Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

SV vs csavarok

Érdekes motor ez a Suzuki Sv, vagy csak nekem jutott egy ilyen makacs példány :)

Ő ugyanis nem szereti a csavarjait, nem tudom mi bántja a kis lelkét, de már a második alkalommal hagytunk el útközben alkatrészt, nevezetesen valamilyen darabját tartó csavart.

Történt első alkalommal, hogy készültünk átgurulni Nyíregyházára, kitolta a Párom a garázsból, beindít, melegít, kigurulok vele a ház elé, de már nem tudtam visszatenni üresbe, ugyanis a váltó csak mozgott ide-oda, persze váltani nem váltott. Óbégatás embernek, hogy nézzem már alám :D mert kanyarban nem látok. Jött az info: a váltót tartó egyik csavar nincs meg, így mozog az egész, nem lehet váltani vele, maradunk otthon, irány megfelelő méretű csavarért.
Na most ez annyira nem is tűnik tragikusnak, és az igazat megvallva nem is volt az, de ha ez történetesen egy túra közben jön rá, akkor már nem intéztük volna el ilyen nyugodtan, ha dekkolok az út mentén, míg valaki csavart szervál nekem.

Másodjára már útközben jött rá a csavar-hiszti, szerencsére ezúttal nem létfontosságú alkatrész-tartót hagytunk el. Siófokról tartottunk haza, a 4-es úton rám jött a "hajthatnék", és a Párom elé mentem, 1 perc múlva visszajött elém és rögtön indexel kifele a pihenőbe, persze hű asszonyként megyek utána
:D
Leállítjuk a motorokat, kérdezem mi a baj?? Mondja, hogy éppen készül szétesni a motorom, hátulról látta, hogy a láncvédőm győzelmi zászlóként lebeg mögöttem, ugyanis most azt a csavart sikerült elhagynunk. Nem tudom mi lett volna, ha beakad a kerékbe, simán eltörte volna, vagy nagyobb baj is lehetett volna belőle. Szerencsére gond nélkül átvészeltük ezt is, kicsavartuk a maradék csavart, eltettük, így megint mehetünk megfelelő méretű alkatrészért...
Lassan már megismernek a boltban: Ááá, jött a csaj az SV-hez csavarért :D

Hozzászólások

:D Nézzétek át a motor csavarjait ami kéznél van, és húzogassátok meg őket. Esetleg nézzetek utána a rugalmas alátéteknek, hátha azok hiánya miatt tekeredik szét a rendszer. (Egyik havernak volt decemberi dátumozású vasa, na az kb úgy volt összerakva, mintha az egész vasat valami félig lezüllött alkoholista banda szilveszter este rakta volna össze...hiába volt egy jó márka, ott is csak emberek dolgoznak :) .)
 
V
Vagy csavarrögzítővel kell összerakni mindent :) Amúgy, ilyen ez a V2... kicsit remeg, kicsit rázkódik, kicsit lelazítja a csavarjait, de az érzés megfizethetetlen... :D

Jobban jártál, mint én, nekem a láncvédő hátsó rögzítőfülét repesztette meg az évek alatt az 1.4, amíg egyszer csak egy gurulás közben el nem tört az egész... A megoldás amúgy hasonló volt, annyi különbséggel, hogy a maradék rögzítőcsavart alig bírtam kitekerni egy csavarhúzó+kombináltfogó párossal (be is volt rohadva, meg pont annyira van útban hozzá a jobbos kipufogó, hogy az ember ne ússza meg égési sérülések nélkül, ha a gyári szerszámkészletet használja), azóta meg kapott szép, rozsdamentes imbuszcsavarokat, meg egy saválló "tuning" láncvédőt :D
Mellesleg, annak is küldenék egy nótát, aki a ritkán bontandó csavarkötésekhez gyárilag még kereszthornyos csavarokat tervez... Ugyanígy berohadt a gyújtótrafó tartókonzolokat a vázhoz rögzítő kereszthornyos csavarokból is kettő, azokat meg le kell bontani a szelephézag ellenőrzéséhez... 25ezer km-enként... úgy tudtam végül kiszedni őket, hogy hornyot fűrészeltem a csavarfejekbe, és egy régi csavarhúzóval+kalapáccsal ütve körbehajtottam. Előtte a nem agyonhasznált, hozzá való csavarhúzóval csak elnyalni sikerült a hornyokat, moccantani rajtuk egy mm-t sem. Azóta ott is imbuszok vannak...
 
A láncvédő a GS-nél is betegség... No meg az összes csavar
A megoldás az bizony a csavarrögzítő (csak hát drága meg a beszerzése se mindig egyszerű).
Ezért tartom a hugom :D
Mert ugye egy univerzális csavarrögzítő a körömlakk... Szóval ha visszaraktok egy csavart, vagy ha csak simán valamiért kivesztek csavart, azt le kell körömlakkal kenni, és úgy becsavarni...
Az anyákat meg érdemes önzáróra cserélni...
Ja és ami csavart kiszedek azt lehetőleg rozsdamentesre vagy BK-sra cserélem (imbuszos). De legjobb a rozsdamentes imbuszos :D
Persze van ahova a rozsdamentes nem jó, mert nagy a terhelés (szerintem), oda 8.8-as csavarokat teszek...

Ennyi sok jótanács után kiemelem a lényeget, ha már csajos oldal:
KÖRÖMLAK LÁNYOK! Körömlakk ;)
 
Éljen a V2 :) Amúgy loctite csavarrögzítő. Van oldható és nem oldható változat is :)
 
imbus= inbus
bocs a szörözésért.különben mindenben egyetértek,ami a rögzítést illeti.

Innensechskantschraube Bauer und Schaurte“
 
Az idény motoros motorja abban különbözik a nem idénymotorosok motorjától, hogy aki csak nyáron használja annak kipotyognak a csavarja akár mit is csinál velük, aki télen is annak meg berohadnak úgy, hogy nem lehet kitekerni!
 
Fene se gondolta volna, hogy a suzuki ilyen slendrián összeszerelést csinálna. Azért ez az SV mégsem egy "kínai vacak". :)
 
Háát, hétfőtől már az új tulajnál hisztizik. Azért fel lehet hívva szerencsétlen fickó figyelme a kis jellemhibájára :D
 
Suzuki GSR a következő kiszemelt, de sajnos csak tavasszal... addig négykerekűek leszünk.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Szotyi
Olvasás
2,588
Hozzászólások
36
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Szotyi további bejegyzései

  • A kezdetek
    Nem is tudom, mikor kezdődött a motorok iránti szenvedélyem... Mióta az...

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére