Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Nevel a média?

Tegnap este, jobb híján, tévé elé keveredtem, mit ad isten, pont a Napló című közérdekű-népszomorító izét sikerült elkapnom. Volt benne valami olyasmi téma, hogy "Nem vezették be a kötelező 30-ra lassítást-megállást a zebrák előtt, jajjaj, most mi lesz?" Végignézni persze nem bírtam (annál azért kisebb a tűrőképességem), de a lényeg azért átjött: Úúúúúúúúristen, mekkora veszélyben lesznek most a gyalogosok?
Namost.
Igaz, hogy nem mostanában tanultam KRESZ-t, de úgy rémlik, van benne egy olyan szabály, hogy kijelölt gyalogátkelőhelyet fokozott óvatossággal, mérsékelt sebességgel kell megközelíteni, illetve az arra már lelépett gyalogosnak az elsőbbséget meg kell adni. Nem lehet, hogy pl. ezt a szabályt kellene csak az ökör járművezetőkkel betartatni, és máris megoldódna a gond?
Demonstrálandó a helyzet veszélyességét, bemutatták, mennyire jól meg lehet állni 30-cal a zebra előtt, és mennyire nem 40-50-60-nal. A drámai hatás kellő fokozása érdekében a riporternő még egy babakocsit is tolt maga előtt, és jól bemutatták, hogy már 40-nél is mennyire betonba tiporná őket az autó.
Noigen.
Persze arról már egy hang sem volt, hogy esetleg a gyalogosnak sem árt, ha nem féktávon belül ugrál az autók elé, akár van zebra, akár nincs... A babakocsitolás is olyankor kezdődött, amikor az autó még éppen 60-nal haladt vagy 20 méterrel a zebra előtt. Reakcióidőt, egyebeket figyelembe véve, szerintem ember nincs, aki ilyen helyzetben elkerülné a balesetet.
Értem én, hogy volt mostanában jópár gyalogosgázolás zebrán. Azt is értem, hogy "könyörgömakasszukfel" az olyan, kevéssé épelméjű járművezetőt, aki képes 70-80-nal átvágtatni egy zebrán úgy, hogy alig győznek elugrálni előtte a gyalogosok. De ezzel párhuzamosan: ugyan, vegye már észre valaki, hogy a gyalogosok jó részének a legelemibb közlekedési szabályokról, helyzetekről sincs fogalma, és adott esetben nem azért szív, mert a sofőr a hülye, hanem, mert azt hiszi, neki azt szabad, mert gyalogos, és úgyis elsőbbsége van.
De persze, megint könnyebb azt szorongatni, aki ilyen-olyan indíttatásból jogosítványt szerzett, és járművezetővé lépett elő, mint mondjuk bevezetni az általános iskolákban már alsó tagozatban egy alap KRESZ és közlekedési oktatást...

Hozzászólások

nem ertek teljes mertekben egyet avval,amit leirtal,mert ismerem egy par orszag közlekedesi moraljat,köztük a magyart is,ami sajnos nem a listavezetö.teny,hogy sok a lökött gyalogos,de többsegüknek kaszkadöri kepesegekkel kell rendelkezni,ha at akar jutni az uttest tuloldalara,miközben egy kikupalodott gizda tep 70-80-as tempoval a zebra fele,hogy hagy lassak az emberek,hogy hu de cool gyerek vagyok a papatol kapott bmw,audi,stb.-vel.a masik reteg a csorobb ,akik feltuningolt öreg szarokkal nyomjak ,ami a csövön kifer csak hogy ne maradjanak le a fentebb emlitett csoport tagjaitol.igy aztan nem csoda ,hogy statisztikailag Mo.az elsök között all a zebran törtent gazolasok teren.sajnos link nincs rola,egy turisztikai leirasban olvastam.velemenyem szerint ha parhuzamot kene vonni,a ket közlekedö fel között,meg mindig az autosok azok,akiknek nagyon sok behoznivalojuk van.
 
Az én kedvenc gyalogosom a büszke nyugdíjjas néni aki direkt nem néz abba az irányba ahhonnan érkezem és orrát felemelve csakazértis lelép a zebrára mivel neki szerinte ott bármi áron elsőbbsége van! :D
 
Muszáj nézni a gyalogost. Ha nincs szemkontaktus, az rég rossz. De ez az autósokra is vonatkozik. Ha látod, hoyg nem látod a szemét a visszapillantóban, akkor ne kezdj el előzi!
 
Bq,jó,hogy felhoztad a témát!!Én faternak mindig moindom,zebrán menjen ne kaszkadörködjön pl :a Margit híd előtt aztán meg csodálkozik,hogy a vezetők föll vannak háborodva,Z.P,én is birom az öregeket akik alig bírnk menni,de látják bringával jövök és "rohannak",hogy átérjenek elöttem.De volt már,hogy Bem rakpart óbuda közelében,dugó,leszálok a bringáról,hogy gyalogosként átoljam a cangát,de aSuzukis/autó/nem engedd ell...Utána átolom a drótszamarat,felülök és legszivesebben a nyelvemet mutatam volna neki,csak sötét volt!!Persze a Margít hídhoz én értem elöbb,olyan dugó volt.
 
én meg vagyok a balfasz magyar vezető,aki igazán sose siet és ha gyalogost lát a zebránál lelassít és int,hogy legyen kedves átfáradni előtte...lehet dudálni mögöttem...
 
Én is ilyen vagyok,/voltam, leszek/ Kata!!!A gyerekeim ezt látják tőlem, remélem jól megtanulják!!!:)
 
V
Suzu, nyilván, a dolognak két oldala van, ezért írtam, hogy a meglévő szabályokat kellene betartatni, nem újakat hozni. Szerintem az általad is említett istenbarma kategória akkor se fog megállni a zebra előtt, ha előírják a kötelező vészfékezés, gyalogos elé vörös szőnyeg kiterítés, karon fogva úttesten átkísérés, virágcsokorral elbúcsúzást, addig, amíg nincs, aki betartassa a szabályokat. Ha lenne, akkor eleve nem is kellene új szabályt hozni, amikor a meglévő is tökéletesen működne.
A másik fele, hogy amilyen a helyzet mostanában itthon, ha ki is állítanák a rendőröket pénzt beszedni a zebrákhoz (kötelező 30 bevezetése után), úgysem a kikupálódott gizda bmwaudimerciegyébprémiummárka vezetőjét kezdenék el cs*szegetni a 60-ért, hanem Kovács Lajos Suzukist, aki véletlenül 30 helyett 35-tel szállt be a zebrára, nem mellesleg úgy, hogy gyalogosnak km-ekre nyoma sem volt...
 
No igen, lehet akármelyik oldalon állni, de az tény, hogy mindkét oldalon vannak hülyék/értelmesebbek. Anno emlékszem még nekem általánosban tanítottak valami minimális gyalogos KRESZ első és második osztályban. Nemrégiben megkérdeztem a közelemben lévő törpicurokat, hogy nekik van-e ilyen, "hát az nincs". Van viszont olyan matek amitől fejre állok, meg olyan töritanár aki az évszámokat álmodban fellébreszve is kérdezné, de hát való igaz, ezek a legfontosabb dolgok az életben maradáshoz. Amióta melózom, nem jött szembe sose a háromismeretlenes egyenlet, se Mátyás király születésének évszámát nem kérdezte egyik főnököm se, sőt, még az ügyfelek se...
Marad az a verzió ami Lizi és Kátya csinál, a gyerekeknek még meg lehet tanítani azokat az alapokat amire magától már a felnőtt nem hajlandó.
 
Tényleg nincs semmi alapvető KRESZ oktatás a sulikban, csak amikor közlekedési versenyre viszik a nebulókat / annak a párnak/.Nincs rá keret...erre sem, ezt mondják a tanárok.Pedig, ha nem előírás, akár szakkör formájában is lehetne tanítani, vagy az oszt.főnökik helyett../ott úgyis mindig csak leb...st kapnak a gyerekek, jobban örülnének a Kresznek :jo/
 
Nekem mindig az jut eszembe, hogy kiskorom egyik kedvenc könyve, a STOP! Közlekedj okosan volt :) Én amúgy kb maximálisan egyetértek veled. Nagyon sok gyalogos nem képes felmérni mondjuk a közeledő jármű sebességét, és hiába lenne elsőbbsége, saját magát sodorja veszélybe. A másik nagy kedvencem pedig a piros gyalogoslámpán átsétálás, szigorúan gyökkettővel, mert azért ez is elég sokszor megesik.Sokat járok gyalog, de soha nem lépek le úgy a zebrára, hogy ne nézném az autókat, és nézném a sofőrt akiről látom hogy még bőven meg tud állni, életemben egyszer akartam bezúzni egy ablakot, mert a csajszi kanyarodott jobbra a zebrán keresztül, és mereven bámult a másik irányba, hogy ki tudjon kanyarodni... Nem szoktam gyorshajtani, és én is megállok a zebránál, persze utána jön a dudálás-integetés-leszorításos megmozdulás a mögöttem állótól. Mindkét félnek meg kéne értenie a másikat, a gyalogosoknak pedig tisztában kéne azért lenniük alapvető dolgokkal. Meg sok autósnak is.... :(
 
V
Például osztályfőnökin, vagy technika-órán. És ne csak a gyalogost, hanem a biciklist is, az se ártana... Az osztályfőnökiket meg már annak idején se bírták mivel kitölteni értelmesen, amikor én voltam általános iskolás, gyanítom, hogy azóta még kevésbé sikerül...
 
Meg azért tegyük hozzá, hogy velem anyukám mindig elsétált a járdáig,zebráig, a villogó zöldön sem mentünk át, és mindig azt tanították, hogy jobbra nézek, balra nézek és utána mehetek át csak az úton. Szóval némi szülői felelősség is bennevan a dologban.
 
Sajnos ennek is két oldala van (legalább),mint sok minden másnak az életben.Mindkét oldalon van jó és rossz példa egyaránt.
Az azért elgondolkodtató,hogy a Balaton mentén (ott elég nagy számban előfordulnak még napjainkban is),a gyalogátkelőnél lassító autók 80%-a német rendszámú!És ezek a jóemberek még otthon is így állnak (gurulnak) a gyalogosokhoz!

Mondjuk motoron ülve csak akkor lassítok (és vagyok előzékeny) a zebránál,ha nem jön mögöttem autó!Sajnos sok olyan motort láttam már,amit "kiütöttek" a b...sz autósok a motoros feneke alól.Utána meg dobhatták az egészet a kukába,mert a biztosítója (persze a legolcsóbb,aki csak bírósági felszólításra hajlandó fizetni) alig fizetett valamit.Olyat eddig meg csak motorosról hallottam (na ez is egy külön történet),hogy a másnak okozott kárt saját zsebből kifizette volna!
 
én ma elég sokat filóztam a dolgon.amikor én elkezdtem vezetni,igaz ,hogy kevesebb autó volt,de akkor még nem ment ez a gumitépés,mint mostanában.igaz akkor max.zsiga,dacia,moszkvics&co.voltak többségben.szerintem a az ilyen jellegü hülyék története a "váltás" után kezdödik,amikor is elkezdödött a nyugati verdák behozatala,és evvel egyidöben a versengés,melyik megy jobban,stb.abban is igazad van,hogy nem új szabályokat kéne hozni,hanem a régieket betartani.mindamellett a gyalogos társadalom részéröl is komoly elhülyülés észlelhetö....
 
V
És pont ez a bajom, hogy erre viszont senki nem hívja fel a figyelmet... Persze, sok a hülye autós, motoros, gyalogos, biciklis, teherautós, buszvezető, rolleres, görkoris, síelő, villamosvezető, stb.-stb., és pont ezért nem lehet úgy megoldani a dolgot, hogy CSAK az egyik csoportot kipécézzük magunknak, és elkapjuk a grabancukat, nevelési célzattal. Mehetek én gyök kettővel is zebra előtt, ha a gyalogos b*szik figyelni, és 1 méterrel az orrom előtt lép le, akkor is el fogom sodorni, és nyilván én leszek a szemét autós/motoros, aki megint száguldozott a gyalogátkelőn.
Sokan vagyunk így ezzel... mármint a vezetés elkezdésével. Anno nálam is úgy kezdődött a komolyabb közlekedés, hogy családilag bicikliztünk mindenfele, elöl-hátul a két szülő, közöttük ketten az öcsémmel, és ők meg magyaráztak, hogy melyik tábla micsoda, mit szabad, mit nem, jobbkézszabály, egyebek... gyakorlatilag, mire a segédmotoros jogsimig jutottam, nem kellett KRESZ-t tanulnom, vagy csak minimálisan.
Nagyon nagy hátránynak/bajnak érzem azt, hogy manapság, 16-17 évesen úgy jut el sok fiatal a (jellemzően autós) jogsija megszerzéséig, hogy gyakorlatilag nulla szabályismerete és közlekedési tapasztalata van. És ezen az autós-motoros iskolák se sokat javítanak, mert azért, valljuk be, ott se az ismeretek megtanítása a cél, hanem minél gyorsabban átnyomni a tanulót a tanfolyamon, vizsgákon, mert abból van a pénz... tisztelet a kivételnek.
 
Abban amit itt leírtatok, ha jól végig gondoljuk mindenkinek van valamennyi (több-kevesebb) igazsága. Már régóta aktív tagja vagyok a közlekedésnek több féle gép--járművel és csoszogóval. Elmondhatom hogy nagyon jó oktatóim voltak minden meglévő kategóriában, és némi rutinra is sikerült szert tennem, épp ezért átlátom mindeggyik közlekedési forma veszélyét, és ennek szellemében igyekszem közlekedni. Én nem vártam meg amíg a gyerekek felnőnek, már kis koruktól fogva ha mentünk valahova már magyaráztam nekik mit hogyan kell csinálni a közlekedésbe, és játékos formában rá lehet szoktatni őket a szabályok ésszerű toleráns betartására, elejét véve annak hogy akár egy életre tönkretegyék a maguk vagy mások életét. Már nyugodtan fekszem le este akkor is ha kocsival vagy motorral elmennek este mert tudom nem csak magára de másokra is figyel vigyáz, de a félsz ott hátul egy kicsit megmarad hiszen bármikor jöhet egy vadbarom akinek az emberi élet fabatkát sem számít.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Vendég
Olvasás
179
Hozzászólások
32
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére