Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

"Milyen cuccban perecelj?...3"

Megígérem, hogy több ilyen beidézős cikkel már nem zargatlak benneteket, nameg az újságnál sem akarom kihúzni a gyufát :D

Sisak;

"Csak annyit költs sisakra, amennyit a fejed ér"- tartja a régi motoros mondás. Közhely, de kétségtelenül találó. A drága márkák között ma már nem létezik rossz termék, persze ez nem mindig volt így.

A motorosok által elszenvedett fejsérülések a halált vagy tartós rokkantságot okozó közúti balesetek legfőbb előidézői, és sajnos lényegesen komolyabb kimenetelűek, mint más közúti vagy sportbaleset során szerezhető fejsérülések. A motoros balesetet követő jellegzetes agysérülés legtöbbször súlyos következményekkel és maradandó egészségkárosodással jár. A sisakod nagyon fontos!
A felszerelésünkből a bukósisak nyújtja a legnagyobb védelmet. Egy esetleges baleset esetén életet ment, megóv bennünket a fej s ezzel az agy sérülésétől, csökkenti a kórházban eltöltött időt, és csökkenti annak esélyét, hogy az intenzív osztályra kerüljünk. A fejünk borzasztó nagy veszélynek van kitéve, balesetnél 72% az esélye, hogy megsérül! (...)
Olcsó és nehéz sisakot venni nagyon rossz befektetés. Azon túl, hogy kevésbé hatásosan nyelik el az ütközési energiát, a nagyobb súlyok miatt a tehetetlenségük is nagyobb, így a nyaki csigolyák sérülésének esélye is nagymértékben megnő. Egy jó sisak borzasztóan tud kinézni egy nagyobb ütközés után. Pont ez a lényege! A becsapódás energiáját el kell oszlatnia a héjon, amelytől az egyszerűen szétesik. A bukó tulajdonképpen egy gyűrődési zóna, csakúgy, mint a modern autók utastéren kívüli része. A becsapódási energiát a lehető legnagyobb felületen kell eloszlatnia, és ha ez sikerült, az meg is látszik majd rajta. A legjobb sisakok - mint az Arai, Shoei vagy Shark - egy baleset után úgy néznek ki, mintha szét akarnának foszlani, miután elvégezték rendeltetésszerű feladatukat. Sajnos nem egy esetben láttam már olcsó sisakban elszenvedett, komoly motoros balesetet. Ezeken a sisakokon általában csak karcolások vannak, a gazdájuk pedig az intenzíven fekszik fejsérüléssel, vagy ha nem volt ekkora szerencséje, akkor a hullaházban. A balesetet szenvedett motoros sisakját mindig magunkkal visszük a kórházba, mivel nagyon jól tájékoztat bennünket az erőhatások irányáról, viszont nem sokat mond a sérülés mértékéről. Egy biztos: a péppé tört sisak gyakran jót jelent.

Meg kell még említenem az állvédő nélküli, tehát nyitott sisakokat. Több ízben láttam olyan balesetet, amelynél csak azért volt komoly a motoros sérülése, mert az egyébként jó minőségű sisaknak nem volt állvédője. Sisakválasztáskor nem javaslom a "SHARP" osztályzást alapul venni, mivel magas pontszámot adnak a nyitott sisakoknak is.
További kritikus pont, hogy a bukósisak a fejünkön marad-e. Biztos hülyén hangzik, de tény: régebben nagyon gyakori volt, hogy a sisak héja elrepült ütközés közben, ahogy a bélés kiszakadt belőle. Ez a veszély még mindig fennáll, ha túl nagy sisakot viselsz, vagy ha az alkatrészei - mint a bélés vagy a biztonsági pánt - elhasználódtak. Még ha megfelelőnek is tűnik, akkoris komoly a veszélye annak, hogy a csat egy rossz helyre irányuló ütéstől kinyílik, te meg lobogó hajjal, tehetetlenül csúszol. És az nem jó."

Hozzászólások

Hozzá is szólok ahhoz,amit írtam :D Méghozzá, hogy unokatesóm 160-nál bukott, közel 90 rongyos sisakja volt, mentősorvos azt mondta, ekkora sebességnél tök mindegy mi van rajtad... Két hét kóma, de túlélte.
 
Zöld Piszok;bt15182 írta:
Mi a legolcsóbb sisakot kaptuk a munkáltatótól, szerintünk azt kéne megbüntetni aki ezt engedte forgalomba helyezni!
Ez így van!De sokszor előfordul,hogy a drága sisak is egy sapka szart ér.:p
 
Birge folytatnám, de félek hogy már lecsuknak tényleg:D Nem vagyok tisztában azzal, hogy mi a következménye annak, ha engedély nélkül lemásolom azt, amit az újságban írtak :D De mondjuk lehet, hogy még azt a kettő cikket beleírom, ami a gerincprotektorokról, meg a bőrruhákon lévő púpról szól :)
 
Én nem tudok nyilatkozni melyik sisak a jó és melyik nem.A tapasztalatokat vettem figyelembe vásárlásnál(Shark győzött meg).
De szerintem az ember feje minden pénzt megér.Tehát minimum a közép kategóriás árat kell választani.
Aztán nem akarom élesbe tesztelni.Nekem is tetszik a cikk máskor is szívesen olvasok:) ilyen érdekességet. Üdv Kawangyal!
 
Én még nem teszteltem a sisakom ilyen téren, csak kis borulások voltak, de nem is szeretném :D A safety hungaryn az oktatóm azt mondta h pl shieinél a legdrágább és a középkategória között csak a szellőzők száma tér el, no meg a kétszeres ár! Van aki csak a két nagy japán gyártót favorizálja, valakinek a 15 ezres műanyag sisak is jó, ami a feje felé horpad, ha esik... Szerintem érdemes a sharp töréstesztjeit megnézni (agv eléggé leszerepel) ahol több szempont szerint tesztelik a sisakokat, s rákeresni 1-2 általunk választott típusra (ha van) és ez alapján is döntsünk. No meg a szín, a grafika és egyéb női dolgok :D Pl a Drágám marushinja nagyon jó töréstesztet kapott és az ára is megfelelő, no meg a fényre sötétedő plexi is egyedi, de sajna tavasszal csere lesz, mert kezd szakadozni a bőr és nagyon mozogni a plexi csukott állapotban... Lehet hogy ha esésre került volna sor megvédi a fejét, de valóban érdemes számba venni, hogy öregszenek az anyagok meg hogy 1-1 nagyobb esés után kuka még ha nem is látszik rajta, mert az ütéselnyelő rétegek biza már nem látják el úgy a feladatukat...
 
Mrs.Kawangyal;bt15184 írta:
Birge folytatnám, de félek hogy már lecsuknak tényleg:D Nem vagyok tisztában azzal, hogy mi a következménye annak, ha engedély nélkül lemásolom azt, amit az újságban írtak :D De mondjuk lehet, hogy még azt a kettő cikket beleírom, ami a gerincprotektorokról, meg a bőrruhákon lévő púpról szól :)
Sztem ha a forrást és a szerzőt megjelölöd, nagy baj nem lehet. Aztat má tuggyuk, hogy a Superbike-bú van. Ha odaírod a cikk szerzőjit, elvileg nem lehet baj.
 
Alapvetően háromféle anyagbú csinyáának sisakot. A legeccerűbb, legócsóbb a polikarbonát héj. Olcsó és jó, 5 évig. Sokan fikázták a Kiskőrösi Sisakokat, pedig azok is polikarbonátok vótak, csak b..tak lecserééni üket időbe. Oszt csodáákoztak, hogy a 25 éves sisak eccer leesett a asztalrú oszt kettérepedt.
Nem az a jó sisak, amellik széjjelesik az embör fejin! Egybe kő maradjon! Lehet kopott, repedt, de egybe köll maradnia!
A drágább sisakok héja Lexanból vagy üveg/krbonszálas anyagbú van. Ezek lassabban öregszenek. És nem a sisak ára szabja meg, mennyit véd! Ha egy sisak bele elkezd foszlani, az jelzése annak, hogy itt az élettartama vége. Nem szabad újrabélelni, mer a ragasztó tovább gyengítheti a héjat!
Minden sisak egyszerhasználatos. Ha leesik a konyhaasztalról, akkor is. Akármilyen drága vót. Az onnantú szobadísz. Olyan mikrorepedések keletkeznek benne, ami a balesetné garantálja, hogy nem tud megvédeni.
Méret: hosszú távon is kényelmes legyen! Ne lötyöggyön a fejeden, de ne is szorítson, sehun se, ne izzadjon bele a fejed (szellőzés), ne süketüljé meg benne (zajszint). Kicsit változik a méret, tágul, de nem sokat. Ha vesző, csóváád meg benne a fejedet, ha lötyög, kissebb köll! Ezenkívű benne köll lenni a minősítést jelző címkének, mer aztat is nézheti a sün.
:csam:
 
Célszerű a kivehető bélés. Ha nincs, egy kicsit nagyobb köll, és kendőt hordani bele, amit lehet mosni.
 
V
A drágább (rostos) sisakok Lényeges különbséget mutatnak az ún. második becsapódásnál ! Ha nem csak eldőlsz hanem nagyobb sebességnél esel, pláne ha valaminek nekicsapódsz többször is beverheted a fejed ! Ha a sisak már az elsőnél rommá törik...

Terepmotorosokon már egyre többet látni a különböző nyakvédőket ! Ez lehet egy sima nyakpatkó szivacsból (kb 3-4 eft) vagy komoly versenycucc. A lényege: a sisak megvédi a fejed, de az mit sem ér ha nyakcsigolyád eltörik ! A fej súlyát sem képes megtartani a nyak egy esésnél, nemhogy az 1kg feletti sisakkal felszereltet...
Kisebb balesetnél a sisak alsó pereme csak a kulcscsontot töri el...az sem kellemes !

Egy karbonos sisak lényegesen könnyebb, ez 1000gr körülit jelent, míg a felnyithatóak másfél kg körüliek...
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Mrs.Kawangyal
Olvasás
879
Hozzászólások
22
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Mrs.Kawangyal további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére