem volt beceneve. Akkoriban úgy beszéltem, mint ahogy régen ide írtam: igazi somogyi parasztos tájszólásom volt (mivel akkor marhákat tartottunk, még a szag is stimmelt:D), úgyhogy én lettem a Vidék. Büszkén viselem azóta is ezt a nevet! Bár kaptam egy másikat is, ezt a diákjaim akasztották rám, mert szívesen mutogattam az épített vasaimat nekik, ezért nekik én lettem a Chopper Csabi (Chubby?;):D).
Szegecs barátom emlegetett 559-es Jawája valami hihetetlen mértékben volt RAT:D, behozta a suliba az egyik diáknapra. Szerencsére nem kapták el a zsaruk!:)
A sors úgy hozta egyébként, hogy mindkét unokahúgát tanítottam (a kisebbet most is), nagyon rendes, szorgalmas rocker csajok. Látszik rajtuk a megfelelő nagybátyai nevelés:ok:
 
Egész jó sztorik kerekednek ki idelent! Ti sem mai gyerekek vagytok eszerint. :DA Jawa ma már szinte múzeumi darabnak számít, igazi érték...sajnos élőben alig volt szerencsém egyetlen egyet látni.
 
Én 1977-es vagyok. Van egy nagyon jó cimborám, gyűjtő, hálótársa is egy 350-es CZ. Ha legközelebb Mina országjáró túrát tart, lehet, hogy beveszi a célpontok közé, akkor érdemes lesz vele tartanod, legalábbis Dávidhoz. Olyan Jawája is van, amiből csak 4 db létezik.:ok:
 
@Vidék részben megsejtetted, miért kaptad a nevet, sajnos nem jó felé gondoltad tovább... Mindamellett a büszkeség jogos, majd elmesélem, miért.
De most már elég, rommá offolunk mindent, a hölgy posztja nem erről szól... :D
 
OK. Kawasakiról van egy győri sztorim. Heft barátomnak volt egy ismerőse, Z750-nel. Nem volt túl gazdag a srác, megvette álmai vasát, legalábbis az erretellett kategóriát, és persze otthon toldozgatta-foldozgatta, mint a régi MZ-jét. Amivel ugye ezt büntetlenül meg lehetett tenni. Egyszer telefon, épp Heftnél vagyok. Hozza a srác a vasat, valami nemolyanszép hangja van, meg erő sincs akkora. Oké, megnézzük. (Egy lakótelepi garázsban, amibe a bicikli is csak úgy fért be, ha három másikat kitoltál:heureka:). Na skubi. Heft rutinosan hozza a stekk-kulcsot, hengerfej csavarokra ráfog. A tízből háromnál másfél fordulatnál többet lehetett húzni:eek:a többinél se kevesebbet félnél:confused:És gyerekek, SAJÁT LÁBÁN JÖTT ODA A VAS!!! Egymásra néztünk, és azt mondtuk, ilyen nincs. :heureka:
 
A motorról lábleérésről is van egy történetem. Mondjuk nekem miről nincs. Van egy nagyon jó cimbora Győrben, nem akarom leírni a nevét, mert mindig az alacsony termetével cinkelik. (Egyszer én is megtettem. "Gyere,..., megyünk csajozni!" "Na végre Vidék, megjön az eszed és csajozol! Aztán hova?" "A Tesco-ba." "De mér oda?" "Mert ott a legkisebb is számít." "Menj a p.csába, menj a p.csába!":D:D) Egyetlen vasa volt életében, amiről egyszerre ért le mindkét lába. Azt meg kiütötte alóla egy elborult agyú mamika (papika megszökött a kórházból, mamika ment látogatni, akkor látja, hogy papika nincs, csőlátásban kirobban az útra a Wartburggal, cimborám meg szabályosan arra ment. Rotty az új vasnak...). Szóval, a másik cimborám Maci. Na ő se véletlenül kapta a nevét. Kocsmában voltak, Maci kész volt mint a mateklecke. Valahogy haza kéne vinni. Cimborám beszól: "Pókozzátok fő mögém a Pannoniára!" Ne hülyéskedj, nem ér le róla a lábad! "NEM! Pókozzátok fő mögém!" Berúgta a vasat, fölült, ketten megfogták oldalról a Pannoniát, hogy el ne dőljön, addig másik két ember fölpókozta Macit mögé. A teljes feje simán kilátszott mögüle.:heureka:Na, löbbög Maci a Pannonián hátul, mennek hazafelé. Az Ifjúság körúton mögéjük fordulnak a sünök:zsaru:. Maci egyből kijózanodott, amikor a cimbora hátraszólt:"Kapaszkodj! Meglépünk." Hát nem sok tartotta, hogy a fakabátok nem hugyoztak be a röhögéstől. Ezek akkorát estek. De akkorát. Még az ólajtó se tud olyat. "Gyerekek, föl tudtok állni?" Föl. "Menjetek haza! Ezt úgyse hinnék el az őrsön!":D:D:D
 
Akárhonnan nézem, a Vulcannal (az utolsó S-t leszámítva) a Kawa NAGYON belenyúlt a lecsóba. Döbbenetesen jól néznek ki másolat létükre (vagy talán éppen azért?... nem tudom, van-e még másik gyártó, aki ennyire szemtelenül kopizná a jenkiket :D), és az ezredfordulóra már a legtöbb nyűgöt is kiküszöbölték. Ez a kis 500-as is: ha lenne még egy illő, masszív támlája, ezzel a színkombóval szobornak is jó lenne. Az 1500-as Classic brutális tankján ugyanez hihetetlenül jól mutat! Talán csak az Indian-plágium Drifter, ami kicsit kilóg, de irgalmatlan nyálelválasztást tud okozni mind :DErre nálam legalábbis a Kawán kívül csak az egyötös VL Intruder képes. (okés, esetleg egy Road Star:p)
 
Az Intruderek villamos rendszeréről hallottam rémtörténeteket... egyszer egy 700-ast úgy kellett betolnom Győrben... sebaj, este a ToRockban kaptam érte egy sört:ok::buek:
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
M.Helga
Olvasás
1,189
Hozzászólások
28
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

M.Helga további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére