Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Robogó Vs. Nagymotor

Motorozásról olvasgatok. Számomra robogóval közlekedni sokkal félelmetesebb, mint nagymotoron, mert azon a járművön vagyunk legkevésbé "láthatók", hiszen kevesen viselnek rajta védőfelszerelést (vagy hiányosan), sokkal fürgébbek a dugóban, mint nagy társaik, hirtelen ott teremnek mindenhol, egyszerűen lehetetlen őket nyomon követni és még hangjuk sincs. Hát, ezért vettem én nagymotort...

Igaz, hogy a robogósok, motorosok rengetegen vannak, de a mai világban a közlekedésben egyre kevesebb a tolerancia, az előzékenység, az ember védtelen az autókkal, sőt, teherautókkal vagy buszokkal szemben, hiszen, egy baleset alkalmával azokban szinte kár sem lesz, míg a motoros jól összetörheti magát. Felépülési idő fizikailag-lelkileg egyaránt hosszú lehet.

Amióta szerencsém van gyakorlatban is egyre jobban megtapasztalni eme páratlan kétkerekű előnyeit (és hátrányait), azóta sokkal kiélezettebb vagyok az összes forgalmi szituációra, de a 2 évvel ezelőtti balesetemből kifolyólag legfőképpen a mellékutcából figyelmetlenül kihajtó autósokra. Rettenetes, mennyire elkerüli a figyelmüket, hogy csupán 1 lámpa közeledik, nem kettő. Rendben van, hogy a motorosnak kell kivédeni a másik figyelmetlenségét is, az is rendben van, hogy jó fékkel van felszerelve, sőt, még az is rendben van, hogy a motorosnak kell sokkal éberebb lennie, hiszen sokkal többet veszíthet. De ha lehetne új törvényt vagy jogszabályt behozni, akkor az összes autóst újra vizsgáztatnám és beletennék egy új vizsgafeladatot, mégpedig azt, hogy mindenki, kivétel nélkül üljön fel egy robogóra és menjen a forgalomban legalább egy pár órát, hogy megtapasztalja a másik oldalt is! A szomorú ebben az, hogy szerintem ez sosem fog eljönni. És addig bizony saját magunknak kell ébernek lennünk, ezerszer jobban odafigyelnünk, koncentrálnunk és felkészültebben vezetnünk az utakon.

A robogóval szemben a nagymotorok előnye, először is a méret, az erős hang, és a védőfelszerelések minősége és darabszáma, amivel talán kicsivel jobban meg lehet előzni a baleseteket. Bár a méret egyúttal a hátránya is lehet, hiszen a sebesség miatt egy pillanat alatt ott tud lenni a következő saroknál, ahol egy figyelmetlen, dekoncentrált autós hajt ki éppen a mellékutcából.

Hozzászólások

láttam már robogón sportmotoros full cuccban feszítő emberkét és igen komikus látványt nyújtott:D
 
Nuca;bt20939 írta:
láttam már robogón sportmotoros full cuccban feszítő emberkét és igen komikus látványt nyújtott:D
Igen, valószínűleg a garázsba tartott a motorért, ilyet én szoktam. :) Ne má, hogy gyalogolni kelljen full bőrcuccban!
 
A robogónak az is az előnye, hogy mivel fürgébb mint egy nagymotor, a ciki helyzetből gyakrabban lehet jól kijönni. Könnyebb vele hirtelen irányt váltani, vagy becélozni két olyan kocsi közé, ahol egy nagymotor már nem menne el. Szerintem robogóra éppúgy kell a megfelelő védőfelszerelés, hiszen egy 125-ös seggrakéta városban már lenyomja a nagymotorokat. És igen, minden autóvezetőnek kéne egy robogós forgalmi óra a városban!
Szerintem a robesz városi közlekedésre való, a motor pedig túrázni, kirándulni, elmenni A-ból B-be. Teljesen más a felhasználási terület.
 
Kedves Hajós! Már megfigyeltem, hogy te a mondanivalóknak mindig a negatívabb végét kapod el...valamiért és úgy is kérdezel vissza. Én leginkább az 50cc-sekre gondoltam, azt hasonlítottam össze a nagymotorral. Ha általánosságban beszélünk a robogókról, lényegében akkor a pici és fürge fajtákra gondolunk. Nyilvánvaló, hogy nem a top méretűekről írtam, de ez kiérződik az írásból.

Csutka, mindegyiknek van előnye és hátránya, én itt a balesetekkel kapcsolatban éleztem ki főképp! Amit írtál, azt én is tapasztaltam a körúton, 30 fokban, 1-esben a sorok között. Szerintem is kell a védőfelszerelés robogóra, de sajna elég ritkán látni olyat, a kabát megvan, de a többi már nem igazán... Az is igaz, hogy ezek a nagy jószágok nem valók a városba, nem arra tervezték, nem bírják, arra valóban jobb a robogó, csak én jobban tartok attól, hogy robogózzak a városban, pont az autósok figyelmetlensége és a robogók fürgesége miatt. Viszont azzal lehet igencsak megtanulni figyelmesnek lenni.
 
hümm... ezt akár én is írhattam volna, főleg az autós vizsgára vonatkozó részt. néhány éve lamentáltam ezen - bár én nem pár órát, hanem minimum fél éves kötelező gyakorlatot írnék elő forgalomban robogóval. egyetértünk, hogy fogalmuk nincsen, hogyan néz ki az élet motorról, robogóról, és ezt semmilyen más módon nem fogják megtanulni, csak ha felülnek rá. fél év, nem is kell egyben lehúzza, de az autós forgalmi vizsgája után két éven belül meg kell csinálja, különben autós jogsi bevon, vizsgázhat újra.
na?:)
 
storm;bt20945 írta:
hümm... ezt akár én is írhattam volna, főleg az autós vizsgára vonatkozó részt. néhány éve lamentáltam ezen - bár én nem pár órát, hanem minimum fél éves kötelező gyakorlatot írnék elő forgalomban robogóval. egyetértünk, hogy fogalmuk nincsen, hogyan néz ki az élet motorról, robogóról, és ezt semmilyen más módon nem fogják megtanulni, csak ha felülnek rá. fél év, nem is kell egyben lehúzza, de az autós forgalmi vizsgája után két éven belül meg kell csinálja, különben autós jogsi bevon, vizsgázhat újra.
na?:)

Egyetértek, legyen ;)
 
Én mind a kettővel jártam a városban, egészen addig, amíg el nem lopták a kisrobimat. Szerintem ugyanolyan "veszélyes" mindkettő, én úgy tapasztalom, hogy a nagy motorommal ugyanolyan "láthatatlan" vagyok az autósoknak, mint a kicsivel voltam. Én a kisrobira is felöltöztem rendesen - igaz, ehhez kellett egy baleset, amiben elszakadt két térdszalagom...
A kisrobi előnyei közé sorolnám, hogy van csomagtartója - akármilyen kicsi is..., az én nagy motoromon ugyanis nincsen doboz, csak hátul egy kis tatyó, amiben a láncom van. Szóval városi közlekedésre mindenképp a kisrobi a kényelmesebb...

Abban pedig igazad van, hogy a motorosnak kétszer annyira kell figyelnie - akár robogón, akár nagymotoron ül... Bár tapasztalatom szerint az autósok - akik észrevesznek - egyre többen előzékenyek, tehát nem tartanak be, ha a sorok között megyek, inkább elhúzzák a kormányt, egy két éve még nem így volt, tehát csak fejlődünk valamit... :)
 
Komikus, nem komikus, én a robeszra is felveszem a protektort. Felőlem mindenki úgy röhög, ahogy akar, legalább volt egy jó napja. Legutóbb Söndör vigyorgott rajtam a rövidgatya térdprotektor párosításnál... :) Városban annyi az előnye a robinak, hogy benne hagyhatom a ruhát a sisaktartó helyén és tényleg fürgébb. Szerintem a motort a robogóval összehasonlítani olyan mint a trabantot a mergával. Felesleges. Két külön célcsoport és felhasználási terület.
 
csacskamacs;bt20947 írta:
Én mind a kettővel jártam a városban, egészen addig, amíg el nem lopták a kisrobimat. Szerintem ugyanolyan "veszélyes" mindkettő, én úgy tapasztalom, hogy a nagy motorommal ugyanolyan "láthatatlan" vagyok az autósoknak, mint a kicsivel voltam. Én a kisrobira is felöltöztem rendesen - igaz, ehhez kellett egy baleset, amiben elszakadt két térdszalagom...
A kisrobi előnyei közé sorolnám, hogy van csomagtartója - akármilyen kicsi is..., az én nagy motoromon ugyanis nincsen doboz, csak hátul egy kis tatyó, amiben a láncom van. Szóval városi közlekedésre mindenképp a kisrobi a kényelmesebb...

Abban pedig igazad van, hogy a motorosnak kétszer annyira kell figyelnie - akár robogón, akár nagymotoron ül... Bár tapasztalatom szerint az autósok - akik észrevesznek - egyre többen előzékenyek, tehát nem tartanak be, ha a sorok között megyek, inkább elhúzzák a kormányt, egy két éve még nem így volt, tehát csak fejlődünk valamit... :)

A fejlődés valóban érezhető és tény, hogy az emberek a folyamatos rohanásban "elfelejtenek" figyelni, dekoncentrálttá válnak és emiatt sokszor nem használják a visszapillantót sem, amiből aztán megvan a baj. De a sorok közötti előrejutás valóban egyre jobb, főleg, mióta ez a kreszbe is beköltözött, hogy szabályos, ha előrefurakodunk, illetve a buszsávokat is használhatjuk.

Felöltözni, protektoros ruhába pedig robogóra is fontos, mert arról is lehet nagyot repülni és csúnyán megütni magunkat, majd szívni amiatt 2 akár évet is...ahogy én :(

A "láthatatlanság elve" pedig szerintem sem foglalkozik a kétkerekűek méretével.

Sokszor elgondolkozom azon, hogy pl. choppereseket, harleysokat miért nem látok fekve az utakon? Nem vágyom rá, nehogy félreértsen valaki, de valahogy ők mindig két keréken maradnak, bárhol is legyenek...
 
Yama750;bt20948 írta:
Komikus, nem komikus, én a robeszra is felveszem a protektort. Felőlem mindenki úgy röhög, ahogy akar, legalább volt egy jó napja. Legutóbb Söndör vigyorgott rajtam a rövidgatya térdprotektor párosításnál... :) Városban annyi az előnye a robinak, hogy benne hagyhatom a ruhát a sisaktartó helyén és tényleg fürgébb. Szerintem a motort a robogóval összehasonlítani olyan mint a trabantot a mergával. Felesleges. Két külön célcsoport és felhasználási terület.

Az összehasonlítás alapja a balesetekkel kapcsolatos megfigyeléseim voltak leginkább, a többi melléktermék...
 
Hát sajna én már elég sokféle összetört vasat láttam, köztük csoppert is. Onnantól kezdve, hogy beszállsz a közlekedés nevű veszélyes üzembe, ráadásul két keréken, akkor bizony figyelni kell, meg legfőképp protektort hordani. Az autóvezetés és a motorvezetés között fényévek vannak, nem véletlen hívják evolúciónak a négy kerékről két kerékre szállást...
 
Yama750;bt20952 írta:
...figyelni kell, meg legfőképp protektort hordani. Az autóvezetés és a motorvezetés között fényévek vannak, nem véletlen hívják evolúciónak a négy kerékről két kerékre szállást...

Egyetértek...
 
asbaba;bt20943 írta:
Kedves Hajós! Már megfigyeltem, hogy te a mondanivalóknak mindig a negatívabb végét kapod el...valamiért és úgy is kérdezel vissza. Én leginkább az 50cc-sekre gondoltam, azt hasonlítottam össze a nagymotorral. Ha általánosságban beszélünk a robogókról, lényegében akkor a pici és fürge fajtákra gondolunk. Nyilvánvaló, hogy nem a top méretűekről írtam, de ez kiérződik az írásból.

Csutka, mindegyiknek van előnye és hátránya, én itt a balesetekkel kapcsolatban éleztem ki főképp! Amit írtál, azt én is tapasztaltam a körúton, 30 fokban, 1-esben a sorok között. Szerintem is kell a védőfelszerelés robogóra, de sajna elég ritkán látni olyat, a kabát megvan, de a többi már nem igazán... Az is igaz, hogy ezek a nagy jószágok nem valók a városba, nem arra tervezték, nem bírják, arra valóban jobb a robogó, csak én jobban tartok attól, hogy robogózzak a városban, pont az autósok figyelmetlensége és a robogók fürgesége miatt. Viszont azzal lehet igencsak megtanulni figyelmesnek lenni.

Nem hiszem hogy a negativabb veget kapnam el.Mire gondoltal nem tudhatom.Igaz en a toprpbogot hoztam peladanak de 50-250cm3 nagyon sokan jarnak robogoval,Masodszor tulajdonkeppen nem is a te beirasodra reagaltam igazan hanem arra hogy milyen gunyaban robogozik valaki.Marpedig az ha valaki a serüles veszelyt az öltözekevek is minimalni akarja az nem kinevetni valo hanem dicseretre melto.
Az eszrevetelre meg csak annyit hogy Dori1 robogoja szerintem legalabb annyira feltünö mint barmelyik motor.Ugye nem haragszol meg ha ketsegbe vonom hogy ez volt az indoka annak milyen motort vettel.:)
 
Attól tartok, hiába írnák elő kötelezően a robis-képzést, a figyelmetlen figyelmetlen, a direkt bunkó meg direkt bunkó marad tőle. Én is vezetek mindenféle súlycsoportú motort, de városban legjobban a robeszt szeretem. Minap a 125-össel mentem be, (csak óvatosan azzal a seggrakétázással, hé:D), és a pasi simán elém hajtott, pedig látott is, és stop-táblája is volt. Még jó, hogy koromnál fogva mérsékletes vagyok, így csak bekopogtam az ablakán a következő lámpánál, és megkérdeztem tőle, emlékszik-e még arra a sok csücskű piros izére egy rúdon, meg felneveli-e helyettem a gyerekeimet, mert kettő van belőlük.
Azt mondta - Nem -, ezért nem is árultam el neki, hogy már nagyok, had izguljon;)
Csak nem fog egy motorosnak megállni! Ő!? - szóval, a büdön bunkó, az büdös bunkó marad, akármekkora motoron ülsz. Sajna.
 
Sikerült egy olyan témába belenyúlnod, ami itt folyton vérharcba torkollik :D :D :D
 
Hajos;bt20954 írta:
Nem hiszem hogy a negativabb veget kapnam el.Mire gondoltal nem tudhatom.Igaz en a toprpbogot hoztam peladanak de 50-250cm3 nagyon sokan jarnak robogoval,Masodszor tulajdonkeppen nem is a te beirasodra reagaltam igazan hanem arra hogy milyen gunyaban robogozik valaki.Marpedig az ha valaki a serüles veszelyt az öltözekevek is minimalni akarja az nem kinevetni valo hanem dicseretre melto.
Az eszrevetelre meg csak annyit hogy Dori1 robogoja szerintem legalabb annyira feltünö mint barmelyik motor.Ugye nem haragszol meg ha ketsegbe vonom hogy ez volt az indoka annak milyen motort vettel.:)
:taps::hura: ;)
 
Yama750;bt20952 írta:
Hát sajna én már elég sokféle összetört vasat láttam, köztük csoppert is. Onnantól kezdve, hogy beszállsz a közlekedés nevű veszélyes üzembe, ráadásul két keréken, akkor bizony figyelni kell, meg legfőképp protektort hordani. Az autóvezetés és a motorvezetés között fényévek vannak, nem véletlen hívják evolúciónak a négy kerékről két kerékre szállást...
Ennyi :D
 
asbaba;bt20949 írta:
...
Sokszor elgondolkozom azon, hogy pl. choppereseket, harleysokat miért nem látok fekve az utakon? Nem vágyom rá, nehogy félreértsen valaki, de valahogy ők mindig két keréken maradnak, bárhol is legyenek...
Pár hete pont együtt tekeregtünk Brigóval, Évcivel, Babuval és Zéé-vel, mikor a Váci úton addig- addig integetett nekünk a fent említett chopperes, hogy telibe verték az előttük megálló autót úgy, hogy a másik sávba terültek ki... - még szerencse, hogy abban a pillanatban nem ment abban a sávban senki, mert hajszálon múlt, hogy még ki is vasalják őket! Szóval attól, hogy Te nem látsz ilyen eseteket, még nem azt jelenti, hogy nem is létezik...
Zéé robesszal dolgozik nap mint nap, havi 4.000km-t hagy maga mögött és DRZ-vel közlekedik ha szabaidős tevékenység van! A két motor között azért van különbség, és mégsem a Csacsival vasalták ki egyszer sem, hanem a régi DRZ-vel...
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
asbaba
Olvasás
185
Hozzászólások
148
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

asbaba további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére