Baromi szerencsés vagyok...ismét MEGÚSZTAM!!!!
Mint tudjátok sokan, nem egy motorosbalesetet éltem túl komoly sérülés nélkül az utóbbi jópár évben, bár igaz ezúttal én vezettem.
Baromi nagy mákom volt!
Úgy kezdődött, hogy:
Van ez a forgatás, a motoroscsajos, magassarkús téma, amire Zsófi barátnőmnek kellett szerezni egy megfelelő méretű és kellően dekoratív sisakot. Ezért elkértem Szabi(gsxr) barátomtól a krómszínű utassisakját(ami női méret), de ő azt bent tartja a Victor Hugo utcai cégénél az irodában. Így miután hazament tőlem egy csodálatos 4napos, együtt töltött 7vége után a Kedvesem, gondoltam nem tétlenkedem és mivel itt van közel(15perc) az iroda, elmegyek a sisakért.
Igen, ám, de nincs akkora hátizsákom, amibe beleférne egy sisak, így mivel Lököttkével úgyis megbeszéltünk egy beszélgetős, borozgatós találkozást, és mivel felajánlotta, hogy elhozza a sisakhálóját...így elindultam a Victor Hugoba a 2.kerből, át a Margit-hídon, Szt. István krt-on, Váci úton a Victor Hugoba.
Nagyon esett az eső és nagyon csúszott az aszfalt, a forgalom is nagy volt, ahogy az szokott lenni délután 3/4 6kor a körúton...dehát én szakadó esőben is simán nekivágtam, ahogy szoktam.
Több 1000km-t vezettem le csak a belvárosi jamben, hóban-fagyban-sárban-esőben télen és nyáron. Mindig ezt csinálom, évek óta...nem volt bennem semmi félelemérezet.
Felszerelés majdnem a szokásos volt: térdigérő crosscsizma, vastag farmer és crosskesztyű, illetve a szokásos Shox protektoring helyett a Kedvesem gyermekének a Bering motoroskabátja, amit jófej módra itt hagyott nálam, hogy legyen mit felvennie Zsófikámnak a forgatásra -azt vettem fel, mert esett az eső (térdvédő nuku).
Szóval a Szt. István körúton mentem a Jászai Mari tér felől a Nyugati felé, éppen kanyarodtam volna rá a Váci útra(abból nyílik a Victor Hugó a Lehel tér magasságában a Ferdinánd híd meghosszabbításaként).
A körúton azon a bizonyos ponton hirtelen 4sávos lesz az út. 2balra kanyarodik a Vácira, 2 pedig megy egyenesen tovább a körúton az Oktogon felé. Én a balról számítva 3.sávban mentem és indexeltem balra, hogy becsússzak a balrakanyarodó(egyébként piros lámpás) Váci útra menő sávba...ahogy szoktam...az elválasztósziget mellett és a kocsisor mellett elhúzva be a piros lámpa elejére.
Kb. 60 km/h-val mentem.
És _hangsúlyozom_, hogy komoly csúcsforgalom volt és mivel az eső is durván esett, így az autósok is nagyon siettek.
Igen ám, de a balról 2. Vácira kanyarodó sávból egy autós hirtelen meggondolta magát és index nélkül jobbra elém rántotta az autóját.......ő mégis a körúton akart tovább menni.
Jobbra döntöttem a motort, hogy kikerüljem és tapostam egy kövér hátsó féket...
Mindezt a dzsúzos, sáros, vizes aszfalton.
Pannika(a motorom) pedig olyan kecsesen perdült ki alólam, mint egy balerina.
Én úgy saccolom, hogy 5-7 métert csúsztam 2tenyéren és térden az aszfalton(azért térden, mert a csodálatos crosscsizmám miatt nem gyűrődött alám a lábam, mint az előző nagyobb perecnél).
A csúszás közben...az alatt az 5-7méter alatt volt időm hátranézni és észlelni a száguldó kék színű 6-os buszt, ami pont, mintha a fekenekemet célozta volna...
Baromisokat csúztam az aszfalton...a motorom előttem csúszott vagy 2 méterrel.
Olyan könnyűnek tűnt, akár egy szárnya vesztett pillangó.
Mivel rettenet módra megijedtem a 6os busz közeledő látványától, így a csúszásból úgy felpattantam, mint egy rugósbicska...és szerencsére nem ment át rajtam a busz és egy autó sem, pedig buzi sokan és nagyon gyorsan mentek arra.
Miután a félelmetes, sok kerekes nagy 6-os busz kikerült jobbról(Thax to BIG GOD, called 6-os buszvezető) villámgyorsan elkezdtem felmérni a károkat....
a kezeimen és a térdeimen csúsztam...
...a kezeimen kesztyű volt...nem fájt, nem sérültek...
felpattantam...kinyújtottam többször először a jobb, majd a bal lábam...
majd konstatáltam, hogy OK!!!!...nincs nyílt törés!!!!
A 3. melletem elhúzó autó megállt és megkérdezte, hogy jól vagyok-e, kell-e mentő, megsérültem-e. Mondtam, hogy szerintem én nem és köxönöm!
Akkor elkezdtem villámgyorsan lehalászni a fekvő és még mindig pörögő motoromat a 4sáv közepéről.
Kicsit nehéz volt leállítani, majd szétrugott térdekkel üresbe rakni...sőt még lefullasztani is sikerült...majd újra berúgni és felrakni ügyesen a járdára.
Mindezt a szakadó esőben.
A motoron elhajlott kb. 10fokban jobbra a jobb kormányszarv, lefittyent az első fékem, meg letörött a jobb hátsó index.
Agyatég!
Beálltam félig egy kapualjba, majd elkezdtem telefonálni(hívtam Anyut+Aput)...tudom milyenkor nem szabad sehova menni, mert tombol az ember agyában az adrenalin, meg mindenféle hormon.
Így becsöveztem az eresz alá egy homeless mellé, aki megkérdezte élek-e még.
Ezek után megbeszéltem az éppen gyalogos Lököttkével, hogy inkább igyunk meg egy kvt a legközelebbi kávézóban....
ijedtemben megittam egy kávét és elszívtam fél doboz cigit, mire lenyugodtam.
Majd helyére szereltem az első fékem(mire is jó vajon a szerszámkészlet, amit a motor mellé adnak), helyére celluxosztam a hátsó indexem(azóta van nálam cellux, hogy 1x már letörtem füvön madmax közben ugyanezt az indexet)...majd elindultunk HAZA.
Lököttke 6os villamossal, én meg görbe kormányú motorral...menet közben pedig vettünk 2üveg pezsgőt...márcsak, hogy legyen mivel megünnepelni, hogy ÉLEK!
És hogy mi a Tanulság???
1. Bármennyi km-t vezettetek le a jamben az nem biztosíték semmire sem!
2. Esőben motorozni _baromi_ veszélyes, főleg nagyon harapós elől-hátul tárcsafékkel.
3. Sose bízzatok az autósokban...mert esőben még figyelmetlenebbek, mint egyébként!
4. Forgalomban, baleset után nem érdemes háton fekve kiértékelni az élet értelmét...fel kell pattani, különben lehet, hogy még a 6-os busz is átmegy rajtatok!!!
5. Legyen nálatok mindig a motor szerszámkészlete és CELLUX is, mert ki tudja mit kell éppen időlegesen rögzíteni a mocin, míg hazavergődtök a baleset után.
6. Baleset és hazaérés után ér elmondani 10 Miatyánkot, ha ezt a napot is túléltétek.
Jah, és át kell értékelni a helyzetet, levonva azt a konzekvenciát, hogy szakadó esőben nem érdemes 40 km/h-nál többel menni a belvárosi csúcsforgalomban, mert mindig akad egy valaki autóval, aki jobban rohan, mint Ti motorral.
Be Careful!
És örülök, hogy ezt is megúsztam!!!
Mint tudjátok sokan, nem egy motorosbalesetet éltem túl komoly sérülés nélkül az utóbbi jópár évben, bár igaz ezúttal én vezettem.
Baromi nagy mákom volt!
Úgy kezdődött, hogy:
Van ez a forgatás, a motoroscsajos, magassarkús téma, amire Zsófi barátnőmnek kellett szerezni egy megfelelő méretű és kellően dekoratív sisakot. Ezért elkértem Szabi(gsxr) barátomtól a krómszínű utassisakját(ami női méret), de ő azt bent tartja a Victor Hugo utcai cégénél az irodában. Így miután hazament tőlem egy csodálatos 4napos, együtt töltött 7vége után a Kedvesem, gondoltam nem tétlenkedem és mivel itt van közel(15perc) az iroda, elmegyek a sisakért.
Igen, ám, de nincs akkora hátizsákom, amibe beleférne egy sisak, így mivel Lököttkével úgyis megbeszéltünk egy beszélgetős, borozgatós találkozást, és mivel felajánlotta, hogy elhozza a sisakhálóját...így elindultam a Victor Hugoba a 2.kerből, át a Margit-hídon, Szt. István krt-on, Váci úton a Victor Hugoba.
Nagyon esett az eső és nagyon csúszott az aszfalt, a forgalom is nagy volt, ahogy az szokott lenni délután 3/4 6kor a körúton...dehát én szakadó esőben is simán nekivágtam, ahogy szoktam.
Több 1000km-t vezettem le csak a belvárosi jamben, hóban-fagyban-sárban-esőben télen és nyáron. Mindig ezt csinálom, évek óta...nem volt bennem semmi félelemérezet.
Felszerelés majdnem a szokásos volt: térdigérő crosscsizma, vastag farmer és crosskesztyű, illetve a szokásos Shox protektoring helyett a Kedvesem gyermekének a Bering motoroskabátja, amit jófej módra itt hagyott nálam, hogy legyen mit felvennie Zsófikámnak a forgatásra -azt vettem fel, mert esett az eső (térdvédő nuku).
Szóval a Szt. István körúton mentem a Jászai Mari tér felől a Nyugati felé, éppen kanyarodtam volna rá a Váci útra(abból nyílik a Victor Hugó a Lehel tér magasságában a Ferdinánd híd meghosszabbításaként).
A körúton azon a bizonyos ponton hirtelen 4sávos lesz az út. 2balra kanyarodik a Vácira, 2 pedig megy egyenesen tovább a körúton az Oktogon felé. Én a balról számítva 3.sávban mentem és indexeltem balra, hogy becsússzak a balrakanyarodó(egyébként piros lámpás) Váci útra menő sávba...ahogy szoktam...az elválasztósziget mellett és a kocsisor mellett elhúzva be a piros lámpa elejére.
Kb. 60 km/h-val mentem.
És _hangsúlyozom_, hogy komoly csúcsforgalom volt és mivel az eső is durván esett, így az autósok is nagyon siettek.
Igen ám, de a balról 2. Vácira kanyarodó sávból egy autós hirtelen meggondolta magát és index nélkül jobbra elém rántotta az autóját.......ő mégis a körúton akart tovább menni.
Jobbra döntöttem a motort, hogy kikerüljem és tapostam egy kövér hátsó féket...
Mindezt a dzsúzos, sáros, vizes aszfalton.
Pannika(a motorom) pedig olyan kecsesen perdült ki alólam, mint egy balerina.
Én úgy saccolom, hogy 5-7 métert csúsztam 2tenyéren és térden az aszfalton(azért térden, mert a csodálatos crosscsizmám miatt nem gyűrődött alám a lábam, mint az előző nagyobb perecnél).
A csúszás közben...az alatt az 5-7méter alatt volt időm hátranézni és észlelni a száguldó kék színű 6-os buszt, ami pont, mintha a fekenekemet célozta volna...
Baromisokat csúztam az aszfalton...a motorom előttem csúszott vagy 2 méterrel.
Olyan könnyűnek tűnt, akár egy szárnya vesztett pillangó.
Mivel rettenet módra megijedtem a 6os busz közeledő látványától, így a csúszásból úgy felpattantam, mint egy rugósbicska...és szerencsére nem ment át rajtam a busz és egy autó sem, pedig buzi sokan és nagyon gyorsan mentek arra.
Miután a félelmetes, sok kerekes nagy 6-os busz kikerült jobbról(Thax to BIG GOD, called 6-os buszvezető) villámgyorsan elkezdtem felmérni a károkat....
a kezeimen és a térdeimen csúsztam...
...a kezeimen kesztyű volt...nem fájt, nem sérültek...
felpattantam...kinyújtottam többször először a jobb, majd a bal lábam...
majd konstatáltam, hogy OK!!!!...nincs nyílt törés!!!!
A 3. melletem elhúzó autó megállt és megkérdezte, hogy jól vagyok-e, kell-e mentő, megsérültem-e. Mondtam, hogy szerintem én nem és köxönöm!
Akkor elkezdtem villámgyorsan lehalászni a fekvő és még mindig pörögő motoromat a 4sáv közepéről.
Kicsit nehéz volt leállítani, majd szétrugott térdekkel üresbe rakni...sőt még lefullasztani is sikerült...majd újra berúgni és felrakni ügyesen a járdára.
Mindezt a szakadó esőben.
A motoron elhajlott kb. 10fokban jobbra a jobb kormányszarv, lefittyent az első fékem, meg letörött a jobb hátsó index.
Agyatég!
Beálltam félig egy kapualjba, majd elkezdtem telefonálni(hívtam Anyut+Aput)...tudom milyenkor nem szabad sehova menni, mert tombol az ember agyában az adrenalin, meg mindenféle hormon.
Így becsöveztem az eresz alá egy homeless mellé, aki megkérdezte élek-e még.
Ezek után megbeszéltem az éppen gyalogos Lököttkével, hogy inkább igyunk meg egy kvt a legközelebbi kávézóban....
ijedtemben megittam egy kávét és elszívtam fél doboz cigit, mire lenyugodtam.
Majd helyére szereltem az első fékem(mire is jó vajon a szerszámkészlet, amit a motor mellé adnak), helyére celluxosztam a hátsó indexem(azóta van nálam cellux, hogy 1x már letörtem füvön madmax közben ugyanezt az indexet)...majd elindultunk HAZA.
Lököttke 6os villamossal, én meg görbe kormányú motorral...menet közben pedig vettünk 2üveg pezsgőt...márcsak, hogy legyen mivel megünnepelni, hogy ÉLEK!
És hogy mi a Tanulság???
1. Bármennyi km-t vezettetek le a jamben az nem biztosíték semmire sem!
2. Esőben motorozni _baromi_ veszélyes, főleg nagyon harapós elől-hátul tárcsafékkel.
3. Sose bízzatok az autósokban...mert esőben még figyelmetlenebbek, mint egyébként!
4. Forgalomban, baleset után nem érdemes háton fekve kiértékelni az élet értelmét...fel kell pattani, különben lehet, hogy még a 6-os busz is átmegy rajtatok!!!
5. Legyen nálatok mindig a motor szerszámkészlete és CELLUX is, mert ki tudja mit kell éppen időlegesen rögzíteni a mocin, míg hazavergődtök a baleset után.
6. Baleset és hazaérés után ér elmondani 10 Miatyánkot, ha ezt a napot is túléltétek.
Jah, és át kell értékelni a helyzetet, levonva azt a konzekvenciát, hogy szakadó esőben nem érdemes 40 km/h-nál többel menni a belvárosi csúcsforgalomban, mert mindig akad egy valaki autóval, aki jobban rohan, mint Ti motorral.
Be Careful!
És örülök, hogy ezt is megúsztam!!!