Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Szívbillentyű-csere

Egy szerelő épp egy Harley motorjának a hengerfejét szerelte le, amikor meglátta, hogy egy híres szívsebész lép be a szervizbe. A szívsebész a szervizvezetőre várt, hogy nézze meg a motorját.

A szerelő átkiabált a termen:
- Hé, doki, kérdezhetek valamit?

A sebész kicsit csodálkozva odasétált a szerelőhöz, aki épp a motort szerelte. A szerelő kiegyenesedett, letörölte a kezét, és ezt kérdezte:
- Szóval, doki, nézze meg ezt a motort. Én is kinyitom a "szívet", kiveszem a billentyűket, megjavítom, beteszem az új alkatrészeket, és amikor kész, úgy működik, mintha új lenne. Hogy lehet az, hogy ezért alig kapok egy kis lóvét, míg maga nagy pénzeket akaszt az alapjában véve ugyanilyen munkáért?

A sebész elgondolkodott, elmosolyodott, és odasúgta a szerelőnek:
- Próbálja meg mindezt járó motorral!
Harley%20Engine.gif

Hozzászólások

A doki sem volt höje! :D
De megjegyzem lehetséges járó motornál szelepet vagy hengerfejet cserélni de csak 1-nél többhengeresnél és csak akkor ha osztott a hengerfej, hajókon előfordul még ma is az ilyesmi! ;)
De úgytudom a szívműtéthez is le szokták állítani a szivet és addig gép keringteti a vért mivel nyomás alatt lévő vezetekétet sem lehet megbontani anélkül, hogy kifolyjon belőle a a folyadék bár újjabban már leszokták fagyasztani a csövet! De akkor meg megint csak nem áramlik benne semmi! :)
 
szerintem elméleti síkon se lehet hengerfejet cserélni vagy/és szelepet állítani...vagyis nem tudom elképzelni,mert hogyan???höje vagy fiju:D
 
Lehet, nyomórudas vezérlésnél vannak olyan teknikák, hogy lekapcsolnak egy hengert nem mozog a szelep és leveszik a hengerfejet, de ez csak hajómotoroknál van ahol igencsak alacsony a fordulatszám, addig a dugattyú nyugodtan tud kolbászolni a hengerben amig szelepet javítanak! ;)
Jó mondjuk ezt tévében láttam tehát lehet, hogy kamu volt! :D
 
Zöld Piszok;bt11971 írta:
A doki sem volt höje! :D
De megjegyzem lehetséges járó motornál szelepet vagy hengerfejet cserélni de csak 1-nél többhengeresnél és csak akkor ha osztott a hengerfej, hajókon előfordul még ma is az ilyesmi! ;)
De úgytudom a szívműtéthez is le szokták állítani a szivet és addig gép keringteti a vért mivel nyomás alatt lévő vezetekétet sem lehet megbontani anélkül, hogy kifolyjon belőle a a folyadék bár újjabban már leszokták fagyasztani a csövet! De akkor meg megint csak nem áramlik benne semmi! :)
Jól tudod! De azok keresztfejes motorok többnyire. Fölső C 150/perc. Az az üveghang.
 
Zöld Piszok;bt11977 írta:
Lehet, nyomórudas vezérlésnél vannak olyan teknikák, hogy lekapcsolnak egy hengert nem mozog a szelep és leveszik a hengerfejet, de ez csak hajómotoroknál van ahol igencsak alacsony a fordulatszám, addig a dugattyú nyugodtan tud kolbászolni a hengerben amig szelepet javítanak! ;)
Jó mondjuk ezt tévében láttam tehát lehet, hogy kamu volt! :D
Nem vót kamu. Ezeket a motorokat illyenre tervezik. Nincs más lehetőség, menet közbe kő javíttani, ha valami eeromlott.
Például a hengeren van búvónyílás. Ha nagyon sok korom rakódott le az égéstérbe, leállíttyák a motort, bemászik egy ipse 3 napi hideg élelemel oszt kapargássza a kormot! Minekünk illyet a Gál Péter meg az Antall Attila meséét az egyetemen Győrbe. Annyira nem kispályások, hogy az Audi változó szelepvezérlését ők ketten tervezték. Hát lehet hogy nem szivattak.
 
Én ezt nögyógyásszal ismerem.A szitu kb.ugyanaz,csak a szerelö azt mondja,hogy nézze meg doktor úr,hogy hány fogaskereket,szelepet cserélek ki 1-2 óra alatt.Mekorra adottság,ügyesség kell ehhez.Mi az ön munkája ehhez képest?Ön legfeljebb csak abortuszt csinál,vagy petevezetéket köt el.Erre a pinász:Jól van fiam,akkor most mindezt csinálja meg a kipufogón keresztül....
 
Zöld Piszok;bt11987 írta:
Hogy én mekkorát kamuztam! :D
Kiderült, hogy igaz! :D
Ajánlott irodalom: Dr. Dezsényi György - Dr. Emőd István - Dr. Finichiu Liviu: Belsőégésű motorok tervezése és vizsgálata. Tankönyvkiadó, Bp., 1990. Ami addig fő vót talááva, az benne van. Csak a Common Rail Diesel-befecskendezés nincs benne tudtommaa. Van olyan Sulzer hajómotor benne, ami 3 emelet magas! Hathengeres, kettős működésű, keresztfejes kétütemű Diesel! Az a kemény, nem a Rolling Stones!;)
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
NaNa
Olvasás
1,105
Hozzászólások
26
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

NaNa további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére