Az első igazán meleg, napsütéses, tavaszi hétvégén tömegével rajzottak ki a motorosok az ország útjaira. És persze amikor sok a motoros, a baleset is több... sajnos.
Szűkebb társaságunk megúszta egy fékbeállással, egy benzinkifogyással, és egy gyújtástrafó meghibásodás miatti traileres hazafuvarozással az idei első motorozást. De a hírek szerint mások nem voltak ilyen szerencsések.
Mi két balesetet láttunk, egyet Esztergom mellett, egyet Leányfalunál, és hallottuk, hogy Dobogókőnél is volt valami. Ötnél több balesetről lehetett olvasni az interneten, de csodával határos módon, mindössze egy halálos motorbalesetről írtak a hírek.
Nem lehet elégszer elmondani, hogy mennyire kell figyelni a szezon eleji első gurulásoknál. Az idei hosszú tél miatt néhány társunknak akár fél év is motorozás nélkül telhetett (igen, tudjuk ZP nincs köztük ). Ezalatt elszokunk a motortól, elveszítjük a rutinunkat.
Magamról tudom, hogy még a motorozáshoz szükséges izmok is elsorvadnak néhány hónap alatt. Újra hozzá kell erősödnie a tenyerünknek és az alkarunknak a kuplunghoz, a nyakizmoknak ahhoz, hogy a bukósisakos fejünkkel ellenttartsunk a menetszélnek. A motor irányítása, tologatása és megtartása pedig főleg a belső combizmokat fáraszthatják le.
Ha ezeket nem tartjuk a fejünkben, komoly következményekkel járhat. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy észben kell tartani azt is, hogy a többi lelkes, első tavaszi napsütésre kirajzó motorosnak valószínűleg ugyanez a problémája.
Az, hogy a Budapesti Rendőr-főkapitányság motorosokat ellenőrző akciót rendelt el a fővárosban április 7-8-ra és 22-re, nem fogja jelentősen javítani a hétvégi biztonságot az utakon. Azért tudjatok róla, hogy 20 motoros rendőr és több sebességmérővel felszerelt autó fog vadászni ezeken a napokon a fővárosban a gyorshajtókra, és a más módon szabálytalankodó motorosokra.
Szűkebb társaságunk megúszta egy fékbeállással, egy benzinkifogyással, és egy gyújtástrafó meghibásodás miatti traileres hazafuvarozással az idei első motorozást. De a hírek szerint mások nem voltak ilyen szerencsések.
Mi két balesetet láttunk, egyet Esztergom mellett, egyet Leányfalunál, és hallottuk, hogy Dobogókőnél is volt valami. Ötnél több balesetről lehetett olvasni az interneten, de csodával határos módon, mindössze egy halálos motorbalesetről írtak a hírek.
Nem lehet elégszer elmondani, hogy mennyire kell figyelni a szezon eleji első gurulásoknál. Az idei hosszú tél miatt néhány társunknak akár fél év is motorozás nélkül telhetett (igen, tudjuk ZP nincs köztük ). Ezalatt elszokunk a motortól, elveszítjük a rutinunkat.
Magamról tudom, hogy még a motorozáshoz szükséges izmok is elsorvadnak néhány hónap alatt. Újra hozzá kell erősödnie a tenyerünknek és az alkarunknak a kuplunghoz, a nyakizmoknak ahhoz, hogy a bukósisakos fejünkkel ellenttartsunk a menetszélnek. A motor irányítása, tologatása és megtartása pedig főleg a belső combizmokat fáraszthatják le.
Ha ezeket nem tartjuk a fejünkben, komoly következményekkel járhat. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy észben kell tartani azt is, hogy a többi lelkes, első tavaszi napsütésre kirajzó motorosnak valószínűleg ugyanez a problémája.
Az, hogy a Budapesti Rendőr-főkapitányság motorosokat ellenőrző akciót rendelt el a fővárosban április 7-8-ra és 22-re, nem fogja jelentősen javítani a hétvégi biztonságot az utakon. Azért tudjatok róla, hogy 20 motoros rendőr és több sebességmérővel felszerelt autó fog vadászni ezeken a napokon a fővárosban a gyorshajtókra, és a más módon szabálytalankodó motorosokra.