Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

"Milyen cuccban perecelj?"

Már régebben is kiakartam írni ezt a cikket Nektek, de csak most jutottam el odáig, hogy leüljek, és megcsináljam. Kb. három hete megvettem a SuperBike magazint, és abban van ez a cikk. Csomó okosságot megtudtam, remélem, hogy Ti is fogtok találni benne számotokra érdekeset:
”Milyen cuccban perecelj?
BŐRRUHA

Az űrkorszaki anyagok minden előnye ellenére még mindig halott állatok bőrébe bújva kaphatjuk meg a legnagyobb védelmet. A bőr toronymagasan a legjobb.

Nem minden bőr egyforma. A marha-és a kengurubőr csatája még mindig zajlik. Bár a kengurubőrnek van pár előnye, miszerint a könnyebb és nagyobb a kopásállósága,de ettől függetlenül nem állíthatom egyértelműen, hogy a versenyek világában nagy előnnyel bírna. Sőt, néhány évvel ezelőttig a legjobb motorosruhákat a Celtic gyártotta. Semmi díszítés, kengurubőr, rájabőr, titánbetét, púp és egyéb hókuszpókusz. Ellenben olyan nehéz volt, hogy oda kellett figyelni, milyen vállfán tároljuk, mert volt, amelyik összeroppant alatta. A közelmúltban ezt a vonalat átvette a Scott, egy másik angol cég. Ők is maradtak a jó öreg vastag marhabőrnél.

A versenypályára tervezett motorosruha sem összekeverendő az utcai használatra tervezettel. Egy versenyruhánál nagyon fontos a súly, illetve hogy szabad mozgásteret biztosítson használójának. Így csak olyan testrészeknél nyújt kellő védelmet, amelyek a versenypályán sérülésnek vannak kitéve, mint például a vállak, a könyök, a térd és gyakorlatilag minden, ami kiáll. Ám sokszor vékonyabbak, vagy épp elasztikus anyagot használ a gyártó a kevésbé kritikus helyeken. Az utcai védőfelszerelés ezeken – a versenypályán nem kritikus – pontokon sokkal nagyobb védelmet nyújthat.
A régebbi motorosruhákban a kemény protektorok tényleg nagyon kemények voltak, olyan érzés volt ilyet használni, mintha igazi lovassági páncél lenne az emberen. Éppen ezért e ruhák nem voltak túl népszerűek, sok versenyző inkább a puha protektoros cuccokat
választotta. Bár a mai kemény protektorok már sokkal felhasználóbarátabbak, mint a régiek, úgy látszik, a szokásoktól nehéz szabadulni, mivel még mindig sokan a puha protektorokat használják. Persze, némi előnye is van ezeknek, mégpedig, hogy ha egy kicsit elmozdul esés közben, még akkoris képes védeni az adott testrészt. Ezzel szemben, ha a kemény protektor esés közben elmozdul, akkor egy esetleges csúszást követő becsapódásnál nemhogy védeni nem fog, de még ütközési energiát is továbbíthat az adott testrésznek. ( Kiváltképp akkor, ha a ruhánk nagyobb a kelleténél. ) Legtöbbször a vállprotektorokkal fordul elő, hogy elmozdul, amikor sokáig csúszik az oldalán a motoros, vagy egy átdobós eséskor a vállára érkezik. Ilyenkor a protektor éle újabb sérülést okozhat, ha kap még egy ütést. Épített pályán ritka az ilyesmi, hiszen ott elég a hely kicsúszni az esést, inkább utcai versenyeken fordul elő, ahol sok tereptárgyba akadhat be a pilóta.
A mai modern motorosruházatot ellepték a díszítések. Hasznos dekorcuccok persze, mint a kilógó titán vállbetét, a nagy kopásállóságú rájabőr betét, és még sorolhatnám. Ezek tényleg tök
hasznosak. A versenypályán. Mivel ott vannak bukóterek, ergo van hely kicsúszni. De a való életben, az utcán, ahol sokkal nagyobb sansszal csapódunk neki az elsőbbséget meg nem adó fehér kisteherautónak, ott, valljuk be, tökmindegy. Egy azonban biztos. Ártani nem árthatnak…


Levághatjuk a bőrruhát?
A kérdésre a helyes válasz: NEM! A bőrruhák jól védenek a sérülések és a
már bekövetkezett sérülés által okozható nagyobb baj ellen. A törött medencecsont igen tetemes vérmennyiséget képes tartalmazni, és a combcsontunkban is elfér vagy egy liter – darabonként. Egy megfelelő méretű bőrruha nagyon jól helyén tartja a törött csontot, így akár életet is menthet, mivel ezzel minimalizálja a vérzést. Ha eltört a medencecsont vagy a láb, feltétlenül hagyjuk rajta a bőrruhát. Láttam már teljesen tiszta, éber és beszélgető balesetet szenvedett motorost, akinek, miután levágták a bőrruháját, darabokra esett a medencéje, elvesztette az eszméletét, majd leállt a szíve…”


Folyt.köv. a csizmákról :)
Puszi mindenkinek:)



Hozzászólások

Pontosan, nem szégyen ha nem esel nagyot!
Én a ringen tanultam meg igazán, hogy foggal-körömmel kell kapaszkodni a motorba a nagy esést elkerülendő! :D
 
Lehetőség szerint semmilyenben. De ha már esel akkor inkább bőrben, bár igaz drágább is , és nehezebb is mint a gore tex de feleannyira kopik, és azért ez nem mindegy...
 
Jah, csak nem mindenkire gyártanak megfelelőt :( ha majd eccer sok pénzem lesz veszek és átalakíttatok magamnak egyet :) Addig megfelel a kevláros cordura :) No meg a bőrkesztyű és csizma ;)
 
Nekem annak idején exem csinyáátatott motoros FAZONÚ bőrdzsekit. Szerintem van ollyan bőrszabó, aki egyrészt méretre-fazonra ollyat csinyál, amillyen Neked köll, másrészt beleraktya a protektorokat is, ha kéred. Esetleg meg lehet kérni, hogy a cordura dzsekid belsejét tegye át egy bőrdzsekibe. Szerintem nagyon célszerű lenne belevarratni egy külön kapható gerincprotektort is, még utcára is, különös tekintettel az eséskor ádázul elénk ugró villanyoszlopokra :)
 
Engem is a protis bőrcucc mentett meg egy szlovákiai kanyarvadászaton(90 fokos, lapolós visszafordító kanyar közepén "sóderágy"=röpcsi:mad:), ha nem ez van rajtam, akkor kéz, láb, váll rotty...
Így csak kiugrott a vállam, ami egy régebbi baleset óta(autós oldalról gombázott el)nem rendesen funkcionál...meg vannak nyúlva az inak, mert
a "pihentesse" felkiáltással magyarázva 1.5 napig hagyták gyulladásban tartva a nagytudású dokik...:mad:
Szóval ott az út szélén visszatettük(érzéstelenítő nélküli művelet volt:elpirul2:...mondanom sem kell, hogy majd berotty, úgy fájt...)és mentünk tovább!

Úgyhogy én is osztom, hogy az a 60-80 ropi közötti összeg(ennyiért már lehet kapni jó minőségű full protis cuccot) bőven megtérül...ha baj van! Plusz nagyon sokat számít egy külön gerincproti, protektoros kesztyű, egy jó csizma, ami védi--legfőképpen--a bokát, no és persze egy nem gagyi, nem műanyag sisak!:csam:
Sajnos aki motorozik, annak folyamatosan benne van a pakliban egy--akár önhibán kívüli--baleset, ahol ezek a kiegészítők valóban életmentőek lehetnek!!!


Üdv:Sir Tremor
 
V
Én a protektor mellényre az időjárástól függően veszek fel polót/kabátot...

Kesztyű-csizma-térdvédő még plusszban...jaa meg karbonszálas durrkalap !
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Mrs.Kawangyal
Olvasás
830
Hozzászólások
18
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Mrs.Kawangyal további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére