Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Rozsdás felni

Megint javításra szorult nemrég a Sakál. Már tavaly küzdöttem azzal a problémával, hogy minden indulás előtt ellenőriznem kellett az első gumit, mert akár egy éjszaka leforgása alatt 1,5 bárra csökkent a nyomás. Idén, szezon elején – elkerülendő ezt a kis kellemetlenséget – el is vittem – el is vittem Schirger Petihez, aki azt javasolta, hogy cseréljük ki a belsőt.

Csakhogy a problémám nem oldódott meg. Lenyomtam 1-2 hónapot a tavaly már megszokott módon: ok indulhatunk kilenckor, csak kanyarodjunk be egy benzinkúthoz gumit fújni.

Végül megint meguntam. Mindenképp utána akartam járni, hogy mi lehet az oka ennek a hibának. Megint Petinél kötöttem hát ki. Közel van, motorozik is, és nagyon jó szakember. Évek óta szereli a motorjainkon és az autóinkon a gumit.

Látatlanban Peti megint a belső cseréjét javasolta. Ki is vette, majd nagyjából fél órát töltött vele a csap alatt, hogy kiderítse, hol a lyuk, ahol szökik a levegő. Nem találtunk semmit. Mindegy, azt mondta, hogy lehet, olyan lyuk, ami nem látszik, mindenesetre a belsőt cseréljük ki – megint.

Mikor elkezdte visszaszerelni az abroncsot, akkor vettük észre, hogy apró rozsdaszemcsék vannak a felnin itt-ott. Pedig kívülről semmi nem látszik. Aztán lehúztuk a küllők végét takaró gumi borítást, és alatta szörnyű rohadást találtunk. A diagnózis ez alapján annyi, hogy a lehulló rozsdaszemcsék szúrták ki a gumit.

Peti nagyon profin megoldotta dolgot. Alaposan lecsiszolta, majd egy speckó cuccal lefestette (szép zöldre) a küllők végét. Így talán egy jó darabig nem tudja ismét kikezdeni őket a befolyó víz.

Ja, ezúttal azt is megtudtam tőle, hogy a hátsó gumimat 2,9-re, az elsőt 2,7 bárra kellene fújni. Én meg simán járok vele nyolc éve 2-vel...

Hozzászólások

V
Az a lényeg sikerült meg találni a hibát és meg gyógyítani a mocit::love:
 
Kell neked itt flancolni a küllős kerékkel :) Viccet félretéve jó hogy nincs komolyabb baj
 
Ezek után én azért némileg szkeptikus volnék a szagember felkészültségét illetően...minden gumiszerelésnél leveszem azt a gumicsíkot, lepucolom az egész felnit és ha kell, akkor akár új küllővédőt teszek fel (kerül vagy 50 Ft-ba)...pedig én csak magamnak szerelek, nem ebből élek...

Amúgy nem olasz gyártmány ez a motor véletlenül?:p
 
Nade Kedves GéDé. Az én motorom nem olasz oszt mégis rohadós a felni. Attu, hogy valamit valahun gyártottak, attu még nem rossz vagy jó. Utólag mindég könnyü okosnak lenni. Nem akarlak bántani no, de hát remélem Te se akarsz! Nemrég jó leszúrtak, tejjessen jogossan, hogy vigyázzak má, mit irkálok. No azt is meg kő hagyni, hogy több érzékem van a kupplungkezeléshő, mind a humorhó. Pedig aztat is sz@rú kezelem.
 
GéDé;bt8370 írta:
Ezek után én azért némileg szkeptikus volnék a szagember felkészültségét illetően...:p

Szerintem innen a fórumról is többen jártnak hozzá gumit szereltetni.
Mivel a felni egyébként hibátlan állapotban van, sem kívül, sem belül nem látszott rajta még vakrozsda sem, nem tűnt szükségesnek a leszedése.
 
Szerintem nem a szakival volt a hiba:p:,hisz ő orvosolta a helyes diagnózist.Lehet máspol törzs kedvezményt kaptál volna az állandó belső cserére! Mivel mindír rendben tartod a vasat. és ez látszik is. Így ezért nem gondoltak elösször erre a hibára. De egy nagyon jó dolognak tartom, hogy ezt sikerült megoldani,és megosztottad velünk. Én külön örülök neki, hisz én is küllös vagyok, s lehet hogy egy gumiban járunk!!:D
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
NaNa
Olvasás
1,302
Hozzászólások
12
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

NaNa további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére